Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
vrijdag 6 maart 2020 om 18:24
Dat snappen wij vrouwen nou eenmaal niet, daarvoor zijn we te naïef/goedgelovig/intellectueel zwak.
We hebben de bescherming van dieprechtse mannen nodig.
Zucht.
nounou
vrijdag 6 maart 2020 om 18:33
Ik snap het gevaar echt niet. Ik vind het helemaal prima dat er mensen - mannen zelfs - in dit land bestaan, die andere politieke voorkeuren hebben en vanuit andere waarden in het leven staan. Graag zelfs, dat maakt onze samenleving divers.
Maar ik zou niet mijn leven willen delen met een man die met heel andere waarden in het leven staat als ik. Da's toch niet raar? En al helemaal niet gevaarlijk!
Maar ik zou niet mijn leven willen delen met een man die met heel andere waarden in het leven staat als ik. Da's toch niet raar? En al helemaal niet gevaarlijk!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
vrijdag 6 maart 2020 om 18:48
Theo Hiddema, lichtend voorbeeld van vertrouwen wekkende uitstraling brrrrrFluffy85 schreef: ↑06-03-2020 17:00Interessante OP. Ik zelf ben een vrouw en net zoals mijn vriend zijn we niet links,niet rechts, maar gebruiken we ons verstand en ervaring. We stemmen beide op FVD, maar dan voornamelijk op Theo. Thierry heeft goede standpunten, maar zijn manier van praten staat mij niet (altijd) aan, door dat hij perse moeilijke woorden moet gebruiken. Ook wordt er in de media veel geknipt en geplakt en aangezien de NPO staatstelevisie is en het niet zo heeft op o.a de FVD zullen ze als ze kunnen Thierry in kwaad daglicht zetten. Mooi voorbeeld is dat incident met de NS en de Marrokaanse conducteurs: het was niet handig van hem, maar naar mijn zin bleef de media er te lang over doorgaan. Er zijn ministers die ergere dingen hebben gezegd en niet zo lang aan de schandpaal hebben gehangen (ik meen te herinneren dat er ooit een minister buiten Baudet en Wilders, was die k*t Marokkanen heeft gezegd). Hier heb ik een vriend die veel met de politiek bezig is, we volgen hier geen NOS of RTL nieuws omdat volgens ons niet helemaal eerlijk is, maar kijken verder dan ons neus lang is. Vriend heeft duidelijke mening en steekt dat niet onder stoelen of banken. Ikzelf ben wat voorzichtiger en mijdt juist sneller politieke discussies, want je wordt toch vaak raar aangekeken als je op FVD stemt, met die vrouwonvriendelijke Thierry.... (wat ik zelf wel mee vind vallen).
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
vrijdag 6 maart 2020 om 18:57
Heb overigens zelf auti-vrouwen als vriendinnen... Maar de beperkingen zijn soms zo vervelend. Dus als ik de keus heb dan liever niet ook een als partner.Bombus-Sylvarum schreef: ↑06-03-2020 07:00Kun je dit wetenschappelijk onderbouwen? Of is dit gewoon een aanname omdat je toevallig 1 gekke man kent die treinen fotografeert als hobby? Het komt op mij over als een vreemde generalisatie. Van iemand die met autisten werkt en daarvoor gestudeerd heeft. Bij auti-mannen is er vaak een obsessie met treinen/vliegtuigen/postzegels/molens
en bij vrouwen meer geaccepteerde dingen als mode of dieren (paardenmeisjes, fanatieke veganisten .
En waarom is bij jou bier drinken, gamen, samenvattingen van voetbalwedstrijden kijken enzovoort wel zo heel fantastisch? dat vind ik verre van fantastisch zelfs. Gelukkig kunnen mannen ook van muziek/films boeken/theater houdenforum staat vol van vrouwen die hopeloos worden van mannen die de "normale" kenmerken hebben, maar toch ook niet zo heel goed relatiemateriaal zijn. Meestal is het een teken van oppervlakkigheid en het niet hebben van een eigen persoonlijkheid en mening. en dat vind je geen vreemde generalisatie?
En als je het wilt weten: ja ik doe iets met (echte) historische treinen, dus ik ben wel erg benieuwd waar dit vandaan komt. Overigens hebben de andere mannen (vrouwen lijken categorisch niet geïnteresseerd in dit soort technische liefhebberij) gewoon allemaal een relatie en bijna ook allemaal met kinderen. Wat niets zegt want veel autisten hebben dat, maar gaat vaak moeizaam. Of ze krijgen nooit of pas laat een diagnose Alleen hebben ze hun treinenhobby wel eerst een tijdlang verzwegen voordat ze het hun partner vertelden. Er rust een soort taboe op dat je dit niet kunt zeggen bij de eerste date ofzo... maar ergens is het gewoon raar!Vrouwen vinden het al gauw kinderachtig. Mannen willen op een eerste date toch ook geen vrouw die poppen verzamelt?
vrijdag 6 maart 2020 om 19:09
Moeten ze er wel nog genoeg tijd voor overhouden , gezien alle onderdrukking waar die mannen onder lijden volgens TO.Zazamaenade schreef: ↑06-03-2020 18:24Dat snappen wij vrouwen nou eenmaal niet, daarvoor zijn we te naïef/goedgelovig/intellectueel zwak.
We hebben de bescherming van dieprechtse mannen nodig.
Zucht.
Anders zijn we natuurlijk hopeloos verloren.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
vrijdag 6 maart 2020 om 19:44
Duh. Alles komt door de buitenlanders en de vrouwen.Zazamaenade schreef: ↑06-03-2020 18:11Oh, zijn we weer bij de omvolking aangekomen?
Waarom staat dit topic eigenlijk bij relaties?
Beetje prikken, beetje stoken, beetje rellen, beetje trollen, beetje debiel. Same old.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

vrijdag 6 maart 2020 om 20:51
Ik zou überhaupt niet daten met iemand die Tinder gebruikt om zijn/haar politieke en sociaalmaatschappelijke opvattingen te ventileren.Lachattenoir schreef: ↑06-03-2020 20:42Ik zou ook niet met een GL stemmer daten. Waarom vinden meer mensen dat gek?
Zó niet aantrekkelijk!
Nee. Doe mij maar gewoon een "ik hou van koken, lezen, muziek en theater" profiel. De rest ontdek ik wel bij de date......
jouw leven is een keuze
vrijdag 6 maart 2020 om 21:04

vrijdag 6 maart 2020 om 21:04
Lachattenoir schreef: ↑06-03-2020 20:42Ik zou ook niet met een GL stemmer daten. Waarom vinden meer mensen dat gek?
Ik denk dat je die voorkeuren best mag hebben. De voorkeur voor de een of de ander vind ik dan wel van een andere orde. Als je geen GL wil daten denk ik dat je dat doet omdat je ideologie en je visie op de wereld te ver uit elkaar ligt. Als je geen PVV-er wil daten denk ik dat je niet met kortzichtige idioten wil daten.
vrijdag 6 maart 2020 om 21:13
Stemmen is een recht, geen plicht. Het beste politieke signaalml dat een land kan geven is een verkiezingsopkomst van 0%! Dát zou de boodschap pas overbrengen! Alhoeqel ik vrees dat zelf daar wel weer een "kijk ze zijn tevreden" draai aan gegeven wordt....
jouw leven is een keuze
vrijdag 6 maart 2020 om 21:19
Ik zeg niet 'alles is beter dan conservatieve politiek', maar doe mij toch maar die rampen dan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 6 maart 2020 om 21:20
vrijdag 6 maart 2020 om 21:23
Op bijeenkomsten noemen ze zichzelf laatstedag adventisten. Propageren ook een dag des oordeels. Einde der tijden. Dat soort prettig vermaak...Zazamaenade schreef: ↑06-03-2020 21:20Griezelige ideeën inderdaad. Erg van de zuiverheid en de enige waarheid.
jouw leven is een keuze

vrijdag 6 maart 2020 om 22:06
Oh, dat wist ik niet, nooit op een bijeenkomst geweest (brrr). Ik ken het alleen van interviews, oa met Marianne Thieme en Antoinette Hertsenberg.
Baudet is in feite ook een soort laatstedagadventist, met zijn ondergangsgeloofje.
nounou
vrijdag 6 maart 2020 om 23:02
Tuurlijk. Het is gevaarlijk dat vrouwen geen mannen blieven die stemmen op een partij waarvan het hoofd hardop dingen zegt als" vrouwen willen gewoon ens goed geneukt worden", of die express onware verhalen op sociale media slingert over treincontroleurs, of die wetenschappers en leraren demoniseert? Heel gevaarlijk oor als je daar kritisch op bent.
Een politicus die keer op keer met verzonnen verhalen komt en dat dan af doet met 'niet handig'. Die linkse leraren demoniseert met een meldpunt, maar er als een aasgier opduikt als leraren staken en ineens doet alsof het een partij is die opkomt voor leraren. Een partij die leden met een kritisch geluid wegmoffelt en schurkt met extreem rechtse partijen en neoznazies en zich niet uitsprekt tegen de homohaat van een Poolse partije waarmee ze samenwerken in de EU.
Ik vind het zelf schandalig dat we een volksvertegenwoordiger hebben die zo vaak bewust een loopje met de waarheid neemt als hij, dat hij er mee wegkomt en dat zijn stemmers het maar prima vinden of niet erg genoeg.
Enfin. Een man die naar niet kritisch op is zou ik niet in mijn bed willen hebben. Maar kennlijk is dat heeeeeel gevaarlijk en fanatiek, dat je zo'n lerarenmeldpunt afschuwelijk vind. Het goedpraten van de fratsen van Baudet dan weer niet gevaarlijk (die gewoon de uit het boekje van Trump en zo komen, die fratsen. AFD schermde pas ook al met zo'n leraren meldpunt).

"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
vrijdag 6 maart 2020 om 23:07
Want iedereen weet, vrouwen hedentendage hebben hun positie te danken aan de conservatieve politieke mannen die heb in het verleden zoveel gunden...
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

zaterdag 7 maart 2020 om 08:13
Wat is er dan zo verschillend tussen de waarden van een GroenLinks-man en een Forum-man dan?Doornroosje75 schreef: ↑06-03-2020 18:33Ik snap het gevaar echt niet. Ik vind het helemaal prima dat er mensen - mannen zelfs - in dit land bestaan, die andere politieke voorkeuren hebben en vanuit andere waarden in het leven staan. Graag zelfs, dat maakt onze samenleving divers.