Werk & Studie alle pijlers

mannen/vrouwen wereld

02-03-2020 20:35 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben na 20 jaarwerken uit de mannenwereld naar een vrouwenafdeling overgegaan...
Wat een verschil ik zal wat voorbeelden noemen:

Met de mannen:ging je een bakkie doen
Met de vrouwen:hebben ze een koffie/thee momentje

Met de mannen: was het gezellig, flauwekullen over sport en vrouwenmoppen aanhoren
Met de vrouwen: vertellen heel de dag over zwangerschappen, overgang enz...

Ik snap dat ik mezelf wat aan moet passen, maar het lijkt soms zo zwart/wit, heb heus geen hekel aan vrouwen maar
dat gekakel...soms denk ik hoe stop je dat :blond: :blabla:
Eigenlijk wil ik graag weten hoe vertel je iemand die 90 % van de dag alleen maar over de kinderen kan vertellen
dat ik dat af en toe niet erg vind, maar dat er nog meer andere onderwerpen zijn....ze lijken niet te stoppen :hihi:

Dus panelleden: wat is jullie advies??
Aanpassen.
Heb je de hele dag pauze, of ben je meestal aan het werk?

Voor de rest praat ik altijd met de leuke mensen en als die er niet zijn dan hou ik mijn snater.
Zelf een ander onderwerp aansnijden?
every journey starts with a single step
Ga terug naar een mannenafdeling zodra dat kan! Ik vond mannen ook veel relaxter in de omgang en leukere gespreksonderwerpen hebben waarbij ook harde grappen gemaakt konden worden. Niet zo snel op hun tenen getrapt, geen gezeur over de (klein)kinderen en daarnaast toch wat privileges genieten als enige vrouw in de groep.
Ga in de OR. Daarin zitten meestal wel mannen.
Ga in het BHV-team. Zeker mannen. Gezellig samen blusoefeningen en ontruimingen doen.
Ga in het bedrijfshardlopersteam. Ook mannen.

En in de koffiepauze af en toe naar die kerels voor een praatje.

Succes.
Goh, ik werk op een vrouwenafdeling en we hebben het amper over kinderen en overgang.
We doen ook gewoon bakkies en maken grappen.
Over sport praten we dan weer niet.

Maar het ligt dus aan jou en die afdeling en niet per se aan mannen of vrouwen.
Koptelefoon op en naar muziek luisteren. Af en toe babbelen en dan weer door.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Werk gewoon ipv constant te staan koffieleuten.
Ik werk ook in een kippenhok dat maar door ratelt vaak.over de domste dingen en poepluiers ja haha ik ga vaak lekker naar buiten de rust op zoeken hou er ook niet zo van.
Ik werkte met allemaal mannen die alleen maar over hun kinderen konden praten. Werd er zo schijtziek van dat ik er wat van heb gezegd. We konden geen lunch door zonder dat het ging over luiers en hapjes en andere onzin.

Toen ik eenmaal een kind kreeg heb ik me voorgenomen om er niet op mijn werk over te praten tenzij er om gevraagd werd.
Hecamel schreef:
02-03-2020 21:11
Ik werkte met allemaal mannen die alleen maar over hun kinderen konden praten. Werd er zo schijtziek van dat ik er wat van heb gezegd. We konden geen lunch door zonder dat het ging over luiers en hapjes en andere onzin.

Toen ik eenmaal een kind kreeg heb ik me voorgenomen om er niet op mijn werk over te praten tenzij er om gevraagd werd.
En...is dat gelukt? :hyper:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik werk ook in een team met alleen maar vrouwen. En hoewel er (naar mijn zin) wel veel teveel gepraat wordt tijdens het werk gaat het gelukkig vrij weinig over iedereens kinderen, privéleven etc. En er kunnen af en toe gelukkig ook flink grove grappen gemaakt worden.

Ik heb vooral 1 collega die soms niet te stoppen is als ze eenmaal begonnen is met praten, maar dan kap ik haar gewoon af en zeg ik "ik moet nu weer even aan het werk, hoor". Makkelijk zat, toch?
Ik merkte laatst dat ik ineens moeite had met wat jongere dames op het werk.
Ik zit dan lekker over mijn kinderen te praten en ineens van die gesprekken met van die ego onderwerpen als:
'mannen denken altijd dat ik flirt maar ik flirt echt nieieieiet ik lach gewoon heel veel en ik kijk mensen altijd zo aan hihihi'
' ik ga toch maar die halve brownie eten ik heb een vreetbui en hier een buikje dus het kan echt nieieieit'
' ik merk dat ik niet zo intelligent lijk hahaha *voorbeeld van intelligent gedrag wat per ongeluk werd laten zien*'.
En dan verder ' ik ik ik ik sporten reizen ik ik ik ik zzp ik ik ik ik kat hond paard'.
Weet 10 kostbare minuten verspild waarin ik niet over mijn bloedjes of nieuwe stofzuiger kan praten.
Alleen gaan zitten. Klinkt allebei even irritant, die mannen- en vrouwenonderwerpen.
dan heb je alleen maar vrouwen met kinderen als collega's, vrouwen zonder kinderen zijn heel wat interessanter :D niet alle vrouwen hebben kinderen of zitten in de overgang
mijn mening is 99% van wat er uit iemand zijn mond komt is onzin...
wat ben je zelf? man of vrouw?
icequeen2000 schreef:
03-03-2020 21:55
mijn mening is 99% van wat er uit iemand zijn mond komt is onzin...
Wie kopt hem in?
Ik herken het deels, maar niet helemaal. Ik vind vooral dat veel vrouwen eens zouden moeten stoppen met afgeven op andere vrouwen. En dat betekent dus ook het klagen over vrouwenteams.
-Darkside- schreef:
02-03-2020 20:44
Goh, ik werk op een vrouwenafdeling en we hebben het amper over kinderen en overgang.
We doen ook gewoon bakkies en maken grappen.
Over sport praten we dan weer niet.

Maar het ligt dus aan jou en die afdeling en niet per se aan mannen of vrouwen.
Klopt. Jammer eigenlijk dat sommige vrouwen zo hard zijn naar andere vrouwen.

Ik ken heel veel 'mannenteams' waarin continu sadistische, sexistische en racistische opmerkingen (zogenaamd grappen) worden gemaakt. Waar men niet op een fatsoenlijke, vriendelijke, professionele manier communiceert. Maar altijd worden vrouwenteams aangehaald als de meest vreselijke teams.

Er zijn gezellige mannenteams en gezellige vrouwenteams

Het liefst werk ik in een gemengd team.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 04-03-2020 18:21
1.71% gewijzigd
Betonrot schreef:
03-03-2020 22:13
Wie kopt hem in?
Geen idee, wat moet ik inkoppen dan?
Odense* schreef:
02-03-2020 20:42
Ga in de OR. Daarin zitten meestal wel mannen.
Ga in het BHV-team. Zeker mannen. Gezellig samen blusoefeningen en ontruimingen doen.
Ga in het bedrijfshardlopersteam. Ook mannen.

En in de koffiepauze af en toe naar die kerels voor een praatje.

Succes.
BHV doet iedereen bij ons.
Allemaal vrouwen.
Ik heb het juist andersom. In een vrouwenwereld gewerkt en nu alleen maar mannen om me heen. Wereld van verschil. De sfeer op je werk is wel heel belangrijk dus sls je je er aan blijft ergeren zou ik gewoon terug naar de mannenwereld gaan. Ik begrijp je wel hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven