Engels voor 10-jarige

15-02-2020 21:59 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik ben op zoek naar een leuke manier om mijn zoon van 10 (groep 7) te helpen met Engels. Op school gebruiken ze de methode van Groove.me, waarbij ze uitgaan van songteksten.
Bij het oefenen leert hij de aangeboden zinnetjes op het papier van buiten, daarmee haalt hij wel voldoende, maar ik merk dat hij de basis helemaal niet kent.

Hij maakt zinnetjes als I going to bed, we need know, hij heeft nog nooit gehoord van she of they, I sleep kent hij wel maar dat het bij 'he' dan 'sleeps' wordt weet hij niet. Ook de volgorde van woorden, die in het Engels anders is, zegt hem niks.
I en you en me enzo heb ik voor hem opgeschreven en heeft hij braaf geleerd maar ik kom niet veel verder met hem.
Ik ben zelf heel talig en vind het lastig om de logica uit te leggen, juist omdat ik er niet over na hoef te denken.

Ik ben nu op zoek naar apps om hem spelenderwijs te helpen (hij wil dat zelf ook wel) maar vind alleen maar heel kinderlijk spul, met losse woordjes. Squla heb ik nog niet geprobeerd.

Hoe helpen jullie je kind met Engels? Wie weet een leuke app? Is Squla wat ik zoek?
Ik wil maandag sowieso ook even aan de juf tips vragen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Marnamai schreef:
15-02-2020 23:34
Het kan ook gewoon zijn dat het hem écht totaal geen hol interesseert.

Waarom zou je een 10-jarige dan gaan pijnigen met de BBC of met films / boeken zonder ondertitels / Nederlandse vertaling?

Hou dat lekker voor als ie op zijn 16de nog geen woord Engels zou spreken.

Ik had zelf als puber een hekel aan Engels net omdat iedereen zo pushte.
Ik moest dit en dat en zus en zo gaan doen ...
Het interesseerde me gewoon niet. Totaal niet.

Intussen - 20 jaar later - is mijn Engels nog altijd niet perfect, maar ik red me enigszins op vakantie.
Maar ik lees nog altijd geen Engelse boeken, kijk geen tv zonder ondertitels, hou niet van de BBC, ...
Interesseert me gewoon geen bal.
Het leren van een taal wordt steeds moeilijker naarmate je ouder wordt.
Engels is tegenwoordig nog veel belangrijker dan in mijn jeugd, dus ik zou proberen kind zo vroeg mogelijk daarmee in aanraking te laten komen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
mallebeppie schreef:
16-02-2020 08:20
Ik zou het vooral heel erg loslaten. Mijn dochter is 13, had ook die suffe muziekteksten op de lagere school en twee keer per jaar een toets met woordjes waarvan ik dacht: waar slaat dit op? Het enthousiasmeerde mijn kind in elk geval niet en sluit voor geen meter aan op de middelbare school.

Op de middelbare school beginnen ze gelukkig echt met de basis, het komt dan allemaal wel.
Wij (basisschool) kregen elk jaar vanuit het VO te horen dat het niveau Engels van onze oud leerlingen toch echt onder de maat was. Met Engels in gr 7 en 8 en een flutmethode kom je er niet meer.
Mijn kleuter spreekt door groove me al meer Engels dan ik toen ik van de basisschool kwam.
Het is echt een goede methode als je er op tijd mee begint. En dan hoef je ook thuis geen woordjes te gaan oefenen, maar pikken ze het op in de les.
Solomio schreef:
16-02-2020 08:17
Mijn kinderen spreken beter Engels dan Nederlands.
Vind ik soms irritant, maar qua studie en internationale oriëntatie is het prima.
ik kon mijn oren niet geloven toen ik mijn (toen) 11 jarige zoon vloeiend Engels hoorde praten tijdens het gamen.
En mijn dochter (17) praat "gewoon" Engels met haar verkering en andere vrienden.
Best wel irritant maar ze krijgt op het MBO nu op HBO niveau les in beroepsmatig Engels dus voor haar toekomst is het juist ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven