vriend altijd te laat

19-04-2009 19:16 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin er onderhand flink van te balen.

Zes uur afgesproken en mijnheer is nog steeds in geen velden of wegen te bekennen.

Ik doe mijn eigen ding wel, maar het gaat altijd zo

Worden jullie ook boos of ??

Ben wel benieuwd naar de antwoorden.

Ik herken het gelukkig niet, heb een ontzettende hekel aan te laat komers. Tenzij iemand een goede reden heeft en ook niet in staat is om te bellen, maar dat gebeurt niet elke week. Het getuigt van weinig respect naar degene die wacht.

Als jij er zo van baalt dan zou ik, als ik jou was, nu heel snel een ander plan gaan maken en laat hem maar voor een dichte deur staan.
Vergeet hij jou de tijd ? Stelt hij zijn prioriteiten bij zodra het ergens gezellig is ? ( Nee , echt niet , nou voor uit ; nog één borrel , maar dan moet ik echt naar Chicatjoe )

Plant hij zijn tijd verkeerd ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebeurt t hem alleen bij jou of is hij altijd en overal te laat? Heb je hem er al vaker mee geconfronteerd?

Als hij alleen bij jou te laat komt, was ik snel klaar met deze meneer.

Als hij altijd en overal te laat is en je hebt 'm er al mee geconfronteerd, betwijfel ik of het nog verandert. Dan kun je het óf accepteren en er rekening mee houden (een uur eerder afspreken dan dat je werkelijk wil dat hij er is, bijvoorbeeld) of je besluit dat je dat niet wilt en stopt met de relatie.
Vliegtuigen en meneer pastoor die wachten niet. Dus niet mee op reis gaan met het vliegtuig en niet mee trouwen.

En als je wil dat hij er om zes uur is, spreek dan om 5 uur af....
Doet je vriend aan voetbal? Dan zit ie vast en waarschijnlijk nog wel in de kantine.

Anders had ik er inderdaad eens met hem over gepraat waarom hij altijd zo laat is en waar hij dan mee bezig is.

En als je om 18 uur al op hem gerekend had dan zou ik zeggen om 19.45 uur ajus..vanavond niet meer, kom maar een ander keer!
Is het mijn ex?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Wat voor reden heeft hij om te laat te komen? Vindt hij het ook vervelend dat hij te laat is? Is hij alleen te laat als het gaat om afspraken met jou of ook bij afspraken met vrienden of afspraken voor zijn werk?
Ik heb een hekel aan mensen die te laat komen.. dus ja ik zou heel erg boos worden.

Ik zou als ik jou was gewoon eens een paar keer de deur iet open doen of weg gaan.. kijken hoe hij daar op reageert.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Tja ik vind er wel een verschil in te laat komen als jij bijvoorbeeld thuis bent en hij zegt: ik ben er rond 6 uur.... Dan hoef je niet stipt om 6 uur op de stoep te staan.

Maar als jullie nou op het station afspreken... ja dan is het een ander verhaal. Vind ik dan he...

Maar als jij er blijkbaar zo over denkt, wat zegt hij dan als je erover begint?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Iris27 schreef op 19 april 2009 @ 20:02:

Tja ik vind er wel een verschil in te laat komen als jij bijvoorbeeld thuis bent en hij zegt: ik ben er rond 6 uur.... Dan hoef je niet stipt om 6 uur op de stoep te staan.

Niet stipt om 6 uur of een uur en een kwartier later? Dat vind ik dan nogal een verschil en tamelijk respectloos. Mijn ex was ook zo, met zo ongeveer alles. Vreselijk irritant. "Ik ben om half 7 thuis." Dus ik ga zo rond zes uur aan het eten beginnen, en dan belt ie om vijf over half 7 dat het toch een uurtje later wordt. En om kwart voor 8 dat hij tóch voorlopig nog niet thuis is, en om half 9 dat ie er nu écht aankomt, en om 9 uur hijgend dat hij nu de deur uit loopt ... zucht.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Jeetje, wat een dilemma.

Dan kom je zelf toch ook 2 uur later dan afgesproken?
Hoi,

Mijn man komt ook altijd te laat. Toen we nog niet samen woonden had ik er veel meer last van. Dan zat ik op hem te wachten en kwam hij minstens een kwartier tot soms wel een paar uur later. Onze ruzies gingen altijd daarover. Hij vond dat ik er relaxter onder moest zijn. Ik vond dat hij zich aan afspraken moest houden. Nu we getrouwd zijn hebben we er veel minder last van.

Nu hebben we het nog wel soms met afspraken. Hij zou 1 keer mee gaan naar een concert. En elke keer als ik ga is er wat en zegt hij af. Dus geen tips ik lees wel mee!

Laat m in ieder geval duidelijk weten dat je dit niet leuk vind. Dat doe ik ook nog altijd. Maar het zit in hem en volgens mij gaat het er niet meer uit.
De enige oplossing hier bleek vaststellen of iets belangrijk genoeg is om voor op tijd te komen en in die gevallen vervolgens een half uur eerder afspreken. Iedereen gelukkig.
Even een heel ander geluid en je moet maar zelf weten of je er wat mee wilt. Ik las onlangs een heel uitgebreid artikel over ADHD en soortgelijke aandoeningen.

Daarin stond o.a. ook dat mensen met zulke aandoeningen niet in staat zijn in te schatten hoe lang iets duurt/zal gaan duren en daardoor vrijwel altijd overal maar te laat komen.

Neemt niet weg dat het knap lastig is.

Maar persoonlijk heb ik meer moeite met mensen die te vroeg komen. Dat je je haar nog staat te föhnen en zij al op de bank zitten in afwachting van koffie.

Afijn, ieder z'n voorkeur
Mensen die altijd te laat komen hebben geen respect voor andermans tijd en vinden hun eigen tijd dus belangrijker. Hele nare karaktereigenschap.

En dat van adhd: wat een slap excuus. Dan verzin je maar truukjes om wél op tijd te komen.
en dat je zelf maar rekensommetjes moet maken om hem op 'jouw tijd' te laten komen BELACHELIJK!!! Je mag gewoon aannemen dat zes uur (in dit geval) is!

ielghhh zo'n hekel heb ik aan te laat komers...
jaaa dat inschatten herken ik: "spring éven 3 minuten onder de douche. Jaaa maar we moeten over 10 minuten weg!

Weet iiik maar red ik makkelijk.

Neeehee dat red jij niet makkelijk, jij kunt niet kort douchen.

Jaa 3 minuten, ben zo klaar".

Mja..20 minuten of langer duurt dat dan.

Het gekke is dat als hij mij bv ergens op komt halen en we spreken af bv 20.00uur, dan staat hij er ook echt.

Maar als we samen ergens heen moeten gaat het standaard mis. Ik sta dan beneden te huppelen dat hij op moet schieten en dat lukt dan dus niet. Hmz.. conclusie "mijn gehuppel geeft de vertraging bij hem?"

Maar vervelend is het inderdaad TO
quote:Supersmollie1 schreef op 19 april 2009 @ 20:07:

[...]

Niet stipt om 6 uur of een uur en een kwartier later? Dat vind ik dan nogal een verschil en tamelijk respectloos. Mijn ex was ook zo, met zo ongeveer alles. Vreselijk irritant. "Ik ben om half 7 thuis." Dus ik ga zo rond zes uur aan het eten beginnen, en dan belt ie om vijf over half 7 dat het toch een uurtje later wordt. En om kwart voor 8 dat hij tóch voorlopig nog niet thuis is, en om half 9 dat ie er nu écht aankomt, en om 9 uur hijgend dat hij nu de deur uit loopt ... zucht.

Oke oke dat begrijp ik is ook wel irritant... en zeker als jij met het eten op hem rekent.

Maar aan de andere kant. hij belt je wel dat hij later is, het is zijn eten dat kouder wordt en je bent tuis dus je vermaakt je toch wel?

Is denk ik ook wel een verschil of dit af en toe zo is, of dat het met regelmaat is ja....
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
x
Mijn man is ook altijd te laat... in het begin maakte ik me er erg druk om, maar ik heb het nu losgelaten, want we zijn al 7 jaar samen maar het is erg moeilijk om het te veranderen. En ik liep me alleen maar op te vreten. Tuurlijk komt er soms nog wel wat irritatie om de hoek kijken.

Gelukkig is hij verder wel een erg leuke vent dus ik heb er mee leren leven. Wat ik nu doe als we een belangrijke afspraak hebben dan zeg ik tegen hem dat die een half uur eerder is dan de afspraak daadwerkelijk is... werkt prima!

Succes
x
eens iets met hem afspreken en zelf een halve dag te laat komen. ''Oeps, sorry, vergeten...'''

Een paar keer doen en kijken hoe hij dat vind.
Hoi hoi.

Toch wel meer mensen hier, die een hekel hebben aan te laat komen.

Op hun werk, moeten ze toch ook op tijd komen? nou hoeft ie voor mij niet stipt om zes uur aan de deur te staan, maar een beetje op tijd....

Ik ben gisteren boos geworden...

Niet dramatisch, maar heb hem wel gezegd dat ik boos en teleur gesteld was.

En vervolgens afstand genomen, want deur niet open doen kan ik nog niet, haha.

Nou maar kijken of het gewerkt heeft.

Volgende stap is idd weg gaan of deur niet open doen.
Daarom zijn dit soort mensen bij mij snel exit: waarom wel op het werk op tijd kunnen komen, maar niet bij een privé-afspraak?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven