Mag het ietsje minder?

20-04-2009 14:59 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik een goede tv collumn gezien waar ik mezelf helemaal in kan vinden. Deze dame vertelde het volgende:

Nederland wordt beheerst door een dictatuur. We leven nu in een heuse dictatuur. Nee, niet die van de huidige crisis, het kabinet. Maar....... die van het weer. Zodra de gele luchtballon zich weer laat zien en voelen (vooral) verandert zowat iedereen. En ineens MOET vanalles. Je MOET je blij voelen, want het is lekker weer. Wat zeg je? Lekker weer? Nee, het is PRACHTIG weer! En waarom draag je nog je winterjas? Je krijgt meteen commentaar als je met dit PRACHTIGE weer nog in een wintertrui of winterjas rondloopt. Want nee, dat kan echt niet. In dit ZALIGE weer hoor je op z'n minst een korte broek, jurkje, t-shirtje te dragen. Dus je MOET met dit HEERLIJKE weer uit de kleren anders word je raar aangekeken. Je kunt niet binnen blijven zitten met dit SCHITTERENDE weer, nee je MOET wel naar buiten. Zonde anders toch? Ga lekker een terrasje pakken of BEWEGEN. Lekker file rijden tussen al die fietsers.

En nu zal ik eens iets vertellen. Ik hou helemaal niet van dit PRACHTIGE weer, ik ben meer een wintermens. Maar gisteren ben ik toch naar buiten geweest, in t-shirt en korte rok en raad eens: met dit ZALIGE weer van vandaag lig ik nu met 38,5 koorts en een flinke verkoudheid op de bank. ZALIG, HEERLIJK, SCHITTEREND, PRACHTIG! Wie heeft er nog een zakdoek over?

Daarom een vraag aan alle zonaanbidders: mag het ietsje minder? Er zijn namelijk ook mensen die niet van dit weer houden en meer een wintermens zijn. Prachtige weersdagen voor mij zijn:

- stormdagen in november waarvan de blaadjes van de bomen worden geblazen.

- dagen waarop er een dik pak sneeuw ligt.

- onweersdagen met veel regen.

- dagen waarop de gordijnen vroeg dichtkunnen en de kaarsen aan.

- dagen waarop je het niet koud hebt vanwege de zonnebrand, maar omdat het echt koud is buiten.

En mijn conclusie: de herfst en winter zijn gezonder voor je lichaam. Op de koude kun je je kleden, op warmte niet. Het is beter voor je huid, geen huidkanker vanwege de zon hoe goed je je ook insmeert. Betere nachtrust door meer koelte.

Wat vinden jullie hiervan? Zijn jullie een zomer of een wintermens?
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:01:

[...]

Waarschijnlijk ben jij niet op de hoogte van de huidige kredietcrisis wat bij zeer verbaast. Mijn baas is dus echt niet van plan om een dure airco aan te schaffen, heb dit dus ook al gevraagd. Ze zijn juist blij dat ze niemand hebben moeten ontslaan in deze tijd.Dus het bedrijf waar je werkt bestaat nog maar sinds de kredietcrisis? Beetje lullig he, als ze daar alle achterstallige nalatigheid op afschuiven.
quote:Elmime schreef op 21 april 2009 @ 08:57:

Ik hou eigenlijk van alle seizoenen. Momenteel geniet ik weer heel erg van het zonnige weer, de mooie bloemen en groene blaadjes aan de bomen, lekker buiten zijn met de kinderen, langer licht overdag. Maar straks, als de zomer op zn eind loopt dan heb ik weer heel veel zin in de herfst en winter.

Ik vind dat ook het mooie aan, hoe zeg je dat in het Nederlands, het wonen in 'temperate climates', dat je seizoenswisselingen hebt.

ik kom voor mijn werk vaak in tropische landen en hoewel je daar natuurlijk ook seizoenen hebt, zou ik toch het liefst altijd in West-Europa wonen, gewoon omdat ik de wisselingen van de seizoenen hier zo fijn vindt.
Als ik uitgehuishoud ben ga ik ook de tuin in, met een boek

En ik zei zelf dat het goed was............
quote:misschicken schreef op 21 april 2009 @ 09:03:

[...]

Nee lieverd, mijn kinderen zijn wel naar school hoor! Ik heb een dagje vrij.

En zo lekker de tuin in.....en er was LICHT, en Hij zei dat het goed was!

Aan je reactie te zien lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat je de volwassen leeftijd al bereikt hebt en sowieso al kinderen hebt.

Zucht.... wat moet daarvan worden.
quote:eleonora schreef op 21 april 2009 @ 09:06:

Als ik uitgehuishoud ben ga ik ook de tuin in, met een boek

En ik zei zelf dat het goed was............Ik vind het ook goed hoor Leo! Heb je al een tuin? Of is het een zandvlakte?
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:07:

[...]

Aan je reactie te zien lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat je de volwassen leeftijd al bereikt hebt en sowieso al kinderen hebt.

Zucht.... wat moet daarvan worden. Weet je zeker dat het het weer is waar je chagerijnig van wordt, of zit je onderbroek te strak in je bilspleet? Lighten up!
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:07:

[...]

Zucht.... wat moet daarvan worden. Auw....je raakt me diep....
quote:elninjoo schreef op 21 april 2009 @ 09:05:

[...]

Dus het bedrijf waar je werkt bestaat nog maar sinds de kredietcrisis? Beetje lullig he, als ze daar alle achterstallige nalatigheid op afschuiven.Wat een domme reactie! Als je goed het nieuws in de gaten had gehouden, had je kunnen weten dat er VEEL ONTSLAGEN zijn gevallen. En dat zouden dan toevallig allemaal nieuwe bedrijven zijn? Wat een onzin! 1 op de 10 Nederlanders is op dit moment werkeloos WORD WAKKER! Aanschaf van extra apparatuur gaat nu niet want er is KREDIETCRISIS! Als bedrijven alle moeite moeten doen om hun medewerkers binnen te houden, denk je dan zelf dat er dan nog wel budget is voor extra voorzieningen!?
quote:misschicken schreef op 21 april 2009 @ 09:08:

[...]

Ik vind het ook goed hoor Leo! Heb je al een tuin? Of is het een zandvlakte?Ik heb deels een bestraat gebeuren en de rest is woestenij. Ik laat daar Gods water over Gods akker gaan.
quote:heejhallo schreef op 21 april 2009 @ 09:09:

[...]

Weet je zeker dat het het weer is waar je chagerijnig van wordt, of zit je onderbroek te strak in je bilspleet? Lighten up!Nee, ik word chagerijnig van die kleuter hier, die zeer ongewensd zelf kinderen heeft wat zeer onverantwoordelijk is.
quote:misschicken schreef op 21 april 2009 @ 09:09:

[...]

Auw....je raakt me diep.... [afbeelding]O, gaan we ook nog vingertjes opsteken! Dag kleuter! Leer jij dat je kinderen ook? Wat ordinair!
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:13:

[...]

Nee, ik word chagerijnig van die kleuter hier, die zeer ongewensd zelf kinderen heeft wat zeer onverantwoordelijk is.Leer jij eerst eens spellen...
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:11:

[...]

Wat een domme reactie! Als je goed het nieuws in de gaten had gehouden, had je kunnen weten dat er VEEL ONTSLAGEN zijn gevallen. En dat zouden dan toevallig allemaal nieuwe bedrijven zijn? Wat een onzin! 1 op de 10 Nederlanders is op dit moment werkeloos WORD WAKKER! Aanschaf van extra apparatuur gaat nu niet want er is KREDIETCRISIS! Als bedrijven alle moeite moeten doen om hun medewerkers binnen te houden, denk je dan zelf dat er dan nog wel budget is voor extra voorzieningen!?Reageer toch niet zo gefrustreerd mens! Als je goed had gelezen had je begrepen dat je baas al jaaaaaren vóór de crisis zijn zaakjes (inclusief airco) in orde had kunnen maken. Dat ie daar nu geen geld voor heeft kan ie afschuiven op de crisis, maar waar was ie mee bezig voordat de crisis ontstond?
quote:eleonora schreef op 21 april 2009 @ 09:11:

[...]

Ik heb deels een bestraat gebeuren en de rest is woestenij. Ik laat daar Gods water over Gods akker gaan.Rot effe op met dat kinderachtige gezwets en ga je lekker begraven in je zandwoestenij!
quote:eleonora schreef op 21 april 2009 @ 09:11:

[...]

Ik heb deels een bestraat gebeuren en de rest is woestenij. Ik laat daar Gods water over Gods akker gaan.Deze week niet darling, het blijft droog!
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:13:

[...]

Nee, ik word chagerijnig van die kleuter hier, die zeer ongewensd zelf kinderen heeft wat zeer onverantwoordelijk is.Om met je topic titel te spreken...mag het ietsje minder?
Jodeladelietje, ons in huis.....
quote:misschicken schreef op 21 april 2009 @ 09:14:

[...]

Leer jij eerst eens spellen...Ga jij je eigen kinderen vanmiddag even lekker vervelen tienermoedertje!
quote:elninjoo schreef op 21 april 2009 @ 09:15:

[...]

Reageer toch niet zo gefrustreerd mens! Als je goed had gelezen had je begrepen dat je baas al jaaaaaren vóór de crisis zijn zaakjes (inclusief airco) in orde had kunnen maken. Dat ie daar nu geen geld voor heeft kan ie afschuiven op de crisis, maar waar was ie mee bezig voordat de crisis ontstond?Dat ik zo gefrustreerd reageer komt door jou domme reactie, dat had je zelf ook kunnen weten!f Ik werk daar pas en er is geen airco laat staan geld daarvoor.
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:16:

[...]

Ga jij je eigen kinderen vanmiddag even lekker vervelen tienermoedertje!Ik ontwaar een frustratie...wil je er over praten lieverd?
quote:misschicken schreef op 21 april 2009 @ 09:15:

[...]

Deze week niet darling, het blijft droog! Nee, vanaf zaterdag is er kans op een regenbui! dan lach ik weer! Dus geniet nog maar eventjes schat!
quote:heejhallo schreef op 21 april 2009 @ 09:15:

[...]

Om met je topic titel te spreken...mag het ietsje minder?Hier ga ik maar niet op in....
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:19:

[...]

Dat ik zo gefrustreerd reageer komt door jou domme reactie, dat had je zelf ook kunnen weten!f Ik werk daar pas en er is geen airco laat staan geld daarvoor.Wees blij dat je werk hebt muts! Je bent echt niet te genieten, als je maar half zo gefrustreerd reageert irl als hier, dan denk ik dat je je baan daar snel kwijt zult zijn.
quote:misschicken schreef op 21 april 2009 @ 09:16:

Jodeladelietje, ons [afbeelding] in huis.....Ha daar hebben we kleutertje weer in tha house! Of is dat verkeerd gespeld? Dikke ..... met jou!
quote:elninjoo schreef op 21 april 2009 @ 09:22:

[...]

Wees blij dat je werk hebt muts! Je bent echt niet te genieten, als je maar half zo gefrustreerd reageert irl als hier, dan denk ik dat je je baan daar snel kwijt zult zijn.Speaking of werk....moet je niet weer eens aan de slag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven