Spullen overleden vreemdganger
woensdag 5 februari 2020 om 15:34
We zijn lang samen geweest en het was mijn grote liefde. Pas na zijn overlijden kwam ik achter zijn veelvuldig vreemdgaan. Dat is nog geen jaar geleden nu.
In eerste instantie hoopte ik dat ik het verdriet om zijn bedrog zou verwerken en dat ik dan toch weer liefde zou voelen voor hem. Maar zo langzamerhand lijk ik dat punt niet te gaan bereiken.
Aangezien ik onze woning niet kon aanhouden vanwege de hoge huur (en ik dat ook niet wilde, vanwege alle nu dubbele herinneringen), ben ik al gauw verhuisd. De nieuwe woning is een stuk kleiner. Veel spullen van hem (noem ik hem nu nog mijn overleden vriend of mijn ex?) heb ik al weggedaan. Wat doe ik met de rest? Alles wegdoen en soort van doen alsof we nooit samen zijn geweest? Sommige dingen bewaren, maar welke dan, want aan alles kleeft zijn bedrog. Krijg ik later spijt als ik zijn spullen wegdoe, zoals boeken of cadeautjes die hij me heeft gegeven?
In eerste instantie hoopte ik dat ik het verdriet om zijn bedrog zou verwerken en dat ik dan toch weer liefde zou voelen voor hem. Maar zo langzamerhand lijk ik dat punt niet te gaan bereiken.
Aangezien ik onze woning niet kon aanhouden vanwege de hoge huur (en ik dat ook niet wilde, vanwege alle nu dubbele herinneringen), ben ik al gauw verhuisd. De nieuwe woning is een stuk kleiner. Veel spullen van hem (noem ik hem nu nog mijn overleden vriend of mijn ex?) heb ik al weggedaan. Wat doe ik met de rest? Alles wegdoen en soort van doen alsof we nooit samen zijn geweest? Sommige dingen bewaren, maar welke dan, want aan alles kleeft zijn bedrog. Krijg ik later spijt als ik zijn spullen wegdoe, zoals boeken of cadeautjes die hij me heeft gegeven?
woensdag 5 februari 2020 om 15:38
Wat super naar. Ik zou gewoon alles wegdoen wat je niet wil hebben of niet nodig hebt en wel een paar foto’s bewaren en sieraden bewaren.
Hoe kwam je achter zijn bedrog? Weet je het echt zeker? Nooit een vermoeden gehad?
Sterkte met alles
Hoe kwam je achter zijn bedrog? Weet je het echt zeker? Nooit een vermoeden gehad?
Sterkte met alles
anoniem_391499 wijzigde dit bericht op 05-02-2020 15:44
9.52% gewijzigd
woensdag 5 februari 2020 om 15:40
Als je niet kunt kiezen omdat je logischerwijs nogal dubbele gevoelens hebt bij de spullen.. zou je ervoor kunnen kiezen om het tijdelijk ergens anders op te slaan zoals een opslagbox. Uit het zicht en kun je er op een later moment nog eens naar kijken en een beslissing maken.
Zou er voor mij ook nogal van afhangen wat voor spullen het betreft.
Zou er voor mij ook nogal van afhangen wat voor spullen het betreft.
woensdag 5 februari 2020 om 15:43
Mijn vreemdgaande partner is ook overleden, het is alweer een tijdje geleden. Ik hoefde niet te verhuizen en bij mij was dat vreemdgaan al bekend vóór het overlijden. Ik heb in de eerste maand na zijn dood bijna alles weggegooid wat ik niet nodig had. Wat persoonlijke dingen, fotoboeken e.d. in een doos gedaan en op zolder gezet. Het is al weer bijna twee jaar geleden maar ik heb nog niet de behoefte gehad om in die doos te kijken, wie weet komt dat nog, over een jaar of tien.
For whom the bell tolls
woensdag 5 februari 2020 om 15:45
Was hij (ondanks het vreemdgaan) nog je partner? Kun je wel rouwen? Wat heftig lijkt me dat! Jij ook sterkte.Tutjebelletje schreef: ↑05-02-2020 15:43Mijn vreemdgaande partner is ook overleden, het is alweer een tijdje geleden. Ik hoefde niet te verhuizen en bij mij was dat vreemdgaan al bekend vóór het overlijden. Ik heb in de eerste maand na zijn dood bijna alles weggegooid wat ik niet nodig had. Wat persoonlijke dingen, fotoboeken e.d. in een doos gedaan en op zolder gezet. Het is al weer bijna twee jaar geleden maar ik heb nog niet de behoefte gehad om in die doos te kijken, wie weet komt dat nog, over een jaar of tien.
woensdag 5 februari 2020 om 15:45
Meid doe jezelf een plezier en sluit dit hoofdstuk af.
De oplossing hiervoor weet je al, maar je zoekt nog naar een bevestiging op je niet schuldig te voelen. De liefde die jij voor jouw ex hebt gevoeld is echt, maar dit is lang geleden ten einde gekomen. Nu is het tijd om alle spullen weg te gooien danwel weg te geven(marktplaats/kringloop).
Uiteindelijk is het de bedoeling dat je de mooie momenten en lessen uit deze relatie meeneemt naar je nieuwe relatie(s), maar sluit het eerst goed af door alle spullen
100% weg te doen.
De oplossing hiervoor weet je al, maar je zoekt nog naar een bevestiging op je niet schuldig te voelen. De liefde die jij voor jouw ex hebt gevoeld is echt, maar dit is lang geleden ten einde gekomen. Nu is het tijd om alle spullen weg te gooien danwel weg te geven(marktplaats/kringloop).
Uiteindelijk is het de bedoeling dat je de mooie momenten en lessen uit deze relatie meeneemt naar je nieuwe relatie(s), maar sluit het eerst goed af door alle spullen
100% weg te doen.
woensdag 5 februari 2020 om 15:49
Als je nu geen beslissing kunt nemen zou ik spullen in dozen doen en voor zover mogelijk op zolder zetten.
Tegen de tijd dat je er eventueel wel wat mee kunt, weglazeren ofzo, dan doe je het lekker dan maar voor nu niet.
Tegen de tijd dat je er eventueel wel wat mee kunt, weglazeren ofzo, dan doe je het lekker dan maar voor nu niet.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
woensdag 5 februari 2020 om 15:50
Wat super naar zeg dit dubbele verdriet.
Mijn man is 2 jaar geleden plotseling vertrokken (niet overleden dus makkelijker als voor jou) voor een veel oudere collega waar hij dus al vreemd mee ging zonder dat ik het wist. Ik moet waarschijnljk ook na de scheiding kleiner gaan wonen met de kinderen en dingen wegdoen. In het begin vond ik het moeilijk en wilde ik "alles" houden ook foto's, nu ruim ik stukje bij beetje op, hou nog wel enkele dingen vooral waar nog herinneringen aan zitten uit de goede tijd of foto's voor de kinderen; maar heb nu bijv geen moeite meer met dingen weg te doen of te geven van de laatste jaren en heb alleen nog maar een trouwfoto staan omdat de kinderen dat fijn vinden. Het is voor jou natuurlijk moeilijker maar ik wil vooral zeggen neem de tijd dan kun je bewuster kiezen wat voor jou nog belangrijk is en kun je de rest gewoon zonder verdriet wegdoen, lucht dat op zelfs. sterkte meid!
Mijn man is 2 jaar geleden plotseling vertrokken (niet overleden dus makkelijker als voor jou) voor een veel oudere collega waar hij dus al vreemd mee ging zonder dat ik het wist. Ik moet waarschijnljk ook na de scheiding kleiner gaan wonen met de kinderen en dingen wegdoen. In het begin vond ik het moeilijk en wilde ik "alles" houden ook foto's, nu ruim ik stukje bij beetje op, hou nog wel enkele dingen vooral waar nog herinneringen aan zitten uit de goede tijd of foto's voor de kinderen; maar heb nu bijv geen moeite meer met dingen weg te doen of te geven van de laatste jaren en heb alleen nog maar een trouwfoto staan omdat de kinderen dat fijn vinden. Het is voor jou natuurlijk moeilijker maar ik wil vooral zeggen neem de tijd dan kun je bewuster kiezen wat voor jou nog belangrijk is en kun je de rest gewoon zonder verdriet wegdoen, lucht dat op zelfs. sterkte meid!
woensdag 5 februari 2020 om 15:50
woensdag 5 februari 2020 om 15:51
woensdag 5 februari 2020 om 15:52
Poe lastig.
Ik zou per item kijken of je er meer mee hebt dan dat je het ooit van hem hebt gekregen.
Dingen waar je sowieso niets mee hebt en niet nodig hebt, gewoon weg doen.
Stel je hebt een prachtig schilderij gekregen, waar je nog altijd met veel plezier naar kijkt omdat je het nu eenmaal heel mooit vindt. Dat zou ik dan niet weg doen.
Een dingetje dat je ooit voor Valentijd hebt gekregen en uit sentimentele waarde hebt bewaard (bv een knuffel), zou ik weg doen.
Toe, je hoeft ook niet alles in één keer weg te doen. Maar ik zou de dingen waar je sowieso niets mee kunt/wilt, wel gelijk weg doen.
Ik zou per item kijken of je er meer mee hebt dan dat je het ooit van hem hebt gekregen.
Dingen waar je sowieso niets mee hebt en niet nodig hebt, gewoon weg doen.
Stel je hebt een prachtig schilderij gekregen, waar je nog altijd met veel plezier naar kijkt omdat je het nu eenmaal heel mooit vindt. Dat zou ik dan niet weg doen.
Een dingetje dat je ooit voor Valentijd hebt gekregen en uit sentimentele waarde hebt bewaard (bv een knuffel), zou ik weg doen.
Toe, je hoeft ook niet alles in één keer weg te doen. Maar ik zou de dingen waar je sowieso niets mee kunt/wilt, wel gelijk weg doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 5 februari 2020 om 15:53
Wat naar zeg. Om daar ook nog eens achter te komen na zijn overlijden lijkt me echt een schok. Ik zou de persoonlijke spulletjes en cadeautjes ed wel houden, opbergen en dan later kijken wat ik er mee wil. Ik neem aan dat je de relatie wel koesterde en ook veel fijne/ leuke momenten heb gehad. Dan zou ik niet alles weg willen doen alsof het nooit heeft bestaan.
woensdag 5 februari 2020 om 15:56
Eh..... Nee. Even lezen voor je uiterst domme dingen tikt over een precaire situatie. *Insert lelijk woord*Kapitein81 schreef: ↑05-02-2020 15:45Meid doe jezelf een plezier en sluit dit hoofdstuk af.
100% weg te doen.
Het was haar partner, niet haar ex. En die overleed. En pas later kwam het vreemdgaan boven water.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 5 februari 2020 om 16:01
Ik zou een paar dingen bewaren, in een kistje doen en uit het zicht zetten, ergens op een plank in de gangkast of in een kast in de schuur, en de rest wegdoen. En als je geen goed gevoel hebt bij dat kistje met herinneringen zou ik alles wegdoen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 5 februari 2020 om 16:01
Wat heftig zeg. Ik zou denk ik 1 ding bewaren 'voor het geval dat' (en dit wegstoppen) en de rest weg doen. Mocht je de liefde toch nog weer gaan voelen dan zit dat in je hart en niet in de spullen.
Door deze ballast weg te doen krijg je ruimte voor nieuwere dingen, betere dingen. Sorry, klinkt wat zweverig maar vasthouden aan materiele zaken waar jij alleen negatieve gevoelens van krijgt lijkt mij niet goed.
Door deze ballast weg te doen krijg je ruimte voor nieuwere dingen, betere dingen. Sorry, klinkt wat zweverig maar vasthouden aan materiele zaken waar jij alleen negatieve gevoelens van krijgt lijkt mij niet goed.
woensdag 5 februari 2020 om 16:06
Wat een vervelende situatie.
Probeer zijn vreemd gaan los te koppelen van de man waar je wel een leuke tijd mee hebt gehad.
Je kan het verleden niet veranderen. En nu opeens net doen of dat die hele relatie niet bestaan heeft, dan doe jij jezelf ook te kort.
Je zit nu nog in een (dubbel) rouwproces, je bent en je partner kwijt en je herinnering zijn ook nog voor een deel gebaseerd op een leugen.
Neem de tijd, gooi niet alles weg. Wat je nu niet onder ogen wilt zien kan je opslaan. Over een tijd, wanneer het zwarte randje een beetje is verdwenen en je minder emotioneel bent, kijk er dan nog eens naar. En beslis dan wat je er mee wilt doen.
Op het moment van overlijden was het nog je vriend. Hoe jij hem wilt noemen, dat is aan jouw. Het feit is dat hij er niet meer is, en dat hij is overleden. Je kan ook gewoon zeggen, de spullen / vakanties met Piet. En wanneer men vraagt "Piet", dan zeg je dat was mijn vriend, (hij is overleden)
Probeer zijn vreemd gaan los te koppelen van de man waar je wel een leuke tijd mee hebt gehad.
Je kan het verleden niet veranderen. En nu opeens net doen of dat die hele relatie niet bestaan heeft, dan doe jij jezelf ook te kort.
Je zit nu nog in een (dubbel) rouwproces, je bent en je partner kwijt en je herinnering zijn ook nog voor een deel gebaseerd op een leugen.
Neem de tijd, gooi niet alles weg. Wat je nu niet onder ogen wilt zien kan je opslaan. Over een tijd, wanneer het zwarte randje een beetje is verdwenen en je minder emotioneel bent, kijk er dan nog eens naar. En beslis dan wat je er mee wilt doen.
Op het moment van overlijden was het nog je vriend. Hoe jij hem wilt noemen, dat is aan jouw. Het feit is dat hij er niet meer is, en dat hij is overleden. Je kan ook gewoon zeggen, de spullen / vakanties met Piet. En wanneer men vraagt "Piet", dan zeg je dat was mijn vriend, (hij is overleden)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 5 februari 2020 om 16:11
Wat een vervelende situatie...
Ik zou één of een paar dingen uitkiezen en de rest naar de kringloop brengen of verkopen. Dat vind ik zelf makkelijker dan weggooien, want dan heeft wellicht een ander er nog plezier van (die niet die nare associaties heeft).
Als je van sommige dingen toch bang bent ze te gaan missen, kun je ook foto's maken van de dingen die je wegdoet. Daar ga je waarschijnlijk nooit naar kijken, maar misschien maakt het het makkelijker om spullen weg te doen?
Ik zou één of een paar dingen uitkiezen en de rest naar de kringloop brengen of verkopen. Dat vind ik zelf makkelijker dan weggooien, want dan heeft wellicht een ander er nog plezier van (die niet die nare associaties heeft).
Als je van sommige dingen toch bang bent ze te gaan missen, kun je ook foto's maken van de dingen die je wegdoet. Daar ga je waarschijnlijk nooit naar kijken, maar misschien maakt het het makkelijker om spullen weg te doen?
woensdag 5 februari 2020 om 16:13
Alle gekoesterde momenten zijn dubbel, omdat hij steeds andere motieven had dan liefde. Zo vond ik het eng om een cursus in het buitenland te doen en hij moedigde me aan en dus ben ik een maand weggegaan. Dus in plaats van mij aan te moedigen, lag hij met anderen van alles te doen.Sodalite schreef: ↑05-02-2020 15:53Wat naar zeg. Om daar ook nog eens achter te komen na zijn overlijden lijkt me echt een schok. Ik zou de persoonlijke spulletjes en cadeautjes ed wel houden, opbergen en dan later kijken wat ik er mee wil. Ik neem aan dat je de relatie wel koesterde en ook veel fijne/ leuke momenten heb gehad. Dan zou ik niet alles weg willen doen alsof het nooit heeft bestaan.
woensdag 5 februari 2020 om 16:14
Ja, hier kan ik wel wat mee, denk ik.Lady_Day schreef: ↑05-02-2020 16:01Wat heftig zeg. Ik zou denk ik 1 ding bewaren 'voor het geval dat' (en dit wegstoppen) en de rest weg doen. Mocht je de liefde toch nog weer gaan voelen dan zit dat in je hart en niet in de spullen.
woensdag 5 februari 2020 om 16:17
Snowkitty schreef: ↑05-02-2020 16:13Alle gekoesterde momenten zijn dubbel, omdat hij steeds andere motieven had dan liefde. Zo vond ik het eng om een cursus in het buitenland te doen en hij moedigde me aan en dus ben ik een maand weggegaan. Dus in plaats van mij aan te moedigen, lag hij met anderen van alles te doen.
Sterkte.