Lang geleden... deel 2

18-03-2009 17:01 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is ineens besloten dat topics met meer dan 5000 berichten gesloten worden.

Dus bij deze dan maar het vervolg op Lang geleden verkracht, nooit behandeld.
Zo, hier ben ik dan.

Met een stapeltje boeken naast me, en vier puzzels van 1000 stukjes, en dat alles voor maar 17 euro. Nou, en ik kan weer uren uren en uren vooruit. Het is maar goed dat ik geen werk heb

Dit is natuurlijk een grapje. Ik ben ook bezig in een biebboek: Freelancen voor dummies. Kijken of dit misschien iets voor mij is. Freelance schrijfster, eigen uitgeverijtje, lekker manuscripten van een ander lezen... ik verzin nu maar even wat.

Dat jullie maar niet denken dat ik lui ben.

Vandaag echt niet te klagen over aandacht: EM ging mee naar de boekenmarkt, én later ook nog naar het dorp, waar een zgn. smokkelrally was (ja, dat is hier iets van de grensstreek) met vanalles en nog wat eromheen georganiseerd. Leuk om weer iets samen te doen, afstand voelt nu stuk minder.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Saar, om even op je vraag over Claire te reageren: bij mij is het in ieder geval absoluut niet bewust, als ik niet op haar reageer. Dat komt dan echt door chaos in mijn hoofd en het niet kunnen overzien hier, wat ik vooral een tijdje geleden erg had.

Als iemand hier minder komt, wil het voor mij niet zeggen ook uit het hart, zeg maar. Lekker tegenstrijdig is dan wel weer dat ik denk dat jullie mij meteen vergeten, als ik een dagje niet zou schrijven.

(niet helemáál een grapje trouwens).
Ik heb op hyves geschreven hoe blij ik ben...
He EV: ik had trouwens nog helemaal niet gezegd hoe stoer ik het vind dat je je zegje gedaan hebt tegen je baas. Dat scheelt je een boel gesprekken in je hoofd de komende maanden!

En ook je plannen klinken heel erg leuk, lijkt me als schrijfster helemaal geen gek idee om iets freelance te gaan opzetten. Ben benieuwd.
Oh en als ik jou een paar dagen niet zie hier dan denk ik: Hoe is het met EV? Of 's avonds na achten: 'Oh nee EV schrijft nooit 's avonds'.

Dus je aan/afwezigheid wordt gevoeld. Misschien goed om even te lezen wat iedereen er over denkt op hyves, we verschillen allemaal niet zo veel geloof ik.
oh dat heb je net gedaan zie ik..
Ha Philomein, en wat ik dus echt stoer vind, is dat je dat zo uitgesproken hebt op hyves. En kijk eens wat het je oplevert, die eerlijkheid. Ik vind het prachtig. En ik ben ook blij dat je blij bent. Dat kan ik echt van meegenieten.

Lief dat je zegt dat mijn aan- of afwezigheid wordt gevoeld.

Tja, die plannen, dat zijn nog maar heel, heel voorzichtige bedenkseltjes hoor. Nog helemaal niks concreets. Want ik weet echt niet of ik wel zo goed schrijf als andere schrijvers, columnisten, whatever. En van het uitgeverijvak weet ik natuurlijk helemaal niets, behalve dan mijn eigen ervaringen. Correctiewerk heb ik wel gedaan, in mijn drukkerijperiode. Omdat ik goed was in taal, mocht ik dat doen, hoewel het toen eigenlijk niet bij mijn vak hoorde.
EV, natuurlijk denk ik niet dat je lui bent.

Ik ben pas lui, ben vanmiddag weer in slaap gevallen op de bank...

Fijn dat jullie vanmiddag samen iets gedaan hebben en dat het de afstand voor jou een stuk kleiner heeft gemaakt.

En idd super zeg, wat je vrijdag hebt gedaan!

Ben heel benieuwd waar al die bedenksels van jou toe gaan leiden. Geef jezelf de tijd om daar over na te denken en droom groots. Beperk jezelf in al die ideeen niet met de vraag of je het wel of niet zal kunnen, wel goed genoeg zal zijn.

Philomein, nogmaals, vind het fijn dat jij je zo uitgesproken hebt op hyves. Het zet voor ons allemaal nu een deur open het er eens over te hebben en onze mening/beleving ook neer te zetten (wat ik gretig doe ).

En nu gaat dit luie mens even koken.
Hoi

-philomein ik waardeer je openheid ook heel erg

-EV leuk dat boek ;ik denk dat je er veel aan kunt hebben zo'n boek je hebt ze over allerlei onderwerpen.Ik hoop dat je er wat aan hebt,ben benieuwd!

(neem de tijd hoor want je komt bij mij alles behalve lui over dus..)

-Saar ik heb dat niet zo gemerkt wat betreft Claire maar ik denk dat ik hier toen ook nog niet echt kwam(schrijven althans)maar het is wel iets om bij stil testaan

-Ster er is mij niets opgevallen hoor(maar misschien heb ik het wel helemaal gemist dat kan natuurlijk ook!)

-Wurm jij ook prettige dag toegewenst!
EV, hoe gaat het eigenlijk met je? Zo nu en in het algemeen zeg maar.

Ow Sponge, heb weer even een voorstel gedaan op de hyves.

Zullen we doen dat we hier geen data meer noemen?

En heb even een krabbel geplaatst.

ToedelS!
De hele dag geslapen..

Om half 7 wakker, alles gegeten wat los en vast zit. En overgeven kan ik niet, dus 't blijft allemaal zitten. (iemand goede tips? )

Gadver, voel me vies en zo lelijk.

Ben echt zo klaar met vandaag!

Bah bah bah.
Wat betreft het weinig reageren op Claire, ik weet niet of ik dat doe. Ik merk wel dat ik het lastig vind dat ze meer afstand heeft genomen, omdat ik dan niet goed weet hoe direct ik kan zijn (en omdat ik haar mis omdat ik het een lieverd vind). Ik kan me herinneren dat de reden om wat afstand te nemen was, om te doseren wb emoties, en misschien ook wel ivm met privacy.

Dat merk ik ook aan Appel, en dat vind ik soms best lastig. Ik snap dat je soms met bepaalde mensen meer info uitwisselt via andere kanalen, maar het maakt wel dat ik soms niet goed weet welke toon ik aan moet slaan. Wat ik wel en niet kan vragen.

Verder ben ik soms dagen niet op dit topic en krijg ik dus niet alles mee. Bewust omgaan met internetgebruik maakt dat ik regelmatig ook een afweging maak in hoeveel energie ik erin stop.

Ik lig trouwens dubbel om het feit dat jullie mij rustig vinden! Dat zal je van mijn omgeving niet snel horen. De afgelopen dagen stonden bol van de ontmoetingen met vreemden, en ik ben trots en blij over hoe het gelopen is.

Met als kanttekening dat ik merk dat het aardig en leuk gevonden willen worden wel iets is wat de kop opsteekt. Ik hoop dat ik niet aan anderen heb lopen trekken in de 'meet'. omdat ik daarmee ook maak dat een ander afstand wil scheppen.

Het gaat me steeds makkelijker af om die angst en onzekerheid die ik in mijn buik voel te erkennen, en tegelijk niet naar een oplossing of bevestiging te zoeken. De tijd zal het leren, zeg ik tegen mijn draaiende buik. En ik ga verder met 'mijn ding'.

Het meeleefweekend was een bijzondere ervaring. Ik ben zielsgelukkig dat ik nu eindelijk eens mensen heb ontmoet/heb durven ontmoeten die snappen wat het is om bepaald verlangen te hebben. Ik heb kunnen laten zien wie ik ben, heb lef getoond in het uitspreken van mijn bezieling en ben ook gewoon de lekker directe humorvolle Hanke geweest.

Wb. mijn energiepeil valt het me alles mee: ik ben niet compleet uitgeteld. Ik vond het heerlijk om lekker speels en spontaan te kunnen zijn tijdens de meet.

Zo voel ik me: speels en aantrekkelijk. Gaaf!
Lieve Ster, sorry, ik heb geen goeie tips. Ook maar beter denk ik

Toch een beetje te druk geweest de afgelopen dagen? Kan even veel energie geven, die leuke dingen, maar ergens toch ook heel vermoeiend.

Misschien is het bij jou heel wat anders hoor, waardoor je je zo voelt. Maar bij mezelf merk ik dat ik erg vermoeid ben en dat deze dag van mij ook snel voorbij mag zijn.
Saar, ik hoop dat je snel weer bijgetankt bent. En dat het de vermoeidheid waard was.
-ongeveer hetzelfde als op hyves wbt de meeting
Nou, die enorme vermoeidheid was hier ook hoor Saar&Ster.

Gister leuke dag gehad, maar 's avonds was ik compleet van de wereld.

En vandaag is ook alles teveel en te zwaar en te chaotisch.

Maar ik ben er redelijk laconiek onder. Misschien ook omdat ik dit donderdag middag al voorzien had haha.

Hanke, wat fijn dat het zo goed voelde allemaal. Het meeleefweekend, hoe je je voelt over jezelf. Dat lijkt me erg prettig!

Ster: (f)

Ik vind je een erg mooie meid. Zo naar dat je je nu zo rot en destructief voelt!!! Als ik iets kan doen brul je maar!!!
Hoi lieverds.

Ja ik denk toch de drukte.

Vriendje zei gisteravond heel wijs: ''het waren dan wel leuke dingen, maar dat kost je ook heel veel energie. En dan probeer ik je advies te geven, maar dan kom je 's nachts alsnog om 4 uur 's thuis.''

Zucht...

Maar het was zo leuheuk.

En dan zaterdag weer om 2 uur m'n nest in.

Bij mij is alles altijd zo extreem. Ik sla dan weer zo door.

Zaterdag veel lekkere dingen gegeten, dat mocht ik van mezelf. Ook veeel b&j ijs.

Maar dan voel ik me zondag zo belabberd en dan sla ik door in het negatieve. Bah bah bah.

Waarom?

Had vanavond moeten werken, maar 't lukt me echt niet.

Vannacht weer ontzettend lang geslapen, lag er om 9 uur in en ben net wakker. En ga zo weer terug denk ik..

Voel me wel iets beter dan gister. Maar nog steeds zo vol negatieve gedachten, projecteer alles op mezelf. Kan er gewoon niet mee om gaan.

Zullen we doen dat het morgen is?

Gaaf Hanke, dat je meeleefweekend zo goed uitpakte. Ben blij voor je!

Hoe sta je er nu tegenover eigenlijk?
Ooooo EV, ik heb over je gedroomd vannacht!!

Hihi. Ik heb je nog niet eens gezien en je komt al voor in m'n dromen. Dat zegt wat.

Voor mij ben je hier hartstikke belangrijk, dat wou ik ook nog effe zeggen.
Oke,

Ingestort vandaag.

Zat er aan te komen.

Alles is kut,ben vreselijk boos,kan alleen maar janken en wil gewoon weg.

Negeer mijn berichtje verder maar hoor,kan en hoeft niemand wat mee.Dat begrijp ik wel.
Iry ik denk aan je.

Probeer te overleven komende dagen, blijven ademen.
Nee Iry, ik hoef gelukkig niet te voelen wat jij nu voelt - als je dat bedoelt met dat ik er niks mee hoef. Maar ik herken het wel. Dat het teveel is, dat je het allemaal even niet meer weet, en dat de innerlijke saboteur wel heel veel argumenten heeft waartegen je even geen weerwoord hebt.

Vergeef het jezelf, je doet eraan wat je kunt, meer kun je niet. Mag niet en kan niet werkt nu even niet. Dus is het maar gewoon even kut. Weg willen is dan een heel normale drang.

Ik vond het leuk je te ontmoeten trouwens!
Ster, ook naar jou toe herkenning in het niet kunnen doseren. Al gaat me dat de laatste tijd veel beter af. Toen ik jouw leeftijd had deed ik dit soort dingen als de meet niet eens. Trok ik niet. Dan was een dagje met 1 vriendin op stap al oorzaak voor een week instorten. Jij doet veel meer dan ik destijds deed, dus respect man! (sorrie, woman)
Ster, wil jij nog even naar je post van gister 19.25 uur kijken?

Daarin noem je ook iemand bij de echte naam.

Hebben wij soms een slechte invloed op elkaar?

Hier ook nog steeds erg vermoeid. Net terug van mijn werk en ik stort ook weer in. Tranen en weer zo'n gespannen gevoel in mijn lijf.

Iry, dikke knuffel voor jou. Ook al zat het er misschien aan te komen, daarom nog niet minder rot dat jij je nu zo voelt.

Ik hoop dat je ergens wat ruimte voor jezelf vindt om een beetje op te laden en wat rust te krijgen.

Ster, wel herkenbaar hoor om dan zo over je grenzen heen te gaan. Zeker als het leuk is, dan herken je die grens niet en kom je er pas achteraf achter dat je er dik overheen bent gegaan. Ga het jezelf nou niet kwalijk nemen, niet zo hard zijn voor jezelf.

Ik heb mezelf maar vast een beetje in bescherming genomen door koninginnedag te gaan werken.
Jee wat stom zeg, doe ik het zelf ook...

Sorry lieve spongebabe, ik begreep niet wat je bedoelde op hyves..

Heb het weggehaald, t was me heul niet opgevallen.

Met mij gaat t iets beter. Heb de knop omgezet. Tis klaar nou. Ik heb 't misschien niet zo slim gedaan, zaterdagavond en zondag was vreselijk rot maar ik heb wel ontzettend leuke dingen gedaan en ervan genoten.

Dat neemt niemand me meer af.

Wat duurt dat altijd lang om die knop om te zetten.

Hahaha stelletje emo bejaarden zijn we ook allemaal bij elkaar he.

Goedzo Saar, slim om dat alvast afgesproken te hebben.

Heb je het nog druk deze week?

Ik wel een paar afspraken, maar allemaal prima gedoseerd.

Owja Hanke, dat ik het nu anders doe dan jij toen op die leeftijd wil absoluut niet zeggen dat dat beter is.

Dus respect vind ik eigenlijk niet echt nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven