mannen/vrouwen wereld
maandag 2 maart 2020 om 20:35
Ben na 20 jaarwerken uit de mannenwereld naar een vrouwenafdeling overgegaan...
Wat een verschil ik zal wat voorbeelden noemen:
Met de mannen:ging je een bakkie doen
Met de vrouwen:hebben ze een koffie/thee momentje
Met de mannen: was het gezellig, flauwekullen over sport en vrouwenmoppen aanhoren
Met de vrouwen: vertellen heel de dag over zwangerschappen, overgang enz...
Ik snap dat ik mezelf wat aan moet passen, maar het lijkt soms zo zwart/wit, heb heus geen hekel aan vrouwen maar
dat gekakel...soms denk ik hoe stop je dat
Eigenlijk wil ik graag weten hoe vertel je iemand die 90 % van de dag alleen maar over de kinderen kan vertellen
dat ik dat af en toe niet erg vind, maar dat er nog meer andere onderwerpen zijn....ze lijken niet te stoppen
Dus panelleden: wat is jullie advies??
Wat een verschil ik zal wat voorbeelden noemen:
Met de mannen:ging je een bakkie doen
Met de vrouwen:hebben ze een koffie/thee momentje
Met de mannen: was het gezellig, flauwekullen over sport en vrouwenmoppen aanhoren
Met de vrouwen: vertellen heel de dag over zwangerschappen, overgang enz...
Ik snap dat ik mezelf wat aan moet passen, maar het lijkt soms zo zwart/wit, heb heus geen hekel aan vrouwen maar
dat gekakel...soms denk ik hoe stop je dat
Eigenlijk wil ik graag weten hoe vertel je iemand die 90 % van de dag alleen maar over de kinderen kan vertellen
dat ik dat af en toe niet erg vind, maar dat er nog meer andere onderwerpen zijn....ze lijken niet te stoppen
Dus panelleden: wat is jullie advies??
maandag 2 maart 2020 om 20:38
Ga terug naar een mannenafdeling zodra dat kan! Ik vond mannen ook veel relaxter in de omgang en leukere gespreksonderwerpen hebben waarbij ook harde grappen gemaakt konden worden. Niet zo snel op hun tenen getrapt, geen gezeur over de (klein)kinderen en daarnaast toch wat privileges genieten als enige vrouw in de groep.
maandag 2 maart 2020 om 21:11
Ik werkte met allemaal mannen die alleen maar over hun kinderen konden praten. Werd er zo schijtziek van dat ik er wat van heb gezegd. We konden geen lunch door zonder dat het ging over luiers en hapjes en andere onzin.
Toen ik eenmaal een kind kreeg heb ik me voorgenomen om er niet op mijn werk over te praten tenzij er om gevraagd werd.
Toen ik eenmaal een kind kreeg heb ik me voorgenomen om er niet op mijn werk over te praten tenzij er om gevraagd werd.
maandag 2 maart 2020 om 21:24
En...is dat gelukt?Hecamel schreef: ↑02-03-2020 21:11Ik werkte met allemaal mannen die alleen maar over hun kinderen konden praten. Werd er zo schijtziek van dat ik er wat van heb gezegd. We konden geen lunch door zonder dat het ging over luiers en hapjes en andere onzin.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
maandag 2 maart 2020 om 21:36
Ik werk ook in een team met alleen maar vrouwen. En hoewel er (naar mijn zin) wel veel teveel gepraat wordt tijdens het werk gaat het gelukkig vrij weinig over iedereens kinderen, privéleven etc. En er kunnen af en toe gelukkig ook flink grove grappen gemaakt worden.
Ik heb vooral 1 collega die soms niet te stoppen is als ze eenmaal begonnen is met praten, maar dan kap ik haar gewoon af en zeg ik "ik moet nu weer even aan het werk, hoor". Makkelijk zat, toch?
Ik heb vooral 1 collega die soms niet te stoppen is als ze eenmaal begonnen is met praten, maar dan kap ik haar gewoon af en zeg ik "ik moet nu weer even aan het werk, hoor". Makkelijk zat, toch?
dinsdag 3 maart 2020 om 21:49
Ik merkte laatst dat ik ineens moeite had met wat jongere dames op het werk.
Ik zit dan lekker over mijn kinderen te praten en ineens van die gesprekken met van die ego onderwerpen als:
'mannen denken altijd dat ik flirt maar ik flirt echt nieieieiet ik lach gewoon heel veel en ik kijk mensen altijd zo aan hihihi'
' ik ga toch maar die halve brownie eten ik heb een vreetbui en hier een buikje dus het kan echt nieieieit'
' ik merk dat ik niet zo intelligent lijk hahaha *voorbeeld van intelligent gedrag wat per ongeluk werd laten zien*'.
En dan verder ' ik ik ik ik sporten reizen ik ik ik ik zzp ik ik ik ik kat hond paard'.
Weet 10 kostbare minuten verspild waarin ik niet over mijn bloedjes of nieuwe stofzuiger kan praten.
Ik zit dan lekker over mijn kinderen te praten en ineens van die gesprekken met van die ego onderwerpen als:
'mannen denken altijd dat ik flirt maar ik flirt echt nieieieiet ik lach gewoon heel veel en ik kijk mensen altijd zo aan hihihi'
' ik ga toch maar die halve brownie eten ik heb een vreetbui en hier een buikje dus het kan echt nieieieit'
' ik merk dat ik niet zo intelligent lijk hahaha *voorbeeld van intelligent gedrag wat per ongeluk werd laten zien*'.
En dan verder ' ik ik ik ik sporten reizen ik ik ik ik zzp ik ik ik ik kat hond paard'.
Weet 10 kostbare minuten verspild waarin ik niet over mijn bloedjes of nieuwe stofzuiger kan praten.
dinsdag 3 maart 2020 om 22:13
Wie kopt hem in?icequeen2000 schreef: ↑03-03-2020 21:55mijn mening is 99% van wat er uit iemand zijn mond komt is onzin...
woensdag 4 maart 2020 om 18:18
Klopt. Jammer eigenlijk dat sommige vrouwen zo hard zijn naar andere vrouwen.-Darkside- schreef: ↑02-03-2020 20:44Goh, ik werk op een vrouwenafdeling en we hebben het amper over kinderen en overgang.
We doen ook gewoon bakkies en maken grappen.
Over sport praten we dan weer niet.
Maar het ligt dus aan jou en die afdeling en niet per se aan mannen of vrouwen.
Ik ken heel veel 'mannenteams' waarin continu sadistische, sexistische en racistische opmerkingen (zogenaamd grappen) worden gemaakt. Waar men niet op een fatsoenlijke, vriendelijke, professionele manier communiceert. Maar altijd worden vrouwenteams aangehaald als de meest vreselijke teams.
Er zijn gezellige mannenteams en gezellige vrouwenteams
Het liefst werk ik in een gemengd team.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 04-03-2020 18:21
1.71% gewijzigd
woensdag 4 maart 2020 om 18:27
BHV doet iedereen bij ons.
Allemaal vrouwen.
woensdag 4 maart 2020 om 19:44