Hoe zouden jullie dit doen?
donderdag 6 februari 2020 om 22:38
Hopelijk word ik niet compleet afgebrand, want als het zo is dat ik zwanger ben, dan is het 100 procent welkom.
Afgelopen half jaar niet heel nauwkeurig geweest met de pil, maar wel gewoon geslikt. Ik slik altijd 2 strippen door en dan een stopweek.
2 weken geleden seks gehad, ons seksleven is niet zo heel boeiend (daarom misschien ook niet zo netjes geweest, pil gaat me steeds meer tegenstaan maar de alternatieven ook) en eigenlijk heel deze week dezelfde symptomen als mijn eerste zwangerschap. Totaal niet gerealiseerd tot vandaag. Dus nu accuut gestopt met de pil, ik verwacht wel een intrekkingsbloeding.
Wanneer kan ik een test doen? Moet ik de pil nu stoppen tot ik een test kan doen? Kan me voorstellen dat de test niet gelijk positief is, want dan zou ik nu net zwanger zijn?
Of gewoon morgen dokter bellen? Echt geen idee.
Bedankt!
Afgelopen half jaar niet heel nauwkeurig geweest met de pil, maar wel gewoon geslikt. Ik slik altijd 2 strippen door en dan een stopweek.
2 weken geleden seks gehad, ons seksleven is niet zo heel boeiend (daarom misschien ook niet zo netjes geweest, pil gaat me steeds meer tegenstaan maar de alternatieven ook) en eigenlijk heel deze week dezelfde symptomen als mijn eerste zwangerschap. Totaal niet gerealiseerd tot vandaag. Dus nu accuut gestopt met de pil, ik verwacht wel een intrekkingsbloeding.
Wanneer kan ik een test doen? Moet ik de pil nu stoppen tot ik een test kan doen? Kan me voorstellen dat de test niet gelijk positief is, want dan zou ik nu net zwanger zijn?
Of gewoon morgen dokter bellen? Echt geen idee.
Bedankt!
donderdag 6 februari 2020 om 22:50
Dat kan, toch?
Tsja, ik weet het antwoord eigenlijk ook niet.
Je kunt ook langer wachten, tot je weer echt ongesteld wordt. Of niet. En dan een tesr doen.
Maar dan moet je wel rekening houden met wat je eet, niet drinken, roken etc, gewoon alsof je zwanger bent .
En foliumzuur slikken.
donderdag 6 februari 2020 om 23:00
Oh heerlijke reacties weer, geen zin om verder over m'n sexleven, wel of geen kinderwens en m'n gezin uit te weiden. (zie je, ik reageer zelfs al zwanger
Bedankt voor de nuttige reacties! Alcohol drink ik nooit, ik rook niet, alleen inderdaad de foliumzuur is wel een goede! Ik zal morgen een test (of twee) halen, want dan zit ik nu op 14/15 dagen. Dan haal ik gelijk ook foliumzuur. Echt niet aan gedacht, bedankt!
Nogmaals dank jullie wel voor de fijne reacties!
Bedankt voor de nuttige reacties! Alcohol drink ik nooit, ik rook niet, alleen inderdaad de foliumzuur is wel een goede! Ik zal morgen een test (of twee) halen, want dan zit ik nu op 14/15 dagen. Dan haal ik gelijk ook foliumzuur. Echt niet aan gedacht, bedankt!
Nogmaals dank jullie wel voor de fijne reacties!
anoniem_181954 wijzigde dit bericht op 06-02-2020 23:01
7.71% gewijzigd
donderdag 6 februari 2020 om 23:18
Volgens mij is het advies om, als je aan de pil bent, drie weken na geslachtsgemeenschap te testen. Je zou een vroege zwangerschapstest kunnen proberen maar hou rekening met de mogelijkheid dat het té vroeg is voor een betrouwbaar resultaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 6 februari 2020 om 23:55
Ik kon gewoon meteen testen toen ik door de pil heen zwanger raakte maar dat was wel in de stopweek.
Als je twee weken geleden seks hebt gehad zou je in theorie nu moeten kunnen testen.
Als je twee weken geleden seks hebt gehad zou je in theorie nu moeten kunnen testen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 7 februari 2020 om 04:18
vrijdag 7 februari 2020 om 06:35
vrijdag 7 februari 2020 om 07:12
De dag waarop je onveilig seks hebt gehad is niet per se al de dag van conceptie! Maar inderdaad, 19 dagen is de termijnforumfossiel schreef: ↑06-02-2020 22:53Volgens mij heb ik ooit in de gebruiksaanwijzing van een zwangerschapstest gelezen dat je 19 dagen na de conceptie kunt testen. Als je weet wanneer je onveilig sex hebt gehad, kun je dus precies uitrekenen wanneer je moet testen.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop