Uit bed halen om te plassen leidt tot driftaanvallen
maandag 3 februari 2020 om 22:10
Mijn zoontje van 4 slaapt heel erg vast en het is echt een drama om hem uit bed halen om te laten plassen 's avonds. Maar als ik dat niet doe is de kans op een nat bed groot. Het drama lijkt ook steeds groter te worden, met de afgelopen dagen al twee keer dat ik hem terwijl hij huilend en tierend me weg probeert te duwen op de wc 'dwing'. De volgende ochtend weet hij er niets meer van...
Kent iemand dit en hoe los je dit op/ ga ik hier mee om? Want dit is voor ons beiden echt elke avond weer heel vervelend en krijg ik zin om hem weer een luier aan te doen (die heeft hij tijdens de zomer vakantie voor het laatst aan gehad).
Kent iemand dit en hoe los je dit op/ ga ik hier mee om? Want dit is voor ons beiden echt elke avond weer heel vervelend en krijg ik zin om hem weer een luier aan te doen (die heeft hij tijdens de zomer vakantie voor het laatst aan gehad).
maandag 3 februari 2020 om 22:16
maandag 3 februari 2020 om 22:18
Als hij nog niet wakker wordt van de aandrang om te plassen, is hij eigenlijk gewoon nog niet zindelijk 's nachts. Hem wakker maken om te gaan plassen, helpt ook niet om hem 's nachts zindelijk te maken. Ik zou hem óf gewoon een luier aan doen 's nachts tot hij gewoon uit zichzelf wakker wordt om te plassen/droog blijft, óf accepteren dat hij met enige regelmaat een nat bed heeft.
maandag 3 februari 2020 om 22:18
Ach jeetje TO, je bedoelt het vast goed maar dit is de moeite toch niet? Waarom zou je hem niet gewoon nog even een luier aandoen en het over een tijdje weer opnieuw proberen?
Geef het de tijd, komt echt vanzelf. Bij jongetjes vaak wat later maar werkelijk, er krampachtig mee omgaan maakt het niet beter!
Geef het de tijd, komt echt vanzelf. Bij jongetjes vaak wat later maar werkelijk, er krampachtig mee omgaan maakt het niet beter!
maandag 3 februari 2020 om 22:19
Het heeft geloof ik te maken met een bepaalde fase in de slaap. Dan wordt je heel gedesoriënteerd en soms dus ook boos 'wakker'.
Kun je de tijd verplaatsen? Of in de avond geen drinken geven?
Misschien een manier zoeken om hem langzamer wakker te laten worden met een app of zo'n lamp?
Kun je de tijd verplaatsen? Of in de avond geen drinken geven?
Misschien een manier zoeken om hem langzamer wakker te laten worden met een app of zo'n lamp?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
maandag 3 februari 2020 om 22:19
maandag 3 februari 2020 om 22:21
Zoon wilde zelf geen luier (broekje) meer aan in de nacht, en wilde toen we daarmee begonnen ook zelf dat we hem wakker maakten. Maar is het langzaam dus een steeds groter probleem geworden. Misschien inderdaad wel een goed idee om met hem te bespreken dat dit zo vervelend is voor hem dat een luier wellicht beter is. Al is een gesprek hierover dus best lastig, omdat hij het eigenlijk niet meer weet de ochtend daarna. Maar is misschien wel de beste oplossing...
De vraag over de basisschool, hij gaat sinds mei naar school.
maandag 3 februari 2020 om 22:22
maandag 3 februari 2020 om 22:26
Als hij al diep in zijn slaap zit dan is hij gewoonweg zichzelf niet het is ook echt heel ongezond om in die fase van je slaap wakker gemaakt te worden.
Ik zou toch maar weer een luierbroekje aan doen ik zou niet zeggen dat het wellicht beter is maar melden dat het beter is. Op een later moment opnieuw proberen.
Ik zou volgens mij ook erg driftig worden als ik hiervoor wakker gemaakt zou worden laat staan op die leeftijd.
Ik zou toch maar weer een luierbroekje aan doen ik zou niet zeggen dat het wellicht beter is maar melden dat het beter is. Op een later moment opnieuw proberen.
Ik zou volgens mij ook erg driftig worden als ik hiervoor wakker gemaakt zou worden laat staan op die leeftijd.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 3 februari 2020 om 22:29
20% van de vijfjarigen is nog niet zindelijk ‘s nachts. Dat heeft niets te maken met knap zijn of een grote jongen/meid, je lichaam moet dat nog leren en dat gaat vanzelf. Het gebeurt niet sneller met trucjes als ‘s avonds wakker maken.
Niet drinken maakt ook geen verschil. Wij plassen ‘s nachts ook niet in ons bed, maar worden er wakker voor.
Niet drinken maakt ook geen verschil. Wij plassen ‘s nachts ook niet in ons bed, maar worden er wakker voor.
maandag 3 februari 2020 om 22:32
Dit. Zindelijkheid ´s nachts is hormoongestuurd, dat kun je niet trainen, daar moet het lichaam klaar voor zijn.MinkeDeWit schreef: ↑03-02-2020 22:2920% van de vijfjarigen is nog niet zindelijk ‘s nachts. Dat heeft niets te maken met knap zijn of een grote jongen/meid, je lichaam moet dat nog leren en dat gaat vanzelf. Het gebeurt niet sneller met trucjes als ‘s avonds wakker maken.
En met met half slapend te laten plassen, plast hij nog steeds in zijn slaap, dus van training is sowieso geen sprake.
maandag 3 februari 2020 om 22:33
maandag 3 februari 2020 om 22:34
Ik kreeg nogal eens commentaar dat ik mijn kinderen te 'volwassen' behandelde, maar dit soort dingen liet ik ze met 4 jaar echt niet zelf beslissen.Halvemaan schreef: ↑03-02-2020 22:21Zoon wilde zelf geen luier (broekje) meer aan in de nacht, en wilde toen we daarmee begonnen ook zelf dat we hem wakker maakten. Maar is het langzaam dus een steeds groter probleem geworden. Misschien inderdaad wel een goed idee om met hem te bespreken dat dit zo vervelend is voor hem dat een luier wellicht beter is. Al is een gesprek hierover dus best lastig, omdat hij het eigenlijk niet meer weet de ochtend daarna. Maar is misschien wel de beste oplossing...
Hoezo wilde hij geen luier meer aan? Dat heeft ie vast niet zelf verzonnen.
En hoezo wilde hij wakker gemaakt worden? Ook dat heeft ie vast niet zelf bedacht.
Kinderen van 4 plassen heel vaak nog in bed, heeft gewoon met rijpheid te maken.
Luier aan en klaar.
Of hem gewoon in een nat bed laten liggen, daar krijgt ie ook niks van hoor.
You always do your best, which is quite embarrassing.
Week 9 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 3 februari 2020 om 22:35
Arm kind........Madeliefjees schreef: ↑03-02-2020 22:16Luierbroekje aan, en na 18.00 uur s avonds niks meer drinken.
You always do your best, which is quite embarrassing.