Mode & Beauty alle pijlers

Hypocriet +mode-labellen

02-03-2020 18:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie tot mij grote verbazing dat Hunkemöller een "Curvy Model" lijn presenteert met "Curvy Topmodel Danielle van Grondelle.

Prachtig.

Maar...... los van het feit dat ik curvy als modeterm "zum Kotzen" vind, en ik het liever niem wat het is namelijk mollig of dik, (wat ik zelf ook gewoon ben hoor volgens de "geldende normen"), ik vind Hunkemöller zo hypocriet.

Zie je een leuke BH, slip of body gepresenteerd door een Curvy model, clickerdeclik, zijn de rest van de foto's weer zo'n standaard blonde Hunkemöller-den.......

Jammer, want dan kan je niet zien hoe zo'n broekje staat in maat 42 of 46, en kansloos beledigend voor het model, Danielle, dat ik overigens een prachtige vrouw vind.

Beetje gek allemaal.
jouw leven is een keuze
Ze hebben ergens een bel horen luiden. Maar geen flauw idee waar de klepel hangt.
Mode is de meest vervuilende industrie ter wereld en iedereen zevert alleen over de lijn en markering...lekker oppervlakkig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
02-03-2020 18:32
Mode is de meest vervuilende industrie ter wereld en iedereen zevert alleen over de lijn en markering...lekker oppervlakkig.

Ik heb jou nog niet mee zien schrijven op het no buy kleding topic :cheer2:
TO ff gekeken nav je bericht en inderdaad komt het best lulllig over. Alsof het dan toch alsnog niet goed is om plus-size te zijn.
Wat zijn labellen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier in de winkel hebben ze niet eens grotere maten... als in grotere omvang/cup. Nee mvr dan moet u online bestellen.

Mens, iedereen jankt over het feit dat er te veel online wordt geshopt... en buiten dat wil ik het passen en nu hebben....
chocolol schreef:
02-03-2020 18:34
Ik heb jou nog niet mee zien schrijven op het no buy kleding topic :cheer2:
Ik doe al een jaar of 3 aan minimalisme. Ik koop alleen soms ter vervanging van iets wat stuk is. Sommige stukken in mijn garderobe zijn meer dan 20 jaar oud. Maar 100% no buy is het niet, ik koop nauwelijks voor mezelf maar ik koop wel kinderkleding bijv.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nouschi schreef:
02-03-2020 18:36
Wat zijn labellen?
Labiele waterjuffers.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
02-03-2020 18:40
Labiele waterjuffers.
Afkomstig van een opgedoekt forum.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
viva-amber schreef:
02-03-2020 18:32
Mee eens.
Overigens ook de meest uitbuitende industrie waarschijnlijk.
Hoe het broekje staat in maat 46 weet je waarschijnlijk zelf het beste. Je hebt toch geen foto’s nodig van een andere kont?
Ik heb maat 34 maar mijn broekje staat zéker niet hetzelfde als bij die modellen :biggrin:
Hoe dikker mensen zijn, des te meer variabelen er mogelijk zijn met de verdeling van het gewicht. Met andere woorden, het is heel lastig om bij een dik model te zien hoe het bij jou zal staan, want de kans is vrij groot dat jouw proporties weer heel anders zijn.
Ik bestel altijd dezelfde maat als het model op Zalando aanheeft. Past altijd. Echter ben ik wel meestal zo'n 10 cm korter en dus minder slank. Maat op zich zegt toch niets?
Beetje gezeur hoor, lekker boeiend. Ik wil ook wel eens zien hoe iets staat bij iemand zonder rondingen. En Hunkemöller heeft mijn maat ook niet. Niet iedereen is mollig, dus als ze alleen dikke modellen gebruiken is het ook niet representatief.

Je kan je toch gewoon indenken hoe iets staat. En dat je (we) blijkbaar een niet-conventionele maat hebben, so be it.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Daarbij is het helaas zo dat er beter verkocht wordt als iets op slankere modellen getoond wordt. Óók de grotere maten.

ASOS heeft een vrij uitgebreide plussize lijn, met vaak dezelfde kleding getoond door “normale” modellen en dan ook door een voller model. De meeste verkopen gaan via de standaard lijn van waaruit mensen dan de grotere maat bestellen.
chocolol schreef:
02-03-2020 18:35
TO ff gekeken nav je bericht en inderdaad komt het best lulllig over. Alsof het dan toch alsnog niet goed is om plus-size te zijn.
Dát bedoel ik dus.

Of.iets wel.of niet mooi/goed/duidelijk qua pasvorm weergegeven wordt verschilt inderdaad per model. Dus dat snap ik.

Vind het alleen zo bijzonder dat je met veel bombarie een curvy/+size modelijn aankondigd en je artikelen specifiek labelt als +mode en dan vervolgens een "best wel dun" model dit laat showen.
jouw leven is een keuze
Waarom een merk, dat vaker curvy modellen gebruikt in campagnes en op foto's in de webshop, bestempelen als hypocriet gebaseerd op één campagne? Doen ze nota bene een keer een curvy-lijn is het weer niet goed. Ik ben zelf wel blij dat ik kan zien hoe die collectie óók staat op vrouwen met mijn maat 36. Beetje diversiteit is toch prima? Daarnaast, zoals ik dus al zei, gebruikt Hunkemoller wel vaker curvy modellen. Niet de meerderheid, nee. Maar de verandering komt steeds verder op gang en dat is toch fijn? Vind het gezeur om niets. En ja ik heb aandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven