Eng fietsen kind in zitje
maandag 24 februari 2020 om 14:33
Ik voel me echt een beetje suf en een schijterd, maar ik vind het dus doodeng om met mijn dreumes te fietsen met hem in het zitje voor me.
Ben sowieso niet zo’n held met fietsen haha, kan het wel hoor, daar niet van. Heb geen speciale mamafiets, wel een elektrische, en moet gewoon leren om met beide of 1 voet op de grond af te stappen. Ben klein van stuk en heb altijd mezelf aangeleerd “anders” op en af te stappen, dus moet er ook gewoon ff doorheen. En dit samen met het gewicht voor me zeg maar.
Fiets staat trouwens al op zijn allerlaagst.
Nog meer tips?? En herkenning? Voel ik me wat minder een sukkel
Ben sowieso niet zo’n held met fietsen haha, kan het wel hoor, daar niet van. Heb geen speciale mamafiets, wel een elektrische, en moet gewoon leren om met beide of 1 voet op de grond af te stappen. Ben klein van stuk en heb altijd mezelf aangeleerd “anders” op en af te stappen, dus moet er ook gewoon ff doorheen. En dit samen met het gewicht voor me zeg maar.
Fiets staat trouwens al op zijn allerlaagst.
Nog meer tips?? En herkenning? Voel ik me wat minder een sukkel

maandag 24 februari 2020 om 15:47
Mmm... das een goeie! TO: hoe fiets je op die fiets zonder kind? Als het dan ook niet gaat is die fiets gewoon misschien niks voor jou, en dan kan je beter naar een andere fiets kijken.CHL schreef: ↑24-02-2020 15:40Ik vond het ook eng in het begin, ben ook een ukkie (1.57m) en dan inderdaad op een elektrische fiets met dreumes voorop. Het was allebei nieuw, het elektrische en met kind fietsen, maar vond na 1 ritje alleen vooral het met kind voorop eng. Gewoon doen en juist een heel eind gaan fietsen, dan is het zo over.

maandag 24 februari 2020 om 15:50
En samen liedjes zoals op een grote paddestoel en dan allebei de benen in de lucht gooien op de fiets!Westerpaviljoen schreef: ↑24-02-2020 15:44Bij mij mag ie straks niet meer voorop en dat vind ik zo jammer.
Ik heb m namelijk geleerd dat hij bij elke tunnel zijn eigen naam heel hard mag roepen dus als er een tunnel komt dan gaan we altijd aftellen 3 2 1 en dan roept hij heel hard
OOOOOtiissssssss.
I love that guy.
En voorop kan ik altijd lekker boterhammen in zijn capuchon doen en af en toe een stukje brood geven.

maandag 24 februari 2020 om 16:18
Ik heb destijds een hele goedkope fiets bij de Decathlon vandaan getrokken (zo’n beachcruisermodel). Ik ben ook klein (1.58) en dat was de enige fiets waarbij ik met één voet aan de grond kwam. Moederfiets was geen succes voor mij.
Toen zoon overging naar een achterzitje kon ik weer op mijn oude vertrouwde stalen ros. Vond ik een stuk makkelijker. Of zoon nu hing naar één kant, om zich heen zat te kickboksen of enthousiast mee zat te hupsen: ik hoefde niet continue te ‘corrigeren’ met mijn eigen lijf om de balans te houden.
Toen zoon overging naar een achterzitje kon ik weer op mijn oude vertrouwde stalen ros. Vond ik een stuk makkelijker. Of zoon nu hing naar één kant, om zich heen zat te kickboksen of enthousiast mee zat te hupsen: ik hoefde niet continue te ‘corrigeren’ met mijn eigen lijf om de balans te houden.
maandag 24 februari 2020 om 16:19
Ik heb destijds één keer met mijn oudste voorop in het zitje gefietst (hij is nu 16,5). Ik vond het niks. Fietsen met iemand achterop kan ik prima, hoe zwaar die persoon ook is. Maar gewicht voorop, nee, liever niet. Ik heb een mand voor op mijn fiets en doe daar regelmatig boodschappen in, dat gaat dan nog wel, als die vallen zijn het maar dingen, en de mand zit voor het stuur. Maar toen met mijn zoontje... Het zweet stond me bijna in de handen. Afstappen vond ik heel lastig, ik botste ook tegen het stoeltje (dat natuurlijk achter het stuur zit). Ik heb het nooit meer gedaan en gelijk een bakfiets gekocht. Met twee forse wielen voor, dus zeker geen transportbakfiets met maar één wiel voor, want dat vond ik ook eng. Daar heb ik jarenlang naar volle tevredenheid mijn twee zoons in vervoerd. De plus van de bakfiets boven een fietskar vind ik dat je kinderen direct voor je zitten en je er dus steeds contact mee hebt. Tijdens al onze ritjes vertelde ik ze van alles, ook over verkeerssituaties en waar we op moesten letten, hartstikke leuk en nuttig.
Dus nee, je bent zeker niet de enige die fietsen met een kind voorop eng vindt! Als ik soms mensen zie fietsen, kind voorop, kind achterop, soms zelfs twee voor- of achterop en nog een kindje ernaast op een eigen fietsje, o my god, dat zou ik nooit durven.
Dus nee, je bent zeker niet de enige die fietsen met een kind voorop eng vindt! Als ik soms mensen zie fietsen, kind voorop, kind achterop, soms zelfs twee voor- of achterop en nog een kindje ernaast op een eigen fietsje, o my god, dat zou ik nooit durven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 24 februari 2020 om 16:19
Achterop mag vanaf hetzelfde moment als voorop ook. Die stoeltjes zijn ook geschikt vanaf 9 kg. Mijn oudste zat ook al vrij vlot achterop de fiets, in ieder geval al voor zijn 2e verjaardag. Ik was weer zwanger en hij was best zwaar waardoor ik moeite had hem op het voorstoeltje te tillen. Achterop is minder hoog.Bloemenzee schreef: ↑24-02-2020 15:49Voorop was gezellig zo lang ik gewoon rustig rechtdoor kon fietsen.
Opstappen, afstappen, binnenbochten, alles bleef eng. Het werd pas écht leuk toen kind naar achteren verhuisde. Dus dat zou ik doen, zo snel als kan/mag.
maandag 24 februari 2020 om 16:21
Ik fietste vroeger met kind voorop, kind in draagzak en kind achterop, een nog een buggy aan de buggydrager en boodschappen voorin het mandje. Aks ik nu terugkijk denk ik wel eens: dat ik dat heb gedaan. Ik kon niet met mijn benen aan de grond, dus moest altijd van te voren weten wanneer ik moest afstappen (ook klein van stuk).
Ik durf het nu zelfs niet meer met 1 kind
Ik durf het nu zelfs niet meer met 1 kind
"Boring conversation anyway"

dinsdag 25 februari 2020 om 06:29
O ik mis dat! Heerlijk fietsen met kinderen.. Vooral voorop en dan samen liedjes zingen en snuffen aan die haartjes. Ik heb op van alles gefietst, de oude omafiets met 2 zitjes waarbij het voorzitje zowat op mijn schoot zat was wel het ergst, maar heb het nooit eng gevonden. Bakfietsen 2 en 3 wielers en een echte mama fiets gehad. De 2 wielerbakfiets vond ik het fijnst met 2 kinderen. Is dat een optie?
Ben je alleen wel een goede fietser of vind je het hoe dan ook niets? Anders lekker laten toch!
Trouwens een ebike kan ook langzaam he. Ik fiets ik de stad even hard als de gewone fietsers maar met minder inspanning. Alleen op stukken die het toelaten ga ik harder. Ik fiets nooit 30 met kind achterop.
Ben je alleen wel een goede fietser of vind je het hoe dan ook niets? Anders lekker laten toch!
Trouwens een ebike kan ook langzaam he. Ik fiets ik de stad even hard als de gewone fietsers maar met minder inspanning. Alleen op stukken die het toelaten ga ik harder. Ik fiets nooit 30 met kind achterop.

dinsdag 25 februari 2020 om 07:27
TO is klein en heeft al moeite met haar fiets zonder kind (geeft zelf aan dat ze niet met haar voeten op de grond kan). Een E-bike is veel zwaarder dan een gewone fiets, tel daar het gewicht van kind bij op en het feit dat ze niet normaal op en af kan stappen. Dat lijkt me geen goed idee.
Fietsen met je kind is echter wel heerlijk. Je bent beweeglijker dan met de wandelwagen en hoeft niet voor iedere scheet de auto te pakken. Ik zou kijken naar een kleinere fiets (26 inch?) en dan een gewone dus, geen E-bike

dinsdag 25 februari 2020 om 08:03
Een elektrische fiets is erg zwaar, ik zou dat ook geen fijn idee vinden. Ligt er een beetje aan hoe sterk je zelf bent denk ik en TO is ook nog eens klein.Dreamer schreef: ↑24-02-2020 15:02Waarom is een elektrische fiets ineens gevaarlijk? Als je gewoon erop kunt fietsen, kun je dat met een kind toch ook? Alleen, met kind voorop heb je wat minder bewegingsruimte, dus eerder anticiperen, maar dat doe je toch wel.
Anders kind dus achterop.
Wij deden zo'n beetje alles met de fiets en gingen vanaf kinderen wegbrengen gelijk door naar werk, dus moesten wel. Het wende wel, vond ik.
Maar op een gewone fiets heb ik ook altijd met kind gefietst, zowel voor- als achterop. Ik zou zelf dan met een gewone fiets gaan, geen e-bike. Die hou ik makkelijker rechtop als er iets gebeurt.

dinsdag 25 februari 2020 om 08:06
Ik ben ooit met oudste voor in het zitje omgevallen. Kon nog net mijn arm onder haar hoofdje schuiven voor het de grond raakte. Gelukkig genoeg omstanders die ons weer overeind hielpen maar wat was ik geschrokken en daarna nooit meer.
Ik had te weinig ruimte tussen zitje en zadel om snel te kunnen afstappen bij remmen dus kieperde ik om. Heb gewandeld tot ze achterop konden
Ik had te weinig ruimte tussen zitje en zadel om snel te kunnen afstappen bij remmen dus kieperde ik om. Heb gewandeld tot ze achterop konden

dinsdag 25 februari 2020 om 09:07
Nu ik dat lees kwam ineens naar boven dat ik in de tramrails kwam met wiel en kind voorop en viel. Ik was ook wel erg geschrokken ja. Maar de volgende dag wel weer op de fiets. Er was ook niet veel keus, lopend was te ver en ov kwam bv niet bij de school van de oudste.
Ebike is wel wat zwaarder dan een gewone fiets maar als je erop fietst maakt dat niet veel uit hoor.
Ebike is wel wat zwaarder dan een gewone fiets maar als je erop fietst maakt dat niet veel uit hoor.
dinsdag 25 februari 2020 om 19:48
Ik merk alleen dat de ebike zwaarder is dan een gewone fiets als ik hem ff een stukje opzij zet, met fietsen en opstappen enzo merk ik dat helemaal niet.pamelacourson schreef: ↑25-02-2020 08:03Een elektrische fiets is erg zwaar, ik zou dat ook geen fijn idee vinden. Ligt er een beetje aan hoe sterk je zelf bent denk ik en TO is ook nog eens klein.
Maar op een gewone fiets heb ik ook altijd met kind gefietst, zowel voor- als achterop. Ik zou zelf dan met een gewone fiets gaan, geen e-bike. Die hou ik makkelijker rechtop als er iets gebeurt.