Mode & Beauty alle pijlers

Mac face and body. Ervaringen?

27-03-2020 18:05 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een licht dekkende dewy foundation en kwam bij deze uit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Verder de kleur. Lastig. Ik ben een licht zomertype wat betekent een lichte huidskleur met neutrale ondertonen. Ondertoon neigt wel iets meer naar neutraal koel dan neutraal warm. Kan ik dan beter voor de C kleuren kiezen of voor de N kleuren?
nw is voor roze ondertoon, nc of c is voor meer richting geelachtig... Heb ook witte huid en gebruik in winter van nw 10 tot nw 18 en in zomer nw 20.
te bleek gaan bij mac is ook niet goed dan heb je een masker op.
door mijn oily face gebruik ik zelf studio fix poeder. dus met lopende foundation geen ervaring. maar mac heeft wel een dekkend effect in het algemeen. wel oppassen als je extreem gevoelige huid hebt want dan kun je wel eens last hebben van break outs.
maar in algemeen ben ik wel content van dat product en je doet er lang mee.
Sinds mijn allergische reactie aantal jaren geleden gebruik ik het niet meer. Ik gebruik nu alleen producten zonder rommel zoals parfum en alcohol.
Kost wat meer maar is ook duidelijk beter.
FarFarAway schreef:
27-03-2020 18:39
Sinds mijn allergische reactie aantal jaren geleden gebruik ik het niet meer. Ik gebruik nu alleen producten zonder rommel zoals parfum en alcohol.
Kost wat meer maar is ook duidelijk beter.
Ik gebruik ook producten zonder rommel, maar die van mij kosten echt niet meer dan het gemiddelde make-up product bij de drogisterij. Ligt er ook maar net aan wat je koopt en waar je het koopt.
Suzan_1991 schreef:
27-03-2020 19:45
Ik gebruik ook producten zonder rommel, maar die van mij kosten echt niet meer dan het gemiddelde make-up product bij de drogisterij. Ligt er ook maar net aan wat je koopt en waar je het koopt.
Mag ik even offtopic vragen wat je dan koopt en waar?
Hier ook een fervent vermijder van parfum, alcohol, etherische oliën en plantenextracten die stiekem toch geurstoffen zijn. Ik vind dat er de laatste jaren steeds meer keuze is qua foundation, maar in het wat goedkopere segment slaag ik moeilijk. (In het erg hoge segment, dus Dior, Chanel, YSL, al helemaal niet, want die overgieten alles met parfum).
Dus keuze genoeg, maar om een goede foundation te vinden onder de pakweg €25,-....nee, daar zit ik eigenlijk altijd wel boven.

Toch een heel klein beetje ontopic: in de link vind je een review van Mac face and body, van Beautypedia. Wordt beoordeeld door professionals. Interessante site!

https://www.beautypedia.com/products/st ... ac%26p%3D4
mac wordt dan vooral ook gebruikt door stage artist omdat dat goed dekkend is en dus niet echt veel respect heeft voor de porien of huidtype.
Jufjoke schreef:
27-03-2020 20:45
Mag ik even offtopic vragen wat je dan koopt en waar?
Hier ook een fervent vermijder van parfum, alcohol, etherische oliën en plantenextracten die stiekem toch geurstoffen zijn. Ik vind dat er de laatste jaren steeds meer keuze is qua foundation, maar in het wat goedkopere segment slaag ik moeilijk. (In het erg hoge segment, dus Dior, Chanel, YSL, al helemaal niet, want die overgieten alles met parfum).
Dus keuze genoeg, maar om een goede foundation te vinden onder de pakweg €25,-....nee, daar zit ik eigenlijk altijd wel boven.

Toch een heel klein beetje ontopic: in de link vind je een review van Mac face and body, van Beautypedia. Wordt beoordeeld door professionals. Interessante site!

https://www.beautypedia.com/products/st ... ac%26p%3D4
Ik koop Lily Lolo bij lookfantastic. Vaak is er een kortingscode beschikbaar ergens tussen de 15 en 30%. De foundation had ik daardoor voor ongeveer 13.50. Het is wel minerale foundation. Ik heb al vele vloeibare foundations geprobeerd, maar vind het vreselijk.

De minerale foundation van Mintenz vind ik ook erg goed en kost 20 euro. De reden dat ik voor Lily Lolo heb gekozen was omdat deze goedkoper was dan Mintenz. Ik vind Mintenz net iets beter, maar vond het de meerprijs niet waard. Daarnaast zit er ook minder gewicht in het potje van Mintenz dus dat maakt het nog duurder in verhouding.
Suzan_1991 schreef:
27-03-2020 21:02
Ik koop Lily Lolo bij lookfantastic. Vaak is er een kortingscode beschikbaar ergens tussen de 15 en 30%. De foundation had ik daardoor voor ongeveer 13.50. Het is wel minerale foundation. Ik heb al vele vloeibare foundations geprobeerd, maar vind het vreselijk.

De minerale foundation van Mintenz vind ik ook erg goed en kost 20 euro. De reden dat ik voor Lily Lolo heb gekozen was omdat deze goedkoper was dan Mintenz. Ik vind Mintenz net iets beter, maar vond het de meerprijs niet waard. Daarnaast zit er ook minder gewicht in het potje van Mintenz dus dat maakt het nog duurder in verhouding.
Oké, bedankt voor de tip. Ik hou het in gedachten. Op zich ben ik geen grote fan van poederfoundations, maar misschien is dit anders. Prijs is erg redelijk!
icequeen2000 schreef:
27-03-2020 21:01
mac wordt dan vooral ook gebruikt door stage artist omdat dat goed dekkend is en dus niet echt veel respect heeft voor de porien of huidtype.
Mac heeft diverse soorten foundation, variërend van licht tot volledige dekking. Dat dekkende foundation niet goed is voor je huid, of je poriën verstopt, is al lang niet meer zo. Goede ingrediënten, daar gaat het om. Deze is op waterbasis en geeft volgens Mac zelf een natuurlijke dekking. Zeker geen stage make up.
icequeen2000 schreef:
27-03-2020 21:01
Niet de MAC Face and Body, die is juist helemaal niet full coverage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven