Driewieler peuter
vrijdag 7 februari 2020 om 15:34
Lieve dames,
Ik ben op zoek naar een driewieler voor mijn peutertje. Ik heb mijn oog laten vallen op de whinter-kiddie en op puky, allebei erg mooi, maar de whinter-kiddie is echt prachtig (ik kan helaas geen foto’s plakken). Wat ik belangrijk vind is dat de banden geen harde plastic banden zijn. Ik word van beide niet zoveel wijzer. Een zachte fijne zadel zou ook heel fijn zijn. Heeft iemand ervaring met een van deze merken? Welke zouden jullie aanraden? Andere merken mogen ook.
Korte toelichting: mijn peuter is voorzichtig, 2 jr, heeft een driewieler met duwstang en verschrikkelijke harde plastic banden die ongelooflijk veel lawaai maken.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Bloemetje
Ik ben op zoek naar een driewieler voor mijn peutertje. Ik heb mijn oog laten vallen op de whinter-kiddie en op puky, allebei erg mooi, maar de whinter-kiddie is echt prachtig (ik kan helaas geen foto’s plakken). Wat ik belangrijk vind is dat de banden geen harde plastic banden zijn. Ik word van beide niet zoveel wijzer. Een zachte fijne zadel zou ook heel fijn zijn. Heeft iemand ervaring met een van deze merken? Welke zouden jullie aanraden? Andere merken mogen ook.
Korte toelichting: mijn peuter is voorzichtig, 2 jr, heeft een driewieler met duwstang en verschrikkelijke harde plastic banden die ongelooflijk veel lawaai maken.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Bloemetje

vrijdag 7 februari 2020 om 15:40
vrijdag 7 februari 2020 om 15:40
Ik ben het met de anderen eens. Loopfiets vindt mijn meisje van bijna 4 nog leuk (ze is alleen al te groot geworden voor onze). Driewieler ging met 2,5 de deur uit. Met 3 en 1 maand fietste ze zonder zijwieltjes en van 2,5 tot 3 met. Bij oudste ging t trouwens hetzelfde (al fietste die wat later zonder zijwieltjes, maar wel voor ze 4 was).
vrijdag 7 februari 2020 om 15:49
Loopfietsje heeft ze al maar lukt nog niet zo goed. Ik wil dat ze ook leert trappen want ze wil heel graag met de oudste meefietsen maar het lukt nog niet. Daarom dat ik nog voor een driewieler wil gaan. Mijn beide kinderen zijn heel voorzichtig ingesteld en ik denk dat het nog lang duurt voordat ze uberhaupt kan fietsen. Maar ze is nog maar twee dus van mij krijgt ze nog alle tijd.

vrijdag 7 februari 2020 om 16:06
Ik heb toen eens een wat duurdere fiets gekocht en daar zelf een driewieler van laten maken. Een meegroei fiets dus
Kan een kind met 5 nog op bij wijze van. Het was toen het enige model waarbij er zijwieltjes aan konden maar was gewoon handig voor mijn grote zoon die nog niet kon fietsen. 3 x een fiets in tegenstelling tot 1 fiets was voor mij het goedkoopst.
(note to self, zet dat ding eens op marktplaats)

Kan een kind met 5 nog op bij wijze van. Het was toen het enige model waarbij er zijwieltjes aan konden maar was gewoon handig voor mijn grote zoon die nog niet kon fietsen. 3 x een fiets in tegenstelling tot 1 fiets was voor mij het goedkoopst.
(note to self, zet dat ding eens op marktplaats)
vrijdag 7 februari 2020 om 17:44
Dit.rumforviva schreef: ↑07-02-2020 15:53Loopfietsje is straks wel een betere overgang naar fietsen dan een driewieler of een fiets met zijwieltjes.
Op een loopfiets ga je ook sneller dan op een driewieler. Dus als ze met oudste mee wil fietsen is een loopfiets ook handiger.
Je schrijft dat je die al hebt. Als het fietsje niet te groot en te zwaar voor haar is moet ze dat binnenkort wel kunnen en staat de driewieler binnenkort overbodig te zijn.
vrijdag 7 februari 2020 om 18:36
Dan zou ik zeggen een puky via marktplaats. Die zijn daar heel veel te krijgen voor weinig. Lijkt me ook voor een voorzichtig kind een betere investering dan een dure nieuwe.bloemetjevivaa schreef: ↑07-02-2020 15:49Loopfietsje heeft ze al maar lukt nog niet zo goed. Ik wil dat ze ook leert trappen want ze wil heel graag met de oudste meefietsen maar het lukt nog niet. Daarom dat ik nog voor een driewieler wil gaan. Mijn beide kinderen zijn heel voorzichtig ingesteld en ik denk dat het nog lang duurt voordat ze uberhaupt kan fietsen. Maar ze is nog maar twee dus van mij krijgt ze nog alle tijd.
Puky beviel hier prima, al was leren trappen voor beide dochters hier makkelijker op een 12 inch fietsje met zijwieltjes

vrijdag 7 februari 2020 om 19:00
Wishbone is toch een loopfiets?Teckeltje88 schreef: ↑07-02-2020 18:48Wij hebben puky drie wieler met lucht banden maar peuter komt daar niet op vooruit. Op z'n fiets wel.
Ik zou gaan voor een wishbone bike of iets soortgelijks. Met 3 wielen kan je peuter zeker uit de voeten, gaat hard en kan ze mee fietsen met haar zus

vrijdag 7 februari 2020 om 19:23
Ja maar aangezien ze op haar eigen loopfiets niet durft ga ik er vanuit dat het een 2 wieler is. Deze begint met 3 wielen en kan je 2 maken als kind er aan toe is. En kan kind toch fietsen.