Relatie willen. Actief zoeken of werkt dat niet?

13-04-2009 10:41 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je graag een relatie wilt wat werkt dan het beste? Dat je actief op zoek gaat (internetdaten?) of moet je het toch vooral laten gebeuren omdat je t niet kan afdwingen en er anders te veel mee bezig bent?

Graag ervaringen van mensen die ook een relatie wilden en hebben gekregen. Hoe kreeg je dat voor elkaar?

Over mij: ik ben al jaaaaren single en zou graag weer iemand hebben om mijn leven mee te delen. Heb af en toe wel dates/ scharrels of een beginnende liefde maar verzandt allemaal in niets... Ben t zat en wil een liefde! Is dat de juiste houding? Denk aan the secret, positief denken aan wat je hebben wilt en het komt naar je toe. Of het aloude adagium dat het komt als je het 't minst verwacht en er niet teveel mee bezig bent? En als je van het laatste overtuigd bent (hebt mee gemaakt?) hoe doe je dat dan als je diep van binnen toch erg graag wilt....?

Oh ik ben overigens wel redelijk kritisch (het gaat er toch om dat je je leven met iemand deelt, doe ik niet met de eerste de beste) en dus niet van de compromis-relatie. Die is denk altijd wel ergens te vinden....
En Elninjoo ik krijg soms het idee dat iederen zegt dat hij / zij dol op reizen is. Maar het meerendeel verstaat onder reizen op vakantie naar Ibiza of een Grieks eiland.
quote:boarder schreef op 18 april 2009 @ 20:31:

En Elninjoo ik krijg soms het idee dat iederen zegt dat hij / zij dol op reizen is. Maar het meerendeel verstaat onder reizen op vakantie naar Ibiza of een Grieks eiland.Haha, ja dat klopt! Maar goed, dat heb je ook na 't eerste mailcontact wel duidelijk.
quote:boarder schreef op 18 april 2009 @ 20:28:

Je gaat toc niet zeggen dat je crocs hebt. Heb je soms ook Ugs? Het maakt mij niet veel uit wat voor schoenen een vrouw heeft maar er zijn grenzen Ugs heb ik niet, maar crocs wel net als vele andere schoenen overigens.... Maar ze kunnen uit hoor Boarder
IK vergeef het je Dushi. Ik zelf loop iets te vaak op All Stars. Heb er 5 paar van.
Ik denk echt dat liefde langskomt op momenten dat je het helemaal niet verwacht.. en op momenten dat je het niet zoekt! Als je het gaat forceren dan loop je volgens mij veel te hard van stapel bij jongens die leuk zijn die je wél ontmoet of je komt zo wanhopig over dat niemand je sowieso gaat aanspreken.. Ik bedoel, wanhopigheid druipt er meestal vanaf.. niet dat ik zeg dat je wanhopig bent als je je gewoon openstelt.. maar ik denk echt gaan 'zoeken' eindigt meestal in een relatie waarvoor je settelt maar waar je hart niet inligt.
quote:elninjoo schreef op 18 april 2009 @ 20:33:

[...]

Haha, ja dat klopt! Maar goed, dat heb je ook na 't eerste mailcontact wel duidelijk.Gewoon vragen naar welk merk backpak iemand heeft. Kom je er snel genoeg achter
oh en positief denken, '''the secret' is inderdaad een goede houding.. Als je echt gelooft en vertrouwen erin hebt dat je binnenkort een leuke jongen/meisje gaat ontmoeten dan heb je daar denk ik ook meer kans op... je bereikt denk ik meer in de liefde met een relaxte houding.
quote:boarder schreef op 18 april 2009 @ 20:42:

IK vergeef het je Dushi. Ik zelf loop iets te vaak op All Stars. Heb er 5 paar van.Die vind ik wel leuk, heb alleen al jaren zelf geen paar meer. Zonde eigenlijk
*is blij dat Boarder crocs vergeeft, en huppelt vrolijk rond*
Heb je ook van die beestjes en andere speltjes op je crocs
Betrapt. Als je fout gaat moet je goed fout gaan he...Ja dus. Ik heb een setje lieveheersbeestjes, twee paar poezevoetjes, en een setje bloemen. Hahahaha

De schoenenkast van Dushi
Nee zo ver gaat mijn tik niet hahahahaha. Heb nu twee paar meer niet. Al heb ik begrepen dat crocs failliet is dus ik moet nog wel even een paar of 2 (het liefst) scoren binnenkort. En de rest van mijn schoenen staan niet werkeloos in de kast. Worden allemaal gedragen. Alleen niet alles hetzelfde seizoen.

Maar genoeg over crocs.

Terug naar de liefde...zoeken of niet!
Denken zoals in de secret past niet bij mij. Tenminste ik denk sowieso al positief, dus daar heb ik dat boek niet bij nodig. En dat ik niet op zoek ben straal ik ook uit. Verder ben ik van mening: hij komt wel weer op een keer in mijn leven...

Verder vind ik het boek zweverig. En al geloof ik wel in meer dingen tussen hemel en aarde. Niet alles is te beinvloeden met je gedachten. Alleen de manier waarop jij met dingen omgaat wel! En dat dat je gedachten beinvloed dat klopt dan weer wel. Hmmm volgens mij ben ik nu net zo vaag als het boek hahaha
Niet zoeken en gewoon genieten van je leven.
Precies Boarder! Zo zie ik het ook.
En zo leef ik dus al jaren.
En is online daten dan automatisch zoeken? Want die theorie dat dat niet werkt gaat niet op natuurlijk, genoeg mensen (ook in mijn directe omgeving) vinden de liefde via internet. Of is dat voor een x aantal mensen weggelegd en niet voor iedereen? Ik ken ook iemand die volharde en na 9 maand internetdaten toch de man van haar dromen vond.

Of bedoel je met niet zoeken: niet als een soort sherlock holmes het internet en alle kroegen en sportverenigingen e.d. afstruinen naar die 'ene' of de 'ware'. Want daar ben ik t mee eens, dan wordt t obsessief.

Obsessief ben ik niet, maar zou t wel heel leuk vinden. Settlen for less zal ik nimmer doen, ken mezelf gelukkig goed genoeg om dat te weten. Ik wil liefde (icm een relatie) niet zomaar maar een man. Als dat mijn ding was zat ik nu niet op dit topic te tikken maar ergens anders op het forum met problemen als: ik heb geen zin in seks, er is geen passie, we leven als broer en zus, we praten nooit, whatever.

Maar goed, nog even wat vragen: wat is t verschil tussen jezelf open stellen en toch een beetje zoeken? Dat als je je open stelt je er van uit gaat dat iemand naar jou toe komt? Da's behoorlijk passief lijkt me, waarom zou een beetje actie ondernemen niet werken?

Ik ken weer een ander iemand die al jaren wanhopig op zoek was, altijd gedonder met mannen, zij wilde altijd, de mannen wilden eigenlijk nooit, of maar half. Uiteindelijk toch aan de man geraakt, heel erg verliefd, en ze is hoogzwanger. Dus ook het credo: als je wanhopig bent rennen mannen heel hard weg, gaat niet per definitie op. Hoewel ik wel denk dat ze als ze niet jarenlang wanhopig was geweest die man ook wel had gevonden. Dus ik geloof niet in wanhopigheid en wel in een relaxte houding. Hoewel ik ook niet weet (uit eigen ervaring dan) wat extreem rammelende eierstokken met een vrouw doen. Kan je wanhopige gevoelens dan zomaar weg stoppen/ parkeren?
Boarder en Dushi: Een beetje zoek EN genieten van het leven gaan toch prima samen. Het is toch niet of/of?
Ik denk dat je een goede balans moet vinden. Ik merk dat ik redelijk veel aandacht van vrouwen krijg. Op mijn werk allen al lopen er dre vrouwen die mij leuk vinden. Helaas zijn ze niet mijn type. En misschien is dat dan weer wat ze leuk aan mij vinden. Ik ga dus gewoon met ze om, maak grapjes en loop af en toe te klieren. Ben dus gewoon mezelf.

En als ik heel toevallig eens iemand tegen kom die ik leuk vind weet ik even niet goed wat ik moet doen en ben ik mezelf niet waardoor ze weer minder aandacht voor mij hebben.

Dus leef gewoon je leven en geniet.
Het sherlock stuk bedoel ik en idd wanhopig zoeken. Of gewoon maar de eerste de beste die aandacht aan je besteed als je vriend/ vriendin zien. Relatie mee aangaan om maar niet alleen te hoeven zijn.

Kijk ik sta ook op een datingsite, en ik heb wel contacten, date ook. Maar niet perse om DE liefde van mijn leven te vinden. Het is fijn als dat zou gebeuren maar het hoeft niet.

Lastig uit leggen maar misschien snap je het.
Hahah herkenbaar Boarder. Ik ben trouwens compleet debiel als ik iemand leuk vind. Gooi bloembakken om bv. Of ga stamelen en kom niet meer uit mijn woorden. Terwijl ik bijdehand ben en rap van tong. Maar ja..als die ene dan...hahahah
zoo..eerst de postings gelezen en direct ff mijn schoenenrek uitgeplozen . En ja; iets te veel sneakers in collectie en dat voor een dame van 40. nee, ik kleed me vaak niet naar mijn leeftijd. Al heb ik nu ook sleehak shoes maar dat loopt verdomd anders dan mijn vanz

On topic: ik zoek niet maar kijk wel heel goed om me heen (ook flirtend) en merk dat ik vaak kijk naar boys van rond de 25. Vriendinnen zeggen smalend 'joh, voel je niks van'. Eh..dat zal wel..maar niet mijn ding.

Een zeer verstandige vrouw zei tegen mij mbt mijn vraagstuk over het toevallig tegen het lijf lopen van een man: "laat je ogen twinkelen". Ze bedoelde daarmee dat je er zoveel mogelijk relaxed in het leven moet staan. En dat geloof ik zeker wel, dat zeggen anderen hieronder ook wel.

Maar ik vind het verdomd moeilijk, heb een paar dagen in een maand zoiets van 'bleh-bah-wat is dit toch allemaal voor een zooi'. Gelukkig is dat menselijk, en daarna volgt een periode van wat meer positivisme.

Welnu..de zon schijnt, dus zo naar buiten..twinkel twinkel mensen!!
Flirten is een van mijn favoriete bezigheden Angrycat. Zo te lezen is dat bij jou ook zo. Gewoon mee doorgaan! Verder kan ik me helemaal vinden in wat je schrijft.
Flirten is iets wat ik nooit heb gesnapt. OP de een of andere manier vang ik de signalen niet op. En als ik het wil proberen kijkt de dame in kwestie vaak niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven