Gezondheid alle pijlers

Minderen alcohol

06-02-2020 11:59 57 berichten
Hi,

Sinds 3 weken ben ik aan het minderen met alcohol.
Ik dronk elke avond. Nu probeer ik dat te beperken door alleen in het weekend te drinken.

Bij mij ging altijd rond een uur of 9 ’s avonds een fles open. Gezellig op de bank, kaasjes aan, hapje erbij, filmpje kijken. Ik ben een snelle drinker, dus zo’n fles gaat er dan snel door bij mij. Dat lekkere soezige gevoel en de ontspanning vond/ vind ik echte fijne afsluiter van de dag.

Alleen is het natuurlijk niet gezond. Sinds ik door de weeks niet meer drink voel ik me fitter, slaap ik beter en scheelt het een boel in mijn portemonnee.

Zijn er misschien meer mensen die willen minderen of die hier ervaring mee hebben? Misschien kunnen we elkaar een beetje motiveren.
Ik doe gezellig met je mee Rooosjee: lekker aan de kamillethee vanavond :)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had de gastheer alcoholvrij bier in huis, ideaal, kon ik gewoon een biertje 'meedoen' maar dan zonder alcohol. Morgen ben ik vrij, ik heb net een heerlijk wijntje ingeschonken.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik vind dit een goede topic. Ik vind ook dat ik teveel drink (iedere avond 3 wijn en zonder kids met vriendinnen meer). Ik heb momenteel veel stress rondom omgang met de kids en vader. Ik betrap mezelf erop dat ik in stress periodes juist paar wijn nodig heb savonds anders kan ik niet slapen. Maar nadeel is van alcohol wordt je juist emotioneel en dan moet je juist niks drinken. Alleen voor de gezelligheid als je avond op stap bent niet omdat je stress heb dus ik doe mee!
Fijn dat je ook meedoet! Wat vervelend, al die stress.
Alcohol om lekker in slaap te vallen is zo verneukeratief hè, je lijkt beter in slaap te vallen maar de kwaliteit van je slaap daarna is een stuk slechter en je hebt ook nog eens een grotere kans weer wakker te worden en zo.
Wat zijn jouw doelen qua minder drinken, heb je ze concreet?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Best lastig lees het half uur terug pas maar ga mijn best doen doelen op te schrijven.

Heb het überhaupt nooit met mensen in mijn omgeving erover uit schaamte denk ik. Maar als ik dit forum zo lees denk ik ja dat ga ik ook doen!

Mijn eerste doel is niet meer drinken in mijn uppie door de stress is sowieso niet gezellig.

Mijn tweede doel is alleen nog borrelen met uitjes dus in de kroeg uit eten of verjaardag etc

Uiteindelijk ook met uitjes bij paar wijntjes houden (maar dat wordt lastig hoor als ik op stap ben).

Fijn dat er meer mensen dat over zichzelf vinden. Gaat ons lukken! Thanks
Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik heb in het weekend wel wat wijntjes gehad, een fles rode wijn die ik deels gedeeld heb met een vriend.
Gisteren stelde een vriendin een wijntje voor maar ik heb 'nee' gezegd, het was tenslotte maandag. Ik moet zeggen dat ik het wel even een verleidelijk idee vond, maar dat was snel klaar. Vandaag lekker rustige avond. Morgen ga ik uit eten, dus ik heb alvast besloten dat ik de alcoholvrije woensdag naar de donderdag verplaats.
Tot nu toe lukt de afspraak dus nog! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat.
Nog steeds nul :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven