Wie-van-de-drie?!

09-03-2020 00:47 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames

(M'n eerste topic, spannend!)
Na een dochter, R.osie, verwachten we nu een zoon. Half NL, half Aziatisch.
We hebben een top 3 (totaal verschillende namen) wat al een wonder mag heten, aangezien we totaal verschillende namen-smaken hebben. Nu nog een van de 3 kiezen....

- Ilja (IeLja)
- Reza
- Felix

Welke vind je het leukst/stomst en waarom? En als je bij alle 3 denkt 'meeeh', heb je nog nieuwe suggesties?

Alvast bedankt!
felix lijkt mij een merknaam van kattenbrokken
elijah?
Alledrie leuk, maar Reza en Felix de leukste.
Rosie en Reza is wel een beetje popperig samen. Ik zou denk ik voor Felix gaan.
Felix

Ik gooi bij Rosie en Reza gelijk in mijn hoofd de namen al om naar Rosa en Rezi.
Je hebt geen zin dat alle ooms en tantes dat op elk feestje doen.

En Ielja ... nu ja, dan hoop ik dat je een mager scharminkel als kind hebt, want tja ... hij is uiteraard wel een beetje iel, ja.
Ik heb geen suggesties voor namen want jongensnamen vind ik echt heel lastig, maar deze namen vind ik eerlijk gezegd niet zo geweldig. Reza vind ik al niet mooi en Rosie en Reza vind ik niet bij elkaar passen. Zoals Marnamai al zei, daar gaat verwarring komen. Felix associeer ik met kattenvoer.
Felix en Ilja.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Marnamai schreef:
09-03-2020 01:04
Felix

Ik gooi bij Rosie en Reza gelijk in mijn hoofd de namen al om naar Rosa en Rezi.

En Ielja ... nu ja, dan hoop ik dat je een mager scharminkel als kind hebt, want tja ... hij is uiteraard wel een beetje iel, ja.
Volgens mij heb alleen jij dat probleem.

Team Reza.
Het ligt misschien aan de regio waar Ik woon maar ik ken ilja alleen als meisjesnaam.

Even gegoogled maar komt inderdaad ook voor als jongensnaam.
duizel wijzigde dit bericht op 09-03-2020 06:52
27.27% gewijzigd
Ilja vind ik het leukst!

Felix niet, dan denk ik aan Felix de kat
Ik vind Reza het leukst maar to much bij Rosie. Dan ilja maar het gaat er om wat jullie het mooist vinden
where ever you go, go with your heart
Marnamai schreef:
09-03-2020 01:04
Felix

Reza absoluut niet nee.

Ilja vind ik leuk!
En totaal geen scharminkel-gedachtes bij, juist eerder een stoere grote vent: Ilja Leonard Pfeiffer
Wat een leuke namen, alledrie! Ik vind Ilja en Felix het leukst bij Rosie.
Ik vind Ilja het leukst, hele mooie naam en past goed bij Rosie. Felix vind ik ook mooi.
Ik ken Ilja ook alleen als meisjesnaam. Reza vind ik mooi, maar niet naast Rosie. En Felix zou ik ivm de kat niet doen.
Verkeerde gequote
anoniem_77885 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 06:31
96.27% gewijzigd
Jillian76 schreef:
09-03-2020 06:24
Ik ken Ilja ook alleen als meisjesnaam. Reza vind ik mooi, maar niet naast Rosie. En Felix zou ik ivm de kat niet doen.
Dit, en verder doet Ilja zoals jij het wil uitspreken mij ook denken aan iel of debiel.
Vind Reza leuk en Rosie ook, maar Rosie&Reza klinkt als een duo dat optreedt in het circus. :)

Ilja vind ik mooi! Felix vind ik oké.

Mischa nog een optie? Nathan? Alex(ander)?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Reza.
duizel schreef:
09-03-2020 01:31
Het ligt misschien aan de regio waar Ik woon maar ik ken ilja alleen als meisjesnaam.

Even gegoogled maar komt inderdaad meer voor als jongensnaam.
Ik vind het ook meer een meisjesnaam, maar dat zal wel aan mezelf liggen dan.
100% Reza. Leuke naam voor een kind en voor volwassenen.

Bij Felix denk ik aan een kat, net zoals ik bij Max aan een hond moet denken.

En als je, zoals jij zelf al doet bij Ielja, een naam moet uitschrijven om te weten hoe je het uitspreekt zou ik daar niet voor kiezen.
Ilja vind ik heel leuk, maar dan voor een meisje en vind ik ook meer voor een Scandinavisch type, niet Aziatisch. Reza leuk, maar niet bij Rosie. Felix een erg leuke naam!
pamelacourson wijzigde dit bericht op 09-03-2020 07:04
23.02% gewijzigd
Ik vind het drie mooie namen. R.eza zou ik alleen niet kiezen omdat het te veel op R.osie lijkt.
Jillian76 schreef:
09-03-2020 06:24
Dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven