Tips gevraagd: verkopen van kleding
zaterdag 14 maart 2020 om 09:29
Hay,
Ik kan me niet voorstellen dat hier nog geen topic over is, maar ik kan het niet vinden. Daarom toch zelf maar 1 gestart.
Ik ben aardig wat kilo's kwijtgeraakt waardoor ik veel (lees: eigenlijk alle kleren die ik heb) niet meer pas. Ik zag er erg tegenop, maar gisteren dan toch de hele kast uitgezocht.
Eigenlijk alles is nog van goeie kwaliteit en er is een hoop wat ik in de goede doelenbak ga gooien. Maar met mijn nette jurken, blazers etc, doet dat toch een beetje zeer. Deze zijn stuk voor stuk supermooi en sommige amper gedragen. Deze zou ik dan ook graag willen verkopen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dat het beste aanpak en wat de ervaringen zijn op de verschillende websites etc.
Alvast heel erg bedankt allemaal!
Ik kan me niet voorstellen dat hier nog geen topic over is, maar ik kan het niet vinden. Daarom toch zelf maar 1 gestart.
Ik ben aardig wat kilo's kwijtgeraakt waardoor ik veel (lees: eigenlijk alle kleren die ik heb) niet meer pas. Ik zag er erg tegenop, maar gisteren dan toch de hele kast uitgezocht.
Eigenlijk alles is nog van goeie kwaliteit en er is een hoop wat ik in de goede doelenbak ga gooien. Maar met mijn nette jurken, blazers etc, doet dat toch een beetje zeer. Deze zijn stuk voor stuk supermooi en sommige amper gedragen. Deze zou ik dan ook graag willen verkopen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dat het beste aanpak en wat de ervaringen zijn op de verschillende websites etc.
Alvast heel erg bedankt allemaal!
zaterdag 14 maart 2020 om 09:36
Goede foto’s, duidelijke beschrijvingen met maten centimeters, samenstelling en wat maar van nut kan zijn erbij. Als ik het model en collectie weet zet ik dat er ook bijvoorbeeld ook bij. Als ik foto’s van model op een website vind, doe ik die er ook bij (geef dan wel aan dat dat niet mijn foto is).
Maar vooral; realiseer je dat je er bij lange na niet voor zult krijgen wat je ervoor hebt betaald, hoe mooi en ongedragen het ook is. De tweedehands kledingmarkt is echt een ander publiek en beoordeelt kleding op een andere manier.
Maar vooral; realiseer je dat je er bij lange na niet voor zult krijgen wat je ervoor hebt betaald, hoe mooi en ongedragen het ook is. De tweedehands kledingmarkt is echt een ander publiek en beoordeelt kleding op een andere manier.
zaterdag 14 maart 2020 om 09:43
Zowel op Vinted als op Marktplaats krijg je meestal alleen reacties van schrapers. Op Marktplaats krijg je van die 50 eurocent bieders of ruilers die hun verwassen tweedehands meuk willen ruilen tegen nagenoeg nieuwe merkkleding en op Vinted vooral Franse inwoners met Noord-Afrikaanse achtergrond die 1 euro bieden voor goede spullen. Gaan dan zielig doen van "maar ik moet rekeningen betalen" en dat soort sneu gezeur. Ik heb op Vinted maar twee artikelen verkocht en hier ook de vraagprijs voor gekregen. Niet de moeite dus.
zaterdag 14 maart 2020 om 10:19
Dit!rumforviva schreef: ↑14-03-2020 09:47Ik verkoop vooral op marktplaats, gangbare en bekende merken zoals Zara of Scotch & Soda verkopen vele malen beter dan duurdere of exclusievere merken.
Ik verkoop nu niks meer want het gezeik is me die paar euro niet waard maar goedkopere merken verkopen beter dan duurdere.
Als ik toch online zou willen verkopen dan zou ik Marktplaats verkiezen boven Vinted of United Wardrobe. De laatste keer dat ik daar iets verkocht heb was een paar nog geheel nieuwe laarzen van 300 euro voor 30 euro (dit was inclusief verzendkosten) maar ze bleken iets te groot te zijn dus de koper wilde haar geld terug.
En dit was niet de enige. Het gezeur om 'aan foto?' alleen al. En dan bij simpele dingen als een t-shirt. Wat een gezeik. Ik geef het nu weg of geef het af bij de kringloop.
zaterdag 14 maart 2020 om 10:38
Ik zou na de Corona epidemie een stand huren op de IJhallen die mooi inrichten met een kledingrek, grote pas spiegel en dan verkopen. Het is 1 op 1 oversteken en je kunt in 1 dag leuk verdienen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 14 maart 2020 om 11:25
Persoonlijk vind ik de Ijhallen niet meer wat het was; een aantal maal gestaan maar daar ook mensen die 2 euro bieden, zielig gaan lopen doen of doen alsof hun leven er van afhangt als zij niet hun zin krijgen.
Al meerdere keren meegemaakt dat een koper weinig bood en ik dan akkoord ging waarna de koper een stapel briefgeld trok om dan met €50 euro betalen om daarna stoïcijns de €48 aan wisselgeld te ontvangen, kan ik niet zo goed tegen van die Scrooges.
Al meerdere keren meegemaakt dat een koper weinig bood en ik dan akkoord ging waarna de koper een stapel briefgeld trok om dan met €50 euro betalen om daarna stoïcijns de €48 aan wisselgeld te ontvangen, kan ik niet zo goed tegen van die Scrooges.
anoniem_393271 wijzigde dit bericht op 14-03-2020 20:26
0.76% gewijzigd
zaterdag 14 maart 2020 om 19:17
Dit is ook een hele goeie!
Het gaat me namelijk niet zo zeer om het geld (zeker niet in verhouding tot het gezeur wat je er vaak van hebt bij het te verkopen) maar meer dat ik die kleding voor mijn gevoel meer aandacht verdient dan klakkeloos in die bak gegooid te worden. En dan is dress for success echt perfect! Ik ga dit eens even onderzoeken;)
zaterdag 14 maart 2020 om 20:07
Dit is ook een hele goeie!
Het gaat me namelijk niet zo zeer om het geld (zeker niet in verhouding tot het gezeur wat je er vaak van hebt bij het te verkopen) maar meer dat ik die kleding voor mijn gevoel meer aandacht verdient dan klakkeloos in die bak gegooid te worden. En dan is dress for success echt perfect! Ik ga dit eens even onderzoeken;)
zondag 15 maart 2020 om 21:40
Hier heb je in de buurt regelmatig Tweedehands kledingbeurzen Die dan op Facebook en in de plaatselijke gemeenschapshuizen worden aangekondigd.
Krijg je er nog fatsoenlijke prijzen voor tenminste.
Andere optie is een heel pakket tegelijk verkopen. Heb je tenminste íets voor je kleding en ben je in 1 x van een aantal items af. Maar verwacht niet meer dan 3-4 euro per stuk te vangen. Het is echt niets meer, de tweedehands handel op
Mp.
Zelf een kraampje huren is de optie die t meeste werk en tijd kost, ik trek dat niet een hele dag achter zo’n kraampje dus ik verkocht mijn te kleine spul in pakketten op marktplaats.
Hopelijk volgend jaar m’n te grote spul verkopen en dan is het we weer mooi geweest.
Krijg je er nog fatsoenlijke prijzen voor tenminste.
Andere optie is een heel pakket tegelijk verkopen. Heb je tenminste íets voor je kleding en ben je in 1 x van een aantal items af. Maar verwacht niet meer dan 3-4 euro per stuk te vangen. Het is echt niets meer, de tweedehands handel op
Mp.
Zelf een kraampje huren is de optie die t meeste werk en tijd kost, ik trek dat niet een hele dag achter zo’n kraampje dus ik verkocht mijn te kleine spul in pakketten op marktplaats.
Hopelijk volgend jaar m’n te grote spul verkopen en dan is het we weer mooi geweest.