December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa gelukt! Goh wat ben ik slim, haha!

Het maakt voor de tabel bijhouden niet uit toch, wie de OP doet? want de link update gewoon via de URL. Denk ik.

Ik zal een nieuw topic aanmaken en dan linken over en weer plaatsen.
Oke done!

HIER kun je het nieuwe topic vinden.

VANAF NU DUS NIET MEER HIER SCHRIJVEN!!
Alle reacties Link kopieren
De loopfiets is binnen! Het is van plastic, maar een heel degelijk stevig ding. Boyd vond het meteen prachtig en ging er zelf al op zitten. Hij was nog een beetje wankel en aan het zoeken naar zijn evenwicht. Eerst moest ik hem nog vasthouden, maar na een blokje rond, mocht ik hem al niet eens meer vasthouden. Dat ging snel de goede kant uit. Het lijkt heel simpel om zo te ‘loopfietsen’, maar dat is het dus niet. Het evenwicht bewaren is nog niet zo makkelijk op deze leeftijd.

Moest vanmiddag toch eigenlijk wel heel erg lachen om het huilen van Boyd. Wij hebben een klein schoonloopmatje in de tuin liggen. Nils gaat grasmaaien en doet de maaier alvast aan op het matje. Deze wordt omhoog gezogen en aan flarden gescheurd door de maaier. Boyd helemaal in tranen dat dat matje kapot was. Ik moest erg lachen, want het was maar een matje. Maar hij was er heel erg verdrietig over. Ik heb het kapotte stuk eraf geknipt en toen was het weer goed.

GROEP

Hebben jullie kindjes dit ook?

Bij Boyd moeten dingen op dezelfde manier of volgorde gedaan worden. Of dingen moeten staan zoals ze altijd staan.

Het bedritueel moet altijd hetzelfde zijn. Benen smeren ivm eczeem op de commode, en dus niet in bed. Doe ik het eens niet op de commode, maar in bed en hij ligt al, en ik zeg: oja nog smeren, dan gaat hij zitten in bed. (liggend smeren mag dus niet). Hij zegt ook altijd dat ik zijn handjes nog moet doen (dat vergeet ik vaak).

Op dezelfde manier de trap af, ik eerst, dan hij. Hij wil altijd zelf daarna dan de deur in de hal naar de woonkamer opendoen.

KM

Per 1-9 heb ik de nieuwe baan, dan eerst een maand voor 24 uur. Per 1-10 dan voor 32 uur. Het KDV zit nog vol, totdat de nieuwe locatie klaar is. Hopelijk is dat eind oktober en zijn er ook meerdere groepen gemaakt. In oktober passen de opa’s en oma’s nog even op. We zijn zelf nog een week met vakantie, dus dat scheelt ook weer.

De hulp in de huishouding ben ik nog aan het zoeken. Maar ik moet nog steeds her en der informeren bij mensen, maar heb nog niet zo’n haast ermee.

De loopfiets is ook van pla

Flodder

Bij Boyd hield ik veel beter een dagboek bij. Bij Eize dus een heel stuk minder (oneerlijk he?)

Maar ik maak wel van alle byzondere dingen (kruipen, eten, gekke dingen doen enz.) een foto en ik film ook heel veel. Zo kan ik altijd de dingen terugzien en kan ik zo weer terugroepen hoe het toen was. Als de opa’s oma’s een oppasdag hebben, schrijven ze altijd in het oppasboekje. Is ook heel leuk voor later.

Falcon

Kan me voorstellen dat je uit de babytijd bent met gewichte en lengtes. En het zijn ook maar getallen, heeft geen toegevoegde waarde. In de tijd dat we allemaal in het begin van het topic decemberbabys waren, konden we goed 'vergelijken'. Nu met de 2e of 3e babys is dat ook moeilijker te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven