Frituurvet bende

06-03-2020 14:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help.
Sinds kort woon ik in een heel leuk huurappartementje met redelijk groot dakterras. Dit terras is betegeld met de meest simpele tegels en de meesten zijn kapot dus het is redelijk makkelijk de tegels eruit te krijgen. Nu ben ik er onlangs achter gekomen dat er onder de tegels een hele bende aangekoekt frituurvet ligt. Dit verklaart in ieder geval het constante geplak wanneer je op de tegels loopt en de lucht. Het lijkt wel alsof de vorige huurders de gehele inhoud van de frituurpan meerdere malen onder de tegels hebben gegoten, om van het vet af te zijn.
Ik heb de huurbaas hierover al een bericht gestuurd. Hierop heb ik nog geen reactie. Wat zouden jullie doen en wat is raadzaam? Ik wilde vandaag eigenlijk het terras even schrobben zodat ik in ieder geval mijn was kan ophangen .....
Ik doe het jullie niet aan om foto's te plaatsen (weet eerlijk gezegd ook niet of ik dat überhaupt al kan), want het is echt ontzettend ranzig onder die tegels
Maar met schrobben kom je toch ook niet onder de tegels? En ik neem aan dat je je was niet wil ophangen vanwege de lucht, en die is pas weg als je het vet onder de tegels vandaan haalt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat bestaan er toch ranzige mensen brrr.
Misschien eerst wat oplossen met kokend water en soda?
Oh gatver, daar ben je lekker mee!

Ik roep normaal altijd "Dasty' bij vet.
Maar in dit geval zou ik daar eerst informatie over inwinnen. Geen idee of dat spulletje je dak kan aantasten.
Kans is heel groot dat je dit helemaal niet zelf kan, zeker niet als het echt meerdere vierkante meters is.
dus laat je huurbaas dit oplossen.
Die weet er zelf hoogst waarschijnlijk ook niets van, en zal hier zeer onaangenaam door verrast worden.
Als er lekkage ontstaat door het schoonmaken, en dat is jouw schuld zit je met de gebakken peren.

Dus wachten op de reactie van de verhuurder en dan zien wat verder te ondernemen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Ik vind het zo'n onlogische gedachte dat de vorige bewoners frituurvet op hun dakterras hebben uitgegoten dat ik naar andere oorzaken zou zoeken....

Waarom zou je dat doen? Je glijdt dan toch ook uit over je tegels? Dat wordt toch één smerige bende?
paulaner schreef:
06-03-2020 14:32
Kans is heel groot dat je dit helemaal niet zelf kan, zeker niet als het echt meerdere vierkante meters is.
dus laat je huurbaas dit oplossen.
Die weet er zelf hoogst waarschijnlijk ook niets van, en zal hier zeer onaangenaam door verrast worden.
Als er lekkage ontstaat door het schoonmaken, en dat is jouw schuld zit je met de gebakken peren.

Dus wachten op de reactie van de verhuurder en dan zien wat verder te ondernemen.
Dit is misschien inderdaad nog wel het slimste. Ik dacht, misschien kan ik alvast een deel eraf 'schrapen' en dit weggooien
-jolijn- schreef:
06-03-2020 14:35
Ik vind het zo'n onlogische gedachte dat de vorige bewoners frituurvet op hun dakterras hebben uitgegoten dat ik naar andere oorzaken zou zoeken....

Waarom zou je dat doen? Je glijdt dan toch ook uit over je tegels? Dat wordt toch één smerige bende?
Zou ik ook vinden inderdaad. Maar als je had gezien hoe de rest van het appartement eraan toe was is de gedachte ineens heeeeel logisch :-D Helaas ben ik van alles tegengekomen wat ik niet per se had gewild :-?
waterval80 schreef:
06-03-2020 14:38
Dit is misschien inderdaad nog wel het slimste. Ik dacht, misschien kan ik alvast een deel eraf 'schrapen' en dit weggooien
laat eerst de verhuurder het bekijken, anders gaat hij nog zeggen dat het allemaal wel meevalt als jij het al (bijna) schoon hebt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
O getver…. je zou dan verwachten dat de verhuurder verantwoordelijk is voor het opleveren van de huurwoning in fatsoenlijke staat. Voordat je erin zou gaan dus.
waterval80 schreef:
06-03-2020 14:38
Zet die gedachte meteen maar uit je hoofd.
Zeker als je gaat schrapen maak je de kans op lekkage en dus schade alleen maar groter.
Nogmaals, als het echt een grotere oppervlakte is, dan moet daar een professional bij, en dat loopt fors in de papieren.
Vet is een hel om weg te krijgen.

Zeker als het ook al langer zit.
Ik heb situatie meegemaakt met een restaurant dat op een verdieping zat en een lekkage had waardoor het vet op een lager gelegen dakterras kwam, dat was ook niet weg te halen, en is uiteindelijk het hele dak vernieuwd.
Lijkt me sterk dat je daar op zit te wachten.
Je huurt het, dus probleem huisbaas !!
Als het koop was geweest dan had dit als een verborgen probleem kunnen melden en dan via de verkoop makelaar kunnen verhalen.
Dat is ook een heel gedoe, dus wees blij dat dit huur is.
paulaner wijzigde dit bericht op 06-03-2020 14:50
Reden: Typo
0.15% gewijzigd
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Oh my god!!!!!!!!!!
Wel duidelijk luie tokkies gedrag, vooral je aanvulling.
Eigenlijk wil ik het niet horen maar wil ik alles weten HAHAHA (dit is mijn 'wil niet kijken naar het ongeluk maar doe het toch')

Zou idd de reacties afwachten.
Mocht hij er niks mee doen.... dan is het idd eerst alles weg schrapen (sneeuwschep-achtig iets?) en dan los met ontvettende middelen maar niet te vroeg want dan wordt het alleen maar een zooitje. Dasty is al genoemd, Dreft .....
Ik zou dit absoluut niet alleen proberen op te lossen. Ga in overleg met je huurbaas. Dit is (ook) zijn probleem. Jij mag verwachten dat als je een appartement huurt, je dit in een behoorlijke staat opgeleverd krijgt.
Echt zo lullig voor die verhuurder. Wat zijn mensen toch associaal. Zijn het van die houten tegels?
Wow what the actual fuck?
Wie denkt in godsnaam dat dat een goed idee is 😕
Ik denk dat dit onder verontreinigde grond valt, zeker als het de bodem is ingetrokken.

Daar moet worden afgegraven, dus zeker laten oplossen door je verhuurder.
Tiana_76 schreef:
06-03-2020 15:45
Ik denk dat dit onder verontreinigde grond valt, zeker als het de bodem is ingetrokken.

Daar moet worden afgegraven, dus zeker laten oplossen door je verhuurder.
Het is een dakterras. Lijkt me niet handig om daar uitgebreid te gaan graven :proud:

TO, ik zou overleggen met je huisbaas. Het lijkt me in ieder geval dat er professionals bij moeten komen.
Lady*Voldemort schreef:
06-03-2020 15:48
Het is een dakterras. Lijkt me niet handig om daar uitgebreid te gaan graven :proud:

TO, ik zou overleggen met je huisbaas. Het lijkt me in ieder geval dat er professionals bij moeten komen.
:rofl:

Zit ook twee dingen tegelijk doen.
Frituurvet dumpen is een milieudelict, dus bemoei je er maar niet mee in de vorm van schoonmaken oid.

Het kan natuurlijk ook een ongeluk zijn geweest. Frituurpan op wankel tafeltje. Als hij verder al niet zo secuur was zie ik dat wel voor me.

Fantaseren over hoe vaak hij het op de grond heeft laten lopen is onzinnig in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven