3 kinderen of 2
vrijdag 6 maart 2020 om 21:51
Goede avond allen 
Vanwege herkenbaarheid heb ik een nieuwe naam aangemaakt. Speciaal voor dit onderwerp...
Mijn man en ik (begin 30, 10 jaar samen, 2 dochters leeftijden 5 en 3) twijfelen enorm. We zijn super gelukkig met onze meiden. De keuze voor de eerste was heel duidelijk en voor de tweede eigenlijk ook. Maar nu vragen we ons af; een derde ja of nee?
We komen er samen maar niet uit en hadden de knoop eigenlijk doorgehakt. Man wilde zelfs ergens de komende weken naar de huisarts om een doorverwijzing te vragen voor een vasectomie. Sinds de geboorte van de jongste hebben we condooms gebruikt als anticonceptie en daar zijn we wel klaar mee. Ik wil geen spiraal of andere anticonceptie meer gebruiken omdat ik veel last heb van de hormonen.
Altijd riep ik dat er echt geen derde zou komen, en nu begin ik te twijfelen.
Praktisch en financieel gezien zou het allemaal kunnen. De hele babyfase zit ik niet echt op te wachten eerlijk gezegd, maar ze worden zo snel groot, ik zou het misschien nog wel eens willen meemaken om er extra hard van te genieten.
En mijn man zegt 'als jij het wil dan gaan we er voor'. De komende paar jaar zouden we dan de zolder kunnen verbouwen, de slaapkamers zijn groot genoeg om een paar jaar de oudste 2 op een kamer te leggen.
Wat een luxe 'probleem' hé?
Mijn man heeft nu het standpunt ingenomen 'we plannen gewoon die vasectomie en als het voor die tijd nog lukt is het leuk en zo niet dan kunnen we het ook loslaten'. Maar dat voelt als een soort Russische roulette...
Hoe hebben jullie deze keuze gemaakt? Wat raden jullie mij/ons aan?

Vanwege herkenbaarheid heb ik een nieuwe naam aangemaakt. Speciaal voor dit onderwerp...
Mijn man en ik (begin 30, 10 jaar samen, 2 dochters leeftijden 5 en 3) twijfelen enorm. We zijn super gelukkig met onze meiden. De keuze voor de eerste was heel duidelijk en voor de tweede eigenlijk ook. Maar nu vragen we ons af; een derde ja of nee?
We komen er samen maar niet uit en hadden de knoop eigenlijk doorgehakt. Man wilde zelfs ergens de komende weken naar de huisarts om een doorverwijzing te vragen voor een vasectomie. Sinds de geboorte van de jongste hebben we condooms gebruikt als anticonceptie en daar zijn we wel klaar mee. Ik wil geen spiraal of andere anticonceptie meer gebruiken omdat ik veel last heb van de hormonen.
Altijd riep ik dat er echt geen derde zou komen, en nu begin ik te twijfelen.
Praktisch en financieel gezien zou het allemaal kunnen. De hele babyfase zit ik niet echt op te wachten eerlijk gezegd, maar ze worden zo snel groot, ik zou het misschien nog wel eens willen meemaken om er extra hard van te genieten.
En mijn man zegt 'als jij het wil dan gaan we er voor'. De komende paar jaar zouden we dan de zolder kunnen verbouwen, de slaapkamers zijn groot genoeg om een paar jaar de oudste 2 op een kamer te leggen.
Wat een luxe 'probleem' hé?
Mijn man heeft nu het standpunt ingenomen 'we plannen gewoon die vasectomie en als het voor die tijd nog lukt is het leuk en zo niet dan kunnen we het ook loslaten'. Maar dat voelt als een soort Russische roulette...
Hoe hebben jullie deze keuze gemaakt? Wat raden jullie mij/ons aan?

zondag 8 maart 2020 om 09:26
Onze redenen:
- we willen lekker blijven slapen (net 3 dagen een ziek kind gehad die veel wakker werd en toen keken man en ik elkaar aan: hoe DEDEN wij dit IEDERE nacht toen ze nog baby's waren?);
- wij zijn heel chaotisch, we kunnen nu de meisjes opsplitsen en ieder heeft één kind om op te letten (met een dagje uit b.v.);
- we hoeven geen nieuwe auto te kopen, past er allemaal in (en nu weer plek in de kofferbak want geen buggy meer);
- we kunnen nu beiden parttime werken en evengoed goed sparen voor hun toekomst;
- en tja, heel persoonlijk, maar 3 meiden zie ik niet zitten (en man ook niet) en de meisjes zitten kort op elkaar en als er nu nog een jongen zou komen dan komt hij er nooit meer 'tussen'. Ik ben zelf ook het enige meisje in een gezin van 3 en hoewel ik goed met mijn broers overweg kan heb ik me wel eens eenzaam gevoeld.
- man wil niet meer vanwege zijn leeftijd en beiden willen we geen baby meer. Het is goed zo.
- we willen lekker blijven slapen (net 3 dagen een ziek kind gehad die veel wakker werd en toen keken man en ik elkaar aan: hoe DEDEN wij dit IEDERE nacht toen ze nog baby's waren?);
- wij zijn heel chaotisch, we kunnen nu de meisjes opsplitsen en ieder heeft één kind om op te letten (met een dagje uit b.v.);
- we hoeven geen nieuwe auto te kopen, past er allemaal in (en nu weer plek in de kofferbak want geen buggy meer);
- we kunnen nu beiden parttime werken en evengoed goed sparen voor hun toekomst;
- en tja, heel persoonlijk, maar 3 meiden zie ik niet zitten (en man ook niet) en de meisjes zitten kort op elkaar en als er nu nog een jongen zou komen dan komt hij er nooit meer 'tussen'. Ik ben zelf ook het enige meisje in een gezin van 3 en hoewel ik goed met mijn broers overweg kan heb ik me wel eens eenzaam gevoeld.
- man wil niet meer vanwege zijn leeftijd en beiden willen we geen baby meer. Het is goed zo.

zondag 8 maart 2020 om 09:30
Wat een leuke post dit!Java schreef: ↑08-03-2020 04:41Ha, mijn favoriete onderwerp!![]()
Wij hebben namelijk ook twee dochters, met hetzelfde leeftijdsverschil als bij jullie, en wij genieten ons al jaren suf door het feit dat we geen derde hebben genomen!
Echt iedereen om ons heen heeft 3 kinderen, dus we zien daar ongeveer alle nadelen die ook hier in dit topic langskomen. Ik denk dat menigeen ons handzame en harmonieuze gezinnetje wel eens benijdt.![]()
Financieel en qua liefde had een derde bij ons prima gekund, maar het liep allemaal zo lekker met onze 2 dochters dat we dachten: “Waarom zouden we nog méér wensen? We zijn gewoon intens tevreden met wat we al hebben en daar gaan we volop verder van genieten!”
En dat hebben we gedaan: Al allerlei gave vakantiereizen gemaakt, de kinderen op allerlei hobbies zonder dat wij er aan onderdoor gaan, een aantal leuke huisdieren erbij, ons huis en onze auto prima toereikend, uitstapjes zijn altijd voor allevier een feest door het kleine leeftijdsverschil en de gelijke interesses, als er gelogeerd wordt of je gaat als gezin ergens op bezoek dan ben je nooit meteen zo’n invasie.
De enige overweging die wij hebben gehad was: “Wat nou, als we 1 kind verliezen, dan hebben we er nog maar 1 over en die kan haar verdriet dan niet meer met een andere sibling delen.”
Maar om dáár nou een derde voor te nemen? Dat is beslissen vanuit angst, en dat is niet ons ding. Je kunt trouwens ook twee kinderen verliezen, dus dan kun je wel bezig blijven met ‘kindertjes maken voor het verlies’.
Anyway, het is ook héérlijk hoe snel je met twee kinderen je handen vrij(er) krijgt als echtpaar. Eerst als ze allebei op de basisschool zijn gestart, inmiddels is het voor ons nog maar een paar maanden voordat we de basisschool definitief vaarwel kunnen zeggen. Een nieuwe fase met twee superleuke tieners!
Wij zijn dan ook niet van die ouders die met betraande ogen met de te klein geworden kinderkleertjes in onze handen staan. Laat de meiden maar lekker opgroeien en zelfstandig worden!
Zoals je merkt, raak ik er bijna niet over uitgepraat, haha. Wist je dat zelfs uit onderzoek blijkt dat gezinnen met twee dochters het gelukkigst zijn?
Ik zou zeggen: Tel je zegeningen en geniet ervan! Jullie zijn niet de enigen!![]()

Ik dacht eerst altijd een jongensmoeder te zijn en toen kregen we de oudste, een meisje. Nou, ik was helemaal om. Toen ik zwanger was van mijn jongste vroeg de vrouw van de echoscopie met de 20 weken echo of we nu zeker een jongen wilde hebben. Ik antwoordde toen: 'Mijn dochter is zó leuk, doe mij er nog maar zo eentje!' Ik kreeg een totaal ander type, net zo leuk wel, maar oh, ze zijn met zijn tweetjes zo leuk en ondanks hun verschillende karakters zijn ze 2 handen op één buik. Ze zijn nu bijna 6 en 4 en ik zou niet meer anders willen dan een meisjesmoeder zijn!

zondag 8 maart 2020 om 09:33
Dit is natuurlijk de enige relevante reden. GEVOEL. Of je het nou hebt over überhaupt wel/geen kind, een tweede, een derde etc. Het is een gevoelsmatige keuze en die kun je vervolgens ondersteunen met allerlei voor- en nadelen van die keuze. Je wil het of je wil het niet.laatbloeiertje schreef: ↑08-03-2020 09:26Onze redenen:
-man wil niet meer vanwege zijn leeftijd en beiden willen we geen baby meer. Het is goed zo.
zondag 8 maart 2020 om 09:42
Haha ben jij mij?? Ik zag mezelf echt uitsluitend als jongensmoeder, ik begreep echt niet waarom uitgerekend ik twéé keer een meisje kreeg. Maar oooh wat heb ik inmiddels vaak verzucht hoe blij ik ben dat ik geen jongens heb!laatbloeiertje schreef: ↑08-03-2020 09:30Wat een leuke post dit!![]()
Ik dacht eerst altijd een jongensmoeder te zijn en toen kregen we de oudste, een meisje. Nou, ik was helemaal om. Toen ik zwanger was van mijn jongste vroeg de vrouw van de echoscopie met de 20 weken echo of we nu zeker een jongen wilde hebben. Ik antwoordde toen: 'Mijn dochter is zó leuk, doe mij er nog maar zo eentje!' Ik kreeg een totaal ander type, net zo leuk wel, maar oh, ze zijn met zijn tweetjes zo leuk en ondanks hun verschillende karakters zijn ze 2 handen op één buik. Ze zijn nu bijna 6 en 4 en ik zou niet meer anders willen dan een meisjesmoeder zijn!

zondag 8 maart 2020 om 11:11
Hier ook een meisjes mama met 2 dochtertjes van net 6 en 4. Precies hetzelfde leeftijdsverschil denk ik, alleen iets ouder al
En zo herkenbaar je topic; ook zo’n wens voor een 3e. Fijn om de ervaringen van andere moeders te lezen met 3 kinderen. Moeilijke beslissing ook.. ik vind zelf de babytijd fantastisch, maar manlief wat minder. Hij geniet nu vooral erg van de leeftijd van onze dochters.
Ik heb geen twijfels, maar mijn man wel. Dat maakt het lastig.. de angst vooral dat er nu iets niet goed zou zijn met het kindje (count your blessings met 2 gezonde kinderen...) Of de extra drukte die het met zich meebrengt. Ik kom zelf uit een gezin met 5 kinderen, man 2. Dus ik heb altijd zo genoten van het grote gezin, en nu nog steeds .
En zo herkenbaar je topic; ook zo’n wens voor een 3e. Fijn om de ervaringen van andere moeders te lezen met 3 kinderen. Moeilijke beslissing ook.. ik vind zelf de babytijd fantastisch, maar manlief wat minder. Hij geniet nu vooral erg van de leeftijd van onze dochters.
Ik heb geen twijfels, maar mijn man wel. Dat maakt het lastig.. de angst vooral dat er nu iets niet goed zou zijn met het kindje (count your blessings met 2 gezonde kinderen...) Of de extra drukte die het met zich meebrengt. Ik kom zelf uit een gezin met 5 kinderen, man 2. Dus ik heb altijd zo genoten van het grote gezin, en nu nog steeds .
zondag 8 maart 2020 om 11:57
Het klinkt echt niet of jullie nog een kind willen. De wens voor een kind hoort bij ieder kind hetzelfde te zijn. Al toen de middelste geboren werd wist ik zeker dat ik nog een kind wilde. Heel sterk gevoel en onze middelste was en is echt een ingewikkeld kind. Nu geen twijfels meer, onze kinderen schelen steeds 2 jaar. Ons huis had al 4 slaapkamers maar we gaan nu toch verhuizen naar een groter huis.
Het is ook echt wel hard werken vind ik, hoe het straks is weet ik niet maar sowieso meer werk dan 2. Het is duur dus het is fijn als je extra armslag hebt, omdat je het zelf drukker krijgt zal je eerder betaalde hulp willen, een keer extra afhaal, schoonmaakster.
Het is ook echt wel hard werken vind ik, hoe het straks is weet ik niet maar sowieso meer werk dan 2. Het is duur dus het is fijn als je extra armslag hebt, omdat je het zelf drukker krijgt zal je eerder betaalde hulp willen, een keer extra afhaal, schoonmaakster.
zondag 8 maart 2020 om 12:07
Meds zegt eerder al in dit topic maar waarom serieus voor zoveel kinderen gaan in deze tijd. Lekker egoïstisch.
En dan nog alle praktische bezwaren zoals auto, vakanties, oppas etc.
Daarbij, ze blijven niet klein en straks heb je 3 pubers in huis die je de kasten leeg eten en de woonkamer overnemen.
Mocht je dat allemaal niks uitmaken, dan zou ik zeggen ga ervoor!
En dan nog alle praktische bezwaren zoals auto, vakanties, oppas etc.
Daarbij, ze blijven niet klein en straks heb je 3 pubers in huis die je de kasten leeg eten en de woonkamer overnemen.
Mocht je dat allemaal niks uitmaken, dan zou ik zeggen ga ervoor!

zondag 8 maart 2020 om 12:10
Blijkbaar, want ik kan me in ieder woord wat je geschreven hebt vinden!

zondag 8 maart 2020 om 13:23
Zeker bij een "mwah/oké" gevoel zouden deze dingen voor mij wel echt gaan meewegen.

zondag 8 maart 2020 om 14:35
Ik vind dit soort reacties altijd zo typisch. Hoor je nooit bij een of twee kinderen. Bij drie ben je ineens egoïstisch, verwend, stel dat het een gehandicapt kind is/een tweeling, belastend voor het milieu, er zijn al genoeg mensen op deze wereld, je tart het lot, etc. Een magische grens blijkbaar, bij twee kinderen.
zondag 8 maart 2020 om 14:47
Mee eens, blijkbaar is 2 toch normaler in de ogen van veel mensen dan 3...?Herfstblaadje19 schreef: ↑08-03-2020 14:35Ik vind dit soort reacties altijd zo typisch. Hoor je nooit bij een of twee kinderen. Bij drie ben je ineens egoïstisch, verwend, stel dat het een gehandicapt kind is/een tweeling, belastend voor het milieu, er zijn al genoeg mensen op deze wereld, je tart het lot, etc. Een magische grens blijkbaar, bij twee kinderen.
zondag 8 maart 2020 om 14:54
Eens, ik zie niet waarom 3 kinderen ineens minder egoïstisch is dan 2 of 1. En ook als iemand bewust kindvrij is, is dat als het goed is een egoïstisch keuze en niet een keuze die eigenlijk een lijdensweg is, maar ja het is nu eenmaal beter voor het milieu.Herfstblaadje19 schreef: ↑08-03-2020 14:35Ik vind dit soort reacties altijd zo typisch. Hoor je nooit bij een of twee kinderen. Bij drie ben je ineens egoïstisch, verwend, stel dat het een gehandicapt kind is/een tweeling, belastend voor het milieu, er zijn al genoeg mensen op deze wereld, je tart het lot, etc. Een magische grens blijkbaar, bij twee kinderen.
zondag 8 maart 2020 om 15:10
Kinderen krijgen op zich is egoïstisch en belastend voor het milieu en tot een bepaalde hoogte kun je daar niet onderuit. Maar hoe meer hoe belastender, dat probeer ik te zeggen.
Ik begrijp dat het willen van kinderen een gevoel is, instinct.... Gelukkig maar want anders was het snel gedaan met de mensheid. Maar ik denk persoonlijk wel dat het niet verkeerd is om wat meer stil te staan bij met wat het met de wereld/milieu (en de volgende generaties) doet en niet niet alleen te denken dat het zo gezellig is een groot gezin en dat jouw "ene extra" kind niet zoveel uit maakt.
Ik begrijp dat het willen van kinderen een gevoel is, instinct.... Gelukkig maar want anders was het snel gedaan met de mensheid. Maar ik denk persoonlijk wel dat het niet verkeerd is om wat meer stil te staan bij met wat het met de wereld/milieu (en de volgende generaties) doet en niet niet alleen te denken dat het zo gezellig is een groot gezin en dat jouw "ene extra" kind niet zoveel uit maakt.

zondag 8 maart 2020 om 16:38
Dat ie dit over 3 à 4 jaar nog eens wil meemaken3kinderenof2 schreef: ↑08-03-2020 14:29Jongste heeft net haar onderbroek volgepoept en man weet het nu zeker![]()
![]()

zondag 8 maart 2020 om 23:26
Ik begrijp dat je zelf ook nog 'maar' 2 kinderen hebt? Dus dat wat je hier beschrijft alleen maar jouw vóórstelling is van hoe je erin zou staan met een derde? Dan wil ik je graag nog eens spreken als je daadwerkelijk 3 kinderen hebt.pezdorado schreef: ↑08-03-2020 09:17Het klinkt inderdaad alsof een derde kind niet bij jullie zou passen. Ik sta er echt totaal anders in, in wat jij hierboven en in je volgende bericht schrijft. Dan ski ik maar even een paar jaar niet en ga ik met baby wandelen als de rest skiet. Daar zou ik echt geen nacht wakker van liggen. Als de rest in de achtbaan gaat en ik moet beneden blijven wachten ook niet. Ik haal mijn geluk niet uit die achtbaan zeg maar, maar uit gezellig een dagje uit zijn met elkaar. En zo snel mogelijk je handen vrij, ja, als je daar op uit bent dan had je misschien beter helemaal niet aan kinderen kunnen beginnen. Ik vind het juist gezellig om met de kinderen te rommelen en bezig te zijn (nou ja, natuurlijk zeker niet altijd en het huishouden wat er bij komt kan me ook gestolen worden). Tijd voor jezelf nodig hebben dat snap ik heel goed, maar dat heb ik gelukkig door mijn baan en eigen hobbies (sport).

Je klinkt eigenlijk nú al een beetje verzuurd, aangezien je tegen iemand die helemaal tevreden is met haar twee dochters en er volop van geniet om die twee in rap tempo tot zelfstandigheid te zien opgroeien, zegt dat ze misschien maar beter helemaal niet aan kinderen had moeten beginnen.

zondag 8 maart 2020 om 23:50
Nou ja, met de kinderen rommelen is dan met de jongste/baby rommelen natuurlijk. Met de oudste 2 beleef je juist het skiën/ in de achtbaan zitten niet mee. Juist dat samen beleven van nieuwe dingen, wat drinken op een piste en (als gezin) een tochtje maken vind ik zo leukpezdorado schreef: ↑08-03-2020 09:17Het klinkt inderdaad alsof een derde kind niet bij jullie zou passen. Ik sta er echt totaal anders in, in wat jij hierboven en in je volgende bericht schrijft. Dan ski ik maar even een paar jaar niet en ga ik met baby wandelen als de rest skiet. Daar zou ik echt geen nacht wakker van liggen. Als de rest in de achtbaan gaat en ik moet beneden blijven wachten ook niet. Ik haal mijn geluk niet uit die achtbaan zeg maar, maar uit gezellig een dagje uit zijn met elkaar. En zo snel mogelijk je handen vrij, ja, als je daar op uit bent dan had je misschien beter helemaal niet aan kinderen kunnen beginnen. Ik vind het juist gezellig om met de kinderen te rommelen en bezig te zijn.

maandag 9 maart 2020 om 00:37
Hier waren we ook zo duidelijk.. 2 gaat het worden.. Iedereen vroeg wel eens komt er een 3de? En we waren er zo duidelijk in, hadden onze redenen en dat was goed.. Maar nu ineens, toch wel een twijfel, gesprekken erover gehad samen en gelukkig kunnen we er goed over praten. Maar nog niet duidelijk.. We hebben overigens een jongen en een meisje, ook 6 en 4 jaar.
maandag 9 maart 2020 om 06:41
En zo hebben zij ongetwijfeld voorbeelden dat het zo jammer voor jullie is dat jullie geen derde hebben.. Iedereen redeneert naar zijn eigen situatie toe. (En maar goed ook natuurlijk, is iedereen tevreden.)Java schreef: ↑08-03-2020 09:09Haha jaaa de wintersport!Een heel goed voorbeeld.
Wij gaan al een aantal jaar onbezorgd met z’n viertjes. Eén keer zijn twee andere gezinnen met ons meegegaan. Allemaal hadden we de twee oudste kinderen van dezelfde leeftijd. Alleen hadden zij elk nog een derde. De ouders van de andere twee gezinnen kwamen dus totaal niet aan skieën toe door hun jongste. Beide gezinnen besloten na die week teleurgesteld, dat ze nog wel een paar jaar gingen wachten met wintersport totdat de jongste wat ouder was...
maandag 9 maart 2020 om 07:11
Dit!Herfstblaadje19 schreef: ↑08-03-2020 14:35Ik vind dit soort reacties altijd zo typisch. Hoor je nooit bij een of twee kinderen. Bij drie ben je ineens egoïstisch, verwend, stel dat het een gehandicapt kind is/een tweeling, belastend voor het milieu, er zijn al genoeg mensen op deze wereld, je tart het lot, etc. Een magische grens blijkbaar, bij twee kinderen.

maandag 9 maart 2020 om 08:52
Wij gaan dan alweer jaren onbezorgd met z'n vijven. Altijd heerlijke vakanties gehad. Echt wat een onzin, zo vanuit je eigen situatie geredeneerd. Zeker als het twee gezinnen waren met een kleine hadden ze dit juist prima kunnen regelen.Java schreef: ↑08-03-2020 09:09Haha jaaa de wintersport!Een heel goed voorbeeld.
Wij gaan al een aantal jaar onbezorgd met z’n viertjes. Eén keer zijn twee andere gezinnen met ons meegegaan. Allemaal hadden we de twee oudste kinderen van dezelfde leeftijd. Alleen hadden zij elk nog een derde. De ouders van de andere twee gezinnen kwamen dus totaal niet aan skieën toe door hun jongste. Beide gezinnen besloten na die week teleurgesteld, dat ze nog wel een paar jaar gingen wachten met wintersport totdat de jongste wat ouder was...
maandag 9 maart 2020 om 11:54
Heel herkenbaar deze post, vooral het dikgedrukte, alleen hebben wij 2 jongens.laatbloeiertje schreef: ↑08-03-2020 09:26Onze redenen:
Vooraf dacht ik 3 kinderen te willen, maar nu met 2 jongens is het goed. Nog een jongen erbij zou ik voor mezelf niet willen, zoveel testosteron

Als we nu al een jongen en meisje hadden gehad, was die 3e er misschien wel gekomen. Mijn man heeft toen jongste een jaar was een knip laten zetten, zodat we ook niet meer zouden twijfelen.
Als ik TO was zou ik het bij 2 laten, ik lees geen duidelijke wens, meer het idee dat het 'nu nog kan'.

maandag 9 maart 2020 om 12:06
Wat lees ik hier toch veel ontzettend rare reacties over de zogenaamde "praktische nadelen" van het hebben van een derde kind. Wat een non-redenen. Ik heb godzijdank een broer en een zus en had het nooit anders gewild zo. Ook werkelijk waar nog nooit ergens tegenaan gelopen omdat wij met z'n 3en zijn. Alleen maar voordelen

maandag 9 maart 2020 om 12:13
Mensen verzinnen gewoon argumenten die aansluiten bij hun gevoel. Ik wil ook geen vierde, want te duur, onhandig, slaapgebrek terwijl dat eigenlijk onzin is natuurlijk als je een kinderwens hebt maar die heb ik niet meer.Zeewater8669 schreef: ↑09-03-2020 12:06Wat lees ik hier toch veel ontzettend rare reacties over de zogenaamde "praktische nadelen" van het hebben van een derde kind. Wat een non-redenen. Ik heb godzijdank een broer en een zus en had het nooit anders gewild zo. Ook werkelijk waar nog nooit ergens tegenaan gelopen omdat wij met z'n 3en zijn. Alleen maar voordelen![]()