December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Boyd begint steeds meer met 2 woorden te praten. Mamma doen, vrachtwagen weg, schoenen aan enz. Heel grappig om die omschakeling ineens te merken.

Op de creche begint Boyd nu met slaan van andere kinderen. Hij wordt dan altijd even apart gezet aan tafel zodat hij weet dat hij iets fout doet. Eize bijt hij ook af en toe in de vingers (de tanden staan er dan ook in) en dan zetten we hem ook per direct op de gang.

Ik geloof dat Boyd weer even in een fase zit, want hij is wat dreineriger en nogal moe af en toe. Hij roept ook steeds om televisie en kan dan heel lang geconcentreerd zitten kijken. Voor mij een teken dat hij een beetje moe is en wat rust zoekt, want normaal als de tv aan is, gaat hij gewoon wat anders doen.

Kletsmajoor

Bij ons is Nils het meest consequent. Ik laat Boyd nog wel eens te lang zeuren om iets en vergeet dan dat ik daar dan een halt tegen moet roepen. Nils attendeert mij er af en toe op dat ik sneller moet reageren. (het voelt niet als kritiek op mij hoor, maar hij weet wat mijn valkuilen met Boyd zijn)

Mette

Bij Nova had je toch ook heel vaak last van spruw? Ik weet nog dat je het toen om de haverklap had. Helaas dus nu weer.

Oh wat een schatje is Stef!!!

Oef

Wat heb je een mooie tweeling zeg! De foto’s op HM waren lief!

Nurse

Als ik Boyd ergens abrupt vandaan haal, dan is het ook heel lang dreinen. Als ik hem voorbereid dat hij nog eventjes iets mag doen, dan gaat het veel beter.
quote:TheNurse schreef op 17 april 2009 @ 14:31:

Knor:

Ehhh,nee waarom moet er 2 uur tussen zitten? Hij ligt nu weer aan, heb het laatste half uur mt hem in bed gekroeld maar is nu pas aan de borst weer stil

De meiden slapen nu nog maar zullen zo weer wakker zijn...Tja, leuke vraag eigenlijk.... Dat zei mijn verloskundige. Het kan ook clusteren zijn wat A doet, je moet wel goed op de "signalen" letten dat hij echt honger heeft en niet iets anders heeft of wil.

Een op tijd geboren, gezonde baby zal dat doen door te gaan bewegen, te smakken, en zijn handjes naar de mond te brengen. Als hieraan geen gevolg wordt gegeven, zal een baby gaan huilen om zijn moeder duidelijk te maken dat het toch echt al etenstijd is.

Verder weet ik het ook niet, Meike is nog niet eerder dan na 2 a 2,5 uur gekomen, dus heb dat probleem zelf niet gehad.

En anders pech gehad voor de vaatwasser, vanavond weer een moment om dat te doen en anders kan M dat mooi doen als ie thuis is! Toch?

Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Even snelle reactie voor Nurse:

met die twee uur zal knorretje wel bedoelen dat je melkvoorradje dan weer op peil is? Ik weet niet hoe dat zit, ik kon voor mijn gevoel ok altijd wel voeden. Ik heb ook wekenlang om de 2 of 2.5 uur gevoed (overdag).

Maar wat ik jou nog zou willen zeggen: misschien heeft hij zuigbehoefte en niet zozeer honger (niet altijd). Krijgt hij al een speentje? Dat kan best, M kreeg ook na een week al een speen omdat ik de pink niet te doen vond. Wij hebben in de kraamweek eens een doorwaakte nacht gehad en aanleggen hielp steeds niet, en toen bleek het dus zuigebhoefte te zijn!
Knorrie: Volgens mij hoef je echt niet te wachten hoor tot er weer 2 uur tussen zit...

Ik denk eigenlijk dat het een beetje een 'onzin' regel is... maar ik merk wel dat ik nog flink aan het werk moet om mijn kennis over borstvoeding weer op peil te brengen... ik weet er echt niks meer van...

En het was geen beleefdheidsopmerking hoor... ik woon echt maar 20 minuten bij je vandaan dus als je een keer hulp nodig hebt... desnoods ga ik een buikje staan fohnen :p of ga ik even met J&Y op stap :p

Lukt het trouwens al een beetje met de doek? of heb je m in n hoek gegooid? ;)

Nurse: Ik heb nog een doek hoor mocht je er toch wel behoefte aan krijgen met meneer A. ;)
Ja, ondanks dat ik twee jaar heb gevoed (en ik nog steeds melkdruppels heb) is mijn kennis ook best weggezakt, maar vooral omdat ik zelf niet problemen als spruw en kloofjes heb gehad.

Ik kan alleen maar nuttige dingen over regelen enzo zeggen, want ik weet wel dat het echt taai is hoor, doorzetten doorzetten doorzetten om het op peil te houden.. ik snapte toen ook niet hoe het ooit met een tweede kind mogelijk zou kunnen zijn, bv geven terwijl er een peuter bijloopt, laat staan twee! Het vergt eigenlijk een complete werkdag, dat voeden. Maar de beloning voor volhouden is na twee/drie maanden zo groot: dan gaat het helemaal lekker en heeft het allemaal voordelen. (alhoewel je ook weer een dip kunt krijgen wanneer je gaat kolven omdat je werkt).

Vooral veel lezen op het borstvoedingsvragen topic, daarmee heb ik het ook gered!
Zus zuchtte gisteren ook tegen mij dat ze het voordeel van die bv eigenlijk niet zo snapt omdat het in het begin zo'n gehannes kan zijn. (ze heeft bij n1 maar 3 weken bv gegeven) Ja die weerstand die je je kindje meegeeft natuurlijk. Maar terwijl ik dat zei begon ze te lachen omdat Manu de eerste 2 jaar van zijn leven iedere 5 weken verkouden was... Nou ja, bij mij duurde het ook wel een maand of 3 voordat het relaxed ging. En toen ging ik alweer afbouwen ivm werk...

Hoe zouden die Afrikaanse moeders met kind op de rug dat doen? Die hebben volgens mij ook geen horloges. Of lopen die continue met kind aan de tiet rond? Nou ja, die gaan een uur na de bevalling volgens mij alweer het land op (beetje zoals Nurse zeg maar... )
Nou het begint pas echt leuk te worden na de eerste 6 maanden en voor die tijd zijn de meesten al gestopt Tinus...

ik ga zo even googlen op een foto die me nu ineens te binnen schiet Tinus

Het heeft bij mij ook zo ongelofelijk veel moeite gekost die borstvoeding de eerste maaaanden dat ik het echt zonde van mijn bloed, zweet en vooral tranen had gevonden om binnen een paar maanden weer te stoppen...

Ach bij een volgende geef ik gewoon de fles
Poooeeehh ik heb de hele dag zo ongeveer achter de pc gezeten bezig met een analyse van een transcript

en nu ga ik Y zo ophalen en dan gaan we bij mijn moeder eten en dan blijft Y daar logeren (als het goed is ) en dan ga ik eens flink aan de studie want ik moet nog wat eerstejaarszooi doen om het 3e jaar in te mogen en ook nog wat aan het 2e jaar werken....

(lekker ego)
quote:Tinus1977 schreef op 17 april 2009 @ 15:31:

Hoe zouden die Afrikaanse moeders met kind op de rug dat doen? Die hebben volgens mij ook geen horloges. Of lopen die continue met kind aan de tiet rond? Nou ja, die gaan een uur na de bevalling volgens mij alweer het land op (beetje zoals Nurse zeg maar... )

Wat dat laatste betreft: de 9 van de 10 die het overleven, misschien wel..

In een ander topic kwam dit ook ter sprake, maar ik geloof daar niet zo in, dat ze allemaal zomaar weer doorwerken. Zal wel een westerse 'mythe' zijn. Er zijn ook culturen (maar welke weet ik niet) waar een vrouw een week afgezonderd is en verzorgd wordt door andere vrouwen.

Ik denk dat ze borstvoeding vanuit de draagdoek doen! Of even pauzeren ervoor en dan hup kind weer op de rug.

Trouwens, bedankt voor de felicitaties!
Trouwens, Manuel is gestopt met eten. Boterhammen eet hij nog maar voor de helft (of hij eet de beleg eraf). Avondeten soms een stukje vlees en tussendoor met een beetje geluk een halve appel of een koekje. Hij heeft energie voor tien en lijkt geen honger te hebben. Drinken doet ie wel goed (misschien zelfs te veel dat ie daardoor vol zit)

Ik weet van neef en zoon van vrienden dat ze dit maaaanden kunnen volhouden zo, maar ik baal er wel van...

Hetisookaltijdwat.nl
quote:Falcon schreef op 17 april 2009 @ 16:10:

[...]

Wat dat laatste betreft: de 9 van de 10 die het overleven, misschien wel..

In een ander topic kwam dit ook ter sprake, maar ik geloof daar niet zo in, dat ze allemaal zomaar weer doorwerken. Zal wel een westerse 'mythe' zijn. Er zijn ook culturen (maar welke weet ik niet) waar een vrouw een week afgezonderd is en verzorgd wordt door andere vrouwen.

Ik denk dat ze borstvoeding vanuit de draagdoek doen! Of even pauzeren ervoor en dan hup kind weer op de rug.

Trouwens, bedankt voor de felicitaties!Je hebt gelijk: Als het bij ons niet lukt gaan we gewoon naar de suup en kopen kunstvoeding. Als het bij hen niet lukt gaan de kindjes gewoon dood...
Hoi meiden,

Falcon, ik lees net dat je jarig bent geweest, alsnog gefeliciteerd!!

Wat ik trouwens heb begrepen over het binnen 2 uur weer voeden, dat het prima is, zolang je binnen de 2 uur dezelfde borst geeft als de laatste voeding. Dit omdat de baby niet al te veel voormelk binnen krijgt ivm het hoge gehalte aan lactosesuikers in de voormelk en de darmkrampjes die ze daarvan kunnen krijgen.

Komt je kindje eerder dan 3 uur maar later dan 2, dan kun je de andere borst aanbieden.

O de bel
Kijk, weer wat geleerd! Ik had niet alles onthouden wat de verloskundige verteld had, maar er was wel iets blijven hangen...

Gata het nu beter Mette? Een tevredener manneke?

Heb net bij HM een spijkerjasje besteld, hopelijk pas ik hem! En anders...breng ik het weer terug en koop ik iets anders!

Heb vandaag weinig zin, en Joeri was de hele dag niet te genieten....Op een gegeven moment huilde hij van kwaadheid en wilde niets van mij weten, en uiteindelijk kwam hij huilend met zijn armpjes wijd naar me toe terwijl hij MAMA riep...hij zit dus al de hele dag met zichzelf in de knoop. Hopelijk slaapt hij vanaaf weer lekker snel, kan hij weer een goede nacht pakken en ik een rustige avond....
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Hey meiden!

Ohhhhh wat ben ik soms toch extra blij met dit forum!

Dankjullie wel voor de tips!

Toevallig heb ik A. vanmiddag toen ie weer zo snel kwam voor een voeding aan dezelfde borst gelegd en daarna was ie mega tevreden en heeft geslapen als een os!

Wat hier ook best vaak voorkomt is dat als ie moppert je hem moet laten boeren (even de tijd geven) óf als je even wacht je een volle broek kunt verwachten

Een speentje hebben we in huis maar gebruik hem liever niet, R. heeft dr ook nog steeds eentje voor de nacht en vind t zo´n gedoe; straks dat afleren...

Ook denk ik er over om hem straks toch op zn eigen kamer te leggen, dit omdat als ie ´s nachts komt ik hem aanleg en eigenlijk meteen in slaap val... als ik dan na een tijdje wakker wordt en hem over wilt leggen in zn eigen bed is het huilen...

misschien dat als ik echt uit mn bed moet, in een gemakkelijke stoel op zn kamer voedt en hem direct a het voeden weer terug leg hij wel verder slaapt...

Hmmm, tis weer een hele lap en wéér ego

Sorry dames..maar wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken! erg lief!

Dikke kus!

xx
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 17-04-2009 21:31
Reden: foutje!
% gewijzigd
Hallo, ben er nog hoor. Heb ff een offday door al het gebeuren met Timo. En de klote nachten met Floortje......Ze is gemiddeld elke nacht een uur wakker. En als ik dan weer slaap moet ik plassen. Nouja, jullie kennen het wel.

Ik ben het zwanger zijn nog steeds niet zat en kan nog genoeg met de kids maar de energie die ik mis zou ik wel weer terug willen..........

Morgen gaat Floortje bij mijn zus slapen en Timo bij zijn vriendje. P en ik gaan met vrienden uit eten en hopelijk daarna een hele nacht door slapen !!!

T was even ego hoor. Ga nu slapen, ben kapot. Kom later wel weer even sociaal doen !!

Mette; wat een mooi ventje !!! Fijn dat de bv beter gaat. Kom maar op met die foto's :-)
Nurse dan komt deze geit weer om de hoek maar ik zou er niet een al te groot probleem van maken... als het voeden in de stoel lukt.. mooi! en anders jammer!

Y is vannacht bij mijn moeder geweest de heeeele nacht en het ging helemaal goed. Ik ga nu nog even wat studiedingen doen en het is toch best lekker af en toe om weer even te weten hoe het ook alweer was zonder kind.

De teckel is hier nu en vroegah vond ik dat al zoveel werk

toen ik net belde zat Y achterin de auto en hoorde ik haar zeggen sirene! tatutatu dus het zal wel goed gaan :p

Mette toen je het zei over dat voeden met dezelfde borst dacht ik oh ja! zo zat het! maar ik was het compleet vergeten...

Tinus Y eet ook altijd niet zo goed meer hoor... schijnt ook een fase te zijn toch?

Flodder: Nou ja jullie kennen het wel? Gelukkig hoef ik niet steeds snachts naar de wc want ik ben niet zwanger :p

Vervelend dat Floortje steeds wakker is... gaat ze dan niet lopen spoken? Ik durf Y nog niet zo goed naar een ander bedje te doen omdat ik eigenlijk wel zeker weet dat ze echt niet blijft liggen...

Hoe gaat het nu met Timo dan? Nog steeds niet over de problematiek? Of als dat eenmaal een probleem is gaat het ook niet zo snel over?

Knor: goh dat hangmoeders dat ook al heeft... spijkerjasjes :p

lekker makkelijk toch als het niet past breng je het terug!

Ik dacht toen dat je ooit zei dat het een dagbehandeling was van I. maar blijkbaar heb ik me vergist.
Ik kom weer even vanaf mijn "eind 2006, begin 2007" stekkie hier inbreken om Nurse en Mette te feliciteren met hun nieuwbakken zoons.

Gefeliciteerd met jullie mannetjes! Geniet er lekker van.

@mette: grappig van die tweede naam ivm de zoon van Mmmoi. Ik wist al wel dat jullie dezelfde smaak hebben.
Wat is het hier ruuuuuustig!

Klets, was Y nou voor het eerst een hele nacht weg? Dan is dat een mooie mijlpaal! En anders was het heerlijk voor je, even weer alleen met jezelf!

Flodder, hoe gaat het nu met je, en met Timo? Ik heb erg met je te doen, dat gedoe en dan Floortje die niet goed slaapt en dat terwijl je nu toch echt in de zware weekjes terecht bent gekomen.

Ik ben kapot, heb mijn verjaardag gevierd vandaag en iedereen kwam tegelijk binnen nadat ik eerst een paar uur had zitten wachten Ook veel te veel eten gemaakt, want de meesten kwamen maar even.

Gister vrienden met de lunch gehad, was supergezellig, en 's avonds naar de film geweest (Laila's Birthday, was leuk).

Nu alles opgeruimd en achter de computer, maar geen lappen tekst om bij te lezen dus.

Fijn weekend gehad dus iedereen, in het heerlijke weer? Hier in G is het nu al twee weken zo mooi, wij hebben die regen niet gehad van de week.

Welterusten straks!

o ja, met slapen van M gaat het wel goed nu, hij slaapt al vier nachten 's avonds goed in en is alleen gister even wakker geworden van een droom (maar toen was ik er niet).
Joehoe ?!?!?!? Waar is iedereen ??

Yora: Tja, Floortje komt misschien wel eens haar bed uit maar slaapt tenminste al eens een keer door, is me ook wat waard :-). Ze droomt heel veel nu en het duurt en poos voor ze weer in slaap valt. Dan begint ze in een uur 3 a 4 keer te huilen. En tussendoor val ik steeds in slaap.....

Timo gaat mwah mwah. Zit nog steeds verstopt. We laxeren hem nu met zakjes poeder maar door alles is hij nu niet zindelijk. En dat kan ik ook niet van hem verwachten. Dus 3 keer per dag op de wc boekje lezen om te stimuleren, beloningssystemen, vele vele poepbroeken en af en toe een zielige Timo met zijn ziel onder zijn arm. Dusssss....... Doe het echt met alle liefde hoor maar van de week had ik ineens even zoiets van ik zorg alleen maar ik moet even `ademhalen'. 2 dagen in het zh gezeten met m. Gelukkig dat ik er nu wel tijd voor heb.......

Kindjes zijn uit logeren geweest en P en ik zijn met vrienden wezen eten. Was erg gezellig. Kids hebben het heel erg naar hun zin gehad. Timo bij vriendje en Floortje bij nichtjes.

Vandaag met de kindjes naar Bloemendaal geweest. Heerlijk. Mijn ouders hebben daar hun klapkar op een camping staan vlak bij het strand. Kids daar herlijk gespeeld en we zijn naar het strand gewandeld. Lekker hoor. Thuis nog even wezen voetballen met ze, in bad en naar bed. Lekker dagje !!

Vandaag 38 weken. Gaat snel !!
Ben hier!! maar druk druk druk met de kids, bezoek en de kids

Klets, heb je al post gehad?

Enne, wat voor doek heb je nog in de aanbieding?

T ziet dr naar uit dat ons mannetje (vooral ´s ochtends) rond gedragen wilt worden, kom zowat nergens aan toe ... hoewel, soms laat ik hem even huilen omdat ik moet douchen of de meiden aandacht moet geven/eten geven/verschonen maar dat druist zo tegen mn gevoel in (hem laten huilen)

Maar goed, lang verhaal kort;

Wat voor doek heb je, wat wil je er voor hebben en zit er een gebruiksaanwijzing bij

Laat het hier weer bij, het slaapt hier gelijk (althans dat hoop ik, de parent unit van de babyfoon vd meiden is in het water gevallen en doet het niet/slecht/soms... kunnen we iig niet meer op vertrouwen.. grmbl.)

Fijne avond meiden!

Dikke kus!
Nurse; gewoon lekker toegeven dat je nergens aan toe komt. Wat wil je met 3 van die kleintjes !??! Komt vanzelf wel weer.
Ja weet ik Flodder Maar ik vind het toch wel lastig af en toe om de aandacht goed te verdelen, R. wilt iets gaan doen (buiten spelen, beestjes kijken oid)

Y. zit in een ´wat mag ik ook al wel en niet-fase´ (lees: aan de gordijnen plukken, in de drinkensbak van de hond spelen) dan heb ik dus ondertussen een mannetje dat ligt te huilen, het liefst aan mn borst hangt of iig dichtbij me mag zijn en er moet toch ook een keer gestofzuigd worden en een wasje gedraaid...

Denk dat het een heel stuk makkelijker is als ik ons mannetje in een doek met me mee kan dragen waardoor ik ondertussen mn handen vrij heb...

Klets, kan ik trouwens de doek zo knopen dat ik 1 heup nog vrij heb om ook Y. af en toe te dragen?

xx
Ik verwachtte een heleboel posts van het weekend maar tis maar stilletjes gebleven. Scheelt weer kilometers bijlezen. Zelf druk gehad met vanalles en nog wat. Zaterdag feest gehad van mijn vader. Was errug gezellig! Manu heeft zich opperbest vermaakt. Hij lag pas om 21.30 in bed (had 's middags tot 15.30 geslapen) maar helaas werd hij de volgende ochtend gewoon weer om 6u wakker. Was wel jammer, maar goed...

Gisteren naar een leuke speeltuin geweest hier in de buurt en 's middags lekker thuis geweest. Tussen de bedrijven door had ik een hele stapel werk mee naar huis genomen dus ieder vrij uurtje was ik daar mee bezig.

Zo op de fiets een boodschap doen met Manuel. Als ik tijd heb kom ik later nog ff terug.

p.s. Ongelooflijk hoe goed Manu ineens praat! Hele zinnen komen eruit. Echt leuk!
hier ook van het weer genoten. Lekker in de tuin gehangen. Wat voor mij wel weer balen is is dat ik nu met zomerkleding zie hoeveel buik ik nog heb.. dus ik ga vanaf deze week weer 3x per week op mn crosstrainer rennen. Als ik mezelf 'savonds naar boven kan slepen. Maar goed het voornemen is er.

Van de kinderen niet veel nieuws. Rosanne spuugt nog steeds heel veel en ik ga zo s even googelen. Als er een simpele oplossing bij de ha te krijgen is ga ik daar morgen naartoe. Geen zin om haar allerlei grote onderzoeken te laten ondergaan maar een middeltje om maagzuur te verminderen oid sla ik niet af.

David gaat helemaal goed.

Van de week hebben ze voor t eerst echt samen in de box gelegen. Mijn romantische idee dat ze gezellig samen gingen liggen urren kwam niet uit. Ze keken amper naar elkaar haha. Dus na 10 minuten opwinding ging David huilen en Rosanne spugen. Nog maar weer even rustig in de wieg en de wagen voorlopig haha.

Brian vermaakt zich prima.

Oh ja vanmorgen even een klein drama want hij had gister een splinter in zn duim gekregen. En die moest er vanmorgen uit van mij, t was al rood aan t worden.

Wat een drama zeg. Maar goed het is gelukt met heel veel geduld.

Nog even teruglezen..

Tinus Brian is ook bijna gestopt met eten. Ja snoepies of koekies wil hij wel maar avondeten is al een aantal weken knudde. Wij geven gewoon een boterham dan, anders wordt hij later op de avond weer wakker van de honger.

Nursie oh wat fijn dat A nu meer tevreden is als je dezelfde borst weer aanbiedt. Geen speen? Jeetje dat was t eerste wat ik ging uitkoken toe David en Rosanne thuis kwamen.

ach ja het huishouden... nou ik heb nog wel een tip als mede-moeder-van-3 ... huur een schoonmaakster 1x per week heerlijk!

Kles lekker Y een nachtje uit logeren! Fijn dat het goed gegaan is.

Falcon nog gefeliciteerd he! haha lekker is dat als iedereen opeens tegelijk komt. Dus je hebt nu nog voor een week eten in je vriezer?

Hier is het ook al een hele tijd mooi weer. Lekker dat M zo goed slaapt nu.

Oeee Flodder 38 weken. Ben je t al zat? Of blijft de kleine nog even zitten?

Wat heel sneu voor Timo zeg. Je schrijft altijd vrij relaxed over het gedoe met Timo en het slapen van Floortje maar het lijkt me heel zwaar.

nou ik ga nog even googelen

oh ja ik heb nog wat nieuwe foto's op mn hyve gezet.
Hey! Kletskont nog niet langsgeweest?

Ga nu weer, onze knul slaapt en onze meiden zijn aan het spelen (lees:knokken) buiten dus ik ga maar eens polshoogte nemen.

Ohja, vanmorgen naar de HA geweest, ben weer een trotse eigenaar van een spiraaltje!

Hopelijk vanmiddag nog even tijd voor jullie!

Kussss!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven