M'n zoon zit meer bij m'n ex man
zaterdag 21 maart 2020 om 00:37
Ik wil mijn hart luchten van het feit dat onze oudste zoon van 13 woensdag en donderdag niet kwam. De dagen dat ik de jongens heb en dat is niet de eerste keer. Zie m'n oudste zoon steeds minder. Want bij papa hebben ze een x box one en meer aanloop van de familie van de vriendin van m'n ex man. Dat doet me verdriet. Zorg altijd voor gezelligheid als de jongens er zijn en er mag vaak een vriend van hem logeren. Ik voel me niet gehoord door m'n hulpverlener. Ze spreekt me alleen maar belerend toe. Ze zegt dood leuk dat ik alleen maar de dingen wil horen die ik horen wil.
zaterdag 21 maart 2020 om 17:17
Kijk hier heb ik wat aan. Dank je wel lieverdMissMaran schreef: ↑21-03-2020 17:11Lieve to, kun je je zoon even loslaten? Je bent een lieve moeder en loslaten hoort ook bij houden van, zie het niet als winnen of verliezen, kinderen trekken vaak op met ouders van hetzelfde geslacht.
Wees er gewoon zonder verwijten als hij bij je is en laat zien dat je je redt.
zaterdag 21 maart 2020 om 17:20
Ik denk dat je hulpverlener gelijk heeft.anoniem767 schreef: ↑21-03-2020 15:36Jij snapt er echt niks van. Een wijkagent gaat bemiddelen. En rustig praten met m'n ex man en uitleggen dat hij zich aan de omgangsregeling moet houden.
Als m'n oudste bij mij is dan hebben we het heel gezellig samen. We houden van elkaar dus daar ligt het niet aan. M'n ex man is een manipulator.
Mensen moeten hier stoppen met de kwetsende opmerkingen. Ik ben een hele goede moeder.
Honey, you should see me in a crown
zaterdag 21 maart 2020 om 17:22
zaterdag 21 maart 2020 om 17:29
TO als je geen klik hebt met je huidige hulpverlener zou ik je echt adviseren om het bespreekbaar te maken.
Het zal vast een competent iemand zijn, maar de aanpak werkt niet voor jou.
Als het gaat om thuisbegeleiding zijn het meestal teams, en is ruilen van begeleider vaak wel mogelijk. Het is zonde om eindeloos aan te modderen en tijd vrij te maken als het je niets oplevert.
Het zal vast een competent iemand zijn, maar de aanpak werkt niet voor jou.
Als het gaat om thuisbegeleiding zijn het meestal teams, en is ruilen van begeleider vaak wel mogelijk. Het is zonde om eindeloos aan te modderen en tijd vrij te maken als het je niets oplevert.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

zaterdag 21 maart 2020 om 17:33
ik heb altijd ernstige twijfels als vrouwen over zichzelf zeggen dat ze zo’n goede moeder zijnanoniem767 schreef: ↑21-03-2020 15:36Jij snapt er echt niks van. Een wijkagent gaat bemiddelen. En rustig praten met m'n ex man en uitleggen dat hij zich aan de omgangsregeling moet houden.
Als m'n oudste bij mij is dan hebben we het heel gezellig samen. We houden van elkaar dus daar ligt het niet aan. M'n ex man is een manipulator.
Mensen moeten hier stoppen met de kwetsende opmerkingen. Ik ben een hele goede moeder.
zaterdag 21 maart 2020 om 17:36
Leer nou eens de regels van het Viva-forum: de moeders zijn áltijd goede moeders, lieve zorgende schatten met geen ander ding voor ogen dan het ultieme welzijn van hun kinderen.
Vaders (en zeker als het exen zijn), zijn altijd narcistisch, manipulatief, misbruikend, agressief, borderline, of alles uit dit rijtje.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 21 maart 2020 om 17:45
Lieve TO, vroeger wilde ik veel niet naar mijn vader omdat ik 'geen zin' had. Het was echt zo simpel, want ik had het verder prima bij hem. Ik heb mijn vader daar behoorlijk mee gekwetst, maar als puber doe je dat niet expres. Gelukkig dwong mijn moeder me wel om te gaan. Heel jammer dat je ex dat niet doet. Kan me goed voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt. Succes!
zondag 22 maart 2020 om 07:50
Misschien is je zoon het gewoon beu om elke keer te verhuizen. Beu om twee slaapkamers te hebben. Beu om elke keer na te denken over wat er nu weer mee op en neer moet. Beu dat vrienden misschien weer verder weg zijn en niet langs komen.
Als volwassene moet menigeen er niet aan denken om elke week een halve week te ‘logeren’ bij hun ouders of schoonouders. Daar heb je gewoon geen zin in. Maar kinderen moeten maar. Die worden niks gevraagd.
Als volwassene moet menigeen er niet aan denken om elke week een halve week te ‘logeren’ bij hun ouders of schoonouders. Daar heb je gewoon geen zin in. Maar kinderen moeten maar. Die worden niks gevraagd.
zondag 22 maart 2020 om 09:36
Helemaal mee eens. Ik heb het bij kennissen ook gezien, kinderen die elke week weer hun boeltje moesten pakken, want ze moesten een paar dagen naar de andere ouder. En na 3 dagen weer hetzelfde, want dan moesten ze weer terug naar de andere ouder. Elke week weer. Jaar na jaar. Als een nomade om de zoveel dagen je spullen pakken en verkassen. Overal welkom, maar nergens echt thuis. Die kinderen waren het op hun 12e ook beu. Die wilden gewoon één huis met één kamer die de hunne was en niet steeds heen en weer pendelen tussen twee huizen. Gewoon kunnen afspreken met vrienden in het weekend zonder dat ze te horen kregen dat dat niet kon omdat ze dát weekend bij hun vader/moeder zouden zijn en dus niet in de buurt van die vrienden. De zoon van een kennis verwoordde het perfect toen hij zei: Ik heb van mijn 6e tot mijn 15e alleen maar op logeerkamers gewoond, die soms even een paar dagen mijn onderkomen waren, maar nooit mijn eigen kamer.dansenindewind schreef: ↑22-03-2020 07:50Misschien is je zoon het gewoon beu om elke keer te verhuizen. Beu om twee slaapkamers te hebben. Beu om elke keer na te denken over wat er nu weer mee op en neer moet. Beu dat vrienden misschien weer verder weg zijn en niet langs komen.
En inderdaad, stel je als volwassene voor dat je elke week om de 3/4 dagen je tas moet inpakken om weer te verhuizen naar een ander huis. Jarenlang. Zou je dat leuk vinden? Ik denk het niet. Nou, surprise, kinderen vinden dat ook niet leuk.

zondag 22 maart 2020 om 09:53
Raar om daar de wijkagent voor in te zetten. Dat gesprek had je ook zelf kunnen voeren. je zoon is oud genoeg om zelf te bepalen bij wie hij wil wonen. Kan jij met je ondergangsregeling zwaaien maar daar duw je hem alleen maar mee weganoniem767 schreef: ↑21-03-2020 15:36Jij snapt er echt niks van. Een wijkagent gaat bemiddelen. En rustig praten met m'n ex man en uitleggen dat hij zich aan de omgangsregeling moet houden.

zondag 22 maart 2020 om 09:55
moeders die heel hard roepen dat ze een goede moeder zijn en alles voor hun kinderen over hebben daar is echt vaak wat mis meepejeka schreef: ↑21-03-2020 17:36Leer nou eens de regels van het Viva-forum: de moeders zijn áltijd goede moeders, lieve zorgende schatten met geen ander ding voor ogen dan het ultieme welzijn van hun kinderen.
Vaders (en zeker als het exen zijn), zijn altijd narcistisch, manipulatief, misbruikend, agressief, borderline, of alles uit dit rijtje.

zondag 22 maart 2020 om 09:56
'Ik voel me niet gehoord door m'n hulpverlener. Ze zegt doodleuk dat ik alleen maar de dingen wil horen die ik horen wil.'
Enige post waar je op reageert. Je hulpverlener ziet het scherp.

zondag 22 maart 2020 om 16:05
Hij zit niet bij zijn vader om jou te pesten. Hij zit niet achter de X box om zijn mama verdriet te doen.
Je zoon is aan het puberen. Daar hoort eigen keuzes maken bij.
De ene puber hangt uren bij een speeltuintje met rokende vrienden. De andere puber gaat elke dag naar de sportschool toe (nee, nu niet inderdaad) voor krachttraining. Weer een andere puber zit constant bij zijn vriendje/vriendinnetje.
Hij is niet tegen jou.
Hij is voor zichzelf. Voor zijn eigen keuzes.
Je moet het niet persoonlijk nemen.
Over een paar jaar gaat hij het huis uit. Dan zie je hem soms twee weken niet.
Tieners en twintigers maken zich los van de ouders.
zondag 22 maart 2020 om 17:01
Gelukkig komt m'n zoon woensdag. Vriend van hem komt bij ons logeren. Ik heb een Monopoly spel van de Efteling gekocht. Kunnen we dat woensdag gezellig spelen. Aankomende weekend zijn de jongens er weer. Gaat goed komen. Zit er ook aan te denken om een katje erbij te nemen. Nog meer gezelligheid in huis

zondag 22 maart 2020 om 17:07
anoniem767 schreef: ↑22-03-2020 17:01Gelukkig komt m'n zoon woensdag. Vriend van hem komt bij ons logeren. Ik heb een Monopoly spel van de Efteling gekocht. Kunnen we dat woensdag gezellig spelen. Aankomende weekend zijn de jongens er weer. Gaat goed komen. Zit er ook aan te denken om een katje erbij te nemen. Nog meer gezelligheid in huis.
TO, je hoeft niet te concurreren met je ex over de aandacht/tijd/liefde van je zoon.
Je hoeft geen strijd te leveren.
Je hoeft niet te 'winnen' van je ex.
Ja, je voldoet in zijn basisbehoeftes van je zoon.
Ja, het is gezellig thuis.
Ja, je doet je best.
zondag 22 maart 2020 om 17:09
Is dat handig, logé's in deze tijd?anoniem767 schreef: ↑22-03-2020 17:01Gelukkig komt m'n zoon woensdag. Vriend van hem komt bij ons logeren. Ik heb een Monopoly spel van de Efteling gekocht. Kunnen we dat woensdag gezellig spelen. Aankomende weekend zijn de jongens er weer. Gaat goed komen. Zit er ook aan te denken om een katje erbij te nemen. Nog meer gezelligheid in huis