M'n zoon zit meer bij m'n ex man

21-03-2020 00:37 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn hart luchten van het feit dat onze oudste zoon van 13 woensdag en donderdag niet kwam. De dagen dat ik de jongens heb en dat is niet de eerste keer. Zie m'n oudste zoon steeds minder. Want bij papa hebben ze een x box one en meer aanloop van de familie van de vriendin van m'n ex man. Dat doet me verdriet. Zorg altijd voor gezelligheid als de jongens er zijn en er mag vaak een vriend van hem logeren. Ik voel me niet gehoord door m'n hulpverlener. Ze spreekt me alleen maar belerend toe. Ze zegt dood leuk dat ik alleen maar de dingen wil horen die ik horen wil.
pejeka schreef:
21-03-2020 09:22
Wat willen? Die zoon heeft er toch niet om gevraagd dat zijn ouders uit elkaar wilden gaan? Mag hij dan op zijn 13e misschien wél zelf beslissen waar hij het liefste is?
Het argument wat je bij “ willen “geeft bedoel ik met een hoog Calimero gehalte. Zo kun je niet door het leven gaan.
Reficul schreef:
21-03-2020 09:35
Het argument wat je bij “ willen “geeft bedoel ik met een hoog Calimero gehalte. Zo kun je niet door het leven gaan.
Vast niet. Maar wat die zoon wil, vind ik wel relevant in dezen. Waarom moet hij tegen zijn zin in bij zijn moeder thuis gaan bivakkeren als hij het bij zijn vader fijner vindt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
21-03-2020 08:49
Waarom zou die zoon niet zélf mogen kiezen waar hij wil zijn? Het is toch ZIJN probleem niet dat zijn ouders hebben besloten een punt achter hun relatie te zetten? Door die scheiding heeft hij in zijn jonge leven al genoeg te verwerken gehad. Mag hij dan alsjeblieft zélf kiezen waar en bij wie hij mag zijn?
Wie zegt dit? Misschien is vader wel uit de relatie gestapt en had TO er niks over te zeggen? Dan raakt ze nu ook nog haar kind kwijt? Vind ik heel zuur dan hoor.
Tiana_76 schreef:
21-03-2020 09:54
Wie zegt dit? Misschien is vader wel uit de relatie gestapt en had TO er niks over te zeggen? Dan raakt ze nu ook nog haar kind kwijt? Vind ik heel zuur dan hoor.
Het is niet anders. Maar zoon vindt het fijner bij de vader. Die zoon heeft er niet voor gekozen om gescheiden ouders te hebben. Mag hij dan in elk geval wél zelf kiezen bij welke ouder hij zich het meeste thuis voelt?
BabyGroot schreef:
21-03-2020 08:13
Loepje laat zien dat ze thuis zit vanwege psychoses.
Dat kan best zwaar zijn voor kinderen. Het zal vast niet alleen die Xbox zijn.
Echt hè, is zo’n hardnekkig misverstand..
Loepje laat inderdaad psychoses zien. Plus dat de scheiding veroorzaakt is doordat zij vreemd ging. Plus dat er een verstoorde verhouding is met de ex vanwege geldissues. Plus dat vader inmiddels weer een plek heeft waar de zoon het blijkbaar fijn heeft...

Het is enorm rot en als er een omgangsregeling is kun je op je rechten gaan staan. De vraag is alleen of je een kind moet dwingen om bij je te komen als het dat niet wil. Kun je niet iets anders afspreken om de band nu niet te laten breken? 1x per week samen eten of iets dergelijks?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
fijn dat die zoon een stabiele vader heeft
TO, kijk eerlijk naar de situatie en je eigen aandeel (of je daar nu wat aan kunt doen of niet). En onderschat je kinderen niet en bedenk of ze echt alleen vanwege de Xbox en familie naar hun vader willen. Met die gedachte doe je ze misschien tekort.
Pauwenveer schreef:
21-03-2020 11:11
Loepje laat inderdaad psychoses zien. Plus dat de scheiding veroorzaakt is doordat zij vreemd ging. Plus dat er een verstoorde verhouding is met de ex vanwege geldissues. Plus dat vader inmiddels weer een plek heeft waar de zoon het blijkbaar fijn heeft...

Het is enorm rot en als er een omgangsregeling is kun je op je rechten gaan staan. De vraag is alleen of je een kind moet dwingen om bij je te komen als het dat niet wil. Kun je niet iets anders afspreken om de band nu niet te laten breken? 1x per week samen eten of iets dergelijks?

Dit verandert de zaak wel, vind ik. Misschien is het zelfs beter als zoon nu even veel bij zijn vader is.
S-Meds schreef:
21-03-2020 11:22
fijn dat die zoon een stabiele vader heeft
Hoe kan je dat nou zeker weten? Tijdens ons huwelijk heeft hij me mishandeld in zijn dronken buien. En hij kan niet met geld omgaan.

Inderdaad erg zuur dat ik m'n oudste zoon minder zie.
anoniem767 schreef:
21-03-2020 13:24
Hoe kan je dat nou zeker weten? Tijdens ons huwelijk heeft hij me mishandeld in zijn dronken buien. En hij kan niet met geld omgaan.

maar jij luistert niet naar je therapeut.
anoniem767 schreef:
21-03-2020 13:24

Feit is wel, dat jullie zoon nu liever bij zijn vader is dan bij jou.
Waarmee niet gezegd wordt, dat zijn vader een goede opvoeder is, dat kunnen wij en jij niet goed beoordelen.
Misschien eens echt luisteren naar je hulpverlener, je kunt er allicht iets van opsteken.
En ga in gesprek met zijn vader.
Kijk wat er voor jullie zoon te verbeteren valt in jouw thuissituatie en voer dat vervolgens uit.
Begin klein: hem uitnodigen om jou te komen eten en laat het daar dan bij.
Als je de goede stappen zet, breidt het contact zich wellicht uit naar meer.
Je moet ook je ex erbij betrekken, een beetje aansporing van zijn kant is misschien wel nodig in het begin.
Wel lekker makkelijk om te zeggen: ja, zoon wil nu eenmaal niet en ik ga hem niet dwingen.
Maar jijzelf moet als eerste beginnen met veranderen, niet je zoon.
Succes!
Als je een hulpverlener hebt dan zal er vast wel iets meer aan de hand zijn. Laat de kinderen lekker bij hun vader voor hun eigen bestwil.

En werk eerst aan jezelf.
VelvetVolvo schreef:
21-03-2020 14:42
Als je een hulpverlener hebt dan zal er vast wel iets meer aan de hand zijn. Laat de kinderen lekker bij hun vader voor hun eigen bestwil.

En werk eerst aan jezelf.
Knap dat je dat zegt. Je kent me helemaal niet. Hard aan mezelf werken heb ik al gedaan.

Ik zorgde er altijd voor dat we veel leuke dingen doen. Ook uitjes zoals de Efteling. Thuis komen ze niks tekort.
M'n ex man is een type die mensen manipuleert en bewerkt. Dat doet hij ook bij m'n zoon met z'n vlotte babbel.

Ik heb inmiddels de politie gesproken en die zegt dat dit niet mag. Je mag een kind niet bij de andere ouder weghouden. Dat doe ik m'n ex man ook niet aan. De wijkagent gaat hier werk van maken.
anoniem767 schreef:
21-03-2020 15:17
Knap dat je dat zegt. Je kent me helemaal niet. Hard aan mezelf werken heb ik al gedaan.

Ik zorgde er altijd voor dat we veel leuke dingen doen. Ook uitjes zoals de Efteling. Thuis komen ze niks tekort.
M'n ex man is een type die mensen manipuleert en bewerkt. Dat doet hij ook bij m'n zoon met z'n vlotte babbel.

Ik heb inmiddels de politie gesproken en die zegt dat dit niet mag. Je mag een kind niet bij de andere ouder weghouden. Dat doe ik m'n ex man ook niet aan. De wijkagent gaat hier werk van maken.
En wat gaat die wijkagent doen? Je zoon arresteren terwijl hij bij zijn vader thuis zit te gamen en met handboeien aan in de politiewagen duwen en bij jou thuis afleveren?
anoniem767 schreef:
21-03-2020 15:17

Je hulpverlener zegt, dat jij alleen de dingen hoort die je horen wil.
Dus met die raadgevingen doe je niets of weinig.
Nu de schuld van het wegblijven van je zoon helemaal op je man schuiven, gaat ook niet in je voordeel werken.
Gaat niets worden zo, echt niet.
pejeka schreef:
21-03-2020 15:20
En wat gaat die wijkagent doen? Je zoon arresteren terwijl hij bij zijn vader thuis zit te gamen en met handboeien aan in de politiewagen duwen en bij jou thuis afleveren?
Jij snapt er echt niks van. Een wijkagent gaat bemiddelen. En rustig praten met m'n ex man en uitleggen dat hij zich aan de omgangsregeling moet houden.

Als m'n oudste bij mij is dan hebben we het heel gezellig samen. We houden van elkaar dus daar ligt het niet aan. M'n ex man is een manipulator.

Mensen moeten hier stoppen met de kwetsende opmerkingen. Ik ben een hele goede moeder.
anoniem767 schreef:
21-03-2020 15:36
Jij snapt er echt niks van. Een wijkagent gaat bemiddelen. En rustig praten met m'n ex man en uitleggen dat hij zich aan de omgangsregeling moet houden.

Als m'n oudste bij mij is dan hebben we het heel gezellig samen. We houden van elkaar dus daar ligt het niet aan. M'n ex man is een manipulator.

Mensen moeten hier stoppen met de kwetsende opmerkingen. Ik ben een hele goede moeder.

Wat betekent die opmerking van je hulpverlener dan?
Gezien je reacties op deze post denk ik dat jouw hulpverlener wel een punt heeft.
Ook hier wil je namelijk alleen horen wat je wilt horen.
Waarom laat je het niet even wat meer op zijn beloop. Praat met je zoon waarom hij liever bij zijn vader is. Respecteer zijn keuze, maar geef aan dat je het heel fijn zou vinden als hij ook regelmatig bij jou is. Richt je op je zoon, niet op je ex.

Dwang bij je zoon zou nog weleens averechts uit kunnen pakken.
anoniem767 schreef:

Ik wil graag aannemen dat je een goede moeder bent, of dat in elk geval van jezelf vindt. Maar feit is gewoon dat je zoon zélf liever bij zijn vader is op dit moment. Mag hij daar zelf over beslissen?
anoniem767 schreef:

Jij moet stoppen met kwetsende opmerkingen over de vader van je zoon. Dat doen goede moeders niet. Je kind is 13 en heeft net een scheiding van z'n ouders en psychoses van zn moeder achter de rug. Nu ga je dit weer op het spits drijven door de wijkagent er meteen op af te sturen. Als je van je zoon houdt, dan gun je hem eens even rust. En luister naar je hulpverlener, het klinkt alsof die je prima doorheeft.
Jaja, je ex is afgrijselijk en jij bent een topmoeder. Vandaar de psychische hulpverlening, de kwaadsprekerij over de vader van je kind en het willen laten escaleren van de situatie door de politie in te schakelen.

Je zoon heeft een scheiding meegemaakt en waarschijnlijk ook jouw psychoses, dat is heel wat voor een kind. Als hij het nu naar zijn zin heeft bij zijn vader, zou je blij voor hem kunnen zijn en dat kunnen ondersteunen. Maar wat doe jij? De wijkagent inschakelen. :nope: Omdat je wilt winnen van je ex.
Lieve to, kun je je zoon even loslaten? Je bent een lieve moeder en loslaten hoort ook bij houden van, zie het niet als winnen of verliezen, kinderen trekken vaak op met ouders van hetzelfde geslacht.
Wees er gewoon zonder verwijten als hij bij je is en laat zien dat je je redt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven