Tegen werken Ex

06-02-2020 23:14 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal wie kan mij helpen me ex blijft mij maar tegen werken ben al vanaf sept bezig om eind Februar begin maart met me 2 kinderen naar America af te reizen maar ze blijft maar tegen werken zelfs eind Jan rechtzaak geweest en vervangende toestemming voor de vakantie gekregen maar nu doet ze weer moeilijk voor de paspoorten wil eerst niet het doen omdat school nog geen verlof had verleend en nu school het heeft verleend kan ze niet eerder dan volgende week woensdag. Wat zijn de mogelijk heden nog voor. Mij kortgeding aanspannen gaat ook weer tijd en geld kosten wie heeft tips en heeft dit zelf ook mee gemaakt
Dit kan je het beste via je advocaat regelen.
Maar als je schrijft naar Amerika af te reizen wil je dan met ze op vakantie of wil je daar blijven?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
wat is haar telefoonnummer? dan bellen we even om te vragen waar ze mee bezig is
Maar als jij woensdag die paspoorten krijgt dan is het toch nog op tijd? Of verwacht je dat ze die afspraak ook weer gaat verzetten?
"Me" is geen bezittelijk voornaamwoord
Wacht eerst woensdag even af, doet ze dan weer moeilijk dan kan je altijd nog kijken of je noodpaspoorten kan aanvragen.

Kom je zelf uit de VS? Dat ze bang is dat je daar blijft met de kinderen?
Anders snap ik nooit zo waar ouders moeilijk over doen... je gunt je KIND toch een leuke vakantie? Een prachtige reis?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Waarom die reis dan precies moet plaatsvinden als de kinderen op school horen te zitten ontgaat me even. Misschien ontgaat dat ex ook?
citronella schreef:
06-02-2020 23:50
nee, maar to wil graag op vakantie onder schooltijd. dan krijg je dat
Wat heeft ze als reden gegeven dat ze dat niet wil? En waarom ga je niet wat dichterbij op vakantie, en dan gewoon in de vakanties?
Klinkt alsof to zijn kinderen naar het buitenland wil ontvoeren..
S-Meds schreef:
06-02-2020 23:54
:biggrin:
Wat lastig dat je ex tegen werken is!
Houdt ze haar hand op?
citronella schreef:
06-02-2020 23:50
Ik ga deze zin denk ik maar van je copy-pasten, want hij kan bij de helft van de topics als reactie ingevuld worden.
Ik stoor me er ook mateloos aan!
S-Meds schreef:
06-02-2020 23:44
wat is haar telefoonnummer? dan bellen we even om te vragen waar ze mee bezig is
😂
S-Meds schreef:
Vandaar dat ex tegen is...dan doen dur kinderen dat straks ook 😁.

On topic: ESTA moet je 72 uur van tevoren aanvragen; in het slechtste geval kan dat echter ook op Schiphol nog.
Zorg er daarnaast ook voor dat je de formulieren bij je hebt waarop ex haar toestemming geeft voor het feit dat jij alleen met de kinderen reist. Niet verplicht, scheelt wel gedoe.
Hier te vinden: https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... buitenland
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Taralina schreef:
07-02-2020 01:37
Wat lastig dat je ex tegen werken is!
Houdt ze haar hand op?
Ik dacht juist dat ex wil gaan werken en dat TO dat niet wil :mrgreen:
schorpioentje28 schreef:
07-02-2020 02:31
Vandaar dat ex tegen is...dan doen dur kinderen dat straks ook 😁.

On topic: ESTA moet je 72 uur van tevoren aanvragen; in het slechtste geval kan dat echter ook op Schiphol nog.
Zorg er daarnaast ook voor dat je de formulieren bij je hebt waarop ex haar toestemming geeft voor het feit dat jij alleen met de kinderen reist. Niet verplicht, scheelt wel gedoe.
Hier te vinden: https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... buitenland
Ex geeft dus geen toestemming. TO heeft vervangende toestemming van de rechter gekregen. Dat vonnis moet hij idd. wel meenemen!
citronella schreef:
06-02-2020 23:53
Waarom die reis dan precies moet plaatsvinden als de kinderen op school horen te zitten ontgaat me even. Misschien ontgaat dat ex ook?
Kennelijk zijn zowel rechter als school inmiddels overtuigd van het belang van TO's plannen. Hij zal er dus wel een goede reden voor hebben.
Laatste week van februari is trouwens een schoolvakantie, afhankelijk van de regio. Maar het klinkt alsof TO later en langer weg wil dan dat.
S-Meds schreef:
:HA:
wow, ik lees net de OP, ik heb nog nooit zo’n lange zin gezien.....
Don't cry, buy a bag and move on.
Les voor volgende keer: dwangsom afspreken als het paspoort niet voor datum x is gegeven.
daenerys79 schreef:
07-02-2020 06:50
wow, ik lees net de OP, ik heb nog nooit zo’n lange zin gezien.....
Ergens in het midden staat een willekeurig gekozen punt, gevolgd door een hoofdletter.
:mrgreen:

Geen idee wat je kunt doen om je ex in de meewerkmodus te krijgen, TO. Geen idee ook waarom er per se een vakantie nodig is onder schooltijd. Als de kinderen net zo taal- en schrijfvaardig zijn als jij dan is school missen eerlijk gezegd wel heel onverstandig...
Lariba schreef:
07-02-2020 06:39
Kennelijk zijn zowel rechter als school inmiddels overtuigd van het belang van TO's plannen. Hij zal er dus wel een goede reden voor hebben.
Laatste week van februari is trouwens een schoolvakantie, afhankelijk van de regio. Maar het klinkt alsof TO later en langer weg wil dan dat.
Ik ga maar even nergens van uit ondanks dat rechter en school toestemming geven. Ik ben benieuwed waarom TO buiten de schoolvakanties naar de VS wil en waarom ex dwars ligt
[...]

Hopelijk zijn de paspoorten er op tijd en verder inderdaad alle documenten meenemen op reis.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-02-2020 09:28
Reden: off topic
49.08% gewijzigd
Waarom heb je niet meteen plaatsvervangende toestemming voor de paspoorten gevraagd tijdens je rechtszaak. Dit zie je natuurlijk aankomen 😑.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven