Tegen werken Ex
donderdag 6 februari 2020 om 23:14
Hallo allemaal wie kan mij helpen me ex blijft mij maar tegen werken ben al vanaf sept bezig om eind Februar begin maart met me 2 kinderen naar America af te reizen maar ze blijft maar tegen werken zelfs eind Jan rechtzaak geweest en vervangende toestemming voor de vakantie gekregen maar nu doet ze weer moeilijk voor de paspoorten wil eerst niet het doen omdat school nog geen verlof had verleend en nu school het heeft verleend kan ze niet eerder dan volgende week woensdag. Wat zijn de mogelijk heden nog voor. Mij kortgeding aanspannen gaat ook weer tijd en geld kosten wie heeft tips en heeft dit zelf ook mee gemaakt

donderdag 6 februari 2020 om 23:51
Wacht eerst woensdag even af, doet ze dan weer moeilijk dan kan je altijd nog kijken of je noodpaspoorten kan aanvragen.
Kom je zelf uit de VS? Dat ze bang is dat je daar blijft met de kinderen?
Anders snap ik nooit zo waar ouders moeilijk over doen... je gunt je KIND toch een leuke vakantie? Een prachtige reis?
Kom je zelf uit de VS? Dat ze bang is dat je daar blijft met de kinderen?
Anders snap ik nooit zo waar ouders moeilijk over doen... je gunt je KIND toch een leuke vakantie? Een prachtige reis?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 6 februari 2020 om 23:54
nee, maar to wil graag op vakantie onder schooltijd. dan krijg je dat

vrijdag 7 februari 2020 om 01:43
Ik ga deze zin denk ik maar van je copy-pasten, want hij kan bij de helft van de topics als reactie ingevuld worden.
Ik stoor me er ook mateloos aan!
vrijdag 7 februari 2020 om 02:31
Vandaar dat ex tegen is...dan doen dur kinderen dat straks ook
On topic: ESTA moet je 72 uur van tevoren aanvragen; in het slechtste geval kan dat echter ook op Schiphol nog.
Zorg er daarnaast ook voor dat je de formulieren bij je hebt waarop ex haar toestemming geeft voor het feit dat jij alleen met de kinderen reist. Niet verplicht, scheelt wel gedoe.
Hier te vinden: https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... buitenland
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
vrijdag 7 februari 2020 om 06:33
Ex geeft dus geen toestemming. TO heeft vervangende toestemming van de rechter gekregen. Dat vonnis moet hij idd. wel meenemen!schorpioentje28 schreef: ↑07-02-2020 02:31Vandaar dat ex tegen is...dan doen dur kinderen dat straks ook.
On topic: ESTA moet je 72 uur van tevoren aanvragen; in het slechtste geval kan dat echter ook op Schiphol nog.
Zorg er daarnaast ook voor dat je de formulieren bij je hebt waarop ex haar toestemming geeft voor het feit dat jij alleen met de kinderen reist. Niet verplicht, scheelt wel gedoe.
Hier te vinden: https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... buitenland
vrijdag 7 februari 2020 om 06:39
Kennelijk zijn zowel rechter als school inmiddels overtuigd van het belang van TO's plannen. Hij zal er dus wel een goede reden voor hebben.citronella schreef: ↑06-02-2020 23:53Waarom die reis dan precies moet plaatsvinden als de kinderen op school horen te zitten ontgaat me even. Misschien ontgaat dat ex ook?
Laatste week van februari is trouwens een schoolvakantie, afhankelijk van de regio. Maar het klinkt alsof TO later en langer weg wil dan dat.

vrijdag 7 februari 2020 om 07:07
Ergens in het midden staat een willekeurig gekozen punt, gevolgd door een hoofdletter.daenerys79 schreef: ↑07-02-2020 06:50wow, ik lees net de OP, ik heb nog nooit zo’n lange zin gezien.....

Geen idee wat je kunt doen om je ex in de meewerkmodus te krijgen, TO. Geen idee ook waarom er per se een vakantie nodig is onder schooltijd. Als de kinderen net zo taal- en schrijfvaardig zijn als jij dan is school missen eerlijk gezegd wel heel onverstandig...

vrijdag 7 februari 2020 om 07:20
Ik ga maar even nergens van uit ondanks dat rechter en school toestemming geven. Ik ben benieuwed waarom TO buiten de schoolvakanties naar de VS wil en waarom ex dwars ligtLariba schreef: ↑07-02-2020 06:39Kennelijk zijn zowel rechter als school inmiddels overtuigd van het belang van TO's plannen. Hij zal er dus wel een goede reden voor hebben.
Laatste week van februari is trouwens een schoolvakantie, afhankelijk van de regio. Maar het klinkt alsof TO later en langer weg wil dan dat.
vrijdag 7 februari 2020 om 07:29