Logeren opa en oma

donderdag 12 maart 2020 om 12:07
Mijn kinderen Van 10 en 12 kunnen een aantal dagen niet naar school vanwege zieke leerkrachten. Ze zijn al paar dagen thuis. Mijn moeder wilde graag dat ze komen logeren.. Mijn ouders zijn 70 en hebben een goede gezondheid. Mijn kinderen en man en ik hebben nergens last van. Kunnen ze dan denken jullie gewoom gaan logeren? Ze hebben een groot huis en dito tuin dus hoeven verder nergens heen..

donderdag 12 maart 2020 om 12:16

donderdag 12 maart 2020 om 12:16
Ik begrijp je ongerustheid.
In dit geval goede afspraken maken met de volwassenen dat de kinderen in eigen huis en tuin blijven. Er geen grote evenementen worden bezocht. Er geen zieken worden bezocht en/of worden toegelaten in het huis van opa en oma.
Verder juist heel leuk voor de kinderen en de volwassenen en voor jou en je partner een mooie oplossing voor een opvangdilemma. Probeer het positief te benaderen.
In dit geval goede afspraken maken met de volwassenen dat de kinderen in eigen huis en tuin blijven. Er geen grote evenementen worden bezocht. Er geen zieken worden bezocht en/of worden toegelaten in het huis van opa en oma.
Verder juist heel leuk voor de kinderen en de volwassenen en voor jou en je partner een mooie oplossing voor een opvangdilemma. Probeer het positief te benaderen.

donderdag 12 maart 2020 om 12:18
Het is een gewone griep. Maar omdat niemand deze griep heeft gehad, kunnen de zwakkeren in de samenleving zich niet voorbereiden en kan het gevolgen hebben voor die doelgroep. Ik hoor dat je ouders fitte mensen zijn die niet doodgaan van een griep. Dus zou ik ze gewoon laten logeren. Het is een bijzondere tijd.
Ik laat het ook gewoon allemaal doorgaan bij mijn schoonouders. Die zijn fitter dan ik
Ik laat het ook gewoon allemaal doorgaan bij mijn schoonouders. Die zijn fitter dan ik

donderdag 12 maart 2020 om 12:18
Ik zou overigens ook niet gaan laten zwemmen bijvoorbeeld. Of een bezoek aan druk pretpark en de senior-bingo-avond om de hoek.
Gewoon nu even niets van dat alles.
Zo gaan wij bijvoorbeeld graag naar all-you-can-eat restaurants. Daar zie je mij voorlopig echt niet naartoe gaan. Vind het echt geen leuke gedachte, daarom.
Gewoon nu even niets van dat alles.
Zo gaan wij bijvoorbeeld graag naar all-you-can-eat restaurants. Daar zie je mij voorlopig echt niet naartoe gaan. Vind het echt geen leuke gedachte, daarom.

donderdag 12 maart 2020 om 12:27
Nee. De klachten lijken op griep, maar het IS geen griep.Doreia* schreef: ↑12-03-2020 12:18Het is een gewone griep. Maar omdat niemand deze griep heeft gehad, kunnen de zwakkeren in de samenleving zich niet voorbereiden en kan het gevolgen hebben voor die doelgroep. Ik hoor dat je ouders fitte mensen zijn die niet doodgaan van een griep. Dus zou ik ze gewoon laten logeren. Het is een bijzondere tijd.
Ik laat het ook gewoon allemaal doorgaan bij mijn schoonouders. Die zijn fitter dan ik![]()
Honey, you should see me in a crown

donderdag 12 maart 2020 om 12:37
Heb je de boodschap gemist bij omroep Brabant?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/316 ... -contacten
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/316 ... -contacten

donderdag 12 maart 2020 om 12:46

donderdag 12 maart 2020 om 12:48
Maar de ouders zijn in goede gezondheid. Die er flink onder lijden zijn ouderen mét onderliggende ziektes.marretje23 schreef: ↑12-03-2020 12:46Niet doen, je wiltl niet dat je ouders ziek worden. Het is geen gewone griep!
Zolang niemand klachten heeft, inclusief kinderen, kan dat gewoon TO.

donderdag 12 maart 2020 om 12:51
Dat dachten ze in Italië ook. Maar ik hoop met heel mijn hart dat ik er naast zit!laatbloeiertje schreef: ↑12-03-2020 12:48Maar de ouders zijn in goede gezondheid. Die er flink onder lijden zijn ouderen mét onderliggende ziektes.

donderdag 12 maart 2020 om 12:53
Maar die ouders (en kinderen) kunnen mensen besmetten, die mensen besmetten, die mensen besmetten.laatbloeiertje schreef: ↑12-03-2020 12:48Maar de ouders zijn in goede gezondheid. Die er flink onder lijden zijn ouderen mét onderliggende ziektes.
De oproep om sociale onthouding in Brabant is er niet voor niks. En doe je niet (alleen) voor jezelf, maar voor iedereen. Hoe moeilijk is het nou?
donderdag 12 maart 2020 om 12:55
Helemaal niet moeilijk hoor.
Maar die kinderen kunnen natuurlijk gewoon naar hun eigen opa en oma als alle partijen dat willen. Gezellig.

donderdag 12 maart 2020 om 12:56
Hoe bedoel je?marretje23 schreef: ↑12-03-2020 12:51Dat dachten ze in Italië ook. Maar ik hoop met heel mijn hart dat ik er naast zit!
Dat IS in Italië ook zo.
Kijk maar naar de sterfgevallen.