Hoe zouden jullie dit doen?

06-02-2020 22:38 22 berichten
Hopelijk word ik niet compleet afgebrand, want als het zo is dat ik zwanger ben, dan is het 100 procent welkom.

Afgelopen half jaar niet heel nauwkeurig geweest met de pil, maar wel gewoon geslikt. Ik slik altijd 2 strippen door en dan een stopweek.

2 weken geleden seks gehad, ons seksleven is niet zo heel boeiend (daarom misschien ook niet zo netjes geweest, pil gaat me steeds meer tegenstaan maar de alternatieven ook) en eigenlijk heel deze week dezelfde symptomen als mijn eerste zwangerschap. Totaal niet gerealiseerd tot vandaag. Dus nu accuut gestopt met de pil, ik verwacht wel een intrekkingsbloeding.

Wanneer kan ik een test doen? Moet ik de pil nu stoppen tot ik een test kan doen? Kan me voorstellen dat de test niet gelijk positief is, want dan zou ik nu net zwanger zijn?

Of gewoon morgen dokter bellen? Echt geen idee.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dus je sexleven is niet zo boeiend, maar je wil wel een kind met deze man?
kerst schreef:
06-02-2020 22:44
Dus je sexleven is niet zo boeiend, maar je wil wel een kind met deze man?
Dat kan, toch?
Tsja, ik weet het antwoord eigenlijk ook niet.
Je kunt ook langer wachten, tot je weer echt ongesteld wordt. Of niet. En dan een tesr doen.
Maar dan moet je wel rekening houden met wat je eet, niet drinken, roken etc, gewoon alsof je zwanger bent .
En foliumzuur slikken.
Waarom vertel je niet aan je man, dat je graag nog een baby wil?
Volgens mij heb ik ooit in de gebruiksaanwijzing van een zwangerschapstest gelezen dat je 19 dagen na de conceptie kunt testen. Als je weet wanneer je onveilig sex hebt gehad, kun je dus precies uitrekenen wanneer je moet testen.
Ik zou eerst zelf een test doen en daarna eventueel na een paar dagen de huisarts bellen.
Als jij denkt dat je zwanger bent, dan is het natuurlijk logisch dat je per direct stopt met de pil. En met alcohol etc.
Oh heerlijke reacties weer, geen zin om verder over m'n sexleven, wel of geen kinderwens en m'n gezin uit te weiden. (zie je, ik reageer zelfs al zwanger ;-))

Bedankt voor de nuttige reacties! Alcohol drink ik nooit, ik rook niet, alleen inderdaad de foliumzuur is wel een goede! Ik zal morgen een test (of twee) halen, want dan zit ik nu op 14/15 dagen. Dan haal ik gelijk ook foliumzuur. Echt niet aan gedacht, bedankt!

Nogmaals dank jullie wel voor de fijne reacties!
anoniem_181954 wijzigde dit bericht op 06-02-2020 23:01
7.71% gewijzigd
Een baby is meer dan welkom zeg je.
En in plaats van dit tegen je man te zeggen en samen actief voor een baby te gaan, wordt er gerommeld met de pil.
Ik snap dat dus echt niet.
Hoeft ook niet gelukkig. Wie weet weet m'n man het wel? Heb je nog een nuttige tip?
Met een vroege test testen. Dan weet je het zeker.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Volgens mij is het advies om, als je aan de pil bent, drie weken na geslachtsgemeenschap te testen. Je zou een vroege zwangerschapstest kunnen proberen maar hou rekening met de mogelijkheid dat het té vroeg is voor een betrouwbaar resultaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dank jullie wel! Dan wachten we weekje af, maar zal wel al foliumzuur halen.
Ik kon gewoon meteen testen toen ik door de pil heen zwanger raakte maar dat was wel in de stopweek.
Als je twee weken geleden seks hebt gehad zou je in theorie nu moeten kunnen testen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Als je symptomen daadwerkelijk van een zwangerschap komen is je hormoonspiegel al hoog genoeg om positief te testen.
Met een gevoelige test zou je wellicht nu al kunnen testen als het 14 dagen na je eisprong is.

De meest gevoelige test is die van het Kruidvat, die van twee voor vijf euro. Die meet al bij minder HCG dan de zogenaamde early testen.

Succes!
Pergamon schreef:
06-02-2020 23:58
Als je symptomen daadwerkelijk van een zwangerschap komen is je hormoonspiegel al hoog genoeg om positief te testen.
ik was aan t scrollen om te kijken of dit al gezegd was. Dus..dit.
Ik zou er een vroege test tegenaan gooien. Ik testte al vrij vroeg een heeeel licht lijntje. Voelde me ook “gek/anders”.

Beetje jammer dat ik dacht; “dat zal wel niks zijn” en de test daarna was pas bij 16 weken zwangerschap. Weer wat aan de late kant:) Maar dat is off topic.

Succes!
Bedankt! Ik ben wel benieuwd ondertussen.
forumfossiel schreef:
06-02-2020 22:53
Volgens mij heb ik ooit in de gebruiksaanwijzing van een zwangerschapstest gelezen dat je 19 dagen na de conceptie kunt testen. Als je weet wanneer je onveilig sex hebt gehad, kun je dus precies uitrekenen wanneer je moet testen.
De dag waarop je onveilig seks hebt gehad is niet per se al de dag van conceptie! Maar inderdaad, 19 dagen is de termijn
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Spannend Vroosje!
Laat je ons de uitslag weten?
En, inmiddels getest?
S-Groot schreef:
10-02-2020 01:02
En, inmiddels getest?

Hoogstwaarschijnlijk negatief getest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven