Zwanger worden vanaf oktober 2019

01-10-2019 10:42 1127 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.

Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
Vlaca3017-12Geen
Beertje8831111-12Onregelmatige cyclus
D0ris29116-12Leeg vruchtzakje mei '19, sinds september pas HCG vrij
Koosmos33119-12Geen
Prettymama30321-12vmk okt'19
Wishfulthinking36123-12Geen
Mich-me32130-12Geen
Annemoon16292?Geen
Luca2017292?Miskraam november 2019
Saxje241?Geen
Blauweschijn281?Geen
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart:
Oktovrouw311:cheer2:Geen
Marry89291:cheer2:Geen
Viva---Suus281:cheer2:eerste echo 27-12
Noor226321:cheer2:Geen

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:49
70.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Annemoon! :cheer:
Super fijn!
Gefeliciteerd Annemoon! Wat moet dat een fijn gevoel zijn.

Zelf ben ik net ongesteld geworden. Weet dat het nergens voor nodig is, maar ik begin er toch een beetje moedeloos van te worden. Elke maand weer die teleurstelling... :-[
Ah shit, balen Artemiz.
Heel herkenbaar hoor, elke maand weer de teleurstelling en soms twijfels over waarom het niet lukt.
artemiz ah flink balen! Ik en de andere denk ik ook herkennen je gevoel! Verwen jezelf nog maar even flink met alles wat tijdens een zwangerschap niet mag! En ook voor jou hoop ik dat er snel een positieve test komt!

vitamine E ik weet niet of andere hier ook al eens wat over hadden gelezen, maar ik kwam per toeval op een artikel over zwanger worden en vitamine E (was opzoek naar een artikel voor school🤣 zelf dan achtervolgt het je) maar daarin stond dat vitamine E ook een belangrijke rol speelt en ook voor de innesteling kan helpen ofzo. Ik ben Dus afgelopen ronde gestart met vitamine E tabletten. Of dit ervoor gezorgd heeft dat ik nu zwanger ben, geen idee! Maar dacht ik deel het hier toch even.
Ik heb ook vitamine e genomen voordat ik zwanger werd. Had zo'n foliumzuurpil waar ook vitamine e etc. in zat. Vitamine d is ook heel belangrijk tijdens het zwanger worden.
Vitamine E is inderdaad goed voor je vruchtbaarheid! Slikte het ook toen ik zwanger werd.

Artemiz, wat rot. Ik begrijp je teleurstelling erg goed. Elke keer die spanning en dan weer dat stomme bloed.
Laat het er wel gewoon even zijn en daarna de schouders er weer onder voor nieuwe kansen.

Zelf baal ik ook, ik heb nog steeds geen positieve ovulatietest gehad, terwijl ik die altijd netjes heb op dag 12/13. Weet dat het nergens op slaat maar ik denk dan gelijk van oh God nee he, is dit dan het volgende gezeur? Hopelijk is ie gewoon wat later dan gewoonlijk, en doet mijn lijf gewoon even een fuck-you ;)
Artrmiz balen.. i know the feeling.
Extra lief zijn voor jezelf!

Doris wat een rot gevoel he.. echt elke x weer denk ik ook: wat nu weer, dacht na mn lisexcisie dat het gerommel in mn lijf wel klaar zou zijn.

Ik zit hier ook in de baal modus.
Heb afgelopen cyclus mijn eisprong dus niet kunnen vinden. Ik dacht; ik zal m wel gemist hebben. Zit nu op dag 37 nadat mijn vorige menstruatie is begonnen... vanochtend een zw. test gedaan, negatief :"-( .

En vandaag: zondag. Ongesteld geworden. :-( Op naar een nieuwe ronde!! ;)
anoniem_391552 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 10:19
Reden: .
16.21% gewijzigd
Hoi
annemoon jaaa! Wat goed dubbel goed nieuws. Gefeliciteerd :cheer2:

d0ris wat fijn dat je nu verklevingen vrij bent en hopelijk blijft. Fijn dat jullie weer mogen proberen. Hopelijk snel raak.

Wij hebben het idd vorig weekend na de termijn echo verteld aan iedereen en wat vind ik het fijn dat iedereen het nu weet. Ik ben helaas nog steeds misselijk maar get spugen lijkt minder te worden dus dat is in ieder geval al fijn. Gister de 12 weken gepasseerd dus dat is toch wel weer bijzonder. Nog 2 weekjes wachten en dan weten we ook het geslacht! Kan niet wachten. :flirting:
Ah shit Pannenkoek. Stom dat je ongesteld bent geworden :( En ook irritant dat je je eisprong niet hebt kunnen vinden. Is een cyclus van 37 dagen lang voor jouw doen? Ik duim met je mee dat het volgende ronde beter gaat!

Doris, stom dat je nog geen positieve ovulatietest hebt gehad. Op welke dag zit je nu? Hopelijk komt hij gauw!

Leuk dat jullie het iedereen konden vertellen Prettymama. Zeker als je misselijk bent en moet spugen is het wel fijn als je er met je omgeving over kan praten lijkt me. Nog even geduld voor het geslacht dus! Met 14 weken een geslachtsbepaling lijkt me trouwens best vroeg. Is dat normaal? Straks hebben ze het mis :rolling:
Pannekoek, ik hoop dat je de volgende keer het wel lukt om hem te vinden. Test je al twee keer per dag? Wellicht een korte piek, of ben je vaker bekend met een langere cyclus?

Artemiz, heb jij je schouders er weer onder kunnen zetten? Teleurstelling een plekje kunnen geven?

Jasmijn, hoe gaat het met jou?

Prettymama, ik hoop dat het spugen wel gauw wat minder wordt. Lijkt me niet ideaal. Spannend dat je bijna weet wat het geslacht is, heb je een voorgevoel?

Hier gisteravond een positieve ovulatietest, gepaard met al vanaf die ochtend wat ovulatiepijn, dus had al het vermoeden dat het eraan zat te komen. Hij zal vandaag wel springen. Twee dagen later dan normaal, dus dat valt nog binnen de variabelen ;)
jasmijn-2019 tegenwoordig doe ze pret echo's voor het geslacht vanaf 14 weken en sommige zelfs vanaf 13 weken. Heb bij beide kids destijds het ook rond de 14 weken laten doen en beide waren duidelijk zichtbaar!

d0ris wat fijn een positieve ovulatietest!! Ik duim voor een mooie test over 2 weken! Ik heb een voorgevoel dat het een meisje is. Maar hoe dichterbij de echo komt hoe meer ik twijfel aan mijzelf. Dus ben heel benieuwd. :biggrin:
Spannend Prettymama ik ben benieuwd of je voorgevoel klopt. :-D

Yes Doris wat goed dat je je piek hebt gevonden. :thumbsup: Ik test 1x per dag rond 4 uur.. wat doe jij en waar test jij mee?

jasmijn ik vind 37 dagen lang. Vorige keer was 33 en die keren daarvoor 28 en 29.. beetje vaag. En als ik ongesteld ben is het dus echt weinig. En maar 2 dagen. Ik twijfel of ik hierover een belletje zal doen naar de huisarts. Wat zouden jullie doen? :huh:
Hoi
Ik test met testen van 2besure, pannenkoek. Zijn erg goedkoop en werken prima.
Ik zit sinds vandaag ook officieel sinds tijden weer op de wachtbank.
Verwacht er niet teveel van, geen vruchtbaar slijm etc. gezien. Had ik na de eerste hystero de cyclus erna overigens ook niet, denk toch dat het met die spoeling te maken heeft, ze spuiten/spoelen minuten lang alles met water door..

Naja goed, we gaan het meemaken.
Lastig Pannenkoek! 37 dagen is inderdaad wel een beetje aan de lange kant, en het lijkt de afgelopen cycli dus ook steeds iets langer te worden?
Het kan nooit kwaad om even langs je huisarts te gaan als je het niet helemaal vertrouwt. Mogelijk zegt hij/zij dat je het eerst langer moet proberen, maar dat hoor je dan vanzelf wel.
Ik werd met mijn onregelmatige en lange cycli wel doorverwezen naar het ziekenhuis, maar mijn record was dan ook een cyclus van 12 weken :bonk:

Spannend Pretty mama!

Doris, wat fijn dat je toch een piek hebt gevonden! Ik snap wel dat je je verwachtingen een beetje laag probeert te houden, maar toch fijn dat je in ieder geval weer 'mee doet' en eindelijk weer eens op het wachtbankje mag :) Ik vind zelf dat slijm ook niet altijd even makkelijk te herkennen. Jij wel?

Ik zit te wachten op mijn ovulatie. Eigenlijk verwacht ik hem pas over een week, maar ben gister wel voor de zekerheid weer begonnen met ovulatietesten.
Ergens heb ik nu al het idee dat het deze ronde niet raak gaat zijn. Heel stom, want het is echt helemaal nergens op gebaseerd. Maar ik merk dat ik gewoon niet zo'n vertrouwen in mijn lichaam meer heb :(
Nu ik het opschrijf besef ik me dat het ook de Clomid kan zijn; ik merk dat ik daar toch behoorlijk depri/emo/chagrijnig van word.
Pannenkoek, je kunt inderdaad altijd even informeren bij de huisarts. Maar, en ik weet dat iedereen anders maar toch, ik weet van een heel groot deel van mijn vriendinnen dat ze ook zeer onregelmatig waren, zelfs nog iets meer uiteenlopend dat jij beschrijft, maar ze hebben alledrie inmiddels een lieve baby.

Jasmijn, jeetje een keer 12 weken.. Dat is inderdaad lang, maar valt inderdaad te verklaren door uitblijven eisprong. Aan de ene kant wellicht ook "goed" dat het een keer de spuigaten uitliep, dan ga je iig wel naar een dokter. Hoeveel mg clomid neem je nu? Checken ze dan ook follikels in het zkh om zo te zien of het goed groeit? Ik ben ontzettend thuis in fertiliteitland, maar PCOS is me nog redelijk onbekend, dus ik ben benieuwd hoe ze dat aanpakken.
Overigens begrijp ik wat je zegt erg goed; vooraf het gevoel hebben dat het toch niet gaat lukken. Deels wellicht ook zelfbescherming? Niet te veel durven hopen omdat je dan wellicht denkt dat de teleurstelling minder is? (helpt niet :facepalm: ) Laat ik het zo zeggen, ik heb/had die houding ook, en toch is het een keertje gelukt (ging weliswaar mis, maar goed dat laten we even buiten beschouwing). Je kunt dus zomaar blij verrast worden, hold that thought!

Dames met de babies in de buik.. Iedereen inmiddels op de hoogte? Zijn er trouwens nog nare reacties geweest (niet het leukste onderwerp) maar ik ben daar toch wel is benieuwd naar. Soms merk ik in mijn eigen omgeving dat mensen leuk op babynieuws reageren maar er dan achteraf wordt gezegd dat ze het allemaal te snel, raar, vroeg vinden. Vind ik altijd heel naar, dus wens dat niemand toe!

Oja en wie zit er met mij op de wachtbank?
Jasmijn eigenlijk is de wachtbank heel lang he. Eerst de week van te voren het dagelijks testen. Dan 2 weken afwachten... vervelend dat je je een beetje down voelt van de Clomid. Maar het hoeft nu maar 1 keer raak te zijn!

Doris spannend op de wachtbank. Ik wacht hier in spanning mee. Konden we de tijd maar doorspoelen He?

Inmiddels is iedereen op de hoogte. Mijn buik heeft inmiddels ook de omvang waaraan je kan zien dat ik zwanger ben, dus niemand kan er meer omheen.
Ik heb zelf alleen maar leuke reacties gehad. Vriend en ik zijn ook al 8 jaar samen, dus het kwam voor anderen ook niet onverwacht.
Zie negatieve reacties op een zwangerschap in mijn omgeving eigenlijk vooral wanneer de moeders erg jong zijn, onstabiele thuis situatie, nog erg kort samen met partner of wanneer het tweede kind erg snel op de eerste volgt enzo.

De leukste reactie kreeg ik van mijn oma, die was helemaal gelukkig. Krijg bijna wekelijks een zelfgemaakt gefeliciteerd zwanger kaartje van haar. Verteld trots aan iedereen die maar wil luisteren dat ze overgrootoma wordt (eerste achterkleinkind). Ze is ook druk aan het breien en borduren. Maar ik mag nog niets zien. Ben benieuwd naar de stapel spullen die ik bij de geboorte krijg :mrgreen:
Oh wat ontzettend lief van je oma roze roos echt super leuk!!!

Succes op de wachtbank Doris
Bedankt voor je tips en positieve woorden!

En jasmijn ik hoop dat je weer gauw van je chagrijnige gevoel af bent.. niks aan.. en dat je je eisprong kunt vinden! Fingers crossed!!

Ik heb de huisarts gebeld en heb een doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen vanwege de vage menstruaties. Ze gaan t over 3 weken bij me bekijken. Ben blij dat ik gebeld heb! Morgen eerst lekker op wintersport.
Hoi
Pannenkoek, even terugkomend op je menstruaties, mijn menstruaties zijn ook altijd maar max. 2-3 dagen en met weinig bloedverlies (als je het al bloedverlies kan noemen). En hiermee doel ik op mijn menstruaties voor dat ik Asherman kreeg. Ik ben ook doorverwezen naar de gyn, maar alles was in orde. Ik had enkel dun baarmoederslijmvlies maar dat schijnt voor zwangerschap niet veel uit te maken zeggen ze. De ene heeft het meer dan de ander. + ook ik ben er zwanger mee geworden. Ben je toevallig erg slank? Mijn gyn vertelde mij dat het daar ook mee samen kan hangen, met je postuur dus. Ik zou me dus niet direct zorgen maak, maar wel goed dat je het laat checken en ze je ook serieus nemen. Lekker op wintersport, veel plezier.

Roze-roos, wat ontzettend lief. Die oma van jou. Haha die komt met een gigantische doos kado's aanzetten. Zo leuk! Nu hopen dat het een beetje hippe haaksels zijn, ;) Fijn ook dat alle reacties zo leuk waren, ik moet zeggen dat ik daar ook heel benieuwd naar ben. Mijn familie zal door het dolle heen zijn en veel vrienden ook wel (die weten immers van mijn situatie af). Lijkt me een erg bijzonder moment.
Pannekoek fijn dat je een doorverwijzing heb gekregen en wat goed dat je hebt gebeld! Hele fijne vakantie! En geniet van een wintersport met alcohol, want stiekem heb ik tijdens mijn wintersport mijn biertje en jagermeister behoorlijk gemist :cheers:

En het is weer tijd voor een tabel update!
Brigitte hoe was afgelopen week de eerste echo? :)
Noor en? Jongen of meisje?
roze-roos wijzigde dit bericht op 21-02-2020 21:13
20.92% gewijzigd
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
D0ris291?Leeg vruchtzakje mei '19, syndroom van Asherman
Artemiz261?vmk dec'19
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
Mich-me321?Geen
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 M // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart: 20 wk echo 25-02
Oktovrouw311:cheer2::heart:
Viva---Suus281:cheer2:UD 03-08 // :heart:
Noor226321:cheer2: :heart: termijn echo + geslachtsbepaling 15-02
Luca2017292:cheer2:UD 24-8 // :heart: volgende afspraak 04-02
Prettymama313:cheer2:UD 28-8 // :heart: geslachtsbepaling 03-03
Vlaca301:cheer2: eerste echo 03-02
Beertje88311:cheer2:UD 19-09 // :heart:
Brigittevb88311:cheer2:eerste echo 18-02
Wishfulthinking361:cheer2:Geen
Annemoon16292:cheer2:Geen

NOD = niet ongesteldheids dag
UD = uitgerekende datum
:heart: = goede eerste echo
:duckie: = goede 20 weken echo
M = Meisje
J = Jongen
O = Onbekend

Na 4 weken niet reageren, word je uit de tabel gehaald zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Saxje, Marry89, Blauweschijn, Koosmos laten jullie het even weten wanneer je weer in de tabel wil?
Ha Doris, Ik slik van CD 3 t/m CD 7 50 mg Clomid. De eerste ronde hebben ze inderdaad met echo’s gevolgd of en hoe mijn follikel(s) groeide(n), maar dat doen ze alleen tijdens de eerste ronde. Als je dan een ‘bewezen’ ovulatie hebt gehad (hiervoor prikken ze ook bloed) en je geen overstimulatie hebt dan mag je het vervolgens 5 maanden zelf proberen. Dus daarom gebruik ik ovulatietesten en meet ik elke ochtend mijn temperatuur.
Ik heb overigens geen PCOS en heb ook niet deze symptomen. Een formele diagnose heb ik ook niet echt gekregen; ik heb gewoon een hele onregelmatige en soms erg lange cyclus. En daardoor weet ik niet zeker of ik altijd een ovulatie heb en is hij in ieder geval verrekte lastig te vinden. :facepalm: Die keer van 12 weken was wel echt bizar lang, maar grappig genoeg heb ik juist toen wel een ovulatie gevonden met testen (en later bevestigd met bloedonderzoek).
Het voelt door al het gedoe af en toe wel een beetje alsof mijn lijf niet kan wat het hoort te kunnen. Maar ik hoop zo dat je gelijk hebt!

Hoe is het bij jou? Wanneer is je NOD? En heb je al iets voor de bingo?

Dank je wel RozeRoos 😊 Wat leuk dat je al een goede buik begint te krijgen! En wat een super lieve oma! Zo leuk als mensen zo meeleven en blij zijn. :flirting:

Lief van je Pannenkoek :heart: Goed dat je de huisarts gebeld hebt en fijn dat deze je meteen heeft doorverwezen! Hopelijk geeft dat wat duidelijkheid of geruststelling. Hoe was je wintersport?

Ik wacht ondertussen nog op mijn ovulatie, ben benieuwd wanneer hij komt! :fortune:
Ah Jasmijn, oké. Duidelijke uitleg. En wat fijn dat ze zo veel kunnen tegenwoordig. Heb je eigenlijk veel bijwerkingen van die Clomid? Of valt dat mee? Spannend, op welke dag zit je nu? Ik hoop dat je snel je ei mag vinden en daarna naast me op de wachtbank plaats mag nemen.

Ik zit nu op 6/7 dpo maar voel niks. Sterk het gevoel dat het m niet wordt deze maand. Maak me al weer erg druk over mijn menstruatie die komen gaat en als het te weinig bloedverlies is, dus de stress begint alweer.. was dat hoofd van me maar is stil haha.
Zo, ik ben weer terug in het topic na anderhalve week teleurstelling verwerken. We gaan weer vol goede moed verder. Volgende week dinsdag/woensdag waarschijnlijk eisprong. Duurt weer lang, pff.

Roze-roos wat lief van je oma, zie het helemaal voor me. Ik wil ook zo’n oma!

Jasmijn, succes met de ovulatiejacht ;-)

En D0ris, sterkte met de zenuwen. We weten allemaal hoe het voelt, haha. Wanneer is je nod, denk je?

Vraagje trouwens aan de vrouwen die al zwanger zijn: maken jullie je nou extra zorgen over het coronavirus, of ook nog helemaal niet? Kan me voorstellen dat je er dan toch iets anders naar kijkt.
Jasmijn vervelend dat het steeds zo lastig is om de ovulatie te vinden! Hoop dat het snel komt.

Doris lastig he om aan andere dingen te denken terwijl je op NOD wacht. Iedereen die roept dat je er niet te veel mee bezig moet zijn heeft geen idee waar ze het over hebben.
Nog een weekje wachten. We zullen zien!

Artemiz ik maak me zelf niet echt zorgen. Sinds ik zwanger ben was ik vaker mijn handen (ik eet niets zonder dat ik eerst mijn handen gewassen heb) ook om normale griep te voorkomen. Erger me wel groen en geel aan mensen die in het openbaar vervoer zitten te hoesten, bah. Ben wel eens van plek verwisseld.

Vanmorgen de 20 weken echo gehad. Alles was goed, super bijzonder om te zien. We krijgen een dochter! :cheer2:
Roze roos wat leuk een dochter. Doet je forum naam eer aan ;). Wat fijn dat alles goed is! Bijzonder! Nu kan je oma lekker roze gaan haken haha.

Jasmijn, gelukt om je ei te vinden inmiddels?

Artemiz, snap dat je teleurgesteld bent en knap dat je jezelf weer weet te herpakken. Ik ga voor je duimen. Is jouw ovulatoire fase overigens wat lang?
Omdat het nog tijdje duurt voor je ovulatie komt icm de anderhalve week vanaf menstruatie waar je over spreekt?

In antwoord op roze roos; soms lukt het wel om me er vanaf te zetten. Alleen na al die ellende nu lukt het me niet meer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens bezig ben met het niet ongesteld worden, en daar op hopen, maar juist op het wel ongesteld worden en het hopen dat het voldoende bloed is om me “gerust te stellen”. Ik ben als de dood dat het weinig is en dat ik weer moet twijfelen of de verklevingen terug zijn. Eigenlijk is gewoon niets goed en het brengt zoveel stress met mee, ik word er gek van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven