3 kinderen of 2
vrijdag 6 maart 2020 om 21:51
Goede avond allen 
Vanwege herkenbaarheid heb ik een nieuwe naam aangemaakt. Speciaal voor dit onderwerp...
Mijn man en ik (begin 30, 10 jaar samen, 2 dochters leeftijden 5 en 3) twijfelen enorm. We zijn super gelukkig met onze meiden. De keuze voor de eerste was heel duidelijk en voor de tweede eigenlijk ook. Maar nu vragen we ons af; een derde ja of nee?
We komen er samen maar niet uit en hadden de knoop eigenlijk doorgehakt. Man wilde zelfs ergens de komende weken naar de huisarts om een doorverwijzing te vragen voor een vasectomie. Sinds de geboorte van de jongste hebben we condooms gebruikt als anticonceptie en daar zijn we wel klaar mee. Ik wil geen spiraal of andere anticonceptie meer gebruiken omdat ik veel last heb van de hormonen.
Altijd riep ik dat er echt geen derde zou komen, en nu begin ik te twijfelen.
Praktisch en financieel gezien zou het allemaal kunnen. De hele babyfase zit ik niet echt op te wachten eerlijk gezegd, maar ze worden zo snel groot, ik zou het misschien nog wel eens willen meemaken om er extra hard van te genieten.
En mijn man zegt 'als jij het wil dan gaan we er voor'. De komende paar jaar zouden we dan de zolder kunnen verbouwen, de slaapkamers zijn groot genoeg om een paar jaar de oudste 2 op een kamer te leggen.
Wat een luxe 'probleem' hé?
Mijn man heeft nu het standpunt ingenomen 'we plannen gewoon die vasectomie en als het voor die tijd nog lukt is het leuk en zo niet dan kunnen we het ook loslaten'. Maar dat voelt als een soort Russische roulette...
Hoe hebben jullie deze keuze gemaakt? Wat raden jullie mij/ons aan?

Vanwege herkenbaarheid heb ik een nieuwe naam aangemaakt. Speciaal voor dit onderwerp...
Mijn man en ik (begin 30, 10 jaar samen, 2 dochters leeftijden 5 en 3) twijfelen enorm. We zijn super gelukkig met onze meiden. De keuze voor de eerste was heel duidelijk en voor de tweede eigenlijk ook. Maar nu vragen we ons af; een derde ja of nee?
We komen er samen maar niet uit en hadden de knoop eigenlijk doorgehakt. Man wilde zelfs ergens de komende weken naar de huisarts om een doorverwijzing te vragen voor een vasectomie. Sinds de geboorte van de jongste hebben we condooms gebruikt als anticonceptie en daar zijn we wel klaar mee. Ik wil geen spiraal of andere anticonceptie meer gebruiken omdat ik veel last heb van de hormonen.
Altijd riep ik dat er echt geen derde zou komen, en nu begin ik te twijfelen.
Praktisch en financieel gezien zou het allemaal kunnen. De hele babyfase zit ik niet echt op te wachten eerlijk gezegd, maar ze worden zo snel groot, ik zou het misschien nog wel eens willen meemaken om er extra hard van te genieten.
En mijn man zegt 'als jij het wil dan gaan we er voor'. De komende paar jaar zouden we dan de zolder kunnen verbouwen, de slaapkamers zijn groot genoeg om een paar jaar de oudste 2 op een kamer te leggen.
Wat een luxe 'probleem' hé?
Mijn man heeft nu het standpunt ingenomen 'we plannen gewoon die vasectomie en als het voor die tijd nog lukt is het leuk en zo niet dan kunnen we het ook loslaten'. Maar dat voelt als een soort Russische roulette...
Hoe hebben jullie deze keuze gemaakt? Wat raden jullie mij/ons aan?

vrijdag 6 maart 2020 om 22:57
3kinderenof2 schreef: ↑06-03-2020 21:51Wat een luxe 'probleem' hé?
Doe de bekende 'de avond voor de vasectomie'-oefening in gedachten.
Jij met een negatieve test in je handen.
Je kijkt naar je man en zegt...
"Het is goed zo."
Of: ?
vrijdag 6 maart 2020 om 22:57
Wij hebben 3 kinderen van 7,2 en 3 maanden. En deze laatste baby is echt genieten. Bij de middelste nogal een rommelige babytijd gehad dus nu haal ik het dubbel en dwars in.
Ons huis is ook niet af. De oudste twee hebben een eigen kamer, de jongste slaapt bij ons op de kamer.
We gaan de zolder verbouwen tzt en zelf daar slapen zodat de kinderen allemaal een eigen kamer hebben.
Wij hebben de keuze voor een derde gemaakt toen ik onverwacht zwanger was 3 maanden na de geboorte van onze middelste. Dat werd een miskraam. Sindsdien voelde we duidelijk dat we nog een kindje wilden.
Na nog een miskraam is het gelukt en nu zijn we compleet
Ons huis is ook niet af. De oudste twee hebben een eigen kamer, de jongste slaapt bij ons op de kamer.
We gaan de zolder verbouwen tzt en zelf daar slapen zodat de kinderen allemaal een eigen kamer hebben.
Wij hebben de keuze voor een derde gemaakt toen ik onverwacht zwanger was 3 maanden na de geboorte van onze middelste. Dat werd een miskraam. Sindsdien voelde we duidelijk dat we nog een kindje wilden.
Na nog een miskraam is het gelukt en nu zijn we compleet

tuinbank wijzigde dit bericht op 06-03-2020 22:58
0.15% gewijzigd

vrijdag 6 maart 2020 om 23:01

vrijdag 6 maart 2020 om 23:20
Ik heb 3 kinderen......
- maar maar 2 handen dus er loopt er altijd 1 alleen
- maar er passen er maar 2 op mijn schoot
- er valt er altijd 1 buiten de boot als er gespeeld moet worden
- en daardoor zit je altijd vast aan 6p vakantiehuisjes ipv 4p
- maar er zitten nooit 5 koeken in een pak, of 5 cupjes chocolademouse, of 5 broodjes voor 1 euro bij de jumbo.
-en bij de zoektocht naar een nieuw huis was het een opgave om een huis met 3 gelijkwaardige kinderkamers te vinden.
- etc. etc.
Dus, bij twijfel niet doen want 3 is geen getal. Ga voor 4 of houd het bij 2.
- maar er zitten nooit 5 koeken in een pak, of 5 cupjes chocolademouse, of 5 broodjes voor 1 euro bij de jumbo.
-en bij de zoektocht naar een nieuw huis was het een opgave om een huis met 3 gelijkwaardige kinderkamers te vinden.
- etc. etc.

vrijdag 6 maart 2020 om 23:24
Vind je dat echt redenen die er toe doen? Vijf koekjes in een pak of een zespersoons huisje?Superuser2020 schreef: ↑06-03-2020 23:20Ik heb 3 kinderen......
- etc. etc.

vrijdag 6 maart 2020 om 23:58
Mijn derde was niet gepland dus ik hoefde niet te kiezen.
- De overgang van 1 naar 2 was lastig, de 3e draaide zo mee
- Juist met zijn drieën gaat het supergoed, weinig ruzie hier, de derde blijft toch het kleintje dat beschermd moet worden. Vermoedelijk op zijn 40e nog.
- Het standaard drieslaapkamerhuis in Nederland vind ik wel echt shit. Ik heb er 2 op één kamer. Maar zou geen reden voor mij zijn om het niet te doen.
- Het is met hobby's wel handig als ze een beetje hetzelfde doen want je blijft rijden. En zelfs dan. Zwemles, 1 kind 10 uur, 1 kind 12 uur en 1 kind 17 uur. Ik zat de hele dag in het zwembad.
- Je denkt achteraf volgens mij echt niet was Kareltje of Mientje er maar niet. Andersom wel!
- De overgang van 1 naar 2 was lastig, de 3e draaide zo mee
- Juist met zijn drieën gaat het supergoed, weinig ruzie hier, de derde blijft toch het kleintje dat beschermd moet worden. Vermoedelijk op zijn 40e nog.
- Het standaard drieslaapkamerhuis in Nederland vind ik wel echt shit. Ik heb er 2 op één kamer. Maar zou geen reden voor mij zijn om het niet te doen.
- Het is met hobby's wel handig als ze een beetje hetzelfde doen want je blijft rijden. En zelfs dan. Zwemles, 1 kind 10 uur, 1 kind 12 uur en 1 kind 17 uur. Ik zat de hele dag in het zwembad.
- Je denkt achteraf volgens mij echt niet was Kareltje of Mientje er maar niet. Andersom wel!
vrijdag 6 maart 2020 om 23:58
Als je het af wilt laten hangen van het aantal toetjes in een pakje.... tja.... t Zou mijn keuze niet zijn. Wij hebben toen overigens een allergisch kind genomen. Die mocht de toetjes niet en kreeg er een uit een ander pak. Probleem opgelost!
Ik weet niet of jullie voor een derde moeten gaan. Het enige dat ik weet is dat je man even moet wachten met zijn doktersbezoekje tot jullie zeker zijn van je zaak. Je wilt het geloof ik ook echt niet af laten hangen van de agenda van de arts toch?
Sterkte met je keuze! (Ik zou het doen. Heb er 3 en geniet er dagelijks van!)
Ik weet niet of jullie voor een derde moeten gaan. Het enige dat ik weet is dat je man even moet wachten met zijn doktersbezoekje tot jullie zeker zijn van je zaak. Je wilt het geloof ik ook echt niet af laten hangen van de agenda van de arts toch?
Sterkte met je keuze! (Ik zou het doen. Heb er 3 en geniet er dagelijks van!)

zaterdag 7 maart 2020 om 00:37
Heel de wereld is praktisch ingesteld op vader, moeder en 2 kinderen.
Dat heb je nu.
Keep it simple.
Begin maar eens een hotelkamer te zoeken voor 5 personen.
Of een vliegtuig dat voor de zoveelste keer 2 x 2 stoelen is.
En ook de auto / auto's kan je wel verkopen want nummer 5 past er nauwelijks nog bij.
Om over jullie werk maar te zwijgen.
Nog minder tijd, eigenlijk minder moeten gaan werken, maar tegelijk wél de centen nodig om alles gefinancierd te krijgen.
En 6 jaar elke week zwemles.
Op een avond die totaal niet matcht waarbij je waarschijnlijk 2 extra kinderen moet meeslepen.
En hou er ook rekening mee dat nummer 3 ook nummer 3 én 4 kan zijn.
Of een handicap kan hebben.
Dat heb je nu.
Keep it simple.
Begin maar eens een hotelkamer te zoeken voor 5 personen.
Of een vliegtuig dat voor de zoveelste keer 2 x 2 stoelen is.
En ook de auto / auto's kan je wel verkopen want nummer 5 past er nauwelijks nog bij.
Om over jullie werk maar te zwijgen.
Nog minder tijd, eigenlijk minder moeten gaan werken, maar tegelijk wél de centen nodig om alles gefinancierd te krijgen.
En 6 jaar elke week zwemles.
Op een avond die totaal niet matcht waarbij je waarschijnlijk 2 extra kinderen moet meeslepen.
En hou er ook rekening mee dat nummer 3 ook nummer 3 én 4 kan zijn.
Of een handicap kan hebben.
zaterdag 7 maart 2020 om 00:39
Echt wel: daarom hebben wij er 4, veel makkelijker allemaal.MinkeDeWit schreef: ↑06-03-2020 23:24Vind je dat echt redenen die er toe doen? Vijf koekjes in een pak of een zespersoons huisje?

zaterdag 7 maart 2020 om 01:40
zaterdag 7 maart 2020 om 03:15
Ik zou in elk geval niet de vasectomie laten doorgaan "en dan maar zien of het voor die tijd nog lukt". Een vasectomie moet je doen omdat je echt geen kinderen meer wil, en een vasectomie plannen wanneer je nog overweegt om voor een derde te gaan lijkt me maar vreemd.
Trouwens opgelet: voor 3 kinderen is het veel moeilijker om een oppas te vinden dan voor 2! Drie kinderen bij iemand brengen is al erg veel gevraagd, en een tienermeisje op 3 kinderen laten passen is wellicht ook wat veel. Vaak komt het erop neer dat je ze al over 2 adressen moet verdelen, en dus veel minder vaak nog weg kan zonder kinderen.
Trouwens opgelet: voor 3 kinderen is het veel moeilijker om een oppas te vinden dan voor 2! Drie kinderen bij iemand brengen is al erg veel gevraagd, en een tienermeisje op 3 kinderen laten passen is wellicht ook wat veel. Vaak komt het erop neer dat je ze al over 2 adressen moet verdelen, en dus veel minder vaak nog weg kan zonder kinderen.