spelletjes voor kat

20-02-2020 14:38 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe kat uit het asiel. Ik merk dat ze spelletjes heel erg leuk vind en dit ook helpt zodat ze niet in mijn gordijnen of meubels gaat hangen. Ik heb een doos met wc-rollen en verstop in sommig wat voer of een snoepje en dan is ze een kwartier bezig met het zoeken en eruit vissen. Maar ik wil wat meer/nieuwe spelletjes voor haar hebben want ze raakt er na een paar maandjes ook op uitgekeken. Hebben jullie nog tips voor leuke uitdagingen om een kat bezig te houden? Liefst goedkoop of DYI zodat ik wat meer afwisseling kan doen.
gizzmo-returns schreef:
20-02-2020 16:04
Die van mij is helemaal gek van vogelveren. De duif is favoriet, die van een kraai of ekster vaak te groot. Ik raap dus regelmatig op mijn wandelingen veren op en neem ze mee naar huis. Want de veer is na een paar weken spelen helemaal gesloopt. Probeer maar eens!
Idem hier. En simpele dingen zoals het plastic eitje in een kinder suprise.
Veel heeft een kat niet nodig.
En een nieuwe veer is ook weer véél interessanter (zal wel de geur zijn)!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Valentijn101 schreef:
20-02-2020 15:00
Een grabbeldoos. Dat vinden die van mij leuk.
Pak een niet te grote doos, vul hem met propjes speeltjes en snoepjes, Dicht maken en een paar kleine openingen maken zodat ze lekker met een pootje kunnen zoeken.
Goeie, die ga ik zeker proberen.
gizzmo-returns schreef:
20-02-2020 16:04
Die van mij is helemaal gek van vogelveren. De duif is favoriet, die van een kraai of ekster vaak te groot. Ik raap dus regelmatig op mijn wandelingen veren op en neem ze mee naar huis. Want de veer is na een paar weken spelen helemaal gesloopt. Probeer maar eens!
goeie, ga ik doen.
Een verfrommeld post-it memoblaadje. ;-D
Kitty Boinks!

https://www.catsclusive.nl/spelen/kitty-boinks
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oh ja, en een dichtgeplakte doos met een paar gaten waar ze net doorheen kunnen. Vullen met snippers papier of proppen krant.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
GreenLadyFern schreef:
20-02-2020 15:14

Dozen van een pakketje paar dagen laten staan, gaan ze lekker inzitten.

Een paar dagen? Hier staat ie er al meer dan 5 jaar. Helemaal uitgewoond, twintig keer opnieuw in elkaar geplakt. Ooit een mooiere doos ernaast gezet, maar dat werd niet gewaardeerd.
Weet waar je aan begint :proud:

Wel leuke ideetjes in dit topic!
Bubbel° schreef:
21-02-2020 22:03
Een paar dagen? Hier staat ie er al meer dan 5 jaar. Helemaal uitgewoond, twintig keer opnieuw in elkaar geplakt. Ooit een mooiere doos ernaast gezet, maar dat werd niet gewaardeerd.
Weet waar je aan begint :proud:

Wel leuke ideetjes in dit topic!
Haha mijn man heeft een verzameling dus er komen hier regelmatig pakketjes binnen, al zijn bepaald formaat dozen wel eerder favoriet.

Ik wil ook nog een keer stevig karton opsparen en een kattenkasteel maken
Eentje vind het leuk om dingen van tafel te gooien, vooral doosjes van tandenstokers en elastiekjes en dtonkt uit onze waterglazen, de ander heeft een zwak voor bolletjes hij bijt ze van je sloffen af en loopt ermee rond alsof ie een muisje heeft, oh en hij steelt snoeptomaatjes, en hij gaat achter het balletje van de hond aan..
:lol: Hier ook een die echt, zodra ik de foon trek, komt aanlopen. Hij vindt alles in beeld leuk: spelletjes, mails, YouTube. Ook de laptop vindt hij geweldig, en voedertafelfilmpjes, filmpjes met vissen, noem maar op. Hij vindt een serie van Netflix ook geweldig: die kijken we dus samen, lekker een half uurtje in bed samen kijken. Hij volgt alles en ik kijk meer naar zijn lieve kopje dan naar de serie :heart:
Die app ga ik ook zoeken.
Laptop is hier ook favoriet, maar alleen om op het toetsenbord te kunnen zitten. Ze hebben al aardig wat mails te vroeg verzonden :proud:
Bubbel° schreef:
22-02-2020 19:58
Die app ga ik ook zoeken.
Laptop is hier ook favoriet, maar alleen om op het toetsenbord te munnen zitten. Ze hebben al aardig wat mails te vroeg verzonden :proud:
En ze kennen shortcuts die ik niet ken!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
22-02-2020 20:15

Ja inderdaad! En als je dan vraagt of ze het weer willen herstellen (beeldscherm was een kwart slag gedraaid) dan weten ze het niet meer :(
Oudblond schreef:
22-02-2020 20:15
Haha ja onze kater heeft regelmatig mijn muis weten te blokkeren. Inmiddels weet ik hoe ik hem weer aan moet zetten maar dat heeft wat frustratie opgeleverd.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Onze kater is echt gek op "zijn" laserlampje. Die ligt in een kast in de woonkamer aan de andere kant van de kast liggen de kattensnoepjes.
Het is echter ook de kast met servies enzo dus ik loop er nogal eens naar toe. De kater loopt naar de rechterkant als hij zin heeft in een snoepje en naar de linkerkant als hij wil laserlamperen. Te schattig.

En hij is echt de enige kat die ik ken die fan is van zo'n stom saai tunneltje die we mee hadden gekregen vanuit onze andere poes.

Dat van die grabbeldoos ga ik ook eens maken voor hun. Wij hebben de kater een tijdje op een kamer gelaten ivm wennen en daar stond een krabpaal met gaten, in die gaten zaten een soort kurkjes met veertjes eraan. Hoewel de kat als we erbij waren alleen maar verstopt onder een bureau zat speelde hij blijkbaar wel als we er niet waren want ik moest minimaal 4 keer per dag die kurken weer in de krabpaal stoppen. Leuk!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Laserlampje blijft hier ook favoriet. Heb net nieuwe batterijen moeten bestellen ;-D . We spelen altijd 's avonds wanneer ik in bed ga een kwartiertje met het ding, afsluitend met snoepjes waar ik als laatste de lamp op richt. Als prooi en 'middel' tegen post-laserlamp frustratie.

Als ik een keer een late avond maak, staat hij om 21.30 luidkeels te klagen dat ik nog niet naar boven kom. Zodra ik een voet op de trap zet, schiet hij me voorbij en gaat hij op het nachtkastje zitten, waar de laserlamp in ligt :love: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven