Wat was jouw favoriete speelgoed??

17-04-2009 15:48 41 berichten
Ja het is vrijdagmiddag dus in het kader van je moet toch wat ff een leuk topic.

Tot mijn stomme verbazing merk ik steeds weer dat heel veel vrouwen van mijn leeftijd de dufty's niet kennen, terwijl ik daar echt helemaal weg van was!!!

En Popple was ook zoiets wat je gewoon moest hebben.

Je had ook nog van die lichtgevende beestjes met haar... weet ff de naam niet meer.

Ben beetje in een sentimentele bui, dus kom maar op met julie eigen jeugdsentiment
Alle reacties Link kopieren
hoe oud ben je, als ik vragen mag? Mij zegt het namelijk ook niets, en ik ben inmiddels 33, bijna 34, AUW!
Is al een topic over
Nou, dan schelen we niet zo veel, ben 31. Maar ik dacht altijd dat het super populair was, het waren kleine poppetjes met een geurtje. Je had er huisjes van die je open kon klappen met allerlei meubeltjes enzo erin, die ook een geurtje hadden.

Echt het was geweldig
Lego, klappertjespistolen, pijl en boog, raket met klappertjes (eigenlijk alles met klappertjes). En natuurlijk de klik-klak en zo'n felgekleurde plastic slang die zwooooshzwoooosh deed.
Ken de Dufty's, Popples en lichtgevende beestjes ook niet. Ben 34 (en dat doet geen pijn).

Had op de lagere school wel veel spullen van Bobby & Kate (gummetjes, potloden, pennen, puntenslijpers), spaarde Snoopy's en Smurfen (van die plastic poppetjes), was veel buiten te vinden op mijn skelter en had het erg druk met het uitknippen van Dolly Dots-plaatjes uit de Popfoto en Hitkrant.

Typische dingen van die tijd: de Lolobal (harde plastic schijf rondom een bal waarop je kon springen) en de manenschijf (plastic halve bol die je kon omflippen en wegschieten; later moest er per se een gat in zitten omdat er een exemplaar op iemands oog vacuum was getrokken en bij het verwijderen de oogbol was meegerukt). Ga zo nog even nadenken over andere spullen die kenmerkend voor die periode waren.
Hier een heel topic, vol met dufty's haha..

http://forum.viva.nl/forum/list_messages/27661/19
Ik wilde altijds Dufty's maar ze waren te duur. Goddank maakte mijn Troeliewoelie een hele hoop goed
Troeliewoelie

Leuk dit!
Naja, zie je niemand kent ze!

Ik had idd ook een lolobal, geweldig, zeker als je op kon stappen zonder bij de stoeprand te beginnen.

En dat verhaal over die oogbol, gatver!!! Ergens ver weg zegt die schijf me wel wat, maar heb hem niet heel helder op het netvlies staan *ligt dubbel om eigen woordspeling*

Ik was vroeger niet zo van de klapper. Was je lekker de muur aan het stoepkrijten ging erineens zo'n klap naast je af van zo'n pijltje waar je die klappertjes op deed, dan scheet ik in mijn broek
Ow ben ik helemaal mosterd, er zijn toch mensen die ze kennen heerlijk!!!

Owja troeliewoelies, geweldig!
Te koop aangeboden: Shuffle: troelie woelie - snugglebumms

Er gaat een hele nieuwe wereld voor me open......

MissMD, klappertjes waren idd vooral leuk als je zelf klapperde.
Ik was 'vroeger' helemaal gek van rolschaatsen!!

Donkerblauw met 2 gele strepen aan de zijkant en gele wieltjes met zo'n 'dop' voorop..
Jaaah, potjethee.die ken ik ook nog, heb ze ook nog gehad...
Ja, rolschaatsen was ook heel cool,

eerst had ik van die onderbind dingen, maar later van die gave gele met paarse strepen zelfs geloof ik, alleen is die dop voorop er met remmen een keer afgeschoten,

3 tanden eruit gevallen, daarna vond mijn moeder rolschaatsen niet meer zo'n leuke hobby!
barbie barbie en nog eens barbie

en ik ben 41

Deze maar dan met blauwe of gele veters
Oe die rollerskates wilde ik zoooo graag, maar ik kreeg "gewone" rolschaatsen van mijn ouders

Ik had idd ook bobby &kate spulletjes (nooit meer aan gedacht totdat ik het net hier las...), lolobal, rodeoring, zo'n "plop"-dingetje die je op de grond moest gooien, smurfensnot, zo'n veer die je van de trap kon laten lopen, popple, my little pony...
Ik ben 22. Barbie's vonden mijn ouders te duur. Ik kreeg de afgedankte poppen van mijn oudere zussen. En daar ben ik mijn hele jeugd met veel plezier poppenmoeder van geweest
Ik moest ergens anders aan denken toen ik topictitel zag....... .
jan aardappel, en van die poppetjes waar je klei in moest stoppen en vervolgens groeide er dan (klei-)haar uit weet niet meer hoe ze heetten..
Maakten jullie van boterhamzakjes met shampoo erin "voelzakjes"? Was een gigarage op school.

Goh, klinkt heel zielig nu ik het hier opschrijf.

Verder buiten elastieken, knikkeren en jojo-en.

En dan zo'n vechtpoppetjes waar een sticker opzat waar je over moest wrijven en dan kwam een plaatje tevoorschrijn van rotsen, water etc...beetje rock-scissors-paper verhaal. Ik weet er de naam niet meer van.

Smurfen spaarde ik hier ook. Ook met huisjes etc.

Verder mooie herinneringen aan Monchichi, My little pony en veel boeken (Marjoleintje van het Pleintje en de Wildhof).

Ben overigens 32.
holly hobby stickertjes, boek wiplala en de GVR

Ik ben trouwens 34...
Luciferpopjes.

Volgens mij had ik er wel een stuk of 20.

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
My Little Ponies, was echt mijn allerallerallerlievelingstspeelgoed. Ik weet nog dat ik op de dag van Sinterklaas stiekum in de kelder aan de kadootjes ging voelen om alvast te weten of er een My Little Pony bij zat. Ik kan me echt nog levendig herinneren dat ik deze

voor m'n verjaardag kreeg, die wilde ik zoooo graag!

Later in een filantropische bui al m'n speelgoed behalve 2 knuffels aan een Roemeens kindertehuis gegeven, van de Ponies heb ik nog weleens spijt gehad...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven