Welke trampoline kopen?

06-03-2020 19:58 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mogelijk hebben jullie tips voor welke trampoline ik moet kopen en welke juist niet.

Liefst ingegraven of inground. Liefst rechthoekig ivm minder ruimte innemend in niet zo’n grote tuin.

Welke merken zijn goed? Duurzaam en veren goed?

Ik wil er best wat voor betalen maar toch wel onder de 500 euro blijven.
Wij hebben er 1 van het merk Salta en zijn er heel tevreden over.
Berg is goed, hoe groter hoe beter.
Wij hadden een ronde met een diameter van 3,6M, was ideaal, hebben ze erg veel plezier van gehad. Konden ze ook salto's op springen zonder risico om eraf te vallen.

We hebben de trampoline een jaar of 10 gehad, en toen nog weer kunnen verkopen. De beschermrand was verschenen door de zon, de rest nog in prima staat.
lopervanhiernaardaar wijzigde dit bericht op 06-03-2020 20:18
Reden: Aanvulling
27.67% gewijzigd
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Wij hebben er een van Cranenbroek, rechthoekig, 150 euro gekost, staat al 5 jaar buiten, ziet er nog altijd prima uit! Ik kan het aanraden
Wij hebben vorig jaar een salta inground gekocht, wel een ronde. Super blij mee! Nou ja vooral onze zoontje dan, die is er niet vanaf te krijgen! Alleen verkijk je niet op het zand wat je moet uitgraven 🙈
Miss-Bolo schreef:
06-03-2020 20:24
Wij hebben vorig jaar een salta inground gekocht, wel een ronde. Super blij mee! Nou ja vooral onze zoontje dan, die is er niet vanaf te krijgen! Alleen verkijk je niet op het zand wat je moet uitgraven 🙈
Hoe hadden jullie dit uitgegraven?
Wij hebben een rechthoekige, 2.44 × 3.66 ingegraven. Ingraven is wel een dingetje hoor! Vooral met kleigrond :'(

Bij rond word je naar het midden getrokken en dat lijkt me gevaarlijker bij meer kinderen tegelijk op de trampoline. Maar wat je ook kiest. Ik zou vooral voor groot gaan! Er wordt op een grote trampoline heel anders gespeeld/ gesprongen dan op een kleinere.
intotheunknown wijzigde dit bericht op 06-03-2020 21:47
1.77% gewijzigd
Oh wij hebben het gewoon met de hand (schep) uitgegraven
Wij gaan rechthoekige van 2x3 kopen. Merk nog onbekend.
Wij hebben er een (rond) van ruim 3 meter. Voor €35 gekocht op marktplaats! Doek ziet er nog keurig uit. Nieuwe rand gekocht en heel veel zand uitgegraven. Man heeft ook nog een rand met paaltjes ingetimmerd aan de binnenkant van de kuil omdat de randen op instorten stonden.

Dochter gaat vanaf volgende week naar school. In verheug me er nu al op om haar deze zomer samen met vriendinnetjes op de trampoline te zien. Gaat ze vast veel plezier van hebben!
Als je hem wilt ingraven, kies dan voor een merk waar je onderdelen van kunt bijbestellen. Van Salta weet ik het niet, van Berg wel. Je betaalt meer maar je kunt later altijd nog dingen bij krijgen. Kies je voor een goedkopere, waar verder overigens niks mis mee is, en is volgend jaar het net kapot, is de kans groot dat je een compleet nieuwe trampoline moet kopen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Tess1981 schreef:
06-03-2020 20:08
Wij hebben er 1 van het merk Salta en zijn er heel tevreden over.

Hier ook salta, na een jaar waren de lussen van het doek gescheurd. Gelukkig nog garantie. Daarvoor een onbekend merk in de aanbieding gekocht (online), bijna 10 jaar probleemloos gebruik van gemaakt, alleen af en toe een nieuwe rand erop. Het is dus ook een beetje mazzel hebben.
Ceylon schreef:
06-03-2020 21:25
Als je hem wilt ingraven, kies dan voor een merk waar je onderdelen van kunt bijbestellen. Van Salta weet ik het niet, van Berg wel. Je betaalt meer maar je kunt later altijd nog dingen bij krijgen. Kies je voor een goedkopere, waar verder overigens niks mis mee is, en is volgend jaar het net kapot, is de kans groot dat je een compleet nieuwe trampoline moet kopen.
Je kunt onderdelen bij elke trampoline bijbestellen. Het zijn allemaal standaard maten. Bij ons zijn rand, net en doek al een keer vervangen.
Kijk eens op je plaatselijke marktplaats op Facebook, vaak kan je die dingen gratis ophalen of voor max. een paar tientjes.
Alecta schreef:
07-03-2020 08:13
Je kunt onderdelen bij elke trampoline bijbestellen. Het zijn allemaal standaard maten. Bij ons zijn rand, net en doek al een keer vervangen.

Ik werk op de klantenservice van een bedrijf dat die dingen verkoopt. Zijn ze op, dan komt er een nieuwe lading. En die nieuwe lading heeft meestal niet dezelfde afmetingen, al scheelt het soms maar tien cm. Losse netten zijn niet verkrijgbaar en eventuele nieuwe veren ook niet. Alleen soms de rand, maar zijn de randen op, dan zijn ze op.

Nou zal een bedrijf, dat zich richt op dit soort dingen, misschien iets langer voorraad hebben, maar ga er dus niet klakkeloos vanuit dat je van élke trampoline altijd alles kunt vervangen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
1x was wel genoeg.
Ceylon schreef:
07-03-2020 10:54
Ik werk op de klantenservice van een bedrijf dat die dingen verkoopt. Zijn ze op, dan komt er een nieuwe lading. En die nieuwe lading heeft meestal niet dezelfde afmetingen, al scheelt het soms maar tien cm. Losse netten zijn niet verkrijgbaar en eventuele nieuwe veren ook niet. Alleen soms de rand, maar zijn de randen op, dan zijn ze op.

Nou zal een bedrijf, dat zich richt op dit soort dingen, misschien iets langer voorraad hebben, maar ga er dus niet klakkeloos vanuit dat je van élke trampoline altijd alles kunt vervangen.
Het is hier echt nog nooit een probleem geweest. Pas ook weer wat veren vervangen, ik bestel bij allerlei bedrijven en het heeft altijd gepast.
Ik had een trampoline gekregen van vrienden die een grotere kochten. Wist niet eens het merk. Heeft in 2 tuinen gestaan (we zijn 1x verhuisd); vorig jaar nieuwe rand gekocht. Ik twijfelde nog, maar wilde het doek een jaar later pas vervangen. Scheurt er na een maand alsnog een spelend vriendje doorheen 😢.

Dus toen heeft hij een tijd ongebruikt (was al najaar) gestaan tot ik vorige week eindelijk een vervangend doek bestelde. Zowel rand als doek waren even zoeken omdat ik geen merknaam had, en de oorspronkelijke rand bleek een afwijkende korte omslag te hebben: heel veel vervangende randen waren te lang voor hoe ik hem ingegraven had (dan raken ze de ondergrond en sluiten de lucht in). Maar met wat googelen en advies vragen aan webshops, is het prima in orde gekomen.

Al met al zou ik eerder een voordelige tweedehands kopen van een goed merk en er zelf doek en rand van vervangen dan dat ik voor nieuwe van een lichtere kwaliteit zou gaan.

Die veren van ons zijn super dik.
En voor een goede rand en nieuwe mat samen was ik nog geen 170 euro kwijt, terwijl we ook nog jaren gedaan hebben met de oorspronkelijke rand en mat.

Goed voor milieu en portemonnee :-)
Due-scimmie schreef:
06-03-2020 20:31
Hoe hadden jullie dit uitgegraven?

Met het handje! 3 kuub is eruit gegaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven