Grondig schoonmaken van oven.
zondag 9 februari 2020 om 16:22
maandag 10 februari 2020 om 20:54
Ramen en deuren even openzetten als je de ovendeur open doet. Ook roosters en bakplaten krijg je op deze manier weer helemaal schoon.
Als je de pyrolyse-functie toch wil gebruiken, haal dan de roosters en zijrekjes (waar je de roosters in schuift) eruit smeer ze in met groene zeep en stop ze in een afgesloten vuilniszak met een beetje amoniak. Dan kun je die apart schoonmaken.
dinsdag 11 februari 2020 om 21:42
Maar... als je je oven toch gewoon ná iedere keer dat je hem gebruikt, even schoonmaakt, dan kost dat een minuut of wat, en dan blijft hij gewoon schoon. Waarom dan wachten tot het vuil dusdanig opgehoopt of aangekoekt is dat je er een enorme klus aan hebt, aan de gang moet met eventueel smerige middelen, enz.? Wat je bijhoudt, is toch het eerste gewonnen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 12 februari 2020 om 15:43
Dat we dááár toch nou niet opgekomen waren.pejeka schreef: ↑11-02-2020 21:42Maar... als je je oven toch gewoon ná iedere keer dat je hem gebruikt, even schoonmaakt, dan kost dat een minuut of wat, en dan blijft hij gewoon schoon. Waarom dan wachten tot het vuil dusdanig opgehoopt of aangekoekt is dat je er een enorme klus aan hebt, aan de gang moet met eventueel smerige middelen, enz.? Wat je bijhoudt, is toch het eerste gewonnen?
(Jij hebt nog nooit een lekkende pizza in je oven gehad)
woensdag 12 februari 2020 om 19:31
Als ik dingen in de oven doe die kunnen gaan lekken, leg ik een vel bakpapier op het rooster, dus daar vallen de lekkende dingen dan op en dat bakpapier gooi ik na afloop in de vuilnisbak en het rooster is schoon. Of ik leg een vel bakpapier onder in de oven, zodat de ovenbodem schoon blijft.
woensdag 12 februari 2020 om 19:45
Mijn lekkende dingen doen nooit zo netjes, die lekken langs de wanden. Meestal is dat de nepkaas op de pizza en die moet je losbikken.pejeka schreef: ↑12-02-2020 19:31Als ik dingen in de oven doe die kunnen gaan lekken, leg ik een vel bakpapier op het rooster, dus daar vallen de lekkende dingen dan op en dat bakpapier gooi ik na afloop in de vuilnisbak en het rooster is schoon. Of ik leg een vel bakpapier onder in de oven, zodat de ovenbodem schoon blijft.
woensdag 12 februari 2020 om 19:53
Is je oven dan zo klein dat een pizza de wanden raakt?parbleumondieu schreef: ↑12-02-2020 19:45Mijn lekkende dingen doen nooit zo netjes, die lekken langs de wanden. Meestal is dat de nepkaas op de pizza en die moet je losbikken.
woensdag 12 februari 2020 om 20:01
pejeka schreef: ↑11-02-2020 21:42Maar... als je je oven toch gewoon ná iedere keer dat je hem gebruikt, even schoonmaakt, dan kost dat een minuut of wat, en dan blijft hij gewoon schoon. Waarom dan wachten tot het vuil dusdanig opgehoopt of aangekoekt is dat je er een enorme klus aan hebt, aan de gang moet met eventueel smerige middelen, enz.? Wat je bijhoudt, is toch het eerste gewonnen?
Jij hebt vast geen kinderen...
Als ik pas om 6uur thuis ben van werk en de bso, dan moet het eten voor 7uur op tafel, want kind moet om 8 uur naar bed, voor het slapen moet er ook gedoucht worden etc etc...
Die oven kan me gestolen worden, als ik eenmaal rond 9uur op de bank plof.
Ik doe het deurtje wel op slot, tot ik er tijd voor heb.
woensdag 12 februari 2020 om 20:05
pejeka schreef: ↑12-02-2020 19:31Als ik dingen in de oven doe die kunnen gaan lekken, leg ik een vel bakpapier op het rooster, dus daar vallen de lekkende dingen dan op en dat bakpapier gooi ik na afloop in de vuilnisbak en het rooster is schoon. Of ik leg een vel bakpapier onder in de oven, zodat de ovenbodem schoon blijft.
Je kunt ook de oven gewoon niet gebruiken, wordt de oven nooit vies.
woensdag 12 februari 2020 om 20:13
Als ik bakpapier op de bodem leg dan krult het op als de oven heet is.pejeka schreef: ↑12-02-2020 19:31Als ik dingen in de oven doe die kunnen gaan lekken, leg ik een vel bakpapier op het rooster, dus daar vallen de lekkende dingen dan op en dat bakpapier gooi ik na afloop in de vuilnisbak en het rooster is schoon. Of ik leg een vel bakpapier onder in de oven, zodat de ovenbodem schoon blijft.
Bij feestjes maak ik het wel eens de volgende dag schoon en sommige vlekken zijn er lastig uit te krijgen.
En inderdaad valt er wel eens wat van een pizza, ik heb er altijd twee naast elkaar en boven elkaar, dus vier tegelijk.
woensdag 12 februari 2020 om 20:44
Bakpapier kan tot 220 graden. De verse helemaal zelfgemaakte pizza gaat op de chamotte ovensteen op maximale stand (300 graden). En tóch wil ie er wel eens langs lekken.pejeka schreef: ↑12-02-2020 19:31Als ik dingen in de oven doe die kunnen gaan lekken, leg ik een vel bakpapier op het rooster, dus daar vallen de lekkende dingen dan op en dat bakpapier gooi ik na afloop in de vuilnisbak en het rooster is schoon. Of ik leg een vel bakpapier onder in de oven, zodat de ovenbodem schoon blijft.
Dus.