Digitale ovulatietest na vijf dagen nog positief

05-02-2020 22:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraag en ben benieuwd of iemand van jullie dit ook wel eens heeft meegemaakt.

Mijn digitale ovulatie testen zijn na 5 dagen nog positief.

Hier even het verloop...
Maandag 13 januari ongesteld geworden
Maandag 27 januari begonnen met testen (normaal en digitaal)
Woensdag geen extra strepen en LH- op de digitale test
Donderdag en vrijdag hele lichte teststrepen gehad, digitaal gaf aan LH-
Zaterdag 1 februari (helaas de normale op) maar digitale test gaf LH+ aan.
Daarna doorgetest (vraag me niet waarom maar toch) elke dag tot aan vandaag en de test geeft nog steeds elke dag LH+ aan.

Is dit normaal? Kan het zijn dat ik dan geen eisprong heb of?

(Achtergrond informatie: we (mijn man 30 en ik 28) zijn al ruim 2 jaar bezig om zwanger te worden maar helaas tot nu toe nog geen geluk gehad.)

Ik hoor graag

Xx
anoniem_367858 wijzigde dit bericht op 05-02-2020 22:13
Reden: Tekstfoutje
4.38% gewijzigd
Na hoeveel dagen is normaal je eisprong? Niet om valse hoop te geven, maar toen ik dit met normale (niet-digitale) testen had, bleek ik mijn eisprong gemist te hebben. De ovulatietesten pikten in plaats daarvan hcg op en in mijn geval gaf dat positieve ovulatietesten terwijl ik zwanger was. Ik heb me in die tijd rot gegoogeld over ovulatietesten die positief bleven en eisprongen die ‘bleven hangen’. Maar dat was het dus niet (al kan het kennelijk wel?).

Geen idee of dat met digitale testen ook mogelijk is. Maar als het zo blijft kun je er voor de zekerheid een zwangerschapstest tegenaan gooien. Zou wel betekenen dat je eisprong vroeg was; heb je enig idee hoe dat normaalgesproken bij jou is?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Hoi bedankt voor de snelle reactie. Nee helaas geen idee. Mijn cyclus verschilt tussen de 28 en 35 dagen. Laatste 4 x was het keurig om de 4 weken en de laatste x was het 32 dagen.

Maar heb eerst 5 dagen negatief gehad en toen pas positief.

Maar inprincipe kan ik ook nog niet testen want zou pas 10 februari ongesteld moeten worden en nu aan de hand van de testen denk ik nu de 15de. Dus dat lijkt me dan veelste vroeg.
Kleine misschien rare toevoeging maar vanavond tijdens de daad telkems pijn op denk ik mijn linker eierstok. Na de tijd niet echt last van
Nu ja, misschien komt de eisprong er nog aan dan? Je lijf is geen machine of klok natuurlijk. :)
Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn! Heb er zelf lang over gedaan dus ik weet hoe lastig dat kan zijn.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Nee inderdaad.

Bedankt ka dat is het. Maar we houden moed. Komt vast uiteindelijk goed. Hopelijk zijn.er meerdere mensen die dit mee hebben gemaalt en mij en misschien ieta verder mee kunnen helpen
Vervelend is dat, hier het tegenovergestelde. Al mijn testen zijn de hele tijd negatief, terwijl ik nota bene bij de dokter een vaginale echo heb gehad waarop ik het ei zag en de gyna zei dat ie binnen 2-3 dagen zou knappen. Iedere ochtend en avond getest, maar altijd dik negatief.. zou niet teveel waarde hechten aan die testen hoor. Heb zelfs nog nooit een positieve test gehad, maar wel gewoon eisprong :)
Cimojo schreef:
05-02-2020 23:15
Vervelend is dat, hier het tegenovergestelde. Al mijn testen zijn de hele tijd negatief, terwijl ik nota bene bij de dokter een vaginale echo heb gehad waarop ik het ei zag en de gyna zei dat ie binnen 2-3 dagen zou knappen. Iedere ochtend en avond getest, maar altijd dik negatief.. zou niet teveel waarde hechten aan die testen hoor. Heb zelfs nog nooit een positieve test gehad, maar wel gewoon eisprong :)
Het resultaat van mijn negatieve test ligt in de kamer naast me in haar bedje te slapen. Op de goedkope testen liep wel iets op, maar werd nooit zo dik als de controle streep. De digitale bleef de helft van de maanden negatief. Blijkbaar maak ik gewoon niet zo veel LH aan of zo, maar dat stond een zwangerschap dus geenszins in de weg.
Omgekeerd kan ik me voorstellen dat als je wat meer LH dan gemiddeld aanmaakt, dat je dan positief blijft testen.
Als je al twee jaar bezig bent, neem ik aan dat je inmiddels hulp hebt gezocht? Want dat zou ik dit gewoon bespreken, er zijn wel meer vrouwen bij wie die testen nooit duidelijke uitslagen geven. Misschien kunnen ze een keer een cyclus met echo monitoren.
Bij mij ook nooit positieve testen zelfs niet in het traject maar de gyn zei dat ovulatie testen maar bij een x aat % van de vrouwen werken en dat ze bij pco’s helemaal onbetrouwbaar zijn.

Sterkte to hoop dat het snel raak mag zijn
where ever you go, go with your heart
Bij digitale ovulatie testen van Clear Blue had ik in ronde 1, 10 knipperende smilies, daarna eindelijk een vaste. Na 15 rondes ben ik ervaringsdeskundige en weet ik dat de Sensitest ovulatietesten voor mij het beste werken. Ik vind elke ronde heel duidelijk mijn piek.

Hopelijk is het snel raak bij jullie!
Hier ook iemand waarbij ze vaak niet werkte. Ik heb 3.5 jaar in het "traject" gezeten bij een kliniek. Af en toe gaf die positief aan maar vervolgens een aantal keer niet. Na verschillende echo's was het duidelijk dat ik niet genoeg stoffen aanmaak om een positief te geven en dus verschillende eisprongen had gemist (ik voel deze en had ik zelf natuurlijk al door haha). Waardoor ik elke maand 4/5/6 keer bij de kliniek een echo moest hebben om mn ei te volgen. Overleg dus even met een dokter.
Je hebt eerdere cycli ook testen gebruikt denk ik? Test je altijd zo pas na 14 dagen en waarom? Ik wil je niet blij maken met een dode mus maar als ik zo reken denk ik dat er een (kleine?) kans is dat je je ovulatie gemist hebt omdat die vroeg was en dat de testen ongeveer een week later op HCG zijn gaan reageren. Ik zou normaal gesproken niet zo vroeg met een zwangerschapstest gaan testen maar je bent nu toch bezig met testen (ovulatietesten), dan zou ik die in dit geval toch meenemen. Ik duim in elk geval voor je.
Ik heb dit ook gehad bij de testen van kruidvat.. Bleek uiteindelijk daaraan te liggen. Ik ben overgestapt naar de gevoelige testen van sensitedt (dip), bij positief resultaat extra check met clearblue digitale. Dit werkte voor mij goed. Hopelijk heb je er wat aan! succes :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven