Elektrische tandenborstel kind

01-03-2020 10:01 20 berichten
Welke elektrische tandenborstel is echt geschikt voor kinderen (6 en 9 jaar)?
Of kan ook een gewone elektrische tandenborstel gebruikt worden door kinderen?

Heb je voor elk kind een aparte elektrische tandenborstel of alleen de borstels apart?

Ik had er 1 van het Kruidvat, maar die batterij was snel leeg en kan inmiddels niet eens meer 2 poetsbeurten achter elkaar aan.
Alle reacties Link kopieren
De oralB tandenborstels met oplader zijn prima op die leeftijd. Bij ons gebruiken ze die al vanaf 3 jaar. Je hebt kindervarianten en kinderborsteltjes maar die vind ik weinig toevoegen. Gewoon de eenvoudige borsteltjes doen het goed.
oral b heeft goede voor kinderen. gaan ook heel lang mee. zit een timer op met een liedje zodat ze weten hoelang te poetsen. ik vind ieder een eigen houder en borstel toch frisser.
wel even een aanschaf maar gaan jaren mee
Don't cry, buy a bag and move on.
Oral-b Stages hebben ze hier. Ik koop soms de bijpassende opzetborstels en soms die voor ons. Ligt een beetje aan de aanbieding.

Afbeelding
Zoals deze

https://www.tandenborstel.com/elektrisc ... zkEALw_wcB
Volgens onze tandarts een gewone oral b (met aanduiding 2000 of hoger) en dan in geval van jonge kinderen evt met een kleiner/zachter kinderborsteltje. Mijn jongste poetst nu nog zo (8 jaar) en de oudste met een gewone opzetborstel (10 jaar).
if we all light up, we can scare away the dark...
Hier heeft iedereen sinds dat ze klein zijn een electrische tandenborstel. Eerst nog een van Sonicare (borstels zijn heel duur) en daarna er van oralB. Tijdens de beugel periode hadden ze er geen omdat ze een speciale handtandenborstel kregen. Daarna een nieuwe elektrische.
Hier ook de Incredibles van hierboven vanaf een jaar of 5, inmiddels met de gewone opzetborstels.
Hier ook oralB vanaf 6 adviseerde de kindertandarts van mijn oudste trouwens echt een gewone oral b omdat de kinderborstels niet krachtig genoeg zijn (wel met een sensitive borstel erop) (wij poetsten toen nog met zo’n andere)
Dus ik zou voor die leeftijd een gewone kopen met een zachter borsteltje.
tatlitatli schreef:
01-03-2020 10:08
Volgens onze tandarts een gewone oral b (met aanduiding 2000 of hoger) en dan in geval van jonge kinderen evt met een kleiner/zachter kinderborsteltje. Mijn jongste poetst nu nog zo (8 jaar) en de oudste met een gewone opzetborstel (10 jaar).
Dit. Ik heb voor mijn dochter van 10 ook net een gewone gekocht, eventueel kan er nog een zachter borsteltje op als deze te hard is. Mijn tandarts gaf dit vorig jaar ook aan.
Onze kinderen hebben allebei een sonicare.
En dat gaat aardig goed, ze hebben (afkloppen) amper last van gaatjes.
Stressed is just desserts spelled backwards
Bedankt voor de reactie. Dan ga ik toch op zoek naar een Oral-B elektrische tandenborstel.
Hebben jullie voor ieder kind een eigen variant?
Daar mag je van verwachten dat hij het enkele jaren doet, dus breng hem terug, TO.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Philips sonicare kids! Persoonlijk vind ik deze veel fijner dan Oral-B.
Lente18 schreef:
01-03-2020 19:05
Philips sonicare kids! Persoonlijk vind ik deze veel fijner dan Oral-B.
Waarom vind je deze fijner?

Zelf heb ik eigenlijk een hekel aan het getril 😏
De borsteltjes vind ik fijner poetsen. Dat ovale werkt fijner dan het ronde. Ook lijkt/voelt het gebit schoner (ik ken het verschil in rotaties niet overigens). En ze maken niet zo’n takkeherrie :P .
Maar ik praat nu wel namens de kinderen :biggrin:
Ik poets zelf ook met Sonicare. Toen die stuk ging een uitstapje gemaakt naar Oral B, maar dat poetste echt lang niet zo prettig.
lente18 wijzigde dit bericht op 01-03-2020 21:25
0.66% gewijzigd
Ik zou een volwassen versie kopen. Dochter had ook een kinderversie van oral b, maar die roteert veel minder snel als de volwassen versie, en voelt dus wat schokkiger. Ze heeft ondertussen de mijne ingepikt...en nu heb ik dus de kinderversie :wtf:
Dubbel
nootboek wijzigde dit bericht op 02-03-2020 09:04
98.21% gewijzigd
tatlitatli schreef:
01-03-2020 10:08
Dit idd. Gewone oral b voor iedereen, voor de kinderen (4&6) van die rode kinder-opzetborsteltjes gekocht en dat werkt perfect.

Die kinderborsteltjes zijn duidelijk zachter en ook net iets kleiner dan de gewone borstels. Poetst echt prettiger. Met 9 jaar kun je wellicht beter (sensitive) volwassen borstel gebruiken, bij twijfel vraag je de tandarts.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga in ieder geval twee nieuwe elektrische tandenborstels kopen voor mijn kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven