Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Prodimed

24-08-2008 17:00 4958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij had ik een tijd niet gezien ( ben Freelancer) en die was vanaf 3 juli 13 kilo afgevallen met Prodimed.

Wie kent het en is het wat of is het te vergelijken met Herbalife of Cambridge/modifast (dat vind/lijkt me niets)

Dit is wel dat je totaal 1500 kc binnen krijgt, schijnt ook geen honger te hebben.

Gegoogled site gevonden, maar ik wil ervaringen,

Is het ook de moeite waard om daar 10 kg mee kwijt te raken?

En nou graag serieuse berichten , dus niet van dat is geldklopperij, want het is niet voordelig, maar heb gewoon even een stok achter de deur nodig.

Ik vraag dus ervaringen of van horen van, en niet van het is onzin maar ik heb het zelf niet geprobeerd of van gehoord. ( al dan blijft hij wel boven aanstaan als er gereageerd wordt, \\:-)//

GRTZ
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
nog een vraag voor de ervaringsdeskundigen,

lees regelmatig over ketose, de vetverbranding en alle kenmerken die daarbij horen. nu heb ik niets daarvan, dus ben ik niet in ketose en dus verbrand ik dan ook geen vet?

of is dit tekort door de bocht?
Hoe weet je dat je niet in ketose bent?

Het inderdaad kort door de bocht. Als je je aan het dieet houdt krijg je sowieso al veeeel minder kcal binnen dus afvallen doe je wel. Als je echt goed op de khd let en je aan het dieet houd, niet smokkelt moet je haast wel in ketose zijn.

Je kunt hier ook teststrips voor bestellen van Bayer (bij de apotheek of via internet).
Miertje: gecondoleerd, veel sterkte gewenst!

Natascha1976: Zou jij mij kunnen vertellen hoe ik lekker tomatensoep maak die fase-1 proef is? Ik las dat jij vaak groente of tomatensoep maakt.

Ik mis soms ook wel gewoon eten omdat alles zo verdomd lekker is. Al is het maar een boterham met kaas... maar ja, nu even niet. Volhouden en als alle overtollige kilo's eraf zijn genieten we gewoon extra en bewuster van al die lekker dingen.

Daarnaast heb ik een maat kleiner in kleren dus het is echt wel de moeite waard om door te gaan en vol te houden.

Ben as vrijdag 4 weken bezig, erg benieuwd wat ik vrijdag weeg.

Ik wil me alleen nog wel meer gaan verdiepen in de ketose en als ik iets anders neem buiten de lijst van prodimed om wat ik dan wel kan nemen en wat absoluut niet zodat ik de ketose niet verbeek.

Ik weet wel dat ik in ketose zit want heb vaak last van de metaalsmaak in mijn mond en soms ook van de slechte adem. Helaas.... maar ja, dat is nu even niet anders.

Succes weer allemaal!
Natuurlijk wil ik dat vertellen.

Mijn moeder had toevallig van mijn tante heel veel tomaten gekregen die ze zelf kweekte. DIe heeft ze gepureerd enzo en ingevroren. Dat neem ik dan als basis, of de gepelde tomaten van heinz (Daar is geen suiker aan toegevoegd. Als je blikjes neemt moet je daar goed op letten) Deze pureer ik dan. Dat doe ik in een pan met water en een paar groente boullion blokjes. Dit laten doorkoken. En dan gooi ik er gewoon allerlei groenten bij. Meestal bloemkool, courgette, paprika, beetje ui, champignons, bleekselderij. Vaak kijk ik gewoon wat ik heb liggen en dat gooi ik erin. En ik zorg er dan voor dat de soep bijna stijf staat van de groenten. Doorkoken tot de groenten beetgaar zijn en klaar is de soep. Dit in een bak in de koelkast en elke dag schep ik er een kommetje of soms twee uit.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar die strips om je ketose te controleren. Lijkt me gewoon leuk. Ik ga eens even kijken of ik ze kan vinden.

Zelf mis ik ook die boterham met kaas. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo'n broodeter ben.
Hoi meiden,

miertje gecondoleerd! wat knap zeg dat je nog steeds op hetzelfde gewicht bent.

kris, wat goed!

manon, welkom

annabel ik heb ook het gevoel dat ik nooit in ketose kom,maar val wel af;-)

vraagje meiden, help me. vandaag de derde dag. de honger is ondraaglijk,hoe kan dat nou?

vanmorgen half 8 een chocomelk. 10 uur een toetje en twee tussendoortjes zonder koolhydraten van sanaslank.

ik blijft giga honger houden,ga bijna van mijn graad en zit te trillen.

hoe kan dat dan?

groetjes,annemieke
Koekeloere, ik weet het echt niet. Ik snap niet waarom de uitwerking bij jou zo anders is. Het lijkt bijna wel of jouw lichaam anders reageert. Heb je het al eens aan de dietiste gevraagd?
Hoi,

ja en die snapte het ook niet. ze heeft toen prodimed gebeld en die adviseerde een zakje meer. dat doe ik ook, als het nodig is,maar ik blijf het vreemd vinden.

ik had dus om 10 uur gegeten, toetje en 2 tussendoortjes. het vulde absoluut niet en om half 11 verging ik zowat. om 12 uur een kop groentesoep gegeten en om half 1 een omelet.

voel me nu weer goed, maar de honger is niet weg, het zwakke gevoel wel.

Ik had het vorige keer ook. toen smokkelde ik ook veel te veel met brood erbij en nog viel ik snel af. het lijkt wel of mijn lichaam anders doet ofzo;-) ik denk dat als ik niet smokkel, ik nog veel meer zal afvallen.

ben nu 1.8 kilo in 2 dagen kwijt. 2 dagen waarin ik teveel tussendoortjes van sanaslank heb gegeten en een dag een reep extra. kan je nagaan.

groejtes,annemieke
het lijkt nu net of ik altijd smokkelde,waardoor ik honger hield,maar zo was het niet.

uiteraard geprobeerd en na anderhalve week redde ik het gewoon niet meer
@peertje: Als je eens een etentje, of verjaardag of wat dan ook hebt en je wilt niet uit ketose kun je altijd vlees (geen worst) vleeswaren, vis, eieren, groentes, kaas nemen. Soms lijkt het of je de dag erna bent aangekomen, maar dat kan ook "darmvulling"zijn. Vaak heeft het geen invloed op afvallen, al is het natuurlijk wel iets minder.

@Koekeloere: je maakt het jezelf ook moeilijk door geen rauwkost te lusten. Dat vult enorm. Is er dan echt niks wat je rauw lust? Ik at veel komkommer met wat azijn, zoetstof en peper. Heerlijk! En sla met een lekkere dressing van olie, azijn, zoetstof, mosterd, peper en zout en om het nog even lekkerder te maken een eetlepel mayo light 5%.

Maar evengoed is het lastig als je trek blijft houden en daar blijkbaar uniek in bent.

Misschien is het een idee om te overleggen met je dieetiste om naar fase 2 te gaan. Dan heb je misschien meer het idee iig een echte maaltijd te eten.

Drink je wel genoeg bij je eten? je moet op elk zakje, reep en tussendoortje minimaal 1 groot glas water drinken. Dan verzadig je snel.
wat ook nog kan helpen is door de zakjes een beetje psylliumvezels mengen (mag van mijn dieetiste) en werkt ook super voor de stoelgang. Deze vezels nemen water op, alle poeders worden dikker en t vult heel erg ook en 0 kcl. en nee is geen laxeermiddel en je krijgt er ook geen krampen door alleen vol gevoel en goede stoelgang, wie wil dat nu niet?!

wordt bij kruidvat verkocht eigenmerk Darmreiniger kost 2 euro nog wat.
wat ook nog kan helpen is door de zakjes een beetje psylliumvezels mengen (mag van mijn dieetiste) en werkt ook super voor de stoelgang. Deze vezels nemen water op, alle poeders worden dikker en t vult heel erg ook en 0 kcl. en nee is geen laxeermiddel en je krijgt er ook geen krampen door alleen vol gevoel en goede stoelgang, wie wil dat nu niet?!

wordt bij kruidvat verkocht eigenmerk Darmreiniger kost 2 euro nog wat.
Hi Annemieke,

heb al eens eerder een proteïnedieet gedaan en dat waren enkel vloeibare drankjes. Ik merkte dat ik echt moest kauwen omdat ik anders ook de hele dag honger heb. Gebruik daarom alleen maar vloeibare zakjes (drank en dessert) als tussendoortje. Mijn begeleidster vertelde me dat het niet zo'n probleem is om 3x hoofdgerecht te eten per dag. Qua kcal scheelt dat ook niet zoveel. Daardoor heb ik geen behoefte aan snaaierijen en zijn de desserts of drankjes een lekker zoet tussendoortje.

Maar goed, wie ben ik. Hou het nog maar 3 dagen vol.

groetjes, Manon
Hoi meiden,

krisje ik lust wel salade, maar niet de dressing enzo. ik ga toch maar aan de salade dan, alhoewel dat bij mij niet erg vult

ik ben echt een vuilnisvat denk ik soms.

fase 2? ik zou als lunch wel een stukje vlees willen,maar de avondzakjes vullen me juist voldoende, savonds vind ik het goed te doen.

mag je ook fase 2 als lunch dan doen?

manon, mijn dietiste(toen ik daar nog kwam) zei juist dat je echt maar een avondmaaltijd mag, zelfs geen pannekoek,dat was ook avondmaaltijd. ik zondig al door smiddags een pannekoek te nemen soms.

ze zeggen echt allemaal wat anders. maar er zit wel wat in wat jij zegt. heb zelf de pakjes ook al eens bekeken en zoveel verschil zit er idd niet in.

gisteren hield ik het toch niet vol. heb twee handen vol likkoekjes gegeten en een choco koek. vreselijk. maar zo zie je maar wat voor raar lichaam ik heb, ik ben 300 gram afgevallen.

Ik vecht me er wel doorheen, heb ik vorige keer ook gedaan. het is echt de hele dag afzien maar de kilo's gaan eraf.

nu is het half 10 en ik verga van de honger. mag zo een toetje,maar dat zet geen zoden aan de dijk. dan neem ik een kop soep.

Ik heb avonddienst, ik maak thuis een salade met een eitje erin voor tussendoor, op mijn werk heb ik er nog meer last van helaas;-((

maar goed, ik red me wel. nu over op positievere verhalen van jullie.

Hoe gaat het met iedereen?

groetjes,annemieke
Annemieke, In fase 2 vervang je 1 zakje per dag door 100-120 gram vlees/vis of 2 eieren. Dat vergroot natuurlijk best wel de smaakmogelijkheden van je maaltijden. Gisteren bijvoorbeeld heerlijke gevulde paprika in de oven gemaakt, met rulgebakken gehakt, ui, courgette, paprika en cherrytomaatjes erdoor en heel veel fajitakruiden. Haha, na het eten plofte ik bijna!

Tuurlijk kan je dat ook tijdens de lunch doen. Het belangrijkste is dat je een balans vindt die jij kan volhouden. Natuurlijk werkt prodimed volgens regels, maar je moet altijd naar je lijf blijven luisteren.

Vind je echt alle slasaus vies, ook als je zelf een lekkere vinaigrette maakt? Zelf vind ik deze erg lekker, zeker met veldsla, tomaatjes en veel peper:

1 eetlepel olie

1 eetlepel balsamico azijn

1 eetlepel grove mosterd

1 gesneden teentje knoflook

snuf zout en veel peper

Als het te weinig saus is, leng ik het aan met een beetje water.
@ Koekeloere, als je nou zo'n honger hebt, waarom dan likkoekjes en chocolade? Je dieet weer dagen voor niks geweest. Neem een stukje kaas, een plakje ham, rosbief, een gekookt ei, of een stukje gerookte kipfilet. Dan verbreek je je dieet niet.

In het normale eten eet je toch ook geen likkoekjes als je honger hebt? dan eet je toch ook een boterham.

In en uit ketose gaan is niet goed voor je.

Wel bizar dat je afvalt. Schrijf dat maar niet te vaak, anders breng je iedereen nog in de verleiding om tijdens dit dieet likkoekjes te gaan eten :-)

Ik at rustig tussen de middag een pannenkoek en 's-avonds een omelet. Dat maakt niet uit. Je mag alleen niet 2 x per dag chili of spagetti eten.

@ Dizzy, heerlijk gerecht die gevulde paprika. Ik maak dat ook vaak, maar ook gevulde aubergines en gourgettes gaan er hier wel in!

Wat ik ook altijd lekker vond was stukjes kip, roerbakken met diverse groentes. 150 gram tauge met kokend water afspoelen, wat indische kruiden (gember, koreander, knoflook, ketoembar) erdoorheen. Net bami.

Toen ik alleen maar zakjes at, maakte ik ook gevulde paprika. Ik deed diverse groente door een aangemaakt zakje omelet en dat goot in in de paprika. Dan in de oven. Oja ik mocht ook een theelepeltje groene strooikaas gebruiken. Yummie!
haha, je brengt me weer helemaal in een goed humeur. Had even een dipje :D
hoi meiden,

nee ik hou echt niet van dat soort sausjes. ook niet van mayo enzo.

vanmiddag een salade gemaakt van komkommer,sla,tomaat en een ei erdoor;-)

krisje, ik weet het. maar op dat moment heb je zolang gevochten dat een stukje kaas ofzo echt niet meer werkt.

Ik ben er niet trots op, absoluut niet.

zal het ook niet teveel vermelden;-)

hoe is het met de rest?

groetjes,annemieke
Hoi allemaal!

Hier gaat het goed, Ik heb gisteren het boek gekocht waar Dizzy het over had, inderdaad een eye opener! Past helemaal bij het Prodimed dieet, maar dan volgens mij vooral bij het oppakken van een nieuwe eetgewoonte na het dieet.

Ik ben ook niet zo'n fan van rauwkost, maar gegrilde groente met rucola en zongedroogde tomaten vind ik heerlijk! Vooral die gedroogd in een zakje zitten (wel eerst 20 minuten in heet water laten wellen) En dan natuurlijk wel lekker wat olijfolie. Vanaf het begin gebruik ik elke dag 1 à 2 eetlepels.

Annemieke, probeer het nu ff vol te houden. Ik vond het in het begin ook heel moeilijk, maar nu ik 13 weken verder ben, vind ik het echt een eitje. Het is inderdaad belangrijk om van de koolhydraten af te blijven. Iedere keer als je naar de koolhydraten grijpt, ben je 45 euro lichter, want je bent zo weer 3 dagen terug. Dat is toch zonde!!

Nou meiden, we gaan weer het weekend in, toch altijd weer wat lastiger (vind ik zelf) Groetjes, Chris
Hoi hoi Chris, wat leuk om te horen dat je het boek hebt gelezen Voor mij wordt het ook mijn na-prodimed handvat. Haha, veel mensen op dit forum wisten waarschijnlijk al lang wat daar allemaal in beschreven staat, maar het heeft mijn visie op voeding echt veranderd.

Ik had vandaag een beetje een dipje. Niet dat ik gesmokkeld heb, maar vind het de laatste twee weken zo langzaam gaan. Had even voormezelf een staartje gemaakt van de progressie. Dit zijn de getallen die ik kon terugvinden uit de mailwisseling met de dietiste.

4 weken: 6 kilo

5 weken: 9 kilo

7 weken: 11 kg

9 weken: 13 kg

Ach ja, zolang het maar eraf blijft gaan, is het wel goed. Moet er maar vrede mee hebben dat het nu wat langzamer gaat.
Hoezo langzaam?

Je valt nog steeds 1 kilo per week af! Dat zijn er in 5 weken toch weer 5 en zoveel moeite kost het je volgens mij niet? Hoeveel moet je nog afvallen voor een gezond gewicht. Als je al een beetje in de buurt zit, gaat het gewoon langzamer dan als je nog 30 kilo moet afvallen.

Ik wil nog graag 10 kilo afvallen en dan zit ik middenin een gezonde BMI. Als ik daar nog 10 tot 15 weken over moet doen, dan is dat toch prima.

Kom op, het komt goed!!
Je hebt helemaal gelijk, dat weet ik ook. Vond het idee van nog vijftien weken opeens zo lang. Is morgen wel weer over hoor. Soms moet je even morren

Als ik nog 15 kilo afval heb ik weer een goede BMI. Maar misschien dat ik het ook wel op 12 kilo houd. Voor die drie kilo verschil geef ik gewoon de schuld aan mijn dubbele D cup
Ja, dat scheelt!!

Bij jou gaat het misschien wel wat langzamer maar je zit wel lekker op Curacao!!! Ik zou een moord doen voor een middagje Cas Abao!!
Ik zal aan je denken als ik zaterdag met een flesje water onder een palmboom zit.

Zondag vlieg ik voor vijf dagen naar Nederland. Ook wel weer heerlijk. Vrienden/familie zien en...... eindelijk weer eens winkelen!!!!!!

Prettig weekend
Pff mijn 1e echt moeilijke momentje in de 4 weken dat ik nu bezig ben Mijn feestje gaat zo van start....heb alles net klaargezet....allemaal brood met tappenade en blauwe kaasjes....zit ik hier aan mijn flesje water....gelukkig mag ik straks nog een reep....was van plan niet te gaan zondigen en ga ook zeker niets eten want dat is echt TE zonde nu het zo goed gaat....maar twijfel wel of ik niet 1 drankje kan nemen....Toch raar als iedereen lekker loopt te borrelen en ik niets mag....1 wodka kan volgens mij niet heel erg veel kwaad toch...? zitten niet veel koolhydraten in....minder nog dan in wijn...smokkelen jullie wel eens met een borreltje? Nou ja, ik twijfel nog even door maar moest t ff kwijt....

Wel top dat ik hier zit in mijn oude jeans die ik ineens weer helemaal goed pas dus dat is een behoorlijke stok achter de deur om niet de fout in te gaan haha.....gewoon vaak in de spiegel kijken

nou ja, lang verhaal. Jullie ook allemaal veel sterkte het weekend. scheelt toch een hoop om hier elke keer even te lezen dat iedereen met dezelfde dingen zit....

groetjes Nicole
Natascha, bedankt voor het recept van de tomatensoep. Vanavond gemaakt en hij was erg lekker. Meteen een grote pan gemaakt zodat ik een paar dagen vooruit kan.

Wel leuk om hier nieuwe recepten te leren. Kan ik toch eens proberen wat meer de varieren. Ik hou niet echt van groente, heb de afgelopen 4 weken 1 keer sperziebonen gemaakt en verder leef ik vooral op tomaten en komkommer en rucola sla. Ben alleen niet zo'n fan van de dressings die wel mogen, gebruik vaak gewoon naturel dressing uit een flesje en soms een beetje friteslijn. Merk wel als je door de salade bijv. wat gerookte kip doet of een eitje dat je dan niet echt een dressing nodig hebt.

Vandaag precies 4 weken en 1 dag bezig en precies 8 kilo kwijt. Is het toch niet voor niks allemaal! Is een goede stimulans om lekkere / verboden dingen te laten staan.

Fijn weekend allemaal en probeer allemaal niet te zondigen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven