Uit bed halen om te plassen leidt tot driftaanvallen

03-02-2020 22:10 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 4 slaapt heel erg vast en het is echt een drama om hem uit bed halen om te laten plassen 's avonds. Maar als ik dat niet doe is de kans op een nat bed groot. Het drama lijkt ook steeds groter te worden, met de afgelopen dagen al twee keer dat ik hem terwijl hij huilend en tierend me weg probeert te duwen op de wc 'dwing'. De volgende ochtend weet hij er niets meer van...

Kent iemand dit en hoe los je dit op/ ga ik hier mee om? Want dit is voor ons beiden echt elke avond weer heel vervelend en krijg ik zin om hem weer een luier aan te doen (die heeft hij tijdens de zomer vakantie voor het laatst aan gehad).
Dan maar terug een luier of luierbroekje om.
Hoe lang gaat hij al naar de basisschool?
Luierbroekje aan, en na 18.00 uur s avonds niks meer drinken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Waarom geen luier in de nacht? Blijkbaar is hij nog niet toe aan een hele nacht zindelijkheid.

Ik heb mijn kinderen nooit wakker gemaakt om nog te plassen. Plassen voor t naar bed gaan en op een gegeven moment zijn de luiers droog in de ochtend en dan waren ze zindelijk.
Tja, hoe zou je het zelf vinden?
Ik zou hem vragen wat hij wilt. En als hij liever wel een luier aan heeft dan gewoon een luier aan doen.

Die nacht zindelijkheid komt heus vanzelf wel.
Gewoon weer een luier aan. Wilde hij dat zelf niet meer of ben jij ermee gestopt?
Gewoon een luier om. Komt vanzelf!
Ik zou terug gaan naar een luier in de nacht. Geloof niet dat hij hierdoor zindelijk wordt.
Als hij nog niet wakker wordt van de aandrang om te plassen, is hij eigenlijk gewoon nog niet zindelijk 's nachts. Hem wakker maken om te gaan plassen, helpt ook niet om hem 's nachts zindelijk te maken. Ik zou hem óf gewoon een luier aan doen 's nachts tot hij gewoon uit zichzelf wakker wordt om te plassen/droog blijft, óf accepteren dat hij met enige regelmaat een nat bed heeft.
Ach jeetje TO, je bedoelt het vast goed maar dit is de moeite toch niet? Waarom zou je hem niet gewoon nog even een luier aandoen en het over een tijdje weer opnieuw proberen?

Geef het de tijd, komt echt vanzelf. Bij jongetjes vaak wat later maar werkelijk, er krampachtig mee omgaan maakt het niet beter!
Het heeft geloof ik te maken met een bepaalde fase in de slaap. Dan wordt je heel gedesoriënteerd en soms dus ook boos 'wakker'.

Kun je de tijd verplaatsen? Of in de avond geen drinken geven?
Misschien een manier zoeken om hem langzamer wakker te laten worden met een app of zo'n lamp?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik zou ook kiezen voor een nachtluier. Je onderbreekt nu willens en wetens zijn slaap en dat is echt niet gezond voor hem. En ik vind het ook zielig, lig je net lekker te slapen, word je uit bed getrokken en gedwongen om naar de wc te gaan. Hoe zou je dat zelf vinden? Echt.. stop ermee.
Maar eigenlijk eens met iedereen die zegt dat hij gewoon weer een luier aan kan tot het vanzelf beter gaat.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Zoon wilde zelf geen luier (broekje) meer aan in de nacht, en wilde toen we daarmee begonnen ook zelf dat we hem wakker maakten. Maar is het langzaam dus een steeds groter probleem geworden. Misschien inderdaad wel een goed idee om met hem te bespreken dat dit zo vervelend is voor hem dat een luier wellicht beter is. Al is een gesprek hierover dus best lastig, omdat hij het eigenlijk niet meer weet de ochtend daarna. Maar is misschien wel de beste oplossing...

De vraag over de basisschool, hij gaat sinds mei naar school.
Mijn vierjarige dochter voelt in de nacht nog geen plasprikkel, of ze slaapt in elk geval zo diep dat zij van die prikkel niet wakker wordt. Zij is in elk geval nog echt niet klaar voor een droge nacht. Je zoon denk ik ook nog niet, dus waarom niet lekker een luier om? Relaxter voor beiden!
Als hij al diep in zijn slaap zit dan is hij gewoonweg zichzelf niet het is ook echt heel ongezond om in die fase van je slaap wakker gemaakt te worden.
Ik zou toch maar weer een luierbroekje aan doen ik zou niet zeggen dat het wellicht beter is maar melden dat het beter is. Op een later moment opnieuw proberen.

Ik zou volgens mij ook erg driftig worden als ik hiervoor wakker gemaakt zou worden laat staan op die leeftijd.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
20% van de vijfjarigen is nog niet zindelijk ‘s nachts. Dat heeft niets te maken met knap zijn of een grote jongen/meid, je lichaam moet dat nog leren en dat gaat vanzelf. Het gebeurt niet sneller met trucjes als ‘s avonds wakker maken.
Niet drinken maakt ook geen verschil. Wij plassen ‘s nachts ook niet in ons bed, maar worden er wakker voor.
Mja, probleem is dus dat hij geen luierbroekje aan wil. Dat geeft TO aan.
Video maken en de volgende dag laten zien. Luier om dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
MinkeDeWit schreef:
03-02-2020 22:29
20% van de vijfjarigen is nog niet zindelijk ‘s nachts. Dat heeft niets te maken met knap zijn of een grote jongen/meid, je lichaam moet dat nog leren en dat gaat vanzelf. Het gebeurt niet sneller met trucjes als ‘s avonds wakker maken.
Niet drinken maakt ook geen verschil. Wij plassen ‘s nachts ook niet in ons bed, maar worden er wakker voor.
Dit. Zindelijkheid ´s nachts is hormoongestuurd, dat kun je niet trainen, daar moet het lichaam klaar voor zijn.
En met met half slapend te laten plassen, plast hij nog steeds in zijn slaap, dus van training is sowieso geen sprake.
Gewoon laten drinken, hij moet op een gegeven moment wakker worden van een plasprikkel. Misschien is nu nog niet het moment. Wil hij wel een luierbroekje om? Dan zou ik dat doen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Halvemaan schreef:
03-02-2020 22:21
Zoon wilde zelf geen luier (broekje) meer aan in de nacht, en wilde toen we daarmee begonnen ook zelf dat we hem wakker maakten. Maar is het langzaam dus een steeds groter probleem geworden. Misschien inderdaad wel een goed idee om met hem te bespreken dat dit zo vervelend is voor hem dat een luier wellicht beter is. Al is een gesprek hierover dus best lastig, omdat hij het eigenlijk niet meer weet de ochtend daarna. Maar is misschien wel de beste oplossing...

De vraag over de basisschool, hij gaat sinds mei naar school.
Ik kreeg nogal eens commentaar dat ik mijn kinderen te 'volwassen' behandelde, maar dit soort dingen liet ik ze met 4 jaar echt niet zelf beslissen.

Hoezo wilde hij geen luier meer aan? Dat heeft ie vast niet zelf verzonnen.
En hoezo wilde hij wakker gemaakt worden? Ook dat heeft ie vast niet zelf bedacht.

Kinderen van 4 plassen heel vaak nog in bed, heeft gewoon met rijpheid te maken.

Luier aan en klaar.

Of hem gewoon in een nat bed laten liggen, daar krijgt ie ook niks van hoor.
You always do your best, which is quite embarrassing.
Week 9 van de Extremely Demotivational Calendar
Madeliefjees schreef:
03-02-2020 22:16
Luierbroekje aan, en na 18.00 uur s avonds niks meer drinken.
Arm kind........
You always do your best, which is quite embarrassing.
Week 9 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven