Wat was jouw favoriete speelgoed??

17-04-2009 15:48 41 berichten
Ja het is vrijdagmiddag dus in het kader van je moet toch wat ff een leuk topic.

Tot mijn stomme verbazing merk ik steeds weer dat heel veel vrouwen van mijn leeftijd de dufty's niet kennen, terwijl ik daar echt helemaal weg van was!!!

En Popple was ook zoiets wat je gewoon moest hebben.

Je had ook nog van die lichtgevende beestjes met haar... weet ff de naam niet meer.

Ben beetje in een sentimentele bui, dus kom maar op met julie eigen jeugdsentiment
Alle reacties Link kopieren
Wie is het? Met bill, richard, claire, anne, sam enz...
Smurfensnot heette dat bij ons, die zakjes shampoo.
Die rollerskates en luciferpoppetjes had ik ook. En de voelzakjes waren ook heel populair hier (36)
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
elastiekspringen..
opmaakpop, babypop...
Jaaaa die dufti's die roken zo lekker (en die van mij nog steeds! Na zoveel jaren!)

en die voelzakjes hadden we ook, werden lekker warm als je er continu aan voelde

'Elastieken' deden we ook vaak, had je hele dansjes van!
Inderdaad Moosey, smurfensnot. Dat je dat nog wéét!
Ik werk op een basisschool. Die voel/shampoozakjes hebben de leerlingen nog steeds wel eens hoor! Wij hadden ze vroeger ook!
quote:Potjethee schreef op 17 april 2009 @ 16:43:

Ik was 'vroeger' helemaal gek van rolschaatsen!!

Donkerblauw met 2 gele strepen aan de zijkant en gele wieltjes met zo'n 'dop' voorop..

Ja, die had ik ook. Was laatst op zoek naar rollerskates voor Elynnimini en wilde eigenlijke zulke, maar kon ze nergens vinden.

Zucht. *Baalt nog steeds en wil dochter het liefst haar eigen nostalgie opleggen terwijl deze al lang rondzwiert op andere die het ook goed doen*
quote:Nellebelletje schreef op 17 april 2009 @ 17:12:

Maakten jullie van boterhamzakjes met shampoo erin "voelzakjes"? Was een gigarage op school.

Goh, klinkt heel zielig nu ik het hier opschrijf. Neehee, das helemaal niet zielig. Was juist een enorme uitdaging om met de juiste verhouding tussen Biotex en shampoo de perfecte snotachtige substantie te maken. Was altijd heel teleurstellend als er een scheur in je zakje kwam en je er een tweede zakje omheen moest doen; dat voelde veel minder fijn.
quote:supermonkey schreef op 17 april 2009 @ 17:22:

opmaakpop, babypop...Had altijd een enorme behoefte om mijn opmaakpop een metamorfose te laten ondergaan. Het begon met wat summier knipwerk. De arme pop eindigde met stekelhaar, punaises bij wijze van oorbellen, nagellak als lippenstift en Broock Shields-wenkkbrauwen die ik er met een zwarte merkstift op had getekend.
Jaaaaaa die zakjes zeep!! geweldig!!
Mm, ik ga wel behoorlijk los hier, zie ik. Heb net in de zon gezeten met iets teveel witte wijn en moet nog eten.
Smurfensnot was hier ook helemaal hot (ik ben 40). Elastiekspringen en kaatseballen deed ik ook. Qua speelgoed had ik niet zoveel: een plastic kassa met plastic geld, een klein bruin beertje met 3 poten, twee barbies met buigbenen en een Nijntjeknuffel.

Ik speelde heel veel buiten, we bouwden 's winters iglo's en glijbanen van ijs. Of muren van ijs en dan sneeuwbalgevechten op het plein voor het huis. En ik knikkerde heel veel met vriendinnetjes. Hele wedstrijden hielden we.

En balanceren op smalle muurtjes of grote stapels betonmatten. Achteraf gezien best link, maar het ging altijd goed.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Elastieken, touwtjespringen, van die klikkers (twee balletjes aan een touwtje die tegen elkaar, en tegen je hand, au, ketsten). Rolschaatsen. Maar het allerliefst speelden broer en ik met wasknijpers. Daar bouwden we parkeergarages van en snelwegen. Hebben we jaaaren gedaan. Ik was niet zo van de barbies.
Ministeck !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven