Huidtest allergieën (prikjes)
maandag 17 februari 2020 om 19:59
Mijn zoon ( van 6) krijgt morgen een huidtest vanwege mogelijke allergieën. Ik vind het best spannend. Ze gaan dan druppels met het allergeen op zijn huid aanbrengen en vervolgens met een prikje de huid beschadigen zodat de stof ook in zijn huid terecht komt. Als hij allergisch is ontstaat er een soort muggenbultje op die plek heb ik begrepen.
Ik heb het zelf ook ooit gehad maar herinner me daar weinig van. Kan iemand mij vertellen of het een beetje meevalt of juist tegen? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn het pijnlijke prikjes of valt dit mee?
Ik heb het zelf ook ooit gehad maar herinner me daar weinig van. Kan iemand mij vertellen of het een beetje meevalt of juist tegen? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn het pijnlijke prikjes of valt dit mee?
maandag 17 februari 2020 om 20:06
maandag 17 februari 2020 om 20:09
Het zijn meer een soort krasjes. Echt niet heftig. Het kan vervelend jeukerig worden als er een reactie komt, maar nadat ze de boel genoteerd hebben, gaat daar meteen zalf over die de jeuk weer wegneemt.
Ik heb de afgelopen maanden wekelijks op de poli allergologie gezeten (desensibilisatiekuur), en dan moest ik na mijn prikken steeds een half uur blijven voor de zekerheid. Heb bergen volwassenen en kinderen gezien die voor dat testje kwamen, en het gaat echt heel gemoedelijk. Als de druppeltjes en krasjes zijn aangebracht, moet je weer een tijdje terug naar de wachtkamer om je lijf de kans te geven op de allergenen te reageren. Je kan een luisterboek, voorleesboek of spelletje meenemen om je kind af te leiden: dan jeukt het minder.
Ik heb de afgelopen maanden wekelijks op de poli allergologie gezeten (desensibilisatiekuur), en dan moest ik na mijn prikken steeds een half uur blijven voor de zekerheid. Heb bergen volwassenen en kinderen gezien die voor dat testje kwamen, en het gaat echt heel gemoedelijk. Als de druppeltjes en krasjes zijn aangebracht, moet je weer een tijdje terug naar de wachtkamer om je lijf de kans te geven op de allergenen te reageren. Je kan een luisterboek, voorleesboek of spelletje meenemen om je kind af te leiden: dan jeukt het minder.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 20:11
0.13% gewijzigd
maandag 17 februari 2020 om 20:12
blijmetmij schreef: ↑17-02-2020 20:09Het zijn meer een soort krasjes. Echt niet heftig. Het kan vervelend jeukerig worden als er een reactie komt, maar nadat ze de boel genoteerd hebben, gaat daar meteen zalf over die de jeuk weer wegneemt.
Ik heb de afgelopen maanden wekelijks op de poli allergologie gezeten (desensibilisatiekuur), en dan moest ik na mijn prikken steeds een half uur blijven voor de zekerheid. Heb bergen volwassenen en kinderen gezien die voor dat restje kwamen, en het gaat echt heel gemoedelijk. Als de druppeltjes en krasjes zijn aangebracht, moet je weer een tijdje terug naar de wachtkamer om je lijf de kans te geven op de allergenen te reageren. Je kan een luisterboek, voorleesboek of spelletje meenemen om je kind af te leiden: dan jeukt het minder.
Dat gedeelte met wachten herinner ik me inderdaad nog, en dat een van de plekjes enorm begon te jeuken, dus ik dacht wow ik ben enorm allergisch blijkbaar
maandag 17 februari 2020 om 20:13
Ik heb die test ook gehad en inderdaad, de prikjes doen geen pijn, het wachten is wel heel vervelend. Ik had een enorme pleister op mijn rug met jeukbultjes eronder, douchen mocht een paar dagen niet, dat was wel heel vervelend. Later heb ik het nog eens gehad met producten die opgesmeerd werden, was net zo vervelend. Maar pijnlijk, nee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 17 februari 2020 om 20:16
Die plakkertjes heb ik inderdaad ook gehad, dat is voor contact-allergieën. Ik ben zelf enorm allergisch voor nikkel,ik had gewoon een hele krater op mijn rug
In geval van mijn zoon zou het gaat om drie voedselallergieën en een allergie voor honden. Toen hij 1 was is via een bloedtest uitgewezen dat hij antistoffen had voor die dingen, maar destijds werd gezegd dat ze het nog niet met zekerheid konden testen, pas op latere leeftijd.
In geval van mijn zoon zou het gaat om drie voedselallergieën en een allergie voor honden. Toen hij 1 was is via een bloedtest uitgewezen dat hij antistoffen had voor die dingen, maar destijds werd gezegd dat ze het nog niet met zekerheid konden testen, pas op latere leeftijd.
maandag 17 februari 2020 om 21:02
Mijn zeer, zeer kleinzerige stiefzoon van 14 vond het niet pijnlijk
Het zijn inderdaad minuscule prikjes. Het enige wat hij vervelend vond, was dat de plekjes die reageerden, de rest van de dag wat bleven jeuken. (Hij bleek ook echt voor veel van de geteste zaken allergisch, dus dat begrijp ik wel).