Zwanger worden vanaf oktober 2019

01-10-2019 10:42 1127 berichten
Hallo allemaal,


Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.

Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
Vlaca3017-12Geen
Beertje8831111-12Onregelmatige cyclus
D0ris29116-12Leeg vruchtzakje mei '19, sinds september pas HCG vrij
Koosmos33119-12Geen
Prettymama30321-12vmk okt'19
Wishfulthinking36123-12Geen
Mich-me32130-12Geen
Annemoon16292?Geen
Luca2017292?Miskraam november 2019
Saxje241?Geen
Blauweschijn281?Geen
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart:
Oktovrouw311:cheer2:Geen
Marry89291:cheer2:Geen
Viva---Suus281:cheer2:eerste echo 27-12
Noor226321:cheer2:Geen

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:49
70.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ha D0ris,
Fijn dat je spiraal eruit is. Ik duim op goed nieuws.

Ik zit op het wachtbankje . Geen symptomen hier. Volgens flo moet ik morgen ongesteld worden. Ik heb 'm voor mezelf op de 1e gezet.
We gaan het merken.

Qua namen, ik heb een stiekem.lijstje. maar nog niet echt over gedacht.
Ik wil denk ik wel weten wat het gaat worden als het zo ver is.

Deze maand maar besloten er niet te veel mee bezig te zijn. Wel gewoon een biertje gedronken laatst en haring gegeten :proud:

Op veel meer zwangeren! :jump:
Alle reacties Link kopieren
Ah mich, spannend.. Ben je er nog wel een beetje rustig onder?

Overigens wil ik jou, en de anderen hier die nog geen twee streepjes hebben gezien, laten weten dat ik het goed begrijp als je af en toe zo baalt en denkt: waarom de ander wel en ik niet. Ik las hier laatst van iemand zo'n post, ik weet alleen even niet meer wie dit was.

Ook al is dat al na een aantal maanden, als je eenmaal iets wil dan is elke maand dat het langer duurt, of wellicht elke week of dag al, er eentje te lang. In deze wereld kan alles snel, heb je op zoveel dingen invloed en je hoeft maar met je vingers te knippen of je kunt iets naar je eigen hand zetten (niet alles, maar jullie snappen wat ik bedoel). En laat het met babies nou juist niet kunnen... :thumbsup: - not! Verder dan een ovulatietest doen, op het juiste moment seksen en tegen beter weten in met je benen omhoog kunnen liggen kom je niet ;)...

Ik herken het zo goed. Ik kwam net op het forum en ik zag dat er een januari 2020 topic gestart was.. Ik schreef mee in het januari 2019 topic. En toch... ik blijf zo blij voor anderen en geniet juist van al mijn vriendinnen die zwanger zijn/babietjes hebben gekregen in de tussentijd. Ik blijf mezelf telkens vertellen; dit komt, dit komt, dit komt. :heart: En bij jullie ook!

Merk overigens dat het therapeutisch werkt voor mezelf om dit richting een ander op te schrijven, haha. Jullie moeten het ook is proberen ;)

Veel succes op de wachtbank meiden, over twee/drie weken hoop ik weer mee te kunnen doen met de symptomenbingo ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik dat was :proud:

Ja dubbel hè, zo blij voor iedereen en soms ook zo jammer voor mezelf.
Ik ben nog rustig. Ik ga het zien...

Je hebt wel precies verwoord wat ik ook voel en denk. :redrose:

Op naar de bingo!
Ik meld me weer eventjes, ik lees mee en geniet mee van alle dubbele-streepjes-feestjes :cheer2:
Ik hoop dat het snel voor iedereen zo ver is, het lijkt me inderdaad moeilijk om hier jubel posts te lezen als je zelf zo graag wil. Dikke knuffel voor iedereen die wacht :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve en bemoedigende woorden Doris
Thanks, die had ik ook even nodig...

Hopelijk krijg jij positief nieuws over 2/3 weken!
:redrose:
Hoi
Alle reacties Link kopieren
Nou, vooralsnog niks te melden hier. Geen buikpijn, niet ongesteld, geen pukkels... ik weet het allemaal niet meer.
Maar ik ben natuurlijk eigenlijk pas net van de pil af dus het kan ook zo maar daardoor komen.

Flo geeft dus aan dat ik vandaag ongesteld had moeten worden, dat klopt vooralsnog niet. Ik heb m'n NOD maar op 1 februari gezet om niet voor niets te testen en weeeeer een witte test te zien.

Wat betreft de symptomenbingo: ik heb niet eens meer droge lippen :hihi:

Zitten er nog dames met mij te wachten?

Hoe is het met alle zwangeren onder ons? Ik ben zo blij voor jullie! :peep:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je wijze en bemoedigende woorden Doris! Je weet het gevoel inderdaad precies onder woorden te brengen. En wat fijn dat je spiraal er uit is en dat je er weer gezellig bent :)

Spannend Mich! Je weet het goed vol te houden met wachten met testen? Vind je het moeilijk of kan je het redelijk loslaten nu?

Ik zit ook op het wachtbankje! Nog een week geduld. En dat gaat me weer niet zo goed af haha.
Mijn bingo kaart blijft wel redelijk leeg! Of slecht slapen moet er 1 zijn, maar dat wijd ik meer aan stress over werk
Alle reacties Link kopieren
Ik weet precies welk berichtje je bedoelt D0ris, heb daar toen ook zo veel aan gehad. En voor Mich-me en alle andere meiden die ook zo graag willen.... Ik snap jullie zo goed. En ik heb zoveel gehad aan het samen kunnen delen van het gevoel “waarom wij nog niet?” en “Gaat het ooit eigenlijk wel gebeuren?” Dank je wel voor al die openheid en eerlijkheid, dat maakte het wachten voor mij des te draaglijker! En des te liever en waardevoller jullie reacties op mijn nieuws. Want het was nog maar een paar dagen geleden dat ik aan dezelfde kant van de lijn stond als jullie. Ik was er heilig van overtuigd dat het mij mogelijk gewoon niet gegund zou zijn, ik ben tenslotte al 36 en 20 jaar aan de pil geweest. En iedereen maar in no time zwanger worden. Beste vriendin vergevorderd, afgelopen week weer het nieuws dat 2 nichten zwanger waren. En dan “alweer in ronde 4”, met ook nog eens een keer een cyste vanwege een niet goed gesprongen eitje. En toch... hoe bizar lang het ook duurde (wat een hel, die wachtweken), achteraf gezien voelt het ook of het zo snel is gegaan. Het voelt ergens ook wel fijn dat m’n lijf even de tijd kreeg van de pil-hormonen af te komen en in balans te komen (sterk matigen alcohol, extra gezond eten). En Mich-me ik had dit keer echt totaal geen symptomen (op achteraf gezien wat kleine dingetjes na, zoals wat kortademiger met sporten en een dag met vest en 2 sjaals en liefst ook nog handschoenen door het huis struinen omdat ik het zo koud had). Dus zoals we vaker lezen kan “0,0 symptomen” juist ook ineens de grote omslag zijn. Houd moed! Wie weet zit je er al zo enorm dichtbij! Of het juiste moment voor de juiste eicel-zaadcel combi moet nog komen. Wie weet is het ongemerkt al heel vaak raak geweest en is je lijf juist een pro in herkennen dat het nog niet de ideale combi is. Er is zoveel wat we niet merken aan ons lijf, maar wat wel zo mooi werkt.

Het gekke is dat we het goede nieuws echt nauwelijks konden bevatten zondag. We hadden zo de insteek “we zien wel waar het schip strandt” dat ik me bijna schuldig voelde naar de meiden die dit zo intens graag willen. Misschien had ik de moed ook al een beetje opgegeven, ik weet het niet. Je leest zoveel over onvruchtbaarheid na je 35e... Inmiddels voelt het echt (ook nog heel onwerkelijk en ongrijpbaar) maar is er bijna nog net zoveel onzekerheid als voor de test. Zit het wel goed? Groeit het wel? Wat als de eerste echo niet goed is? Volgens mij is het hele zwanger zijn ook een eindeloos proces van onzekerheid. De test lijkt het tovermiddel, maar dan begint het pas voor mijn gevoel ;) De scheidingslijn tussen wel en niet zwanger voelt dan ook ineens veel dunner dan ik had verwacht. Het is niet dat je automatisch ineens op een zorgeloze roze wolk zit.

Weet in ieder geval dat het jullie enorm gegund is. Laat je vooral niet uit het veld slaan door alle positieve berichten, maar zie het als hoopgevend en probeer vertrouwen te hebben in je eigen lijf. Zoals ik eerder zei: al die berichten beloven wat voor de volgende op de lijst! Laten we hopen dat dit gewoon een super vruchtbaar topic is en de volgende snel aan de beurt is. Schijt aan de statistieken, we kunnen dit! Ik heb er in ieder geval vertrouwen in. Het komt vroeg of laat echt goed meiden! :hug:
Alle reacties Link kopieren
wishful
:heart: Wow wat heb je dit prachtig gezegd!
Hoi
Alle reacties Link kopieren
WishfulThinking, wat mooi geschreven inderdaad. Ik moet er een beetje van huilen :heart:

Hier nog steeds niks. Maar ik durf niet goed te testen. Ik weet ook niet goed wanneer.
Mijn NOD was of gisteren, of morgen. Dus ik wil zondag testen. Zou dat ok zijn?

Ik ben nu wel elke keer bang dat ik ineens mega-ingesteld word en doorlek. Dus heeeeel vaak naar de wc om te checken. Wat een feest dit :puh:

Maar goed. Hoe is het met jullie?
Fijne dag en vast fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Mich! Je kan er dan echt een beetje op gaan zitten wachten he!
Ik denk dat als je echt veilig wil zitten, dat zondag dan goed is. (ik weet niet of het mij zou lukken :-$)
Alle reacties Link kopieren
ik ben ongesteld :(
BAH
Alle reacties Link kopieren
Ah shit, dat is balen :-(
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer! Ik had zo’n goede hoop voor je! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Echt stom. Al is het tot nu toe wel veel minder erg dan anders (I know, too much info).
Maar goed. Het zal wel. Ik heb mezelf vanavond getrakteerd op een pizza :bonk:

Op naar het volgende bankje maar weet....

En stiekem vind ik het echt heel stom :|
Hoi dames ik lees mee maar ik voel mij zo beroerd. Ontzettend misselijk en spugen en slaap super slecht. Ik vind dan geen puf om te reageren hopelijk gaat dat snel over en kan ik meer gaan genieten. Ik ben vandaag alweer 10 weken zwanger en we hebben a.s vrijdag de termijnecho. Eindelijk kunnen we het dan aan iedereen vertellen. Dat is ook wel echt nodig want mijn buik is al dusdanig opgezet dat het amper te verbergen is..

mich_me wat balen ik had het zo gehoopt voor je :( probeer positief te blijven het komt goed! Echt waar :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vervelend ! Beterschap. Denk goed aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen prettymama. Heel veel sterkte met de misselijkheid en beterschap! Hopelijk is het een hele korte fase en ben je er snel weer vanaf. Balen dat je dan ook nog zo slecht slaapt. Dat is nou net je basis om een beetje in balans te blijven. :hug:

Mich-me, gewoon lekker extra van genieten, die pizza, en jezelf een beetje vertroetelen. Wat je voelt is heel normaal en dan mag je best even extra lief voor jezelf zijn. Nog leuke dingen op de planning dit weekend die misschien wat afleiding geven?
Alle reacties Link kopieren
De tabel is VOL
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
Jasmijn-20193117-2Onregelmatige cyclus
Annemoon1629214-02Geen
Mich-me321?Geen
Koosmos331?Geen
Pannenkoek3019301?Geen
D0ris291-Leeg vruchtzakje mei '19, syndroom van Asherman, tijdelijke forumpauze ;)
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 M // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart: 20 wk echo 25-02
Oktovrouw311:cheer2::heart:
Viva---Suus281:cheer2:UD 03-08 // :heart:
Noor226321:cheer2: :heart: termijn echo 15-2
Luca2017292:cheer2:UD 24-8 // :heart: volgende afspraak 04-02
Prettymama313:cheer2:UD 29-8 // :heart: termijn echo 7-2
Vlaca301:cheer2: eerste echo 03-02
Beertje88311:cheer2:UD 19-09
Brigittevb88311:cheer2:eerste echo 18-02
Wishfulthinking361:cheer2:Geen

NOD = niet ongesteldheids dag
UD = uitgerekende datum
:heart: = goede eerste echo
:duckie: = goede 20 weken echo
M = Meisje
J = Jongen
O = Onbekend


Na 4 weken niet reageren, word je uit de tabel gehaald zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Saxje, Marry89, Blauweschijn laten jullie het even weten wanneer je weer in de tabel wil?
Alle reacties Link kopieren
Ben weer terug van een weekje wintersport. En wat is er veel geschreven afgelopen week, En wat een lieve berichten allemaal :loveys:
Een fijne groep is het hier!

Ga zo even de tijd nemen om op iedereen te reageren! Maar eerst een kopje thee maken :)

Komende week de NOD van Jasmijn, de eerste echo van Vlaca en de termijn echo van Luca en Prettymama.

Spannende week weer!
Alle reacties Link kopieren
Wishful jeej :cheer2: Gefeliciteerd
En een super mooi bericht van donderdag :heart: zo is het maar net!

Pannenkoek wij willen het geslacht weten, maar wachten tot de 20 weken echo. Daarna vertellen we iedereen die erom vraagt het geslacht, maar ga het zelf ook niet actief delen (ga het niet op instagram zetten ofzo).

Suus fijn een goede nipt! :cheer:

Annemoon wij hebben wel een aantal namen die we mooi vinden. Maar vriend bedenkt zich regelmatig en dan zoeken we weer verder. Heb wel het idee dat we eruit gaan komen. Is best lastig om een goede naam te bedenken!

Brigitte leuk om het nieuws te delen met je ouders en zusje. Maar kan me voorstellen dat het heel dubbel is, Zou leuk zijn als je vader opa wordt, maar eigenlijk is hij nu al een beetje opa :)

Doris jee spiraal er uit! Duimen voor goed nieuws over twee weken! Op naar de symtomen bingo.

Mich-me balen dat je ongesteld ben geworden. Is niet leuk!

Prettymama vervelend dat je je zo ziek voelt! Hoop dat het snel beter gaat, Bij mij ging het na 12 weken als sneeuw voor de zon over. Hoop dat het bij jou ook zo is!

Hoop dat iedereen een leuk weekend heeft gehad?
Wij zijn donderdag terug gekomen van wintersport. Het weekend een beetje klusjes in huis gedaan, allemaal dingen die nog af moeten voordat we kunnen gaan klussen aan de babykamer. Ben blij dat me energie weer terug is :lol:
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Pretty mama dat je je zo beroerd voelt. Hopenlijk wordt het snel wat beter! En tot die tijd maar rustig aan doen :)

Mich, ben je de ergste teleurstelling weer een beetje te boven? Nieuwe ronde nieuwe kansen :high5:

Fijn dat jij je weer wat energieker boekt Rozeroos! Heb je een leuke wintersport gehad?
Leuk om straks aan de babykamer te gaan beginnen!

Ik heb er toch één voor de bingo! Ik heb hele pijnlijke tepels en ze zijn ook een beetje opgezwollen. :hihi: Ik heb dat echt nog nooit gehad.
Vandaag overigens met 12 dpo wel negatief getest, dus denk toch niet dat het raak is deze ronde.
Alle reacties Link kopieren
Jasmijn dat is weer een goede voor de bingo. Jammer van de negatieve test! Inmiddels ook al ongesteld geworden?

De wintersport was super leuk! We hebben erg veel geluk gehad met het weer en de sneeuw. Echt een super week.

Vlaca hoe was je eerste echo?

En Luca hoe was jouw termijn echo?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, roze roos!

Ik ben nog niet ongesteld geworden, maar had vandaag wel een paar pukkels en was een beetje emo, dus zal vast niet lang meer duren. :biggrin:

Zit er verder nog iemand op het wachtbankje?

Doris hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik wilde even laten weten dat ik sinds het begin meelees (zelf ook al sinds oktober bezig). December een vroege miskraam gehad, nu op het wachtbankje van ronde 4. Toch heel fijn om een paar keer per week te lezen dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten, het is toch een wat eenzaam proces en je bent er wel de hele tijd in je hoofd mee bezig. Ik duim ook voor jullie allemaal!

Voelde me een beetje creepy als stille meelezer, vandaar dat ik toch een keertje iets post. :bye:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven