LAT relatie, co-ouderschap,samenwonen!??
woensdag 12 februari 2020 om 09:24
Goedemorgen, ik heb wat hulp/advies nodig.
Ik heb al enige tijd een relatie met een vrouw die op 80km afstand van mij woont , we kennen elkaar van vroeger ooit woonde ik in de buurt, en daarna verhuist voor de liefde .
10 jaar later weer in contact gekomen , wat dus geheel verast uitliep op een relatie .
We hebben allebei één kind , die van haar is 3 en die van mij 4 .
Ik heb met mijn ex-partner een goede omgangsregeling 50/50.
Dus nu het probleem , we zouden graag samen willen wonen , zij heeft in haar stad haar werk , grote sociale kring en haar familie , mijn stad trekt haar niet wat ik helaas volledig begrijp ik ben hier ook maar terecht gekomen.
Om die redenen ziet zij zichzelf niet verhuizen.
Maar ik kan nergens heen vanwege mijn co-ouderschap en mijn kind zit al op de basisschool.
Een stad in de buurt wordt ook moeilijk , dan zou ik 2 keer in de week bv een half uur naar school moeten rijden.
En wanneer haar kind naar school gaat , moet ik dus 2 kinderen om half 9 op 2 verschillende scholen zien te krijgen .
Help
ik zie t even niet meer,en t komt steeds vaker ter sprake
Ik heb al enige tijd een relatie met een vrouw die op 80km afstand van mij woont , we kennen elkaar van vroeger ooit woonde ik in de buurt, en daarna verhuist voor de liefde .
10 jaar later weer in contact gekomen , wat dus geheel verast uitliep op een relatie .
We hebben allebei één kind , die van haar is 3 en die van mij 4 .
Ik heb met mijn ex-partner een goede omgangsregeling 50/50.
Dus nu het probleem , we zouden graag samen willen wonen , zij heeft in haar stad haar werk , grote sociale kring en haar familie , mijn stad trekt haar niet wat ik helaas volledig begrijp ik ben hier ook maar terecht gekomen.
Om die redenen ziet zij zichzelf niet verhuizen.
Maar ik kan nergens heen vanwege mijn co-ouderschap en mijn kind zit al op de basisschool.
Een stad in de buurt wordt ook moeilijk , dan zou ik 2 keer in de week bv een half uur naar school moeten rijden.
En wanneer haar kind naar school gaat , moet ik dus 2 kinderen om half 9 op 2 verschillende scholen zien te krijgen .
Help

woensdag 12 februari 2020 om 09:46
Niet doen. Lekker blijven latten, is veel beter voor de kinderen. Ik heb ook een tijdje gedacht "kan best" tot mij vriendin zei "Kijk anders even de docu 'stiefkind van de rekening'" ( https://www.npostart.nl/zembla/06-12-2017/BV_101384725 ).
Ik was meteen genezen, samen wonen kan over 10/15 jaar ook nog, tot die tijd rij ik liever 5x per week op en neer tussen mijn en haar woonplaats (is ook maar 20 min. rijden) dan dat ik het risico neem dat ik 1 van haar kinderen het 'slachtoffer' laat worden van onze wens om samen te wonen.
Ik was meteen genezen, samen wonen kan over 10/15 jaar ook nog, tot die tijd rij ik liever 5x per week op en neer tussen mijn en haar woonplaats (is ook maar 20 min. rijden) dan dat ik het risico neem dat ik 1 van haar kinderen het 'slachtoffer' laat worden van onze wens om samen te wonen.
woensdag 12 februari 2020 om 09:47
woensdag 12 februari 2020 om 09:52
Dat zou je inderdaad nog wel kunnen proberen. Ik ken een stel waar dat werkte.

woensdag 12 februari 2020 om 09:53
Je hebt inderdaad geen keus. Alle mogelijkheden die er zijn om samen te wonen zijn in dit geval niet in het voordeel van de kinderen, die uiteraard veruit het meest belangrijk zijn. Daarnaast zie ik het ook niet werken als je vriendin zich toch bedenkt en naar jouw stad verhuist, daar gaat ze echt niet gelukkig worden.

woensdag 12 februari 2020 om 10:22
Je schrijft
Realiseer je je dat het voor je kind nog veel lastiger is? Speelafspraakjes maken schiet niet op als je op een half uur rijden woont. En hoe ga je dat doen als je kind wil sporten? Of tegen de tijd dat je kind naar een middelbare school gaat en brengen niet echt een optie meer is?Een stad in de buurt wordt ook moeilijk , dan zou ik 2 keer in de week bv een half uur naar school moeten rijden.

woensdag 12 februari 2020 om 10:32
Dit.SilverShadow schreef: ↑12-02-2020 10:11Wat is enige tijd, 4 maanden of 4 jaar, daar zit ook nog wel verschil in.
En ik lees wel over het werk van vriendin, maar niets over jouw werk. Als jij verhuist moet je toch ook een andere baan zoeken?
Ik lees eerlijk gezegd alleen maar redenen om het voor jezelf goed te praten dat je weer terug wilt naar je oude buurt. Dat is op zich wel begrijpelijk, maar dat je nu hier woont is het gevolg van de keuzes die je hebt gemaakt: je bent verhuisd voor de liefde en hebt de keuze gemaakt met die liefde een kind te krijgen.
Terugverhuizen (alweer voor de liefde) heeft ernstige consequenties voor je kind, terwijl je kind bij je keuzes nu prioriteit 1 zou moeten hebben!
woensdag 12 februari 2020 om 10:44
Je hebt geen keus. In belang van je kind zal je moeten blijven latten.
Maar het zou mij niets verbazen als jij toch bij je vriendin gaat wonen.
Haar kind is pas 3 dus als hij met haar nog 1 of 2 gezamenlijke kinderen krijgt dan voelt dat niet eens als tweede leg. Zeker niet voor de buitenwereld.
Kind nummer 1 moet dan genoegen nemen met een omgangsregeling van 1x in de 14 dagen en zal al snel buiten beeld verdwijnen.
Arm kind. Wat zo makkelijk vervangen wordt.
Haar kind is pas 3 dus als hij met haar nog 1 of 2 gezamenlijke kinderen krijgt dan voelt dat niet eens als tweede leg. Zeker niet voor de buitenwereld.
Kind nummer 1 moet dan genoegen nemen met een omgangsregeling van 1x in de 14 dagen en zal al snel buiten beeld verdwijnen.
woensdag 12 februari 2020 om 10:48
Dan ben je wel een heel grote bofferd, als je ex bereid is om te verhuizen zodat jij met je nieuwe partner kan samenwonen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 12 februari 2020 om 10:49
Ik krijg de indruk dat het hier om twee vrouwen gaat, aangezien TO "Mothergoose" heet. Maar misschien zit ik ernaast.sugarmiss schreef: ↑12-02-2020 10:44Je hebt geen keus. In belang van je kind zal je moeten blijven latten.
Don't waste your time on jealousy,
woensdag 12 februari 2020 om 10:51
woensdag 12 februari 2020 om 10:51

woensdag 12 februari 2020 om 10:58
Waarom moet jij dan haar kind naar school brengen wanneer je daar gaat wonen? Dat moet ze dan maar zelf doen.
Bedenk wel dat wanneer je daar heen gaat jouw kind verder geen binding heeft daar. Zijn vriendjes wonen allemaal in jouw oude woonplaats. En dan heb je nog sport enz. Je blijft heen en weer rijden. Ik zou voorlopig gaan latten.
Wij latten ook en wanneer mijn kinderen er niet zijn ben ik daar en vv.
Bedenk wel dat wanneer je daar heen gaat jouw kind verder geen binding heeft daar. Zijn vriendjes wonen allemaal in jouw oude woonplaats. En dan heb je nog sport enz. Je blijft heen en weer rijden. Ik zou voorlopig gaan latten.
Wij latten ook en wanneer mijn kinderen er niet zijn ben ik daar en vv.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.