Nederlandse traditie: Chinezen schofferen

10-02-2020 17:09 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Carnavalsliederen over “stinkchinezen”, scheldpartijen en mishandelingen. Het boreale deel van Nederland laat zich weer van zijn beste kant zien.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-02-2020 22:58
Gezien het feit dat ik uit een familie kom die grotendeels in de kampen is omgekomen, een moeder had die in de Tweede Wereldoorlog haar oom, tante en nichtje heeft zien wegvoeren en tot aan haar dood nachtmerries had waarin ze haar nichtje en tante opnieuw hoorde gillen, behoud ik me het recht voor niet op deze post in te gaan verder.
Lekker makkelijk een stelling poneren dat het niet meer wordt doorgegeven en dan verder geen tekst of uitleg geven.
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
13-02-2020 23:21
Lekker makkelijk een stelling poneren dat het niet meer wordt doorgegeven en dan verder geen tekst of uitleg geven.
Het wordt wel doorgegeven, maar als degenen die het aan den lijve hebben meegemaakt je overgrootouders zijn die al waren overleden voordat je was geboren en je hebt dus nooit belevenissen of verhalen uit de eerste hand, van mensen die het zelf hebben beleefd, gehoord, dan worden de verhalen minder tastbaar. Want de verhalen die je van je grootouders hoort, die rond 1950 geboren zijn, zijn dan ook al verhalen uit de tweede hand en kunnen niet met dezelfde invoeling worden doorgegeven als door mensen die het wél zelf hebben meegemaakt.

Om maar een simpele vergelijking te gebruiken: jouw vriendin is naar een musical geweest en vertelt jou vol enthousiasme haar ervaringen en indrukken. Jij hebt die musical niet zelf gezien, maar je vertelt er toch over aan een collega. Het is dan onmogelijk dat je dezelfde bezieling in je verhaal legt als degene die het zélf heeft gezien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
13-02-2020 23:04
we hebben het over nederland he? je gaat echt enorm off topic steeds
We hebben het over 4 Chinezen die bij DWDD iets mompelen over racisme nav wat opmerkingen over een eng virus dat in China is uitgebroken.
Mouthgard schreef:
13-02-2020 23:33
We hebben het over 4 Chinezen die bij DWDD iets mompelen over racisme nav wat opmerkingen over een eng virus dat in China is uitgebroken.
als je dit denkt dan lees je de kranten niet of kijk je geen nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
13-02-2020 23:33
We hebben het over 4 Chinezen die bij DWDD iets mompelen over racisme nav wat opmerkingen over een eng virus dat in China is uitgebroken.
Ik snap bij god niet dat al die mensen nog massaal naar Nederland willen komen. Eén poel van narigheid hier, met discriminatie, racisme en achterstelling, vergeven van Zwarte Pieten en moorkoppen, en dan mág je eindelijk in een praatprogramma je zegje doen, wat denk je dan dat er op tafel staat? BLACK Label Whisky. Echt, ik snap het niet, dat die mensen Nederland nog opzoeken. Mijden als de pest, zou ik zeggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-02-2020 23:32
Het wordt wel doorgegeven, maar als degenen die het aan den lijve hebben meegemaakt je overgrootouders zijn die al waren overleden voordat je was geboren en je hebt dus nooit belevenissen of verhalen uit de eerste hand, van mensen die het zelf hebben beleefd, gehoord, dan worden de verhalen minder tastbaar. Want de verhalen die je van je grootouders hoort, die rond 1950 geboren zijn, zijn dan ook al verhalen uit de tweede hand en kunnen niet met dezelfde invoeling worden doorgegeven als door mensen die het wél zelf hebben meegemaakt.

Om maar een simpele vergelijking te gebruiken: jouw vriendin is naar een musical geweest en vertelt jou vol enthousiasme haar ervaringen en indrukken. Jij hebt die musical niet zelf gezien, maar je vertelt er toch over aan een collega. Het is dan onmogelijk dat je dezelfde bezieling in je verhaal legt als degene die het zélf heeft gezien.
Waar heb je het toch over man. Grootouders uit de jaren '50.
Om
Denk je dat iedereen zich op zijn 15e voortplant?

Nogmaals ik en de mede Millenials die ik ken geboren in de jaren'80 hebben veelal ouders die geboren zijn in de jaren 40 of begin'50.

Ouders geen grootouders.
Wij hebben peuters ,kleuters en veelal kinderen onder de 10, dat is generatie 4.

Daarnaast wordt het niet doorgegeven door het vertellen van oorlogsdrama's

Met alle respect, maar je roept maar wat.Het gaat helemaal nergens over
pejeka schreef:
13-02-2020 22:48
Millenials zijn generatie 4, want zelfs hun grootouders zijn meestal NA de oorlog geboren.
Klopt niet. Mijn ouders hebben WOII meegemaakt. Mijn kinderen zijn millennials. 3e generatie dus.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
14-02-2020 06:15
Waar heb je het toch over man. Grootouders uit de jaren '50.
Om
Denk je dat iedereen zich op zijn 15e voortplant?

Nogmaals ik en de mede Millenials die ik ken geboren in de jaren'80 hebben veelal ouders die geboren zijn in de jaren 40 of begin'50.

Ouders geen grootouders.
Wij hebben peuters ,kleuters en veelal kinderen onder de 10, dat is generatie 4.

Daarnaast wordt het niet doorgegeven door het vertellen van oorlogsdrama's

Met alle respect, maar je roept maar wat.Het gaat helemaal nergens over

Pejeka gebruikt de theoretische en krappe definitie van een generatie. De babyboomgeneratie wordt 15 jaar toebedeeld, en in sommige definities zelfs maar 10 (1945-1955). Generaties in families sluiten maar heel zijdelings aan op die sociologische denkwijze.
In de familietak waarin ik sta is er helemaal geen babyboomgeneratie, die is overgeslagen, ik ben zelf een vroege 'generatie X', mijn ouders zijn jaren voor de crisis geboren.

De oorlog wordt natuurlijk niet alleen doorgegeven door verhalen. en trauma's al zeker niet. Integendeel misschien wel, eerder door zwijgen, en onvermogen je kinderen een veilige jeugd te geven, ook al zijn de omstandigheden redelijk of goed. Sommige mensen hebben een opgeruimd karakter meegekregen en zullen er weinig last van hebben, dat zijn de gelukkigen.

Trauma's kunnen generaties en generaties lang dooretteren, dat los je niet op met wat therapie of 'doorzetten en niet zeuren'.
En dat geldt niet alleen voor de laatste oorlog.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
14-02-2020 13:40
Klopt niet. Mijn ouders hebben WOII meegemaakt. Mijn kinderen zijn millennials. 3e generatie dus.
Ja maar jij gaat uit van gangbare definities, Pejeka niet.
Volgens de geheel eigen definitie van Pejeka zijn millennials mensen die na 2005 geboren zijn. (Want minstens 60 jaar na WO II geboren...)
PJK weet niet wat millenials zijn.
Tussen 81 en 2000
in de regel dus 3e generatie
zelfs generatie Z kan nog 3e generatie zijn
Thoth schreef:
14-02-2020 16:06
Ja maar jij gaat uit van gangbare definities, Pejeka niet.
Volgens de geheel eigen definitie van Pejeka zijn millennials mensen die na 2005 geboren zijn. (Want minstens 60 jaar na WO II geboren...)
PJK is zelf van de jaren 50 en alles van voor en na zijn geboorte bestaat niet. Dus alles na en voor de jaren 50 is daarom millenial
Astromeria schreef:
14-02-2020 13:40
Klopt niet. Mijn ouders hebben WOII meegemaakt. Mijn kinderen zijn millennials. 3e generatie dus.
Daarnaast zijn er aanwijzingen dat trauma genetisch kan worden overgedragen. Google maar op transgenerationeel trauma, heel interessant.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-02-2020 22:31
Voor millenials was de Tweede Wereldoorlog als minstens 60 jaar geleden toen ze geboren werden en natuurlijk hebben ze daar weinig binding mee. Voor hen is het een gebeurtenis die al zo lang in het verleden ligt, dat ze zelfs vaak geen mensen meer kennen die die oorlog bewust hebben meegemaakt. Immers, hun ouders zijn vaak in de jaren '70 geboren, en hun grootouders rond 1950. Dus zelfs hun grootouders hebben geen enkele eigen herinnering meer aan die oorlog. Het lijkt me dan ook sterk dat millenials nog een daadwerkelijk lijden voelen ten gevolge van de Tweede Wereldoorlog.
Oh dus de Tweede wereldoorlog was in 1921 afgelopen, wow, weer wat geleerd.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
13-02-2020 23:00
schokkend eigenlijk, deze pijler is het echt het riool van het internet.
Een opborrelend afvoerputje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
14-02-2020 16:29
Een opborrelend afvoerputje.
bah, stinkt als de hel
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-02-2020 16:29
bah, stinkt als de hel
Heb je al snel met al die quinoa en verse muntthee. Onwelriekende mondjes waar alleen extreem linkse praatjes uit komen. :-D
Lekker, verse muntthee :)
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
14-02-2020 17:32
Lekker, verse muntthee :)
:mrgreen: :redrose:
Astromeria schreef:
14-02-2020 17:32
Lekker, verse muntthee :)
Alleen als Jesse Klaver ook mee doet. Die heeft altijd reuze goede ideeën en hij kan echt een goede discussie voeren :blabla:

O en voor rekenen krijgt hij een 10 met een griffel.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
14-02-2020 06:15
Waar heb je het toch over man. Grootouders uit de jaren '50.
Om
Denk je dat iedereen zich op zijn 15e voortplant?

Nogmaals ik en de mede Millenials die ik ken geboren in de jaren'80 hebben veelal ouders die geboren zijn in de jaren 40 of begin'50.

Ouders geen grootouders.
Wij hebben peuters ,kleuters en veelal kinderen onder de 10, dat is generatie 4.

Daarnaast wordt het niet doorgegeven door het vertellen van oorlogsdrama's

Met alle respect, maar je roept maar wat.Het gaat helemaal nergens over
Millenials zijn kinderen die geboren zijn na het jaar 2000...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-02-2020 19:24
Millenials zijn kinderen die geboren zijn na het jaar 2000...

Nee. Je hebt blijkbaar geen flauw benul.
nounou
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-02-2020 16:15
Oh dus de Tweede wereldoorlog was in 1921 afgelopen, wow, weer wat geleerd.
Millenials zijn kinderen die na 2000 zijn geboren. Dus op het moment van hun geboorte, lag de Tweede Wereldoorlog al 60 jaar of meer in het verleden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
:'( ik ben niks.
Van 1975

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/s ... nials.html
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-02-2020 19:25
Millenials zijn kinderen die na 2000 zijn geboren. Dus op het moment van hun geboorte, lag de Tweede Wereldoorlog al 60 jaar of meer in het verleden.
Pé!!!
2000 - 1945 = ???
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
pejeka schreef:
14-02-2020 19:24
Millenials zijn kinderen die geboren zijn na het jaar 2000...
man man man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven