Kat stinkt naar mest
dinsdag 18 februari 2020 om 20:30
We hebben hem nog een keer gewassen met zeep. Hij was daarna heel bang en kreeg ineens diarree, heel zielig. Maar hij bleef maar tegen de deur aan springen omdat hij naar binnen wilde, dus hadden hem daarom gewassen. Maar ik zal eens kijken naar kattenshampoo want heb het vermoeden dat dit niet de laatste keer is.
dinsdag 18 februari 2020 om 20:38
mariellet schreef: ↑18-02-2020 20:30We hebben hem nog een keer gewassen met zeep. Hij was daarna heel bang en kreeg ineens diarree, heel zielig. Maar hij bleef maar tegen de deur aan springen omdat hij naar binnen wilde, dus hadden hem daarom gewassen. Maar ik zal eens kijken naar kattenshampoo want heb het vermoeden dat dit niet de laatste keer is.
Dus je had hem buitengesloten omdat je hem vindt stinken? En je hebt hem nu al twee keer de stress van het wassen aangedaan? Die geur vervliegt echt wel, geef hem gewoon even de kans zichzelf goed te wassen ipv met shampoo (chemische troep?) aan de gang te gaan.
dinsdag 18 februari 2020 om 20:58
Hij mocht de keuken niet in. De geur was niet te harden. Toen ik gisteren ik huis kwam stonk het zo erg dat het leek dat er gedreten was, terwijl hij zelf er geeneens meer was...
Hij wilde graag de keuken in maat wilde niet gewassen worden, tja
dinsdag 18 februari 2020 om 21:00
Goed dat je hem gewassen hebt. Als hij teveel meststof van zijn vacht aflikt kan hij vergiftigd worden.
Voor volgende keer: misschien is onder de kraan niet nodig. Maak een sopje met water en een klein beetje kattenshampoo en was hem met een washandje. Met de haren mee, gewoon herhaaldelijk aaien dus eigenlijk.
Daarna nog een tijdje 'aaien' met een washandje met alleen water wat je steeds uitspoelt.
Mijn kat vond zo wassen zelfs lekker.
Voor volgende keer: misschien is onder de kraan niet nodig. Maak een sopje met water en een klein beetje kattenshampoo en was hem met een washandje. Met de haren mee, gewoon herhaaldelijk aaien dus eigenlijk.
Daarna nog een tijdje 'aaien' met een washandje met alleen water wat je steeds uitspoelt.
dinsdag 18 februari 2020 om 22:14
Dropdrop schreef: ↑18-02-2020 21:00Goed dat je hem gewassen hebt. Als hij teveel meststof van zijn vacht aflikt kan hij vergiftigd worden.
Goede post.
dinsdag 18 februari 2020 om 22:21
Ons hondje heeft nogal de neiging om in poep van andere honden/katten/dieren te rollen. Dat ruikt soms echt vreselijk.
Wat bij ons heel goed helpt zijn natte doekjes speciaal voor honden. Daar gaat het meeste prima mee weg, en als het te erg is, moet ie in bad.
Ik denk dat baby doekjes ook prima werken, maar zonder lotion erin en zonder sterke parfum.
Wat bij ons heel goed helpt zijn natte doekjes speciaal voor honden. Daar gaat het meeste prima mee weg, en als het te erg is, moet ie in bad.
Ik denk dat baby doekjes ook prima werken, maar zonder lotion erin en zonder sterke parfum.
Let’s go Brandon!
woensdag 19 februari 2020 om 08:43
Dat is wel heel sterk (die geur bedoel ik dan)! Hoe krijgt ie het voor elkaar joh. De tip van het washandje vind ik een goede en die van de talkpoeder ook (wel zonder menthol dan).