Wat weegt jouw baby?

07-02-2020 12:14 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha Dames,

Gisteren weer een bezoekje aan het consultatiebureau gebracht. Wat ik al wist bleek nog even bevestigd door de weegschaal aldaar: ik heb een behoorlijk stevige baby. Meisje is vier maanden en 7,8 kilo schoon aan de haak.

Ze is volledig borstgevoed. De huisarts maakte zich overigens geen zorgen. Ze zag wel vaker dat borstbaby’s de eerste maanden buiten de curve vielen.

Het maak me wel nieuwsgierig naar het gewicht van andere baby’s. Wat woog jouw baby met vier maanden?
Bijna 8,5 kilo. Bij geboorte 4 kilo. Baby is nu 11 maanden en 11 kilo.

Mijn peuter volgde een iets minder hoog lijntje maar nu met 3 maar 14 kilo en smal.
7.7 kg!

En ik moest worden ingeleid omdat hij te klein zou zijn :-D
Mijn jongens waren met 4 maanden rond de 7,5 kilo. Allebei bv en rond de 4 kilo bij geboorte. In de who-curve volgden ze netjes hun lijntje.

Jouw dochter valt trouwens in de who curve er niet buiten hoor, tussen de bovenste twee lijnen in. Kijk hier maar: https://www.who.int/childgrowth/standar ... _p_0_6.pdf
Ons meisje was ook altijd erg stevig. Heb het even teruggezocht: 4 maanden 7800. Herken de zorgen wel: was en ben nog steeds wel bang voor overgewicht. Hier ook volledig borstgevoed en ik bood ook vaak aan nog even voor een slaapje. Ze weigerde nooit en spuugde nooit. Nu is ze 15 maanden en nog steeds stevig. Lijntje begint een beetje af te buigen, maar ze weegt al ruim 12 kilo. Ik maak me nog steeds af en toe wel zorgen, maar man en ik hebben beiden gezond gewicht en CB gaf aan dat het dan wel bijtrekt. Ik probeer maar zo te denken: beter dit, dan je zorgen maken over niet voldoende groeien.
Bij geboorte 2950gram, met vier maanden 5250 gram. Ze is nu 2,5 en weegt ongeveer 11 kg

Tot 6 maanden volledig bv trouwens en nu ook nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven