Kleine douchen
maandag 10 februari 2020 om 23:34
Goede dag/avond ,
Laat me eens beginnen met een korte voorstelling .
Ik kom uit limburg ben 20 jaar oud en mijn kleine is nu 10 maanden .
Ik ben met alles wat in verband zit met de kleine heel beschermend .En met de vraag waar ik mee zat, wist ik eigenlijk wel niet zeker als ik het kon stellen. Want wilde niet over komen zoals sommigen mensen wel herkennen de ouder die ...(ik bedoel er niks verkeerd mee ik heb zelf gewoon veel kritiek gehad)
Maar mijn vraag is dus.
"Vanaf welke leeftijd lieten jullie uw kleine alleen in de douche zitten maar bleef wel zelf erbij als toezicht?"
(Dus zelf niet uit de kamer )
De reden voor mijn vraag is .Zelf merk ik dat mn kleine de douche fijner vindt dan een badje. Hij kan zelf ook al zelfstandig zitten probeert alleen al te staan maar soms is het fijn om hem gewoon alleen in douche te zetten en zelf niet eronder te hoeven.
Hoeveel ik het ook leuk vind om lekker samen dingen te doen is het ook fijn om soms even wat sneller te kunnen handelen.
Hopelijk heb ik niemand beledigd of beledigende dingen geschreven in mijn bericht .
Dankuwel voor het lezen .
Mvg
Laat me eens beginnen met een korte voorstelling .
Ik kom uit limburg ben 20 jaar oud en mijn kleine is nu 10 maanden .
Ik ben met alles wat in verband zit met de kleine heel beschermend .En met de vraag waar ik mee zat, wist ik eigenlijk wel niet zeker als ik het kon stellen. Want wilde niet over komen zoals sommigen mensen wel herkennen de ouder die ...(ik bedoel er niks verkeerd mee ik heb zelf gewoon veel kritiek gehad)
Maar mijn vraag is dus.
"Vanaf welke leeftijd lieten jullie uw kleine alleen in de douche zitten maar bleef wel zelf erbij als toezicht?"
(Dus zelf niet uit de kamer )
De reden voor mijn vraag is .Zelf merk ik dat mn kleine de douche fijner vindt dan een badje. Hij kan zelf ook al zelfstandig zitten probeert alleen al te staan maar soms is het fijn om hem gewoon alleen in douche te zetten en zelf niet eronder te hoeven.
Hoeveel ik het ook leuk vind om lekker samen dingen te doen is het ook fijn om soms even wat sneller te kunnen handelen.
Hopelijk heb ik niemand beledigd of beledigende dingen geschreven in mijn bericht .
Dankuwel voor het lezen .
Mvg
dinsdag 11 februari 2020 om 09:39
Kan prima hoor TO.
Hier zaten ze ook onder de douche vanaf dat ze konden zitten. Ook wel eens zonder ouder. Bv als ze poep tot in de nek hadden, even snel spoelen en wassen. En dan nog ff spelen. Daar ging ik me echt niet voor uitkleden.
Badje nooit gebruikt.
Voor ze konden zitten hield man ze op de arm onder de douche.
En zoals anderen ook zeggen hoeft het niet elke dag hè. Liever niet zelfs.
Hier zaten ze ook onder de douche vanaf dat ze konden zitten. Ook wel eens zonder ouder. Bv als ze poep tot in de nek hadden, even snel spoelen en wassen. En dan nog ff spelen. Daar ging ik me echt niet voor uitkleden.
Badje nooit gebruikt.
Voor ze konden zitten hield man ze op de arm onder de douche.
En zoals anderen ook zeggen hoeft het niet elke dag hè. Liever niet zelfs.
clueless17 wijzigde dit bericht op 11-02-2020 09:42
19.40% gewijzigd

dinsdag 11 februari 2020 om 09:42
-Janna- schreef: ↑11-02-2020 08:23Vanaf dat kind goed zelf kan zitten, zetten we haar op een hydrofiel in de douche. Dan hielden wij de douchekop vast en wasten haar. Dan ben je idd zelf droog en heel snel klaar.
Ik snap niet helemaal wat jij nou vraagt, wil jij je kind alleen in de douche laten? Hij moet toch gewassen en afgespoeld worden?
Dat staat er toch?
soms is het fijn om hem gewoon alleen in douche te zetten en zelf niet eronder te hoeven.
TO, jaar of anderhalf denk ik dat ze hier waren.
dinsdag 11 februari 2020 om 10:21
dinsdag 11 februari 2020 om 10:27
Weet ik niet. Mamabear benoemt het in haar OP.Maartje2016 schreef: ↑11-02-2020 07:32Waarom zou het sneller moeten?
Ik gooi die van mij wel eens in bad of onder de douche om de boel te vertragen, dan kunnen ze makkelijk een half uur met water spelen zijn ze aan het einde schoon.
Dus niet altijd sneller maar soms, voor sneller handelen. En misschien door dus tegelijk te douchen.Mamabear123 schreef: ↑10-02-2020 23:34Hoeveel ik het ook leuk vind om lekker samen dingen te doen is het ook fijn om soms even wat sneller te kunnen handelen.
dinsdag 11 februari 2020 om 10:36
Ik had het anders gelezen, hoe je snel kan handelen als je kind onderuit gaat ofzomadamzonderm schreef: ↑11-02-2020 10:27Weet ik niet. Mamabear benoemt het in haar OP.
Dus niet altijd sneller maar soms, voor sneller handelen. En misschien door dus tegelijk te douchen.

dinsdag 11 februari 2020 om 13:36
Als ik het heel snel wil dan zet ik zoon in het bad op een antislipmat en douche hem dan snel af met de handdouche. Dat gaat het snelst en minste kans op zelf nat worden. Of hij gaat mee met man of mij en dan na een paar minuten het kind overgeven aan de andere ouder. (Inmiddels kan zoon zelf afdrogen, dus hoeft dat niet meer).
dinsdag 11 februari 2020 om 13:40
dinsdag 11 februari 2020 om 13:42
Hier nu jongste vanaf een maand of 6 in zo'n douchezitje zoals hiervoor een plaatje is geplakt. Bij oudste wist ik nog niet van het bestaan van die dingen en hij ging, toen hij kon zitten, op een handdoek tegen het glijden onder de douche. Wel met mij of man erbij natuurlijk!
Badje vindt ze heerlijk! Ze gaat of in het zitje met haar broer mee in het biba bad, of zonder zitje in het babybadje, die wordt nu meer gebruikt dan toen ze nog een baby was. (Inmiddels is ze net 1)
Badje vindt ze heerlijk! Ze gaat of in het zitje met haar broer mee in het biba bad, of zonder zitje in het babybadje, die wordt nu meer gebruikt dan toen ze nog een baby was. (Inmiddels is ze net 1)
suykerspin wijzigde dit bericht op 11-02-2020 13:46
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
26.96% gewijzigd