Plantjes in bloempotten
zondag 8 maart 2020 om 10:05
Misschien een hele domme vraag maar ik stel hem toch. Is het alweer tijd om plantjes in de tuin te zetten of in potten? Ik zie nl allemaal weer plantjes in de winkels ed.
Ik heb dus echt geen verstand van tuinieren en ook absoluut geen groene vingers. Ik laat nog een cactus dood gaan. Maar ik vind al die kleurtjes in de tuin zo gezellig staan.
Ik heb dus echt geen verstand van tuinieren en ook absoluut geen groene vingers. Ik laat nog een cactus dood gaan. Maar ik vind al die kleurtjes in de tuin zo gezellig staan.
zondag 8 maart 2020 om 10:09
Kan wel maar dan wel kijken welke plantjes je koopt. Veel plantjes kunnen niet tegen (nacht)vorst. Winterviolen, campanula en hei zijn geschikt of eventueel bollen zoals hyacinten en dergelijke. Bij twijfel gewoon even in de winkel vragen of op het kaartje van de plant kijken.
Ik zag hier ook al mensen enthousiast in de weer met perkgoed, maar een keer nachtvorst erover en grote kans dat het dood gaat.
Hier een linkje met 6 pagina's winterharde planten,zal vast wat leuks tussen staan
https://www.intratuin.nl/tuinplanten/zo ... lanten?p=2
Ik zag hier ook al mensen enthousiast in de weer met perkgoed, maar een keer nachtvorst erover en grote kans dat het dood gaat.
Hier een linkje met 6 pagina's winterharde planten,zal vast wat leuks tussen staan
https://www.intratuin.nl/tuinplanten/zo ... lanten?p=2
zondag 8 maart 2020 om 10:14
Primula's kun je nu al planten, en die heb je in vele kleuren. Winterharde viooltjes eveneens.
Als je van kleur in je tuin houdt, kun je ook in het najaar bloembollen planten. Sneeuwklokjes, crocussen en bepaalde soorten narcissen bloeien al vroeg in het seizoen.
Vroegbloeiende heesters zijn ook een optie.
Als je van kleur in je tuin houdt, kun je ook in het najaar bloembollen planten. Sneeuwklokjes, crocussen en bepaalde soorten narcissen bloeien al vroeg in het seizoen.
Vroegbloeiende heesters zijn ook een optie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 8 maart 2020 om 10:28
Ik heb vorig jaar bij een lokale kweker in april allemaal vaste planten ingeslagen. Niet meteen in de tuin gezet, maar een paar weken in de schuur ( wel water geven). Toen in mei in de grond gezet.vrijenblij20220 schreef: ↑08-03-2020 10:23Wij wachten altijd tot na de ijsheiligen en dat is 14 mei. Wij hadden 1 jaar een keer in april al planten gekocht en toen is het nog gaan vriezen en is alles kapot gegaan. Toen konden we weer opnieuw beginnen.
Voor iedereen een groene tuin
zondag 8 maart 2020 om 10:41
Ik had het over 1 jarige planten die allemaal dood zijn gegaan.GroenTuintje schreef: ↑08-03-2020 10:28Ik heb vorig jaar bij een lokale kweker in april allemaal vaste planten ingeslagen. Niet meteen in de tuin gezet, maar een paar weken in de schuur ( wel water geven). Toen in mei in de grond gezet.
zondag 8 maart 2020 om 11:11
Ijsheiligen zijn de dagen van 11 tot 15 mei.vrijenblij20220 schreef: ↑08-03-2020 10:23Wij wachten altijd tot na de ijsheiligen en dat is 14 mei. Wij hadden 1 jaar een keer in april al planten gekocht en toen is het nog gaan vriezen en is alles kapot gegaan. Toen konden we weer opnieuw beginnen.
Ik houd dat aan voor wat de grond in gaat, potten vul ik gerust eerder, gaan de schuur in als er vorst komt
zondag 8 maart 2020 om 11:18
zondag 8 maart 2020 om 11:27
zondag 8 maart 2020 om 11:30
Nu is het wel vrij warm. Bij ons schieten de Hortensia's uit en de perenboom heeft ook al dikke knoppen die langzaam aan het uitkomen zijn.
Je weet nooit wat april gaat doen, maar de gok kún je nemen, nu we zo'n zachte winter hebben (gehad).
Ik persoonlijk ga pas planten als de dagen er ook weer voor zijn naar buiten te gaan. Want anders vergeet ik geheid alles op tijd water te geven.
Je weet nooit wat april gaat doen, maar de gok kún je nemen, nu we zo'n zachte winter hebben (gehad).
Ik persoonlijk ga pas planten als de dagen er ook weer voor zijn naar buiten te gaan. Want anders vergeet ik geheid alles op tijd water te geven.
dinsdag 10 maart 2020 om 10:12
Viooltjes kunnen wel tegen deze temperatuur.
Primula's heb ik ook overal in winkels gezien, maar daar is het wel voeg voor.
Je zou wel wat (bloeiende) bloembollen neer kunnen zetten; krokusjes, blauwe druifjes, narcisjes etc...
Ik zag het tuincentrum al vol staan met van alles, maar dat is erg vroeg.
Al is het weer niet erg winters.
In mijn tuin staan, door het zachte weer, ook al planten in bloei die zich normaal gesproken pas later laten zien.
Primula's heb ik ook overal in winkels gezien, maar daar is het wel voeg voor.
Je zou wel wat (bloeiende) bloembollen neer kunnen zetten; krokusjes, blauwe druifjes, narcisjes etc...
Ik zag het tuincentrum al vol staan met van alles, maar dat is erg vroeg.
Al is het weer niet erg winters.
In mijn tuin staan, door het zachte weer, ook al planten in bloei die zich normaal gesproken pas later laten zien.