Logeren opa en oma

12-03-2020 12:07 48 berichten
Mijn kinderen Van 10 en 12 kunnen een aantal dagen niet naar school vanwege zieke leerkrachten. Ze zijn al paar dagen thuis. Mijn moeder wilde graag dat ze komen logeren.. Mijn ouders zijn 70 en hebben een goede gezondheid. Mijn kinderen en man en ik hebben nergens last van. Kunnen ze dan denken jullie gewoom gaan logeren? Ze hebben een groot huis en dito tuin dus hoeven verder nergens heen..

Wel of niet naar opa en oma

Totaal aantal stemmen: 135

Ja (77%)
Nee (23%)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze gewoon laten gaan logeren als ze het zelf ook willen.
Wat maakt dat je twijfelt?
Ben je bang dat de kinderen opa en oma aansteken? Of zijn opa en oma een risico voor de kleinkinderen? Of is er angst omdat je niet weet waar de kinderen komen en met wie ze contact hebben?
Ik twijfel gwoon door alles in media..
Ja hoor.
Honey, you should see me in a crown
Woon jij of opa en oma in Brabant of ben je recent in risico gebied geweest, dan niet.

Als je kinderen niet naar school mogen vanwege het virus, zou ik het zeer onverstandig vinden om ze juist bij mensen die het meest risico lopen serieus ziek te worden onder te brengen. Ik zou het dus niet doen.
Ik begrijp je ongerustheid.
In dit geval goede afspraken maken met de volwassenen dat de kinderen in eigen huis en tuin blijven. Er geen grote evenementen worden bezocht. Er geen zieken worden bezocht en/of worden toegelaten in het huis van opa en oma.

Verder juist heel leuk voor de kinderen en de volwassenen en voor jou en je partner een mooie oplossing voor een opvangdilemma. Probeer het positief te benaderen.
Het is een gewone griep. Maar omdat niemand deze griep heeft gehad, kunnen de zwakkeren in de samenleving zich niet voorbereiden en kan het gevolgen hebben voor die doelgroep. Ik hoor dat je ouders fitte mensen zijn die niet doodgaan van een griep. Dus zou ik ze gewoon laten logeren. Het is een bijzondere tijd.

Ik laat het ook gewoon allemaal doorgaan bij mijn schoonouders. Die zijn fitter dan ik :)
Ik zou overigens ook niet gaan laten zwemmen bijvoorbeeld. Of een bezoek aan druk pretpark en de senior-bingo-avond om de hoek.

Gewoon nu even niets van dat alles.

Zo gaan wij bijvoorbeeld graag naar all-you-can-eat restaurants. Daar zie je mij voorlopig echt niet naartoe gaan. Vind het echt geen leuke gedachte, daarom.
Ja we wonen idd in Brabant.. Mijn ouders fietsen in een zomer gerust 1500 km tijdens fietsvakantie dus hebben goede conditie. Ze zullen daar verder geen uitstapjes maken behalve supermarkt
Doreia* schreef:
12-03-2020 12:18
Het is een gewone griep. Maar omdat niemand deze griep heeft gehad, kunnen de zwakkeren in de samenleving zich niet voorbereiden en kan het gevolgen hebben voor die doelgroep. Ik hoor dat je ouders fitte mensen zijn die niet doodgaan van een griep. Dus zou ik ze gewoon laten logeren. Het is een bijzondere tijd.

Ik laat het ook gewoon allemaal doorgaan bij mijn schoonouders. Die zijn fitter dan ik :)
Nee. De klachten lijken op griep, maar het IS geen griep.
Honey, you should see me in a crown
Ik denk dat het wel kan, mits je kinderen het zelf natuurlijk ook graag willen :)
Heb je de boodschap gemist bij omroep Brabant?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/316 ... -contacten
De kinderen zelf zijn niet ziek toch?
Dat bedoelde ik van de week dus kinderen blijven thuis van school maar gaan wel logeren te oppas bij opa en oma.
Maar goed het zijn niet mijn kinderen en ook niet mijn ouders.
Je moet het zelf weten.
Niet doen, je wilt niet dat je ouders ziek worden. Het is geen gewone griep! Dokters en verpleegkundigen worden ook ziek er is dus binnenkort niet meer de zorg die je juist nu zou moeten kunnen geven.
marretje23 wijzigde dit bericht op 12-03-2020 12:49
45.45% gewijzigd
marretje23 schreef:
12-03-2020 12:46
Niet doen, je wiltl niet dat je ouders ziek worden. Het is geen gewone griep!
Maar de ouders zijn in goede gezondheid. Die er flink onder lijden zijn ouderen mét onderliggende ziektes.
Zolang niemand klachten heeft, inclusief kinderen, kan dat gewoon TO.
Als jullie allemaal geen klachten hebben kan het gewoon. Maar ik zou dan de uitstapjes wel achterwege laten.
laatbloeiertje schreef:
12-03-2020 12:48
Maar de ouders zijn in goede gezondheid. Die er flink onder lijden zijn ouderen mét onderliggende ziektes.
Dat dachten ze in Italië ook. Maar ik hoop met heel mijn hart dat ik er naast zit!
Ik zou het niet doen. De oproep is duidelijk en 70 valt bij mij onder ouderen.
anoniem_6500601441f07 wijzigde dit bericht op 12-03-2020 12:55
1.28% gewijzigd
laatbloeiertje schreef:
12-03-2020 12:48
Maar die ouders (en kinderen) kunnen mensen besmetten, die mensen besmetten, die mensen besmetten.
De oproep om sociale onthouding in Brabant is er niet voor niks. En doe je niet (alleen) voor jezelf, maar voor iedereen. Hoe moeilijk is het nou?
spuit_111 schreef:
12-03-2020 12:53
Maar die ouders (en kinderen) kunnen mensen besmetten, die mensen besmetten, die mensen besmetten.
De oproep om sociale onthouding in Brabant is er niet voor niks. En doe je niet (alleen) voor jezelf, maar voor iedereen. Hoe moeilijk is het nou?
Helemaal niet moeilijk hoor.

Maar die kinderen kunnen natuurlijk gewoon naar hun eigen opa en oma als alle partijen dat willen. Gezellig.
Juist kinderen kunnen besmet zijn en anderen besmetten zonder dat ze zelf ziek worden, terwijl ouderen ziek worden. Als die zieke leerkrachten Corona hebben, zou ik het risico echt niet nemen, ookal gaan je ouders waarschijnlijk niet dood aan het virus.
marretje23 schreef:
12-03-2020 12:51
Dat dachten ze in Italië ook. Maar ik hoop met heel mijn hart dat ik er naast zit!
Hoe bedoel je?
Dat IS in Italië ook zo.
Kijk maar naar de sterfgevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven