UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
kaartje1 schreef:
18-03-2020 17:01
Nee verveel mij niet. Ik bedoelde meer dat het best heftig is allemaal. Zal eens kijken wat er in België niet meer mag. Nog erger vrees ik
dat snap ik hoor, ik bedoelde meer, als je er geen tijd voor hebt moet het niet ;-)
het is allemaal ook erg heftig. las net dat als je nu moet bevallen je wel mag bevallen in 't ziekenhuis maar na 1 dag weer naar huis moet (normaal 3 dagen hier) en als je partner naar huis gaat, hij niet meer terug mag komen tot jij naar huis mag. dus eens het ziekenhuis verlaten, kom je er niet meer in. consultatiebureaus gaan ook dicht, kinderen worden tot 5/4 niet ingeënt etc
Ah nee begeep het goed hoor wollebol.
In het zh hier. Mag je niet meer poliklinisch bevallen. Alleen nog als je medisch bent en anders thuis?? Het liefst blijft de partner de hele tijd. Maar mag er nu nog wel in en uit.
Hier moet je eerst door een 68 meter lange tent voordat je in het zh bent. Je krijgt dan een controle met allerlei vragen en temp meting. Ik hoop toch echt dat je daar niet langs moet met weeën.
@wollebol in België heb je ook geen kraamzorg toch?
Hey hey, ik heb heel lang niet geschreven, excuses daar voor. Maar Ik ben me zo druk aan het maken ivm het corona virus. Heb 2 weken terug in het ziekenhuis gelegen, ben er met de ambulance heen gebracht omdat ik last had van mijn hartritmestoornissen. Hartslag van 170/80 zeker in rust. Dat is verholpen maar kan elk moment weer gebeuren. Sinds toen leef ik nog gezonder, éigenlijk alleen maar gezond. En dat corona maakt mij zo gestresst. De mensen waar ik om geef (familie etc) en natuurlijk ieder ander, ik wil zo graag dat dit een slechte grap is, dat het niet waar is. Maar het is werkelijkheid. Ben echt bang dat geliefden worden aangestoken of ik zelf als hartpatiënt.... mijn tweeling komt ongeveer halverwege mei, ik hoop dat het allemaal wat rustiger is dan en dat er zo min mógenlijk mensen besmet zijn geraakt en of erstig ziek. Maar wanneer ik moet bevallen moet dit dus in het ziekenhuis. Ik maak me echt zorgen om alles en iedereen om mij heen wat ook echt voor mijn kindjes is. Ook is mijn intake bij de kraamhulp afgezecht en mijn infoavond. Verder hoop ik dat iedereen van jullie gezond deze periode doorkomen ❤ en vroeg ik mij af wat jullie doen om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden? Ik ken namenlijk een verhaal van een jonge vrouw in Nederland, die in quarantaine lag en waarbij het hartje van het kindje steeds langzamer klopte en uiteindelijk stopte....
kaartje1 schreef:
18-03-2020 17:23
@wollebol in België heb je ook geen kraamzorg toch?
het is er wel, maar optioneel, niet zo standaard als in NL en de rol van een kraamverzorgster hier is anders, dat is vooral voor het huishouden. medische controles aan mama en baby worden gedaan door een vroedvrouw die langskomt.
@whattodo.. wat heftig! ik snap goed dat je je zorgen maakt, dat doe ik ook wel. maar ik probeer het toch wat los te laten aangezien ik er zelf weinig invloed op heb. ik baal er ook van dat infoavonden worden afgezegd, maar ik begrijp ook dat de capaciteit nu elders nodig is. gewoon proberen wat te relativeren.
wat ik doe om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden is thuis blijven, thuis werken, max 1 a 2 x per week naar de supermarkt gaan, daarna goed ontsmetten/handen wassen en proberen me er niet teveel zorgen over te maken. makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, dat weet ik ook wel.
mijn vriend komt elke dag bij 5 a 10 verschillende klanten thuis, die loopt een veel groter risico om besmet te geraken en dan mij ook te besmetten. maar deze situatie kan nog maanden duren en ik ga hem niet uit zijn eigen huis zetten uit angst ervoor ;-)
heb hem wel desinfectiegel meegegeven om te gaan werken, op zijn hart gedrukt dat hij moet voorkomen dat hij mij besmet, en verder, rustig blijven en proberen 't mij niet te hard aan te trekken. maar nogmaals, makkelijker gezegd dan gedaan
@ whattodo, wat heftig! Ik snap dat je je zorgen maakt en ik moet toegeven dat ik er ook wel mee bezig ben in mn hoofd. Probeer vooral te ontspannen en te genieten van de kleine dingen (mooi weer bijvoorbeeld), dat is ook beter voor je kindjes. We weten toch niet wat de toekomst brengt...
Ik probeer ook met zo min mogelijk mensen in contact te komen, werk thuis (op een laag pitje en halve dagen omdat er te weinig werk is) en ga ook weinig naar de winkel. Het positieve en fijne is dat ik nu meer tijd heb voor mn dochter en daar ook enorm van geniet! Ik merk dat ik zelf geduldiger ben en maak ook meer tijd om leuke dingen te doen met haar.

@wollenbol, mijn BE vriendinnen vonden kraamzorg wel handig en positief. Vroedvrouw doet idd controles en helpt (indien nodig) met voeden etc. Kraamzorg kan dan huishouden doen zodat jij je op je kindje kunt focussen. Zeker als je maar 1 dag in het ziekenhuis mag blijven is dat wel handig en komt t ongeveer op hetzelfde neer als in NL toch? Maar heb geen idee wat de kosten zijn? Vaak vergoedt een hospitalisatieverzekering een groot deel.
Livingontheedge schreef:
19-03-2020 09:17

@wollenbol, mijn BE vriendinnen vonden kraamzorg wel handig en positief. Vroedvrouw doet idd controles en helpt (indien nodig) met voeden etc. Kraamzorg kan dan huishouden doen zodat jij je op je kindje kunt focussen. Zeker als je maar 1 dag in het ziekenhuis mag blijven is dat wel handig en komt t ongeveer op hetzelfde neer als in NL toch? Maar heb geen idee wat de kosten zijn? Vaak vergoedt een hospitalisatieverzekering een groot deel.
de hospitalisatieverzekering komt inderdaad tussen, ik heb gelukkig een goede hospitalisatie (DKV) via 't werk, ik weet alleen niet zeker of het nu kan ivm het coronavirus natuurlijk. onze schoonmaakster komt ook niet voorlopig. Mijn moeder wil graag komen helpen en ook mijn schoonmoeder zal willen helpen, en we hebben 1x14d een schoonmaakster voor t boenen van de vloeren ed. Ik voel me prettiger bij hen om mij heen dan bij nog meer mensen in mijn huis. Heb van collega's gehoord dat zij dat ook allemaal niet gedaan hadden, dus zal misschien wat van persoon tot persoon afhankelijk zijn. het zal natuurlijk ook een verschil maken of je 1 of 3 dagen in het ziekenhuis verblijft. allemaal erg onzeker nu
Het is wat met dat corona virus he? Ik heb vanuit het ziekenhuis geen enkele informatie ontvangen over het hoe en wat, dat mis ik toch wel. Volgende week vrijdag weer een groeiecho, maar ik heb geen idee of mijn man mee mag of niet. Ik heb alleen een mail gehad met het verzoek om niet te bellen naar het ziekenhuis vanwege drukte. Dus ik weet eigenlijk niet van het hoe en wat.

Blijf je in België normaal gesproken standaard 3 dagen in het ziekenhuis? Ook met keizersnede of bijvoorbeeld hele "makkelijke" bevalling?

Zoon had het weekend waterpokken en 40 graden koorts. Nachten met zo weinig slaap trek ik echt slecht op het moment. Daar kan ik wel tegen op zien, met straks weer zo'n klein babytje. Maar als het goed is, gaat dat dan wel weer makkelijker dan dat het nu gaat. Dat hoop ik in ieder geval🙄

Gaan jullie ook niet meer naar de supermarkt enzo dan? Ik probeer wel een beetje gewone dingen te blijven doen.

Hebben jullie ook veel harde buiken? Ik heb elke keer als de baby een beweging maakt, dat ik een harde buik heb. Soms echt wel 10x per uur, hoop dat dat gauw wat beter wordt.
@Mihoen62
Ja het is zeker wat dat virus. Partner mag niet meer mee naar de liggingsecho straks.
Wat gek dat ze vanuit het ziekenhuis zo slecht informeren.
Ik ga gewoon nog naar de supermarkt hoor. Als zwangere vrouw ben ik immers niet meer vatbaar dan een niet-zwangere.
Ik heb pas 1 keer een harde buik gehad eigenlijk. Dat is wel vaak zeg bij jou!

Wel enorm last van kuitkrampen elke avond. Ik slik al extra magnesium maar het helpt niks. Ook waggel ik als een gans en zitten of liggen is erg oncomfortabel aan het worden.
Mn meisje is flink aan het bewegen en ik voel echt haar voetje over mijn buikwand wrijven. Super leuk. Wel trapt ze steeds meer tegen mijn ribben aan wat onprettig voelt.
Maar goed... de tijd vliegt! Trimester 3 en nog maar 10 weken te gaan!
anoniem_387698 wijzigde dit bericht op 19-03-2020 22:29
1.98% gewijzigd
Ik vind het ook wel spannend allemaal. Gelukkig is de gezondheidszorg hier erg goed en ik vind de informatievoorziening ook goed. Niemand kan er wat zinnigs over zeggen hoe het er over twee a drie maanden uitziet, dus ik probeer me er maar niet al te druk over te maken. Thuisbevallen is hier sowieso ongebruikelijk en voor mij gezien de voorgeschiedenis erg onverstandig.
Naar de supermarkt (en drogist en apotheek) ga ik nog wel, we moeten toch eten/luiers/medicijnen. Maar ik probeer dan op rustige tijden te gaan. Gisteren vond ik het in de super wel erg druk en mensen houden ook niet allemaal afstand en de helft van wat ik wilde hebben was op, dus toch wel stressvol.
Ik probeer ook elke dag de kinderen "uit te laten", we gaan dan ook vroeg zodat het nog erg rustig is.

Harde buiken gelukkig geen last van, wel weer maagzuur. Gewoon zitten begint echt een beetje vervelend worden.
Met een keizersnede normaal zelfs 5 dagen dacht ik. Je mag wel eerder naar huis maar op eigen risico dan, ze raden dat niet aan en pushen daar ook niet voor (in normale omstandigheden). Ik heb gisteren de viroloog op TV horen zeggen dat hij verwacht dat deze situatie 10 weken duurt, dan is het net op tijd voorbij :-) haha

Ik ga wel naar de supermarkt maar niet dagelijks. Toen ik dinsdag ging heb ik eerst 25 min buiten staan wachten voordat ik de winkel in mocht (er mag hier maar 1 klant per 10m2 naar binnen), dat ga ik niet elke dag doen. Misschien dat het nu sinds woensdag beter is aangezien je nu nog maar max 30 min in de winkel mag zijn, maar ben er nog niet geweest en weet ook niet hoe ze dat gaan controleren.

Ik ga wel elke dag naar buiten, in de tuin werken of een rondje wandelen. Maar meer mag hier ook gewoon niet meer, de burger is verplicht thuis te blijven. Alleen noodzakelijke verplaatsingen (werk indien thuiswerk niet mogelijk is, boodschappen) zijn toegestaan, en wandelen/fietsen/hardlopen alleen met dezelfde mensen als waar je mee onder één dak woont en alleen in de buurt van je huis.

Mijn volgende afspraak in het ziekenhuis is 2/4. Er staat op de website dat je alleen naar de consultatie moet komen. Ik bekijk het tegen dan, als ik het niet zie zitten ga ik vriendlief wel vragen om mee te gaan, maar anders ga ik gewoon alleen.

Ik heb ook geen last van harde buiken. Buik begint wel in de weg te zitten, met name als ik zit. Maar ik ben nu thuis aan het werk en geen webcam vergaderingen dus kan zitten hoe ik wil :-)
Hier gelukkig geen last van harde buiken, maar dat had ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook niet. Ook geen naweeen overigens. Fijn, maar wel 22 uur flinke weeenstorm met de bevalling haha.

Onze verloskundige praktijk is overigens bezig met een skype verbinding om partners vanuit huis mee te kunnen laten kijken. Maar ik heb pas op 6 april (ziekenhuis) en 20 april (verloskundige praktijk) echo’s gepland staan dus we zullen we tzt wel zien. Reguliere controles ging ik altijd al alleen naartoe.

Hopelijk wordt het in juni/juli weer wat beter met contacten. Zou het persoonlijk erg jammer vinden als er geen kraamvisite mag komen, ik vind dat juist gezellig..
grrrlstar wijzigde dit bericht op 20-03-2020 09:58
0.45% gewijzigd
Hier ook regelmatig harde buiken.
Wel een stuk minder dan in het begin van de zwangerschap. Rust helpt bij mij wel. @mihoen kun jij nog meer rusten?

@grrstar geen bezoek lijkt mij ook niet leuk:(. Vooral de naaste familie en vrienden zou ik erg missen. Het blijft afwachten.

Eind van de ochtend groeiecho. Ben benieuwd.
Spannend kaartje, succes 🙂
oh spannend kaartje, hopelijk alles in orde!

hier stond vandaag ook ineens beveiliging bij de supermarkt, dat is normaal nooit. ik ben ook helemaal uit mijn boodschappenritme, hier wordt tussen de middag warm gegeten dus normaal eet ik meestal alleen warm en nu ineens met z'n vieren, dus heb veel meer nodig! hopelijk nu ook weer voor een aantal dagen klaar.
Succes kaartje, was een extra echo omdat je buik niet zo hard gegroeid was toch??

Ik probeer wel wat meer vooruit te denken met de boodschappen zodat ik minder vaak hoef te gaan. Normaal gesproken doe ik elke dag of om de dag wel een klein boodschapje onderweg van of naar het werk. Maar nu ik vanuit thuis werk heb ik die verplaatsing natuurlijk niet.

Ik vind het allemaal heftig de situatie met corona, maar tot nu toe ben ik er ook enorm van aan t genieten om zoveel tijd te hebben met dochter, mn was en huishouden lekker op orde te hebben en veel naar buiten te gaan. Nog iemand die dat ook heeft? Of ben ik de enige optimist :biggrin:
nee hoor er zitten zeker wel voordelen aan. lekker eten waar ik zin in heb en wanneer ik daar zin in heb, werken vanaf de bank of onderuitgezakt aan tafel, genieten van de kleine dingetjes. maar ik zit de hele dag alleen thuis (of toch totdat vriendlief thuiskomt) en ik hou wel van wat reuring om me heen, wat op het werk wel meer is. maar ik heb natuurlijk ook nog geen kind rondlopen, alleen eentje schoppen in mn buik
ik kan 100% van thuis werken dus grootste deel van de dag is wel gewoon werken
Ik heb helaas ook last van harde buiken. Vooral op mijn werk, de zorg die ik verleen vind mijn buik toch niet zo prettig. Ik moet het even aanzien hoe het verder gaat ontwikkelen. Ik hoor van alle kanten dat ik op moet letten, ik weet het wel, maar vind het ook lastig om aan te geven. Gevoel van falen dan en dat ik mijn collega’s dan op ga zadelen met nóg meer open staande diensten...

Lastige situatie met alles.. en dan die Corona er ook nog eens bovenop. 😢
@Livingontheedge; huis op orde en veel naar buiten? dat zijn juist de dingen die hier meer blijven liggen haha. Ik wou dat ik zó positief erin kon staan.

Eerst combineerde ik vaak het wandelen met de hond, boodschappen en naar buiten met mijn zoontje. Maar dat mag allemaal niet meer dus moeten we echt strak plannen wie wanneer de deur uit kan en wie oppast. En ondanks dat ik ook zeker geniet van meer tijd met mijn zoontje, kan ik hem niet altijd de aandacht geven die hij vraagt en die ik hem wil geven. Anders kom ik aan nog geen paar uurtjes werk toe ;) Maar goed, met af en toe elkaar afwisselen en savonds nog wat uurtjes bijwerken komen we gelukkig een heel eind. En die badkamer die slaat maar af en toe een beurt over, het is wat het is. Maar ik ben toch wel blij als het allemaal weer normaal wordt. :-$
Grrrlstar schreef:
20-03-2020 16:58
@Livingontheedge; huis op orde en veel naar buiten? dat zijn juist de dingen die hier meer blijven liggen haha. Ik wou dat ik zó positief erin kon staan.

Eerst combineerde ik vaak het wandelen met de hond, boodschappen en naar buiten met mijn zoontje. Maar dat mag allemaal niet meer dus moeten we echt strak plannen wie wanneer de deur uit kan en wie oppast. En ondanks dat ik ook zeker geniet van meer tijd met mijn zoontje, kan ik hem niet altijd de aandacht geven die hij vraagt en die ik hem wil geven. Anders kom ik aan nog geen paar uurtjes werk toe ;) Maar goed, met af en toe elkaar afwisselen en savonds nog wat uurtjes bijwerken komen we gelukkig een heel eind. En die badkamer die slaat maar af en toe een beurt over, het is wat het is. Maar ik ben toch wel blij als het allemaal weer normaal wordt. :-$
Ja dat snap ik, als je je werk wat je normaal doet volledig vanuit thuis moet doen waarbij een kleintje rondloopt is t een ander verhaal! Ik ben op 50% gezet omdat er te weinig werk was, dus vandaar dat ik nu veel meer vrije tijd heb en man is overdag ook thuis (doet nachtwerk), dus geeft meer ruimte voor ons beiden.

Ik ga trouwens nog wel wandelen met hond en dochter, dat kan toch geen kwaad? Ik woon wel landelijk en als ik wil kom ik niemand tegen.

@kaartje, hoe was de echo??
ik laat ook elke dag de kinderen uit hoor, wij hebben geen eigen buitenruimte en ik ga dan met ze naar een rustig park. anders zijn ze echt niet te genieten, en frisse lucht is juist gezond. en partner kan dan even werken, en neemt ze vaak 's middags ook nog even mee naar buiten zodat ik even kan rusten.
ik merk dat de kinderen het wel leuk vinden dat we nu de hele tijd met z'n vieren thuis zijn, en dat vind ik ook wel.
maar ik vind het ook gewoon wel heel pittig. het is ook gewoon meer werk: meer was, meer vaat, meer boodschappen, meer koken, meer schoonmaken. ik houd het echt maar net bij. gelukkig vinden mijn kinderen de vaatwasser inruimen een ontzettend leuk spelletje.

morgen online-yogales, ben benieuwd!
@wollenbol @livingontheedge ja dat klopt de angst en stress rondom dat virus moeten we inderdaad niet te veel hebben en gewoon zo veilig mogelijk proberen te leven voor hpe lang het duurt. Ook ik heb mijn vriend, vader, broer, zus en moeder voorzien van desinfectie gel wanneer ze het nog niet hadden.

Maar op dit moment woon ik nog bij mijn vader, broer en zus in wat het lastig maakt, mijn broer en zus werken allebij op een plek waar ze letterlijk met rond de 100 denk wel meer mensen in contact komen... terwijl ik zo veel mogelijk thuis zit..maar dit heeft voor mijn gevoel weinig nut als iedereen maar overal werkt etc. Ik weet dat het nodig is maar het maakt mij onrustig. Verder mijn vriemd die ik bijna elke dag zie , hij werkt ook nog.

We moeten maar aan positieve dingen proberen te denken ! 🌷☀️🌞🌱🙌
Harde buiken heb ik tot nu toe geen last van... Eén keee gehad zo ver ik weet, dat was in de 16e week of zo. Nu morgen precies 29 welen en verder niet meer gehad.
Jaa naar buiten gaan wij ook nog zeker hoor, in onze tuin ligt nu nog een grote diepe vijver (nu inmiddels leeg) en het is nog gedeeltelijk bouwput. Dus ga liever naar een speeltuintje. Maar bedoelde dat ik voorheen mijn zoontje altijd meenam naar de supermarkt (vind ie fantastisch in de kar en dan langs alle schappen fruit alle namen benoemen en natuurlijk ook vasthouden 😉 En dan ook even onderweg stoppen bij de speeltuin. Hier mag je niet meer met kinderen de supermarkt in en kan m moeilijk buiten laten hihi. Ach het zijn zo’n kleine dingen die anders moeten en dat vindt ook wel zijn weg weer.

@livingontheedge; 50% werken lijkt me tijdelijk ook heerlijk haha. Hier idd gewoon volle bak aan de slag om de bedrijfsresultaten enigszins op peil te houden.

Nog 6 weken tot verlof! Hoe lang ‘moeten’ jullie nog werken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven