Kleine douchen
maandag 10 februari 2020 om 23:34
Goede dag/avond ,
Laat me eens beginnen met een korte voorstelling .
Ik kom uit limburg ben 20 jaar oud en mijn kleine is nu 10 maanden .
Ik ben met alles wat in verband zit met de kleine heel beschermend .En met de vraag waar ik mee zat, wist ik eigenlijk wel niet zeker als ik het kon stellen. Want wilde niet over komen zoals sommigen mensen wel herkennen de ouder die ...(ik bedoel er niks verkeerd mee ik heb zelf gewoon veel kritiek gehad)
Maar mijn vraag is dus.
"Vanaf welke leeftijd lieten jullie uw kleine alleen in de douche zitten maar bleef wel zelf erbij als toezicht?"
(Dus zelf niet uit de kamer )
De reden voor mijn vraag is .Zelf merk ik dat mn kleine de douche fijner vindt dan een badje. Hij kan zelf ook al zelfstandig zitten probeert alleen al te staan maar soms is het fijn om hem gewoon alleen in douche te zetten en zelf niet eronder te hoeven.
Hoeveel ik het ook leuk vind om lekker samen dingen te doen is het ook fijn om soms even wat sneller te kunnen handelen.
Hopelijk heb ik niemand beledigd of beledigende dingen geschreven in mijn bericht .
Dankuwel voor het lezen .
Mvg
Laat me eens beginnen met een korte voorstelling .
Ik kom uit limburg ben 20 jaar oud en mijn kleine is nu 10 maanden .
Ik ben met alles wat in verband zit met de kleine heel beschermend .En met de vraag waar ik mee zat, wist ik eigenlijk wel niet zeker als ik het kon stellen. Want wilde niet over komen zoals sommigen mensen wel herkennen de ouder die ...(ik bedoel er niks verkeerd mee ik heb zelf gewoon veel kritiek gehad)
Maar mijn vraag is dus.
"Vanaf welke leeftijd lieten jullie uw kleine alleen in de douche zitten maar bleef wel zelf erbij als toezicht?"
(Dus zelf niet uit de kamer )
De reden voor mijn vraag is .Zelf merk ik dat mn kleine de douche fijner vindt dan een badje. Hij kan zelf ook al zelfstandig zitten probeert alleen al te staan maar soms is het fijn om hem gewoon alleen in douche te zetten en zelf niet eronder te hoeven.
Hoeveel ik het ook leuk vind om lekker samen dingen te doen is het ook fijn om soms even wat sneller te kunnen handelen.
Hopelijk heb ik niemand beledigd of beledigende dingen geschreven in mijn bericht .
Dankuwel voor het lezen .
Mvg

maandag 10 februari 2020 om 23:44
Kan je op veel manieren invullen: mijn zoontje mocht vroeger ook wel eens zittend op een plastic opblaaskrokodil onder de douche (toen was hij wel ouder dan 10 maanden denk ik), of zittend in een klein teiltje. Of gewoon op zijn hurken met allemaal pannetjes er bij. Als jij er naast zit (en niet op je telefoon maar gewoon met hem praten), dan is er toch niets mis? Je kan samen spelen met bakjes water oid.

maandag 10 februari 2020 om 23:50
Waarom moet hij sowieso onder de douche? Als een dagelijkse gewoonte omdat je wil dat hij "schoon" wordt? Dat kan je (als je snel wilt zijn) ook wel oplossen met een washandje en een teiltje water. Voor mijn zoontje was het een manier van dingen ontdekken en spelen. Maar we deden het niet dagelijks. Soms ging hij gewoon ook even op de arm met ons mee onder de douche, en qua droge huid was het niet iedere dag en zonder zeep.
maandag 10 februari 2020 om 23:59
Mijn zoon zit wel eens onder de douche. Vanaf dat hij kon zitten, gingen we samen, wennen aan de bak water op zijn hoofd en aan de gladde vloer. Vereiste vond ik wel dat hij goed evenwicht had en kon kruipen. Nu is hij 16 maanden en laat ik hem er wel eens onder kruipen, zonder er zelf bij onder te gaan. Hij kruipt dan beetje rond en kiest zelf of hij zin heeft in water op zijn kop.
Vind het echter wel lastig adviseren, want als je kind omvalt, ligt hij meteen met zijn hoofd op de tegels. Mijn zoon was daar met 10 maanden zeker nog niet aan toe.
Je hebt van die badringen waar ze in kunnen zitten, daarin kun je ook onder de douche. Maar dan niet onder de hoge sproeier lijkt me, juist met de handsproeier op zijn lijfje, want kind kan zichzelf dan niet onder het water vandaan bewegen. En kind koelt dan snel af, er bij blijven en intensief met hem bezig zijn moet je dan alsnog.
Vind het echter wel lastig adviseren, want als je kind omvalt, ligt hij meteen met zijn hoofd op de tegels. Mijn zoon was daar met 10 maanden zeker nog niet aan toe.
Je hebt van die badringen waar ze in kunnen zitten, daarin kun je ook onder de douche. Maar dan niet onder de hoge sproeier lijkt me, juist met de handsproeier op zijn lijfje, want kind kan zichzelf dan niet onder het water vandaan bewegen. En kind koelt dan snel af, er bij blijven en intensief met hem bezig zijn moet je dan alsnog.
Hips, hopsakee en pierlala.

dinsdag 11 februari 2020 om 00:03
Oh jee, daar kan wel eens iets heel engs onder zitten!
dinsdag 11 februari 2020 om 00:19
Ja dat ligt aan de douche en je kind.
Mijn oudste , rustig kind die als je nee zei wist dat het nee was, kon ik in de douche zetten dat was destijds een grote bak met opstaande rand waar een laagje water in stond dan .De sproeier was uit en kreeg hij ook niet .Wel wat waterspeelgoed en ik bleef in dezelfde ruimte.
Mijn jongste was een heel ondernemend druk kind op die leeftijd ,we hadden toen ook een andere douche . Ik liet hem ook wel eens spelen in de douchebak ( ook hier was een opstaande rand maar de douche was vrij groot ) maar daar zat ik echt op armlengte vanaf ,meestal poetste ik de badkamer dan als ik ze erin liet zitten,vooral bij de jongste moest ik toch daarna de complete badkamer poetsen
Sowieso niet alleen laten natuurlijk .
bad idem natuurlijk ,niet teveel water ,kraan stevig dichtgedraaid etc .
maar daar bleef ik ook nog tot lang in de buurt
Inmiddels hebben we een inloopdouche , dat is neem ik aan niet wat jij nu hebt .
edit: je kunt zo'n antislipmatje erin leggen ,dat is minder glad.
Mijn oudste , rustig kind die als je nee zei wist dat het nee was, kon ik in de douche zetten dat was destijds een grote bak met opstaande rand waar een laagje water in stond dan .De sproeier was uit en kreeg hij ook niet .Wel wat waterspeelgoed en ik bleef in dezelfde ruimte.
Mijn jongste was een heel ondernemend druk kind op die leeftijd ,we hadden toen ook een andere douche . Ik liet hem ook wel eens spelen in de douchebak ( ook hier was een opstaande rand maar de douche was vrij groot ) maar daar zat ik echt op armlengte vanaf ,meestal poetste ik de badkamer dan als ik ze erin liet zitten,vooral bij de jongste moest ik toch daarna de complete badkamer poetsen

bad idem natuurlijk ,niet teveel water ,kraan stevig dichtgedraaid etc .
maar daar bleef ik ook nog tot lang in de buurt
Inmiddels hebben we een inloopdouche , dat is neem ik aan niet wat jij nu hebt .
edit: je kunt zo'n antislipmatje erin leggen ,dat is minder glad.
byrma wijzigde dit bericht op 11-02-2020 00:24
Reden: edit
Reden: edit
3.40% gewijzigd
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
dinsdag 11 februari 2020 om 05:33
Als je echt snel wil zijn dan sla je dat douchen over. Die van mij werd twee keer per week uitgebreid gebadderd, de rest niet want tere huid.
Als hij weer in de modder gekropen had of heel vies was deden we hem ook wel in de wastafel onder de kraan, maakten we een badje. Maar dat vond hij ook oké dus dat scheelt.
Je bent nu de moeder en mag de regie pakken, de koers bepalen.
Het is natuurlijk altijd goed om kritisch te blijven. Maar als je ergens goed over hebt nagedacht en iets hebt besloten, dan is het zo.
Dus vind jij het niet te doen om ....(vul hier iets in)..... En heb je daarom een alternatief, dan is het fijn op vaste punten te checken of het kan.
1. Is het veilig?
2. Denk jij dat het problemen oplevert of niet? Heb je die problemen ondervangen?
Daar komen nu ook de vragen over, denk je dat hij om kan vallen op de tegels en heb je een stoeltje of antislipmat.
Je komt wat onzeker over. Als dat is door mensen in de familie is dat lastig te verbeteren. Maar het kan wel. Er zijn cursussen, ook online. De huisarts weet daar meer van. Het kan jou vooral rust geven als je zekerder bent. Twijfelen mag altijd, dat zorgt dat je na blijft denken. Maar rust krijg je door vertrouwen dat je genoeg getwijfeld hebt, en de juiste keus gemaakt.
Veel plezier samen!
Als hij weer in de modder gekropen had of heel vies was deden we hem ook wel in de wastafel onder de kraan, maakten we een badje. Maar dat vond hij ook oké dus dat scheelt.
Je bent nu de moeder en mag de regie pakken, de koers bepalen.
Het is natuurlijk altijd goed om kritisch te blijven. Maar als je ergens goed over hebt nagedacht en iets hebt besloten, dan is het zo.
Dus vind jij het niet te doen om ....(vul hier iets in)..... En heb je daarom een alternatief, dan is het fijn op vaste punten te checken of het kan.
1. Is het veilig?
2. Denk jij dat het problemen oplevert of niet? Heb je die problemen ondervangen?
Daar komen nu ook de vragen over, denk je dat hij om kan vallen op de tegels en heb je een stoeltje of antislipmat.
Je komt wat onzeker over. Als dat is door mensen in de familie is dat lastig te verbeteren. Maar het kan wel. Er zijn cursussen, ook online. De huisarts weet daar meer van. Het kan jou vooral rust geven als je zekerder bent. Twijfelen mag altijd, dat zorgt dat je na blijft denken. Maar rust krijg je door vertrouwen dat je genoeg getwijfeld hebt, en de juiste keus gemaakt.
Veel plezier samen!

dinsdag 11 februari 2020 om 07:19
dinsdag 11 februari 2020 om 07:32
Waarom zou het sneller moeten?
Ik gooi die van mij wel eens in bad of onder de douche om de boel te vertragen, dan kunnen ze makkelijk een half uur met water spelen zijn ze aan het einde schoon.
dinsdag 11 februari 2020 om 07:38
Waarschijnlijk wilt to ook weleens snel haar kind kunnen wassen. Bijvoorbeeld 's ochtends als kind ergens heen moet? Badderen en douchen hoeft niet altijd recreatief te zijn. Zeker wanneer je alleenstaande moeder bent kan ik me goed voorstellen dat je soms ook weleens even lekker snel je kind gedoucht / aangekleed etc hebt.Maartje2016 schreef: ↑11-02-2020 07:32Waarom zou het sneller moeten?
Ik gooi die van mij wel eens in bad of onder de douche om de boel te vertragen, dan kunnen ze makkelijk een half uur met water spelen zijn ze aan het einde schoon.
dinsdag 11 februari 2020 om 07:38
Onze dochter gaat gewoon op de arm mee onder de douche. En dan maar 2 keer per week, meer vinden we niet nodig. Tussendoor wasten we haar soms met een washandje of zo, en bij een flinke poepluier ging ze een extra keer onder de douche. Soms heb ik haar net niet goed vast en zet ik haar even neer omdat ik bang ben dat ik haar laat vallen. Het gaat op zich prima als ze zelf op de grond zit maar ik vind het toch eng met die harde tegels. Ze wordt vaak erg enthousiast en dan is het risico op vallen wat groter. Ik zou haar dus nooit alleen in de douche laten, zeker voor die paar minuten dat ze erin zit.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
dinsdag 11 februari 2020 om 07:40
cranberryjuice schreef: ↑11-02-2020 07:12Hij moet in bad .. naja moet niet. Maar serieus je hebt geen 5 minuten om erbij te blijven. Ik kan echt niet 1 seconden weglopen dat doet al pijn aan m’n hart
Huh??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 11 februari 2020 om 07:40
Fantastisch douchehulpje! Die gebruikte ik ook in bad om te voorkomen dat ze omvielen of uitgleden.
dinsdag 11 februari 2020 om 07:42
Is dit echt nodig? Voegt echt iets toe..
dinsdag 11 februari 2020 om 08:23
Vanaf dat kind goed zelf kan zitten, zetten we haar op een hydrofiel in de douche. Dan hielden wij de douchekop vast en wasten haar. Dan ben je idd zelf droog en heel snel klaar.
Ik snap niet helemaal wat jij nou vraagt, wil jij je kind alleen in de douche laten? Hij moet toch gewassen en afgespoeld worden?
Ik snap niet helemaal wat jij nou vraagt, wil jij je kind alleen in de douche laten? Hij moet toch gewassen en afgespoeld worden?