Het werk gaat voor....altijd!!

17-04-2009 14:27 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
PPppffffff het stoort me al een tijdje maar niet zozeer als de laatste tijd.

Sinds een jaar is mijn partner bezig zijn eigen bedrijfje op poten te zetten en het gaat goed!!! Het is natuurlijk zwaar, veel zelf werken, veel zelf regelen, heel veel telefoon!!

We zijn een gezin met twee jonge kids, die ook de nodige aandacht willen/nodig hebben. Maar het valt hun ook op dat papa vaak aan de telefoon zit en vaak op zijn "kantoor".

Hij brengt de meiden vaak naar school en haalt ze dan ook maar 's avonds is hij er ijna nooit. Ik ben dat gewend en zij ook, maar toch.............

Je ziet elkaar te weinig om ruzie te maken maar de irritaties zijn er wel hoor!! Hoe kan je je relatie goed houden als hij nooit thuis is samen met ons?? Hij verwijt mij soms dat ik geen aandacht aan hem besteed......maar vanaf vrijdag (goede vrijdag dus) tot nu he ik hem pakweg 3 uurtjes gezien...................hoe moet ik hem dan aandacht (lees SEX) geven!! Tussen het ontbijt en het boodschappen door!!

Begrijp me niet verkeerd, we eten er goed van (beter dan voorheen) maar geld maakt niet alles goed (wel een hoop)

Krijg het er soms benauwd van, heb het idee dat hij denkt "zij vindt het wel goed" terwijl ik er iets van wil maken maar ik dring niet tot hem door

Ben eignelijk een beetje ten einde raad......................
Jee, (not so-) happymom... wij zijn je man niet hoor! Ga eens even lekker tegen hem tekeer.

Je krijgt hier m.i. heel legitieme en adviezen, doe er iets mee.

Aan de andere kant: als je altijd zo fel bent, zou ik nog maar eens af vragen waarom je man zoveel met zijn werk bezig is.

En dat is geen grapje, been there.
Computer says nooooo
Hm ik vind Elninjoo's adves over een oppas/aupair zo gek nog niet hoor!

En koters of kinderen....zuchttt......wat is er mis met het woord koters?! Pfff als je daar al zo'n drama over maakt....
Oh en voor degenen die meteen gaan roepen dat buurmeisjes van 12 niet kunnen oppassen voor een paar uurtjes: onzin dat kan prima.
quote:elninjoo schreef op 20 april 2009 @ 12:12:

[...]

Lighten up! Die tenen van je zijn veel te lang als je hier al over valt.

Als je schrijft dat je lekker kunt leven van dat bedrijf, dan moet 'n oppas (buurmeisje vanaf een jaar of 12) er toch wel vanaf kunnen? Dat zou al veel schelen op de dagen dat jullie met z'n 2-en vrij zijn om qualitytime met elkaar te kunnen hebben.

Nee zo lang zijn mijn tenen niet..........

En lekker leven daar versta IK onder dat ik al mijn rekening betaald zie, gewoon mijn boodschappen kan doen (en ja, bij de goedkope winkels niet bij Albert.nl)

Ik vind een oppas iets heeeel anders dan een AU-PAIR en denk trouwens niet dat mijn dochter van 10 iets aanneemt van het buurmeisje van 12 (mocht ik die hebben en zou willen inhuren!!)

Als we iets samen doen dan zijn er altijd nog oma's waar ze heen kunnen.

Tijd om de rest te lezen
quote:pruttel schreef op 20 april 2009 @ 12:02:

En de rest van de tips die zijn gegeven? Kun je daar iets mee?

Weet je, in het begin deed hij ook nog wel eens iets thuis.

Nu kan ik vanuit mijn werk vrijdag snel eten, kind naar clubje, aan de boodschappenronde, kindje ophalen.

Hij heeft er die dag geen tijd voor gehad (de boodschappen) beetje jammer, had mij iets gescheeld qua racen en humeur.

Iets met zijn 2-en doen gebeurd ook wel, maar ik vind thuis zijn met zijn allen ook goed. Alleen jammer dat je dan rond 21.00 gebeld wordt dat er iemand ziek is/de weg kwijt/of helemaal neit komt opdagen

Hup, daar gaat partner weer................weg gezellige avond

zo ff de andere reacties lezen
Als jullie inderdaad, zoals eerder door iemand werd uitgerekend, iedere werkweek een dag zonder afspraken hebben en om de week nog een dag, dan vind ik dat eigenlijk best meevallen voor iemand die een eigen bedrijf aan het opstarten is. Ik weet natuurlijk niet waar jullie die dag mee vullen, maar het lijkt alsof daar mogelijkheden zijn om eens samen te gaan lunchen of wandelen of praten.
Zoals je topictitel ook aangeeft, gaat het jou volgens mij niet eens om de tijd of moeite die het jou of hem kost, maar om het feit dat jij denkt dat je nummer twee bent, alsof jij en het gezin minder belangrijk zijn dan zijn bedrijf. Klopt dat?
Was het maar waar dat er op die "vrije dagen samen" geen afspraken zijn. Zelfs als ik er dan iets van zeg (doe dat op de dag dat IK aan het werk ben) dan kan het niet anders

Ik zeg niet dat ik het niet begrijp maar vind het wel frustrerend dat alles van mij wordt verwacht qua planning maar hij alles omgooit om iets te regelen voor de zaak (of zichzelf)

En nee, ben niet altijd zo fel, maar heb wellicht te snel op dingen een antwoord.

Voorbeeld van iets......

Partner kreeg gisteren een sms van iemand dat deze had gewonnen met een wedstrijd. Oh leuk zeg ik.

"Ja maar ik kon niet, ik moest thuis blijven toch om de tuin te doen"

Dan word ik woest.........ik heb dat niet gezegd, wist van geen wedstrijd af. Als hij naar zoiets gaat, dan hoeft hij daar echt geen toestemming voor te vragen, ik ben toch wel thuis voor de kinderen (andersom is het natuurlijk anders, moet ik altijd ff nagaan wanneer meneer thuis is) Had alleen begin deze week gezegd dat we de tuin wellicht zondag konden schoonmaken/opruimen.

Zaterdag moest hij ook al de hele dag weg. Nadeligheid was nog dat ik vrijdagavond zo vreselijk ziek werd dat ik geen boe of bah kon zeggen. Anders had ik het grootste gedeelte zelf wel gedaan!!
quote:Appelsientje schreef op 20 april 2009 @ 15:52:

Zoals je topictitel ook aangeeft, gaat het jou volgens mij niet eens om de tijd of moeite die het jou of hem kost, maar om het feit dat jij denkt dat je nummer twee bent, alsof jij en het gezin minder belangrijk zijn dan zijn bedrijf. Klopt dat?

Jij bent natuurlijk de echte appelsap....jij snapt het

Het is neit het feit dat hij geen tijd heeft maar dat hij al zijn tijd in zijn werk steekt. OOK als hij thuis is met de kinderen, zit hij volgens hun uren boven achter de pc en aan de telefoon

Erg leuk voor je woensdagmiddag
maar happymon nou toch ... lees je eigen posts nogeens door.

Heb je het er nu al met hem op een constructieve manier over gehad?

Wat JOUW wensen zijn, hoe jij de dingen graag zou zien? Heb je een goed voorstel hoe eea wat beter geregeld zou kunnen worden?

De meeste mannen zijn geen planners. vooral niet als het gezinsleven of huishouden aan gaat.

Maar de meeste mannen zien wel graag hun vrouw gelukkig.

Happy, weetjewel

Ik zou zeggen, probeer het eens, op een rustige, gestructureerde manier.

En niet alleen over "wat meer tijd thuis doorbrengen", maar concreet, bv.:

Schatje, ik vind dat ding zó zwaar, en het geeft me zo'n fijn gevoel als jij ook wat meer zou doen in het hh, zou jij voortaan op de zaterdagochtend het huis willen stofzuigen? (en laat je kids hem helpen, 10 is al oud zat om ook wat te doen.

En: "schatje, ik mis de romantiek, en ik mis vooral jou en je heerlijke lijf.. Wat vind je ervan als de kids voortaan elke eerste zaterdagavond van de maand bij onze ouders slapen en wij een lekkere avond met zijn tweetjes hebben.
summer73 wijzigde dit bericht op 20-04-2009 16:11
Reden: typo's
% gewijzigd
Computer says nooooo
quote:happymom schreef op 20 april 2009 @ 16:05:

Het is neit het feit dat hij geen tijd heeft maar dat hij al zijn tijd in zijn werk steekt. OOK als hij thuis is met de kinderen, zit hij volgens hun uren boven achter de pc en aan de telefoon

Is het ook echt nodig dat hij zoveel werkt?
Zo te lezen voel je je een sloof en doet hij waar hij zin heeft en wanneer hij er zin in heeft. Praat er met hem over, want als ik je postings lees krijg ik al het gevoel dat je het ontzettend beu bent. Dat werkt natuurlijk niet constructief in een relatie.

Praten/communiceren jullie uberhaupt ooit nog wel eens met elkaar?
quote:happymom schreef op 20 april 2009 @ 16:05:

Erg leuk voor je woensdagmiddag

Even van de andere kant bezien, hm: Ik heb ook een eigen bedrijf, en zeker de eerste jaren is dat niet "je werk". Een eigen bedrijf(je) is nu eenmaal vaak hard werken. Afgelopen weekeinde heb ik ook grotendeels werkende doorgebracht, en summerman baalde daar echt stevig van. Maar ik ook! Alleen soms is het niet anders. In deze economie, mogen jullie mss wel écht blij zijn dat je man nog zoveel te doen heeft hoor.

En heel eerlijk: als ik kinderen had en ze waren niet meer afhankelijk van mij, dan zat ik denkelijk ook het grootste gedeelte van hun speelmiddag erbij half-half te werken. Doen mijn zelfstandige collega's om me heen ook. Het is ook een beetje referentiekader, misschien.

Ik wens je iig heel veel succes, want je kllinkt behoorlijk "op".

Sterkte.
Computer says nooooo
quote:loomii schreef op 20 april 2009 @ 16:11:

[...]

Is het ook echt nodig dat hij zoveel werkt?

Ja volgens hem wel

Ze komen namelijk niet allemaal aanvliegen, die opdrachten....

Ik snap het wel, maar vind het jammer dat hij niet ziet dat de kinderen het erg vervelend vinden.

Maar als ik dat zeg "ja alsof voor hun alles gratis is"

AAAAAAAAHHHHHH
Summer73, moet nu weer vliegen (clubjes!!)

Maar zal vanavond op je posting reageren

Iig bedankt voor alles reacties en tips alvast
quote:happymom schreef op 20 april 2009 @ 16:27:

Ja volgens hem wel

Ik snap het wel, maar vind het jammer dat hij niet ziet dat de kinderen het erg vervelend vinden.

AAAAAAAAHHHHHH

Hebben jullie voordat hij met het eigen bedrijf begon afspraken hier over gemaakt?

Ik ben het eens met summerbreeze, soms is het gewoon niet anders en is het ff balen voor iedereen (tenzij werken ook een vlucht is). Maar imho zou het niet structureel ten koste van het gezin moeten gaan.

[...]

Ja volgens hem wel

AAAAAAAAHHHHHH

Misschien mosterd maar ligt het niet eerder aan de communicatie tussen jullie dan aan de feitelijke werktijden? Als hij inderdaad dit soort antwoorden geeft en is dan voor hem de kous af, dan zou ik ook boos worden. Ik zou het gevoel krijgen dat hij mij en de kinderen niet serieus neemt.

Wij hebben nog geen kinderen maar mijn man heeft wel een eigen zaak en werkt doordeweeks van 09.00 tot 22.00. De weekenden werkt hij om en om. Het weekend dat hij werkt, is ongeveer van 10.00 tot 16.00. In het begin had ik ook het gevoel dat hij alles liet vallen voor zijn werk. Nu zijn we meer op elkaar ingespeeld, en hij voelt aan wanneer en hoe ik hem nodig heb. Dat heeft ook een tijdje geduurd, veel praten en feitelijke afspraken maken (echt dus van die avond hou je vrij vanaf 18.00 en dan een ruime marge nemen dus pas om 20.00 het restaurant reserveren).

Hmm, ik kan niet kort zijn, maar gaan zitten, praten en afspraken maken, heeft bij ons geholpen.

[...]

Ja volgens hem wel

AAAAAAAAHHHHHH

Ik snap dat het vervelend is, maar ik snap je man wel. Sterker nog: ik denk dat ik net zo ben als hij is (maar ik heb geen kinderen, dat scheelt misschien). Ik ben een eigen bedrijf gestart en ik werk me de pestpokken om het allemaal voor elkaar te krijgen. Zit echt wel zestig uur per week achter de computer. En ik zeg veel dingen af omdat mijn werk op dit moment vóór gaat. Dus ook afspraken met mijn vriend... die daar gelukkig alle begrip voor heeft, heel lief kopjes thee brengt als ik tot 's avonds laat zit te werken, meer huishouden op zijn schouders neemt en me aan alle kanten steunt (wat een schat, als ik het zo opschrijf besef ik maar al te goed wat ik het met hem heb getroffen).

Ik kan me dus goed in je partner verplaatsen, want ik werk ook veel. En op dit moment gaat mijn werk vaak voor. Ik heb daar vooraf goede afspraken over gemaakt met mijn vriend. Hebben jullie dat ook goed doorgesproken? En sta jij erachter dat hij een eigen bedrijf is begonnen? Of zou je liever willen dat hij in loondienst was blijven werken?
Poeh, ben ik weer...Sorry voor de lange stilte maar ben ziek geweest en toen een weekendje rust op de camping (met kids zonder man, want die moest werken)

Even ter verduideijking, partneris niet van het een op het andere moment gestopt met in loondienst werken en voor zichzelf gegaan. Het bedrijf bestaat nu al 5 jaar maar sinds dik een jaar is het pas gaan lopen (en is hij er actief mee aan de slag gegaan) Sinds een jaar werkt hij niet meer in loondienst maar verhuurt hij zichzelf en neemt opdrachten aan voor medewerkers. Die opdrachten zijn altijd onregelmatig. Soms weken werk voor 2 man dan weer weken plannen voor 20 man over verschillende opdrachten.

Voorbeeld van mijn frustratie was vandaag;

Ik was werken, partner moet vanavond werken, kinder heben vakantie.

Oudste wilt gezellig spelletjes doen met papa (heeft hem vanaf vrijdag niet gezien)

Ze hebben gezellig spelletjes gedaan met zijn drietjes maar de hele dag is de telefoon over blijven gaan.

De oudste gaf daar commentaar op vanavond, logisch vind ik.

Kreeg vanmiddag een smsje en ik bedenk daar de oudste van

"ja ik nu een spelletje aan het spellenen wordt steeds ge beld"

incl schrijffouten.

Het praten gaat er zeker van komen, maar moet door zijn drukke werkzaamheden deze week worden uitgesteld tot zeker het weekend......................

Ik heb nooit commentaar gehad op de uren die hij maakte. Ik weet ook wel dat er hard gewerkt moet worden om er iets vna te maken. Maar ik heb het idee dat hij tussen het werk door ook niet echt tijd maakt voor zijn gezin.

Misschien kan ik morgen een balletje opgooien maar als he vandaag al zo druk was met telefoon zal het morgen nog erger zijn is mijn ervaring

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven