Elektrische tandenborstel kind

zondag 1 maart 2020 om 10:01
Welke elektrische tandenborstel is echt geschikt voor kinderen (6 en 9 jaar)?
Of kan ook een gewone elektrische tandenborstel gebruikt worden door kinderen?
Heb je voor elk kind een aparte elektrische tandenborstel of alleen de borstels apart?
Ik had er 1 van het Kruidvat, maar die batterij was snel leeg en kan inmiddels niet eens meer 2 poetsbeurten achter elkaar aan.
Of kan ook een gewone elektrische tandenborstel gebruikt worden door kinderen?
Heb je voor elk kind een aparte elektrische tandenborstel of alleen de borstels apart?
Ik had er 1 van het Kruidvat, maar die batterij was snel leeg en kan inmiddels niet eens meer 2 poetsbeurten achter elkaar aan.
zondag 1 maart 2020 om 10:06

zondag 1 maart 2020 om 10:07
zondag 1 maart 2020 om 10:08

zondag 1 maart 2020 om 10:08
zondag 1 maart 2020 om 11:05
Hier ook oralB vanaf 6 adviseerde de kindertandarts van mijn oudste trouwens echt een gewone oral b omdat de kinderborstels niet krachtig genoeg zijn (wel met een sensitive borstel erop) (wij poetsten toen nog met zo’n andere)
Dus ik zou voor die leeftijd een gewone kopen met een zachter borsteltje.
Dus ik zou voor die leeftijd een gewone kopen met een zachter borsteltje.
zondag 1 maart 2020 om 11:05
Dit. Ik heb voor mijn dochter van 10 ook net een gewone gekocht, eventueel kan er nog een zachter borsteltje op als deze te hard is. Mijn tandarts gaf dit vorig jaar ook aan.tatlitatli schreef: ↑01-03-2020 10:08Volgens onze tandarts een gewone oral b (met aanduiding 2000 of hoger) en dan in geval van jonge kinderen evt met een kleiner/zachter kinderborsteltje. Mijn jongste poetst nu nog zo (8 jaar) en de oudste met een gewone opzetborstel (10 jaar).

zondag 1 maart 2020 om 20:23
De borsteltjes vind ik fijner poetsen. Dat ovale werkt fijner dan het ronde. Ook lijkt/voelt het gebit schoner (ik ken het verschil in rotaties niet overigens). En ze maken niet zo’n takkeherrie
.
Maar ik praat nu wel namens de kinderen
Ik poets zelf ook met Sonicare. Toen die stuk ging een uitstapje gemaakt naar Oral B, maar dat poetste echt lang niet zo prettig.

Maar ik praat nu wel namens de kinderen

Ik poets zelf ook met Sonicare. Toen die stuk ging een uitstapje gemaakt naar Oral B, maar dat poetste echt lang niet zo prettig.
lente18 wijzigde dit bericht op 01-03-2020 21:25
0.66% gewijzigd
maandag 2 maart 2020 om 09:03
Dit idd. Gewone oral b voor iedereen, voor de kinderen (4&6) van die rode kinder-opzetborsteltjes gekocht en dat werkt perfect.tatlitatli schreef: ↑01-03-2020 10:08Volgens onze tandarts een gewone oral b (met aanduiding 2000 of hoger) en dan in geval van jonge kinderen evt met een kleiner/zachter kinderborsteltje. Mijn jongste poetst nu nog zo (8 jaar) en de oudste met een gewone opzetborstel (10 jaar).
Die kinderborsteltjes zijn duidelijk zachter en ook net iets kleiner dan de gewone borstels. Poetst echt prettiger. Met 9 jaar kun je wellicht beter (sensitive) volwassen borstel gebruiken, bij twijfel vraag je de tandarts.