Grondig schoonmaken van oven.
zondag 9 februari 2020 om 16:22
zondag 9 februari 2020 om 16:55
Ik haal er gewoon een lap met ovenreiniger door elke keer als ik hem heb gebruikt. Hardnekkige vetvlekken heb ik eigenlijk nooit, want als ik iets in de oven zet waar vet uit kan lopen, leg ik er een vel bakpapier onder. Na bereiding gooi ik het besmeurde bakpapier weg en de oven is eigenlijk vrijwel schoon, maar niettemin haal ik er dan even een doekje door.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 9 februari 2020 om 17:22
En hoe maak je je ovenroosters schoon die van mij mogen niet in de oven blijven als hij gereinigd word.daenerys79 schreef: ↑09-02-2020 17:03nieuwe oven kopen met pyrolyse functie, pyrolyse aanzetten, wachten, doekje erdoor, zo goed als nieuw![]()
Ik doe mijn best
zondag 9 februari 2020 om 19:10
zondag 9 februari 2020 om 20:51
Hier heeft de oven pyrolyse. Echt ideaal! Roosters gaan er ook gewoon mee in. Daarna even wat stroef maar na een paar keer gebruiken zijn ze weer normaal.
De combi-magnetron vind ik een lastiger ding. Hoe zit het met dat ding bovenin (verwarmingselement of zo?) mag dat ook gewoon flink geschrobd of ingesmeerd worden?
De combi-magnetron vind ik een lastiger ding. Hoe zit het met dat ding bovenin (verwarmingselement of zo?) mag dat ook gewoon flink geschrobd of ingesmeerd worden?
maandag 10 februari 2020 om 06:47
maandag 10 februari 2020 om 16:28
Deze. En je rooster en bakplaten mogen ook gewoon blijven zitten. Werkt erg goed en tast emaille niet aan. Stinkt alleen een uur in de wind.Life_is_sweet schreef: ↑10-02-2020 06:47Insmeren met groene zeep, bakje met ammoniak en dat een nacht (min 12 uur₩ met de ovendeur dicht laten staan. De volgende dag veeg je zo alle viezigheid weg. Je oven blinkt dan weer als nieuw. De enige manier waarkee ik mijn ovens (bak elke dag) schoon krijg. Daarna bijhouden met dasty.
Heb nu een oven met pyrolyse en dacht van de ammoniak-truuc af te zijn: mogen de accessoires dus niet blijven zitten...