Het werk gaat voor....altijd!!

17-04-2009 14:27 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
PPppffffff het stoort me al een tijdje maar niet zozeer als de laatste tijd.

Sinds een jaar is mijn partner bezig zijn eigen bedrijfje op poten te zetten en het gaat goed!!! Het is natuurlijk zwaar, veel zelf werken, veel zelf regelen, heel veel telefoon!!

We zijn een gezin met twee jonge kids, die ook de nodige aandacht willen/nodig hebben. Maar het valt hun ook op dat papa vaak aan de telefoon zit en vaak op zijn "kantoor".

Hij brengt de meiden vaak naar school en haalt ze dan ook maar 's avonds is hij er ijna nooit. Ik ben dat gewend en zij ook, maar toch.............

Je ziet elkaar te weinig om ruzie te maken maar de irritaties zijn er wel hoor!! Hoe kan je je relatie goed houden als hij nooit thuis is samen met ons?? Hij verwijt mij soms dat ik geen aandacht aan hem besteed......maar vanaf vrijdag (goede vrijdag dus) tot nu he ik hem pakweg 3 uurtjes gezien...................hoe moet ik hem dan aandacht (lees SEX) geven!! Tussen het ontbijt en het boodschappen door!!

Begrijp me niet verkeerd, we eten er goed van (beter dan voorheen) maar geld maakt niet alles goed (wel een hoop)

Krijg het er soms benauwd van, heb het idee dat hij denkt "zij vindt het wel goed" terwijl ik er iets van wil maken maar ik dring niet tot hem door

Ben eignelijk een beetje ten einde raad......................
Werk jij (elke dag) overdag?

Kennelijk heeft hij 's ochtends 'tijd voor jullie' ter beschikking. Hopelijk jij ook. Dan kunnen jullie misschien tot een compromis komen als 1 of 2 keer per 7 dagen 's avonds vrijhouden en idem dito voor een of meer dagdelen 's ochtends.

Ik neem aan dat jullie dit project samen in zijn gegaan en dan heb je ook geen keuze dan er samen iets van te maken, en dat zal dan niet volgens geijkte paden gaan.
Tja, het is kiezen of delen hé.

Vervelend maar probeer het er met je man over te hebben dat jullie bv, minimaal 1 avond per week met z'n tweeen zijn.
Misschien moet je hem die ruimte geven. Het bedrijf is tenslotte succesvol en jullie kunnen daar met 't hele gezin goed van leven. Als er dan ook nog 'n partner aan z'n kop om aandacht zeurt, zal dat misschien juist averechts gaan werken.

Misschien kunnen jullie afspreken 1 weekend per maand met z'n tweeen weg te gaan, zodat jullie qualitytime voor je relatie hebben.
Ik zelf werk 3 dagen waarvan hij 1 dag thuis is als ik thuis kom uit mijn werk (vandaag dus) de andere dagen is hij net naar zijn werk (dus zie ik hem als ik hem wakker maak)

1 dag in de week zijn we overdag samen vrij en de andere dag om de week.

Dat 's avonds vrij houden is in theorie erg aantrekkelijk maar de praktijk wijst uit dat er 9 van de 10 x iets gebeurd waardoor hij toch moet werken.

Op de twee enige vrije dagen die ik heb, heb ik natuurlijk ook mijn eigen dingen (huishouden/boodschappen/afspraken) en hij ook, terwijl hij overdag veel meer vrije tijd heeft dan ik.

Heb vaak aangekaart dat ik iets samen of met de kids wilde doen

"het werk komt niet vanzelf binnenwandelen" is dan een standaard zin

En echt samen ingegaan.....het is van hem, heb geholpen met de papierwinkel waar ik kon maar hield toen geen vrije minuut meer over!!
Tja dat is de beginfase.

Het komt wel goed, als de boel straks eenmaal goed draait en alles in een goed ritme zit krijg je wel iets meer qualitytime, maar tot die tijd is het bikkelen meid.

Weet niet wat voor bedrijf je man heeft en of jij ook wat in het bedrijf doet/kunt doen, maar ik neem toch aan dat je dit samen hebt doorgesproken.

Eigen baas zijn kost nu eenmaal veel tijd.
quote:elninjoo schreef op 17 april 2009 @ 14:41:

Misschien moet je hem die ruimte geven. Het bedrijf is tenslotte succesvol en jullie kunnen daar met 't hele gezin goed van leven. Als er dan ook nog 'n partner aan z'n kop om aandacht zeurt, zal dat misschien juist averechts gaan werken.

Hij is degene die zeurt dat hij geen aandacht krijgt!!! Ik niet, ik wil aandacht voor het gezin. Hij wilt aandacht wanneer hij tijd heeft, denk ik, maar dat is niet zo vaak

Misschien kunnen jullie afspreken 1 weekend per maand met z'n tweeen weg te gaan, zodat jullie qualitytime voor je relatie hebben.
quote:Hij wilt aandacht wanneer hij tijd heeft, denk ik, maar dat is niet zo vaakDan wordt 't al lastiger. Kun je hem dan niet aangeven dat zodra hij tijd heeft hij jou mee uit eten o.i.d. neemt? Zodat je wel laat merken dat je hem die aandacht wil geven, maar hij moet er zelf dan maar mee komen als ie 'n keertje tijd vrij kan maken, want je kunt moeilijk 24/7 gaan zitten wachten als ie maar sporadisch 'n momentje vrij heeft.
Zorg dat je 'n oppas paraat hebt die je makkelijk eind van de middag nog kunt charteren voor diezelfde avond mocht je man opeens tijd hebben bijv.
Heel cliché maar wel hartstikke waar: tijd maak je, zeker voor de mensen en dingen die je belangrijk vindt.

Ik herken me wel een beetje in je verhaal. Ben ook een eigen bedrijf begonnen. En je merkt al snel dat hoe meer tijd je erin steekt en hoe meer je doet, hoe succesvoller je bent. Vind het zelf soms ook lastig om me los te weken van mijn werk. Maar goed, ik wil ook tijd met vriend, kind en vriendinnen doorbrengen en houd bewust bepaalde avonden of dagdelen vrij, zodat ik die kan invullen met gezinsdingen of borrel, film, whatever met een vriendin. Het is echt een kwestie van tijd maken, want zelfs in een pas begonnen zaak hoef je niet 24/7 actief te zijn.

En over dat hij aandacht van jou tekort zou komen: hij moet je wel in de gelegenheid stellen hem die aandacht te geven (lees: dan moet ie er ook zijn; en daarvoor geldt dan weer het bovenstaande verhaal).
quote:elninjoo schreef op 17 april 2009 @ 14:56:

Zorg dat je 'n oppas paraat hebt die je makkelijk eind van de middag nog kunt charteren voor diezelfde avond mocht je man opeens tijd hebben bijv.Precies, een goede en betrouwbare oppas is heel wat waard. Tis naast tijd als gezin doorbrengen ook heel belangrijk om dingen met z'n 2-en te blijven doen.
Nog steeds krijg ik niet de indruk dat jij meer bereid bent om je eigen tijd op te geven dan hij. In die zin zijn jullie dus aan elkaar gewaagd.

Helaas bestaat er geen blauwdruk van 'normaal' met elkaar samenzijn dus zullen jullie die voor jullie zelf, gezamenlijk, vorm moeten geven. En dat betekent concreet dat hij minimaal 1 avond in de week afspraakvrij moet houden (en dat kan, tenzij hij loodgieter is natuurlijk of zo) en jij minimaal 1 ochtend of middag per week afspraak- en boodschappenvrij.

Of zo iets.
Hij brengt je kinderen naar school en haalt ze weer op. Nou heb ik geen verstand van kinderen, maar ik schat dat dat 's ochtends een halfuur kost (tijdens werktijd) en 's middags weer een halfuur (tijdens werktijd), dus elke dag een uur 'vrij' tijdens werktijd - en waarschijnlijk meer. Klopt dat ongeveer? En hij is 1 dag in de week overdag vrij, lees ik.

Lijkt me vrij riant geregeld, om eerlijk te zijn.

En dan ook nog een eigen bedrijf. Veel mensen met een eigen bedrijf werken meer dan 40 uur per week, zeker in de opstartfase. Wanneer zou hij dat dan moeten doen, als het niet 's avonds is?

En wat zou jouw oplossing zijn: dat hij zijn bedrijf opgeeft?

Zou je een stap in inkomen terug kunnen/willen doen, als je dan meer tijd samen kunt doorbrengen?
quote:korenwolf schreef op 17 april 2009 @ 15:08:

Hij brengt je kinderen naar school en haalt ze weer op. Nou heb ik geen verstand van kinderen, maar ik schat dat dat 's ochtends een halfuur kost (tijdens werktijd) en 's middags weer een halfuur (tijdens werktijd), dus elke dag een uur 'vrij' tijdens werktijd - en waarschijnlijk meer. Klopt dat ongeveer? En hij is 1 dag in de week overdag vrij, lees ik.

Lijkt me vrij riant geregeld, om eerlijk te zijn.

En dan ook nog een eigen bedrijf. Veel mensen met een eigen bedrijf werken meer dan 40 uur per week, zeker in de opstartfase. Wanneer zou hij dat dan moeten doen, als het niet 's avonds is?

En wat zou jouw oplossing zijn: dat hij zijn bedrijf opgeeft?

Nee dat hij gaat inzien dat alleen geld verdienen niet zalig makend is. Het is verdomd makkelijk, dat vind ik zelf ook. Maar je gezin hoeft er niet onder te lijden. Of je moet denken dat je het met leuke dingen (dagjes weg ofzo) kunt goedmaken

Zou je een stap in inkomen terug kunnen/willen doen, als je dan meer tijd samen kunt doorbrengen?

Dat zou dan mijn stap terug moeten zijn, maar ik ga niet minder werken en nog minder verdienen. Het is niet zo dat we van zijn salaris alleen kunnen leven.

Hij werkt dus vast 3 avonden/ 1 x p 2 weken 1 dag dienst en om de week het hele weekend (zaterdag tot 17.00 en zondag van 13.00 tot 00.00)

Houdt dus in dat ik ma/di/wo alleen ben 's avonds (werk zelf ma/wo/vrij)

Dinsdag zijn we dus samen vrij en donderdag om de week

Heel vaak moet hij ook op vrijdag en/of zaterdagavond werken (zoals dit weekend)
quote:mamzelle schreef op 17 april 2009 @ 15:08:

Nog steeds krijg ik niet de indruk dat jij meer bereid bent om je eigen tijd op te geven dan hij. In die zin zijn jullie dus aan elkaar gewaagd.

Helaas bestaat er geen blauwdruk van 'normaal' met elkaar samenzijn dus zullen jullie die voor jullie zelf, gezamenlijk, vorm moeten geven. En dat betekent concreet dat hij minimaal 1 avond in de week afspraakvrij moet houden (en dat kan, tenzij hij loodgieter is natuurlijk of zo) en jij minimaal 1 ochtend of middag per week afspraak- en boodschappenvrij.

Of zo iets.Mijn eigen tijd is 's avonds de kinderen naar sporten brengen, eten geven en naar bed brengen. Ook de weekenden staan vaak in het teken van de sporten van de kinderen. Dus MIJN eigen tijd.......mag ik vaak niet eens zelf indelen
quote:happymom schreef op 17 april 2009 @ 15:20:

[...]

Dat zou dan mijn stap terug moeten zijn,Waarom?
Ben ik nou een echte zeikerd als ik zeg dat je in deze tijd blij moet zijn dat er überhaupt nog wat te werken (c.q. geld te verdienen) valt? Wij hebben nl. ook een eigen bedrijf en hebben op het moment moeite om het hoofd boven water te houden en ik zou er nogal wat voor over hebben als dat anders was (ook al zou dat inhouden nóg meer werken dan we nu al doen en nog minder tijd voor elkaar)
quote:Nee dat hij gaat inzien dat alleen geld verdienen niet zalig makend is.

Okee, maar hoe ziet dat er concreet uit?

Moet hij minder uren werken, ander werk zoeken, op andere tijden werken?

Als hij niet meer 's avonds en in het weekend werkt, wanneer dan wel? Als hij overdag meer moet werken, wie brengt dan de kinderen naar school?
Als dat bedrijfje lekker loopt zou ik voor 'n goeie aupair o.i.d. zorgen zodat al dat gehaal en gebreng van die koters naar sport/school e.d. niet meer op jullie schouders komt zodat je de tijd die je vrij bent ook echt tijd voor elkaar kunt hebben.

Lijkt me zeker geen oplossing om hem zijn bedrijf te laten opgeven. Zeker niet in deze tijd en met 'n gezin om te moeten onderhouden.
quote:happymom schreef op 17 april 2009 @ 15:20:

[...]

Hij werkt dus vast 3 avonden/ 1 x p 2 weken 1 dag dienst en om de week het hele weekend (zaterdag tot 17.00 en zondag van 13.00 tot 00.00)

Houdt dus in dat ik ma/di/wo alleen ben 's avonds (werk zelf ma/wo/vrij)

Dinsdag zijn we dus samen vrij en donderdag om de week

Heel vaak moet hij ook op vrijdag en/of zaterdagavond werken (zoals dit weekend)

Even meerekenen:

Jullie hebben dus iedere week dinsdag overdag vrij. Welke verplichtingen zijn er heilig moeten op die dag?

Om de week donderdag de hele dag vrij. Zelfde vraag.

Om de week samen vrij overdag op zaterdag. Om de week de hele zondag vrij. Andere week nog een dagdeel per zaterdag/zondag. Welke verplichtingen?

Plus in elk geval af en toe de vrijdag en zaterdagavond.

Ik zie nog heel wat samen tijd. Hoe oud zijn de kinderen? Hoeveel sportactiviteiten hebben ze per week? Bij jonge kinderen valt er mss een sport te schrappen, bij oudere kinderen kun je wat meer op zelfstandigheid t.a.v. gaan en komen aandringen.

Verder kun je je man vragen mss wat assertiever te zijn t.a.v. de vrijdag en zaterdagavond? Of in elk geval de ploegenwisseling wat stabieler laten zijn zodat iedere compagnon (?) weet waar hij aan toe is.

Jij hebt echt invloed op je eigen leven en kunt van je huisgenoten vragen om rekening met je te houden. Wanneer je het gevoel hebt dat je alleen maar aan het rennen bent tussen werk, boodschappen, en clubjes, moet je waar mogelijk taken uitbesteden, of clubjes afschaffen. Overigens vind ik Albert.nl een ideale manier om de tijd die je aan boodschappen kwijt bent flink terug te dringen, al moet je even aan de nieuwe manier van boodschappen doen wennen.

Maar zet het gerust uit je hoofd dat jouw leven eruit zal zien als dat van de tweeverdieners in het huis van je buren. Dat is nu eenmaal niet zo met een eigen bedrijf.

Bovendien krijg ik de indruk van tweeverdieners met kinderen dat die toch ook nog behoorlijk aan het rondracen zijn tussen werk, sociale contacten, oppas, sport en boodschappen. In hoeverre wijkt jouw leven werkelijk af van het hunne?

Je kunt ook alleenstaande moeder worden. Mag je elke dag van de week alles alleen doen.
anoniem_37392 wijzigde dit bericht op 17-04-2009 18:05
Reden: rekenvaut
% gewijzigd
quote:elninjoo schreef op 17 april 2009 @ 16:57:

Als dat bedrijfje lekker loopt zou ik voor 'n goeie aupair o.i.d. zorgen zodat al dat gehaal en gebreng van die koters naar sport/school e.d. niet meer op jullie schouders komt zodat je de tijd die je vrij bent ook echt tijd voor elkaar kunt hebben.

Lijkt me zeker geen oplossing om hem zijn bedrijf te laten opgeven. Zeker niet in deze tijd en met 'n gezin om te moeten onderhouden.

Aupair.................woon helaas niet ergens in het Gooi!!!!

Sorry maar als ik zeg "eigen Bedrijf" denkt de helft hier aan een Multiconcern met compagnons..DUH nee dus alles alleen doen.

Geloof ook neit dat ik heb gezegd dat hij zijn bedrijf moet opgeven.

Enne.....koters!!!! Bij mij zijn het kinderen geworden na mijn bevalling!!

Sommige hier op het forum gaan echt prat op een stukje Lezen- en-commentaar leveren.

Normale antwoorden kunnen ook, zo niet kan je het beter laten IETS te schrijven
En de rest van de tips die zijn gegeven? Kun je daar iets mee?
quote:happymom schreef op 20 april 2009 @ 11:59:

Sommige hier op het forum gaan echt prat op een stukje Lezen- en-commentaar leveren.

Ik vind de antwoorden tot nu toe behoorlijk normaal. Maar jij denkt daar duidelijk anders over en dat is uiteraard je goed recht. Scheelt mij weer een post typen over hoe het bij ons gaat met partner met eigen bedrijf.

Succes ermee!
Het blijft altijd geven en nemen, waar dan ook.

Waar TO tegen aanloopt is dat er haar verweten

wordt dat hij geen aandacht (lees sex) krijgt.

TO zegt dat dat ook heel moeilijk wordt

als je elkaar maar 3 uur per week ziet.

Zelf denk ik dat happymom dit bij Happydad

moet gaan aankaarten en zo snel mogelijk.
quote:happymom schreef op 20 april 2009 @ 11:59:

[...]

Aupair.................woon helaas niet ergens in het Gooi!!!!

Sorry maar als ik zeg "eigen Bedrijf" denkt de helft hier aan een Multiconcern met compagnons..DUH nee dus alles alleen doen.

Geloof ook neit dat ik heb gezegd dat hij zijn bedrijf moet opgeven.

Enne.....koters!!!! Bij mij zijn het kinderen geworden na mijn bevalling!!

Lighten up! Die tenen van je zijn veel te lang als je hier al over valt.

Als je schrijft dat je lekker kunt leven van dat bedrijf, dan moet 'n oppas (buurmeisje vanaf een jaar of 12) er toch wel vanaf kunnen? Dat zou al veel schelen op de dagen dat jullie met z'n 2-en vrij zijn om qualitytime met elkaar te kunnen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven